Entäs mitäs vikaa on feminismissä?
Mullei tule kuin hyviä puolia mieleen. Esimerkiksi, mä en olis kiinnostunu avokista jos se ei olis feministi ja se ei olis kiinnostunu musta jos mä en olis sovinisti.
Mitä vikaa on sovinismissa?
24
572
Vastaukset
- gsgamgkl
että sovinismi korostaa miessukupuolen ylemmyyttä. Feminismi taas tasa-arvoa joten sovinismi on se vika.
- Butch
Mees ny siitä vaikka käveleskelemään, kun on niin nätti ilmaki ulkona..
- KoppavaHoro
on se vika, että sillä tarkoitetaan kiihkoilua. Sukupuolisovinismilla tarkoitetaan yleensä miessovinismia eli sitä, että miehiä pidetään naisten yläpuolella olevina, parempina olentoina, joita tulee suosia toisen ryhmän kustannuksella.
Mitä vikaa? No, minusta se vaan on väärin.- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
Ainii, mut se kiihkoilu onkin hyvän asian puolesta, jottei sitä voi laskea.
sanana ei tarkoita kiihkoilua, toisin kuin sovinismi. Ja muitakin eroavaisuuksia löytyy, kuten hyvin tiedät.
KoppavaHoro kirjoitti:
sanana ei tarkoita kiihkoilua, toisin kuin sovinismi. Ja muitakin eroavaisuuksia löytyy, kuten hyvin tiedät.
en tarkoittanut sanaa, vaan aatetta.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
en tarkoittanut sanaa, vaan aatetta.
kiihkoilua toista ryhmää kohtaan vai kenties sukupuolisovinismia?
KoppavaHoro kirjoitti:
kiihkoilua toista ryhmää kohtaan vai kenties sukupuolisovinismia?
Jos sovinismi on kiihkoilua, ni feminismi on sillo vouhotusta.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
Jos sovinismi on kiihkoilua, ni feminismi on sillo vouhotusta.
oletko sä edes ottanut selvää mitä koko termi tarkoittaa?
KoppavaHoro kirjoitti:
oletko sä edes ottanut selvää mitä koko termi tarkoittaa?
äärimmäistä sovinnaisuutta ja halua sovitteluun.
http://hiki.pedia.ws/wiki/Sovinismi
- mµµ
Sovinistit kannattavat markkinataloutta. Feministit ovat sen sijaan kommunisteja.
- mutta...
sen sijaan femakkoja tuntuu kaikki inhoavan. Johtuukohan halosesta..
- jepu jep
hyvä vedätys, hih hih...
- Michiko_
olet siitä, että minulla on feministi anoppina?
- valita :
Michiko_ kirjoitti:
olet siitä, että minulla on feministi anoppina?
valitettavasti !!!!!111!!!
- turpaan.
Michiko_ kirjoitti:
olet siitä, että minulla on feministi anoppina?
Ja ihan noin urheilumielessä.
- ~Vanilla~
ei olisi kiinnostunut susta, jos sä et pitäisi naisia alempiarvoisina ja nyrkin ja hellan väliin kuuluvina typerinä hanhina? ... Mä olin kyllä jo ennestään saanut sun avokista vähintään "erikoisen" kuvan, mutta... Joo, meitä naisia on näköjään moneen junaan...
- ~Vanilla~
relaxed_eyes kirjoitti:
ni se ajais panssarivaunulla mun yli.
ainakaan minuakaan voisi mihinkään pakottaa, mutta en voisi olla edes kaveri ihmisen kanssa, joka ajattelee naisista noin. Mun mielestä suhteessa kuuluisi esimerkiksi olla molemminpuolista ystävyyttä, kunnioitusta ja arvostusta, mutta sovinistin kanssa se on mahdotonta. Siksi en voisi olla missään tekemisissä sovinistin kanssa.
Ei mullakaan ole kovin korkea käsitys miehistä, mutta siitä huolimatta arvotan ihmiset yksilöinä... ~Vanilla~ kirjoitti:
ainakaan minuakaan voisi mihinkään pakottaa, mutta en voisi olla edes kaveri ihmisen kanssa, joka ajattelee naisista noin. Mun mielestä suhteessa kuuluisi esimerkiksi olla molemminpuolista ystävyyttä, kunnioitusta ja arvostusta, mutta sovinistin kanssa se on mahdotonta. Siksi en voisi olla missään tekemisissä sovinistin kanssa.
Ei mullakaan ole kovin korkea käsitys miehistä, mutta siitä huolimatta arvotan ihmiset yksilöinä...kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.
- ~Vanilla~
relaxed_eyes kirjoitti:
kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.
makuasia... Mä en ole koskaan sietänyt lähipiirissäni kuin sellaisia miehiä, joilla feminiiniset piirteet on hyvin korostuneet. Plus mun mielestä kaikki yleistykset on pelkkää typeryyttä ja mun typeryyden sietokykyni on alhainen. Mun mielestä silti juuri sovinistit ei sovellu kavereiksi, koska eihän sellaisen kanssa ole mitään järkeä olla kaveri. Sun onnesi, että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. :)
- ............
relaxed_eyes kirjoitti:
kun miehessä pitääkin olla, muuten olisin vaan sellanen kaveripoika avokillenikin.
"Sovinismi" ei ole seksuaalinen käsite...Viitaten tohon, kun sanoit ettet ole kaveripoika jne.
- viilisniilis
Ei ole toisiinsa verrattavissa. Toisessa halutaan tasa-arvoa ja toisessa halutaan alistaa naista. Näin on näpyttimet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612
