Naisten reagointi pàihteisiin

Melkein raitis

Tervehdys!
Tuli tàssà mieleeni eràs asia, johon kaipaisin kommentteja (làhinnà naisilta), kun tàssà oman naiseni kanssa hieman suunnittelin Amsterdamin-matkaa..
Mainitsin, ettà jos ja kun sinne tulee làhettyà, niin kyllà mà ainakin kerran aion coffee shopissa kàydà. Nuorempana on tullut pòssyteltyà (harvoin tosin), ja kyllà neitikin sen hyvin tietàà.

No, tànà iltana alkoi mòkòttàà kun kuuli matkavisioistani, vaikka korostin sità, ettà vain YHDEN kerran sinne haluaisin mennà.. En siis todellakaan ole mikààn himopòssyttelijà, edellisestà kerrastakin on kulunut jo melkeinpà kolme vuotta, eikà minulla juuri 'kerran vuodessa' -tasoa suurempia hinkuja ko. pàihteen kàyttòòn ole. Kysynkin siis teiltà, hyvàt naiset: mistà homma kiikastaa?! Mikà siinà on niin kauheata, jos mies nyt kerran tilaisuuden sattuessa tahtoo hieman pajauttaa?

Tyttòystàvàni kertoi minulle olevansa huolissaan, jos hànelle rakas ihminen pajauttelee. Ymmàrtàisin toki hànen nàkòkantansa erittàin hyvin, jos kyseessà olisi viikottainen tai edes kuukausittainen ajanviete, mutta mikà siinà on, ettei KOSKAAN saisi? Minun mielestàni siis on perustellumpaa olla huolissaan hànestà (joka siis juo vàlillà alkoholia, ehkàpà kerran kuussa) kuin minusta, joka tahtoisin pòssytellà kerran vuodessa parissa...

Kumpi tàssà nyt on enemmàn oikeassa, vai ovatko molemmat tàysin metsàssà?

10

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan tiedä

että kannabis ei ole kovinkaan vaarallinen päihde, voisiko olla? Eli omaa "kunnon kansalaisten" yleisen käsityksen kannabiksesta huumeena samassa kategoriassa kuin esim. amfetamiini.

Näytä hänelle tämä:

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288

Se kyllä kannattaa muistaa, että kun ei kerran ole toleranssia, koska et ole aikoihin poltellut, voi vahingossa mennä hieman enemmän sekaisin kuin luuleekaan. Hyvä jos olisi joku selvinpäin sinun mukana kun menet pössyille. Siitä minäkin olisin tyttöystävänä huolissani. Se onkin lienee ainoa asia.

• tutkimuksen siitä

mitä haittallista kannabiksen seassa voi olla? en tiedä faktoja, muistan vaan nähneeni jossakin lääkärisarjassa useammankin kerran kuinka epäiltiin sen tai tän tai tuon vakavan oireilun johtuvan pössäyttelyn seassa saaduista epäpuhtauksista. Tietty kotona kasvatettu aine olis sit varmaan puhtaampaa...

• Mä ainakin oisin

No ehkä kannattaa yrittää jutella siitä, mistä hän todella on huolissaan... Hmm.. No kuitenkin.

Mä en ole myöskään kovin suopea noille kannabis-tuotteille, vaikka kuka selittäisi mitä niitten oletetusta turvallisuudesta. Huume on huume ja päihteet on päihteitä siitä on turha lässyttää. Mä olen nähnyt niitä keneltä se turvallinen pilvenpoltto rivee käsistä, ja miten vähän se sitten tuntuu sitä riippuvuutta aiheuttavan... jep, ihan samalla tavalla kun alkoholi, tupakka ja muutkin huumeet, ja sinänsä, ei sitä tarvii vetää yhtään kertaa, eihän viinaakaan sinänsä tarvis, eikä mitään menettäis.

Mun mielestä yhdestä huumeesta on helpompi rivetä toiseen, se on käytännössä nähty, vaikken tutkimuksista tiedäkään, onhan alkoholistinkin helpompi rivetä sekakäyttäjäksi ja narkkariksi, kun muitten. Mutta siis huom! Kyllä, se hiton viinan ihailu täällä on kyllä ihan yhtä vaarallista tai vaarallisempaakin joissain tapauksissa, kun polttelun ihailu muualla.

Mä olen ite ollut ulkomailla, siellä poltetaan aika paljon, ja jotenkin pidetään sitä normaalina, mutta mun mielestä, jos viina ei riitä, niin riittääkö mikään. Sitäpaitsi kannabis varastoituu aivojen rasvakudoksiin, vaikka moni yrittää väittää, että se ei varastoidu elimistöön.
      Kyllä varastoituu ja paljossa polttelusssa alkaa aiheuttaa ongelmia. Lisäksi se tuhoaa keuhot pahemmin kun tupakointi (ei filtteriä) ja tukee rikollisuutta ylipäätään.

Eli siis, haluan tässä vaan tehdä selvääkin selvemmäksi sen, että pössyttelyn menetys ei ole menetys, ja että missään tapauksessa en suosittele sitä kenellekään: ruhupäät on rehupäitä ja se siitä!

Mutta, sanottuani kaiken tuon: tunnen kyllä ihmisiä ketkä sen ovat valinneet, että joskus pössyttelevät, eivätkä siis ole mitenkään rivenneet, eivät polta kun todella harvoin, ja itseasiassa osa ei juo alkoholia sitten yhtään!
      Ja just sun kohdalla mä nyt en usko, että sinänsä ois mitään riskiä yht'äkkiä villiintyä niin, että lähtee mopo käsistä.

Tyttöystäväsi ei siis halua viettää aikaansa coffee shopissa?
      Ehkäpä tyttöystäväsi ei tarvitse tullakaan mukaan, kyllä sä pärjäät siellä yksinäsikin? Matkustaminen on tylsää, jos tarvii roikkua kiinni toisessa käsiraudoilla. Okei, häntä ärsyttää se yksikin kerta, joten miksi hänen pitäisi sinne tullakaan? Mä en tulisi, mä lähtisin muualle. Ehkäpä te voisitte suunnitella myös omat menonne, eihän se yksi ilta niin vaarallista ole, ja jos on, niin sunhan on vaaras.
      Ehkä hän pelkää, että sä pössytät, vedät viinaa ja sitten hän joutuu huolehtimaan susta? Ei joudu, kun olette eri suunnissa!

Mä en usko että sulla nyt sinänsä ois mitään hätää siellä, enkä todellakaan, että sulta nyt lähtis just mopo käsistä, jos te voitte matkustaa, ootte sen verran aikuisia jo, että pärjäätte varmaan joskus itsenäisestikin ja varmaankaan yksi paheiden ilta nyt ei ole niin kovin ratkaiseva tein suhteelle, kunhan et huoriin lähde ;)

Ei teistä kumpikaan nyt tälläkertaa sen kummemmin ole oikeassa tai väärässä, mutta yrittäkää sopia joku kompromisssi asiaan. Ja tyttöystäväsiki tietää, että joskus, vaikka kerran vuodessa, joutuu hyväksymään asioita mitä ei halua.

• Melkein raitis

Hei ja kiitos pitkàstà vastauksesta!
        Itsekin kuulun tuohon joukkoon, joka ei kànnàà oikeastaan koskaan (kerran vuodessa...), joten mitààn pàihderiskejà tuskin kohdallani on. :)
        Tàssà tulikin pidettyà pieni parisuhdeneuvottelu, ja kompromissi onneksi saavutettiin, eli minà saan pajauttaa kerran vuodessa -periaatteella. Rajat on oltava, sehàn on selviò, ja olen nyt itsekin tyytyvàinen ja ylpeà tyttòystàvàstàni, koska hàn osasi puhua rauhallisesti asiasta nukutun yòn jàlkeen.
        Niin, ja huoriin ei minulla tarvetta ole, onneksi... ;) Sen verran ihana nainen lòytyy kotoa!

• nainen, joka

ei voi sietää huumetta kuin huumetta eikä ainakaan oman perheen sisällä (ventovieraat tehköön itsellensä mitä tykkää).

Mun mieheni on kokeillut jos jonkinmoista nuorempana ja olen erittäin kielteinen kyseisten kokeilujen suhteen.

Onneksi on takana päin.

• mene lääkäriin

Mokoma narkkari.

• .................

Jos olet ottanut viimeisen 3 vuoden aikana tupakkaa, alkoholia tai kahvia, lääkäriin vaan. Olet narkkari. Riippuvuutta aiheuttavat aineet pitäisi kaikki kieltää.

• ei se siitä

muuksi muutu.

Vaikka olisit nuoruudessasi tehnyt jotain ja tyttöystäväsikin sen tietää, niin ei se tarkoita samaa, että se pitäisi tänä päivänäkin hyväksyä sinun normaaliksi tekemiseksi.

Se on laitonta Suomessa ja sen pitäsi riittä sinulle vastauksesi.

Jos yksi kerta vuodessa ei mielestäsi tarkoita yhtikäs mitään, niin sallisitko tyttöystävällesi kerran vuodessa tehdä mitä huvittaa, jotain sellaista mikä on lailla kiellettyä Suomessa? Tuskinpa.

Tyttöystäväsi on huolissaan sinusta.

Ja Amsterdam on kiva kaupunki, ilman niitä pössyttelyhetkiäkin.

• Nainen85....

ärsyttää luultavasti vain se että sinä meinaat pössytellä vaikka hän ei halua että teet niin. Tuskin siinä muuta on, eihän pössyttely kerran parissa vuodessa tapa.

• Melkein raitis

Tuo on muuten nàin tarkemmin ajateltuna todennàkòisesti totta..! Mutta eihàn kukaan voi aina elàà toisen mààrààmien sààntòjen mukaan, vai voiko? :)

Tànààn sitten aamulla myònsi, ettei kerran vuodessa parissa pòssyttely hàntà oikeasti pahemmin haittaa, ehkà se sitten oli vaan "kevytmielisen" kuuloinen suhtautumiseni asiaan tai jotakin..? Outoja te naiset olette vàlillà, se on todettava. :D No, katsotaan, onko muija tosissaan tuon kommenttinsa suhteen. Pyysi tosin, etten hànen làsnàollessaan pajauttaisi, itse kun on savulle allerginen.

Kiitos kaikille vastanneille!
        Ja sille tòrpòlle, joka minua narkkariksi alkoi nimitellà sanon vain, ettà todennàkòisesti hàn itse on minua pahempi, koska vetàà kànnit varmasti useammin! ;) Itse juon max lasin punaviinià viikossa, enkà koskaan humalaan asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe