Mitä vikaa on sovinismissa?

Entäs mitäs vikaa on feminismissä?

Mullei tule kuin hyviä puolia mieleen. Esimerkiksi, mä en olis kiinnostunu avokista jos se ei olis feministi ja se ei olis kiinnostunu musta jos mä en olis sovinisti.

24

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsgamgkl

      että sovinismi korostaa miessukupuolen ylemmyyttä. Feminismi taas tasa-arvoa joten sovinismi on se vika.

      • Butch

        Mees ny siitä vaikka käveleskelemään, kun on niin nätti ilmaki ulkona..


    • KoppavaHoro

      on se vika, että sillä tarkoitetaan kiihkoilua. Sukupuolisovinismilla tarkoitetaan yleensä miessovinismia eli sitä, että miehiä pidetään naisten yläpuolella olevina, parempina olentoina, joita tulee suosia toisen ryhmän kustannuksella.

      Mitä vikaa? No, minusta se vaan on väärin.

      • Ainii, mut se kiihkoilu onkin hyvän asian puolesta, jottei sitä voi laskea.


      • KoppavaHoro
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Ainii, mut se kiihkoilu onkin hyvän asian puolesta, jottei sitä voi laskea.

        sanana ei tarkoita kiihkoilua, toisin kuin sovinismi. Ja muitakin eroavaisuuksia löytyy, kuten hyvin tiedät.


      • KoppavaHoro kirjoitti:

        sanana ei tarkoita kiihkoilua, toisin kuin sovinismi. Ja muitakin eroavaisuuksia löytyy, kuten hyvin tiedät.

        en tarkoittanut sanaa, vaan aatetta.


      • KoppavaHoro
        relaxed_eyes kirjoitti:

        en tarkoittanut sanaa, vaan aatetta.

        kiihkoilua toista ryhmää kohtaan vai kenties sukupuolisovinismia?


      • KoppavaHoro kirjoitti:

        kiihkoilua toista ryhmää kohtaan vai kenties sukupuolisovinismia?

        Jos sovinismi on kiihkoilua, ni feminismi on sillo vouhotusta.


      • KoppavaHoro
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Jos sovinismi on kiihkoilua, ni feminismi on sillo vouhotusta.

        oletko sä edes ottanut selvää mitä koko termi tarkoittaa?



    • mµµ

      Sovinistit kannattavat markkinataloutta. Feministit ovat sen sijaan kommunisteja.

    • mutta...

      sen sijaan femakkoja tuntuu kaikki inhoavan. Johtuukohan halosesta..

    • jepu jep

      hyvä vedätys, hih hih...

      • Michiko_

        olet siitä, että minulla on feministi anoppina?


      • valita :
        Michiko_ kirjoitti:

        olet siitä, että minulla on feministi anoppina?

        valitettavasti !!!!!111!!!


      • turpaan.
        Michiko_ kirjoitti:

        olet siitä, että minulla on feministi anoppina?

        Ja ihan noin urheilumielessä.


      • ei oo vedätys.


    • ~Vanilla~

      ei olisi kiinnostunut susta, jos sä et pitäisi naisia alempiarvoisina ja nyrkin ja hellan väliin kuuluvina typerinä hanhina? ... Mä olin kyllä jo ennestään saanut sun avokista vähintään "erikoisen" kuvan, mutta... Joo, meitä naisia on näköjään moneen junaan...

      • ni se ajais panssarivaunulla mun yli.


      • ~Vanilla~
        relaxed_eyes kirjoitti:

        ni se ajais panssarivaunulla mun yli.

        ainakaan minuakaan voisi mihinkään pakottaa, mutta en voisi olla edes kaveri ihmisen kanssa, joka ajattelee naisista noin. Mun mielestä suhteessa kuuluisi esimerkiksi olla molemminpuolista ystävyyttä, kunnioitusta ja arvostusta, mutta sovinistin kanssa se on mahdotonta. Siksi en voisi olla missään tekemisissä sovinistin kanssa.

        Ei mullakaan ole kovin korkea käsitys miehistä, mutta siitä huolimatta arvotan ihmiset yksilöinä...


      • ~Vanilla~ kirjoitti:

        ainakaan minuakaan voisi mihinkään pakottaa, mutta en voisi olla edes kaveri ihmisen kanssa, joka ajattelee naisista noin. Mun mielestä suhteessa kuuluisi esimerkiksi olla molemminpuolista ystävyyttä, kunnioitusta ja arvostusta, mutta sovinistin kanssa se on mahdotonta. Siksi en voisi olla missään tekemisissä sovinistin kanssa.

        Ei mullakaan ole kovin korkea käsitys miehistä, mutta siitä huolimatta arvotan ihmiset yksilöinä...

        kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.


      • ~Vanilla~
        relaxed_eyes kirjoitti:

        kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.

        makuasia... Mä en ole koskaan sietänyt lähipiirissäni kuin sellaisia miehiä, joilla feminiiniset piirteet on hyvin korostuneet. Plus mun mielestä kaikki yleistykset on pelkkää typeryyttä ja mun typeryyden sietokykyni on alhainen. Mun mielestä silti juuri sovinistit ei sovellu kavereiksi, koska eihän sellaisen kanssa ole mitään järkeä olla kaveri. Sun onnesi, että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. :)


      • ............
        relaxed_eyes kirjoitti:

        kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.

        "Sovinismi" ei ole seksuaalinen käsite...Viitaten tohon, kun sanoit ettet ole kaveripoika jne.


    • viilisniilis

      Ei ole toisiinsa verrattavissa. Toisessa halutaan tasa-arvoa ja toisessa halutaan alistaa naista. Näin on näpyttimet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe