Lidl kesätyöpaikkana

kyselijä..

Millaista Lidlissä on olla kesätöissä? Oon kuullut/lukenut että työoloissa ja palkkauksessa ois toivomisen varaa ja että työntekijöitä kyykytetään. Toisaalta serkkuni kokemukset siellä 3 vuoden ajalta oli ihan positiivisia.

Mikä on todellisuus - ja millä perusteella sinne otetaan töihin? Itselläni ei työkokemusta vielä juuri ole...

12

13170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Itse olin parin vuotta sitten kesän kyseisessä firmassa töissä ja olihan se sellaista "saksalaista tehokkuutta" se niitten touhu. Palkan suhteen voi sen verran todeta että kaupan tessin mukaan mennään mutta harjoittelijan palkalla saa kituutella tosiaan niin kauan kunnes on tessin mukainen 12 kk alan työkokemusta täynnä. Juuri tästä syystä ne ottaa sisään sellaisia joilla ei sitä työkokemusta juurikaan ole jotta voivat maksaa pienempää palkkaa. Senkin palkan eteen sai kyllä puskea hommia vähän laidasta laitaan ja välillä alkoi miettimään että onko sen arvoista mutta kyllä siellä nyt kesä menee kunhan ei tarvitse pidempään olla. Siinä mielessä hyvä jos ei tuota kokemusta juurikaan ole niin sinne sitä pääsee kartuttamaan ja minulle se ainakin poiki paikan isommasta puljusta paremmalla palkalla eli ihan hyvä ponnahduslauta se ainakin itselle oli.

    • pari vuotta koulun ohella t...

      Itse olen ollut kohta 2 vuotta Lidlissä töissä. Kovasti olen tykännyt, työ on paljon monipuolisempaa kuin suuren marketin kassalla olo. Kaikki työntekijät tekevät kaikkia hommia, jolloin työpäivästä muodostuu monipuolisempi.
      Tietenkin työ on välillä aika raskasta ja kiireistä, sellaista työ on kuitenkin useimmissa paikoissa. Hyvänä työntekijänä sinulla on myös hyvät mahdollisuudet edetä vuorovastaavaksi, jonka työ on jo huomattavasti monipuolisempaa. Itse ainakin olen tykännyt erityisesti vuorovastaavan hommista. Ja minua ainakaan ei ole kyykytetty eikä tulla kyykyttämään! :)

      Työhönotosta: Joukkoon kaivata reippaita, ahkeria ja ystävällisiä ihmisiä jotka uskaltavat kysyä ja ottaa asioista selvää! Muista siis olla reipas mikäli haastatteluun pääset. Itselläni ei ollut juuri mitään työkokemusta ennen Lidliä, töihin pääsin kuulema asenteenteni ja reippaan olemukseni perusteella.

      Hae ihmeessä ja jos pääset katsele miltä meno näyttää!! Meininki kun voi olla myös hyvin myymäläkohtaista.. Tsemppiä!

    • aloittaja

      Taidanpa sitten hakea sinnekin puljuun kesäksi. Joudatteko vielä vähäsen kertoa työhaastattelusta? Oon kuullut että ne olisi jotain ryhmähaastatteluja... en sellaisessa esiinny välttämättä edukseni, kun en sieltä kaikkein reippaimmasta ja pirteimmästä päästä olemukseltani ole :/

      • AMLP

        Kyselit tuosta Lidlistä ja ajattelin näin siellä työskentelevänä (apulaismyymäläpäällikkönä)antaa vastauksia.

        - saamme palkkaa TESin mukaisesti, kuten kaikki muutkin kaupan alalla työskentelevät. Olit missä tahansa töissä, saavat harjoittelijat yleensä hieman alempaa palkkaa (kutenkin TESin mukaan!).

        - Lidlistä liikkuu paljon erilaisia huhuja ja voin sanoa, että suurin osa niistä ei pidä paikkansa. Osa huhuista ovat tulleet Saksasta, mutta me kun olemme Suomessa, työskentelemme siis Suomen lainsäädännön mukaisesti. Tosin yritys on saksalainen ja joitain vaikutteita kyllä on olemassa, mutta ne ovat konseptiin liittyviä, EI työskentelytapoihin...

        - Se, ovatko ihmiset viihtyneet vai eivät ovat myymäläkohtaisia tapauksia. Sama pätee mihin tahansa muuhun kauppaan-> jos on huono työporukka niin ei siellä kukaan jaksa olla. Tämä riippuu myös siitä minkälainen itse olet. Jos tulet toimeen kaikkien kanssa ja olet avoin, ei sinulla pitäisi olla mitään hätää.

        - haastatteluista: meillä aluepäälliköt hoitavat työhaastattelut ja jotkut heistä inhoavat itse ryhmähaastatteluja ja jotkut käyttävät niitä mielellään. Se riipuu siis aluepäälliköstä, joudutko ryhmähaastatteluun vai et. Harvat niitä käyttävät, mutta sekin riippuu siitä mihin myymälään olet hakemassa ja sattuuko hakijoita olla erittäin paljon.

        Kaiken puolin voin lämmöllä suositella Lidliä kesätyöpaikaksi, tai vaikkapa pysyväksi. Itse olen siellä viihtynyt erittäin hyvin ja olen myös tyytyväinen.


    • Anneli86

      Kaveri on ollut pari vuotta osa-aikaisena ja kesäisin ihan kokopäiväisenä. Nyt ovat tekemässä hänestä jotakin apulaismyymäläpäällikköä tms. Kuulemma ihan mukava paikka on ollut..

      • Kuulostanko pelleltä

        Kuulostanko pelleltä jos menen kysymään paikanpäälle lidliin, olisiko kesätyötä 15 vuotiaalle? Esim, kärrypoika, hyllyttäjä yms. Ja ylipäätänsä mitä mieltä olette siitä, jos käyn kyselemässä paikanpäältä onko kesätöitä, esim. gigantista, citymarketeista, siwasta yms.. KERTOKAA!


      • Annneli86
        Kuulostanko pelleltä kirjoitti:

        Kuulostanko pelleltä jos menen kysymään paikanpäälle lidliin, olisiko kesätyötä 15 vuotiaalle? Esim, kärrypoika, hyllyttäjä yms. Ja ylipäätänsä mitä mieltä olette siitä, jos käyn kyselemässä paikanpäältä onko kesätöitä, esim. gigantista, citymarketeista, siwasta yms.. KERTOKAA!

        Annat itsestäsi vain reippaan vaikutelman, kun menet paikan päälle kysymään asiaa. Kunhan muistat myös käyttäytyä reippaasti ja olla kiinnostunut oikeasti, ei mitään "joo kyllä mikä vaan työn tapanen käy"-asenteella liikkumista ;) 15-vuotiaita olen yleensä kuullut otettavan juurikin ruokakauppoihin hyllyttäjiksi ym, yleensä työn kesto on ollut kaksi viikkoa. Lidlin toiminnasta en osaa sanoa, mutta sehän selviää kysymällä.

        Seuraavana kesänä on etua siitä, jos on tuon kahden viikon jakson selviytynyt kunnialla ja jättänyt kauppaan hyvän kuvan itsestään. Se voi olla ratkaiseva asia siinä vaiheessa, kun työtä hakee täysin uusi tuttavuus ja edellisenä kesänä töitä hyvin tehnyt henkilö. Onnea!


      • vuorovastaava
        Annneli86 kirjoitti:

        Annat itsestäsi vain reippaan vaikutelman, kun menet paikan päälle kysymään asiaa. Kunhan muistat myös käyttäytyä reippaasti ja olla kiinnostunut oikeasti, ei mitään "joo kyllä mikä vaan työn tapanen käy"-asenteella liikkumista ;) 15-vuotiaita olen yleensä kuullut otettavan juurikin ruokakauppoihin hyllyttäjiksi ym, yleensä työn kesto on ollut kaksi viikkoa. Lidlin toiminnasta en osaa sanoa, mutta sehän selviää kysymällä.

        Seuraavana kesänä on etua siitä, jos on tuon kahden viikon jakson selviytynyt kunnialla ja jättänyt kauppaan hyvän kuvan itsestään. Se voi olla ratkaiseva asia siinä vaiheessa, kun työtä hakee täysin uusi tuttavuus ja edellisenä kesänä töitä hyvin tehnyt henkilö. Onnea!

        Lidleissä ei minun käsitykseni mukaan ole töissä alle 18-vuotiaita, koska jokainen työntekijä työskentelee kassalla ja laki ei salli alaikäisen työskentelyä.
        Yleensä ei tarvita erillisiä hyllyttäjiä koska kassalla työskentelevä hyllyyttä myös tavaroita.
        Näin aiankin myymälässä missä minä työskentelen.
        Muuten Lidl on hyvä paikka olla töissä.
        Jos olet ahkera ja reipas niin aika äkkiä pääset ylenemään ja saat vaativampia tehtäviä.
        Itse olen ollut Lidlissä töissä lähes neljä vuotta ja melkein saman verran vuorovastaavana.

        Työhaastattelun hoitaa aluepäällikkö ja meidän apt ei ole ikinä käyttänyt mitään kimppa haastatteluita.
        Lidlissä saat tehdä monipuolisia hommia ja kun porukka on hyvä niin on ilo tehdä töitä.
        Mitään kyykyttämistä ei lidlissä ole.
        Tietenkin siellä vaaditaan tiettyjä asioita ja tietyllä tavalla tekemistä ja jollet noudata ohjeita niin siitä kyllä annetaan rakentavaa palautetta ja neuvotaan..


    • grde

      grarg

    • no

      valitettavasti näin on pomot ovat tai ainakin aluepäälliköt ovat narsistisia öykkäreitä

    • Anonyymi

      :D

    • Anonyymi

      :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe