Miksi kertoa kaikki

heti alkuun?

Miksi nettitreffeillä pidetään niin tärkeänä että kaikki ns haittapuolet pitää kertoa heti, ennen kuin kohdataan ekan kerran?

Kautta aikojen kun on pariuduttu reaalimaailmassa, on ensin tutustuttu, ja vasta vähän kerrassaan ajan myötä kuultu lisää toisen historiasta ja nykyisestä elämäntilanteesta.

Useimmiten lienee koettu ne ihastumisen tunteet jo kauan ennen kuin on tiedetty toisen olevan vaikkapa yh, taikka työtön, tms, eikä sitä ole pidetty mitenkään huijaamisena, vaan ihan normaalina ihmisten välisenä kanssakäymisenä, ettei ole heti alkuun ensikohtaamisella pamautettu "Niin muuten, mulla on sitten kotona kolme lasta, että tiedä nyt olla tykästymättä minuun jos et halua uusioperheeseen."

Eikö sitä voisi ihan oikeasti kohdata ihmisiä, ja katsoa sitten johtaako kohtaaminen mihinkään juuri tämän ihmisen kanssa tai ei? Pistää ne omat ennakkoasenteet hetkeksi taka-alalle ja antaa romantiikalle mahdollisuus?

22

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M C

Itse olen todennut, että antaa asioiden vain mennä omalla painollaan. Kyselköön ihmiset mitä haluavat, itse vastaan, jos katson kysymykset aiheelliseksi. Olen kuitenkin sen verran yksityisyydestäni kiinni pitävä ihminen, ettei todellisuudessa ihan kaikki asiat kaikille kuulu, muutosta saattaa asiaan tulla, kunhan toista sitten oppii pikku hiljaa tuntemaan paremmin.

Itse en välttämättä ole ihan niin utelias ja kyseleväinen, kuin monet saattaisivat olettaa, mutta oma ajatusmaailmani takaa kyllä sen, että mitä ihmeellisimpiä aasinsiltoja tulee asiasta toiseen ihan normaaleja keskustellessa ja silloin saattaa paljastua paljon enemmänkin kuin vain heittämällä kysymystulvan naaman eteen.

• kuule hajoaa

siinä vaiheessa käsiin kun selviää että toinen on piilotellut vaikkapa lapsia.

Kaikkea ei tarvitse kertoa mutta kyllä ne tärkeimmät koska täytyyhän sitä tietää minkälainen elämäntilanne toisella on.

Kautta aikojen on myös ollut erilainen tilanne kuin nyt.

Itse ainakin mielelläni kerron "negatiivista" itsestäni. Jos naisella kestää kohdata ne jutut niin ehkä se kestää pitempää suhdettakin. Yleensä vain naisilla on ajatukset siellä positiivisissa asioissa mikä kyllä kertoo henkisen kypsyyden puuttumisesta ja siitä että vaikka osataan ehkä sitoutua niin asioita ei osata käsitellä.

• että nykyajan

ihmissuhteista joissa tutustaan toiseen ihmisenä on romantiikka aika kaukana.

Sehän itseasiassa suosii joko hyvin tarkkojen kriteerien tekoa tai sitten "mennäänkö panee ei mua kiinnosta kuka sä oot oikeesti" suhtautumisia.

• .m.

Itse koen, että nettitreffailussa ja live-elämän kohtaamisissa on kyllä jonkun verran eroa. Täällä netissä ainakin oletusarvoisesti ihmiset yrittävät tutustua toisiinsa tarkoituksena löytää sopiva kumppani. Eli yleensä peli on siltä osin selvä heti alkuun, että molempien tarkoitusperä on sama. Live-elämässä tämä ei ole näin yksioikoista vaan siellä saatetaan tutustua yleensä muissa merkeissä tai ei yleensä ainakaan niin, että molemmat heti alkuun tuovat esille halukkuutensa löytää kumppanin.

Eli koska netissä tutustumistarkoitus yleensä on heti alkuun selvempi, niin siksi ainakin itse haluan tietää toisesta tiettyjä perusasioita heti alkuvaiheessa. Mitä nyt tulee esimerkiksi lapsiin, niin tietysti mielelläni haluan aika alkuvaiheessa sellaisen asian tietää live-elämässäkin jos tutustun johonkin ja alan kiinnostua hänestä muussakin mielessä. Yhtälailla myös niitä muita asioita selvitetään livessäkin siinä vaiheessa kun on selvää, että on toisesta kiinnostunut muussakin mielessä. Mielestäni on ihan hyvä juttu, että täällä voidaan tavallaan suoraan mennä itse asiaan kun molemmilla on sama agenda ja ollaan aikuisia ihmisiä. Miksi turhaan tuhlata aikaa ihmisiin, joihin liittyvät asiat eivät itseä nappaisikaan?

• olla joku

yh-äiti jota miehet pakenevat ja hän taas haluaisi antaa tilaa enemmän "romantiikalle" eikä pelottaa miehiä pois lapsillaan.

Ehkä hän haluaisi elää todellisuudessa miesten kanssa jossa lapsia ei olisi.

• Ihan

perseestä oli seurustella ja rakastuakin ennenkuin nainen toi todellisen minänsä ja elämäntyylinsä esille.

• mielestäni

En missään nimessä ole sitä mieltä että pitäisi valehdella tai salata oleellisia asioita, mutta ei mielestäni kannata heti kättelyssä vuodattaa koko elämäänsä ja takaiskujaan toiselle. Ihastumisvaiheeseen kuuluu toisen ihannoiminen, kun kiintymys on syntynyt niin silloin kestää senkin ettei toinen ole täydellinen.

Minä olin ensitreffeillä miehen kanssa joka sanoi, kun olimme saaneet ruoka-annokset eteemme: "Minä pidän tällaisesta kevyestä ruoasta kun on noita happovaivoja". Mistähän ruumiintoiminnoista tuo mies olisi puhunut ruokapöydässä jos olisimme olleet pari vuotta yhdessä...?
      No, sitä en onneksi saa tietää sillä minulta meni ruokahalun ohella kiinnostus tavata tuota ihmistä enää koskaan.

• sinulta meni

kiinnostus tavata häntä moisen jutun takia?

Joo...naiset eivät ole nirsoja yhtään ja miesten ei tarvitse esittää täydellistä koskaan treffeillä.

Eikö tuollaisen voisi luokitella lipsahdukseksi?

Itselläni meni kylläkin maku eräästä naisesta kun hän sanoi kuinka hän ihailee miesten treenattuja kroppia. Ei sillä ettei minulla olisi sellaista mutta se pinnallinen tapa ajatella monikkona kroppia ja nuoleskella ajatuksella itseään oli liikaa.

• vaan koko
        sinulta meni kirjoitti:

kiinnostus tavata häntä moisen jutun takia?

Joo...naiset eivät ole nirsoja yhtään ja miesten ei tarvitse esittää täydellistä koskaan treffeillä.

Eikö tuollaisen voisi luokitella lipsahdukseksi?

Itselläni meni kylläkin maku eräästä naisesta kun hän sanoi kuinka hän ihailee miesten treenattuja kroppia. Ei sillä ettei minulla olisi sellaista mutta se pinnallinen tapa ajatella monikkona kroppia ja nuoleskella ajatuksella itseään oli liikaa.

...tapaamisen. Mutta kyllä minusta peruskäyttäytymissäännöt ovat minimivaatimus ihmiseltä. Jo peruskoulun ekaluokkalaisille opetetaan mitä asioita ei ole kohteliasta puhua ruokapöydässä....

• taas menee
        vaan koko kirjoitti:

...tapaamisen. Mutta kyllä minusta peruskäyttäytymissäännöt ovat minimivaatimus ihmiseltä. Jo peruskoulun ekaluokkalaisille opetetaan mitä asioita ei ole kohteliasta puhua ruokapöydässä....

kiinnostus naiseen, jos se rupee kertoon ihailevansa jotain julkkismiestä, varsinkin jos kyseinen nainen on jo lähempänä keski-ikää. Tulee kyllä mieleen, että mitäpä siinä sitte enää mulla tekee, sen pitää varmaan mennä bongaan sitä julkkista.

• mielestäni
        taas menee kirjoitti:

kiinnostus naiseen, jos se rupee kertoon ihailevansa jotain julkkismiestä, varsinkin jos kyseinen nainen on jo lähempänä keski-ikää. Tulee kyllä mieleen, että mitäpä siinä sitte enää mulla tekee, sen pitää varmaan mennä bongaan sitä julkkista.

...jokaisella on oikeus "menettää kiinnostuksensa" ihan mistä sitten menettävätkin. En minä ainakaan ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, joka ryhtyy suhteeseen sellaisen miehen kanssa joka ei kiinnosta.

Jos minä en innostu miehestä joka alkaa ruotia happovaivojaan ensitreffreillä niin se on minun asiani, ja jos sinä et pidä siitä että nainen kertoo ihailevansa jotakin julkkista niin se on sinun asiasi. Tyhmäähän se on kerjätä ikävyyksiä ryhtymällä suhteeseen ihmisen kanssa joka ei miellytä.

• tollasilla
        mielestäni kirjoitti:

...jokaisella on oikeus "menettää kiinnostuksensa" ihan mistä sitten menettävätkin. En minä ainakaan ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, joka ryhtyy suhteeseen sellaisen miehen kanssa joka ei kiinnosta.

Jos minä en innostu miehestä joka alkaa ruotia happovaivojaan ensitreffreillä niin se on minun asiani, ja jos sinä et pidä siitä että nainen kertoo ihailevansa jotakin julkkista niin se on sinun asiasi. Tyhmäähän se on kerjätä ikävyyksiä ryhtymällä suhteeseen ihmisen kanssa joka ei miellytä.

kriteereillä teilaa ihmisiä niin veikkaan että saat olla sinkku lopun elämäsi. Joko olet hyvin nuori tai muuten vaan otat kaiken kauhean tosissasi.

Mies halusi vaan selittää miksi syö kevyesti, on paljon ihmisiä jotka kärsivät närästyksestä tms. ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ilmeisesti etsit miestä joka on täysin terve eikä mistään tollasista saa puhua ikinä.

• niin peruskoulun
        tollasilla kirjoitti:

kriteereillä teilaa ihmisiä niin veikkaan että saat olla sinkku lopun elämäsi. Joko olet hyvin nuori tai muuten vaan otat kaiken kauhean tosissasi.

Mies halusi vaan selittää miksi syö kevyesti, on paljon ihmisiä jotka kärsivät närästyksestä tms. ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Ilmeisesti etsit miestä joka on täysin terve eikä mistään tollasista saa puhua ikinä.

ekaluokkalaisillekin opetetaan ettei ruokapöydässä ole kohteliasta puhua sairauksistaan. Voi olla että se sinusta ei ole mitenkään kummallista, mutta usko pois että kaikki eivät ole niin huonosti kasvatettuja kuin sinä.

On eri asia puhua terveydellisistä ongelmistaan ventovieraalle kuin esimerkiksi omalle puolisolleen. Jos ihmisen tilanteentaju on sitä luokkaa että tapaamisen ensiminuuteilla alkaa ruokapöydässä selittää happovaivojaan niin pitäisikö hän kihlajaisissa esitelmän ripulistaan tai häissä
        peräpukamistaan? Ei kiitos.

Terveys ja käyttäytyminen ovat kaksi eri asiaa. Kukaan ei voi tietää etteikö joskus sairastuisi mutta hyvää käytöstä voi noudattaa jos sairaus ei sitä suoranaisesti estä.

• ihmeellistä
        niin peruskoulun kirjoitti:

ekaluokkalaisillekin opetetaan ettei ruokapöydässä ole kohteliasta puhua sairauksistaan. Voi olla että se sinusta ei ole mitenkään kummallista, mutta usko pois että kaikki eivät ole niin huonosti kasvatettuja kuin sinä.

On eri asia puhua terveydellisistä ongelmistaan ventovieraalle kuin esimerkiksi omalle puolisolleen. Jos ihmisen tilanteentaju on sitä luokkaa että tapaamisen ensiminuuteilla alkaa ruokapöydässä selittää happovaivojaan niin pitäisikö hän kihlajaisissa esitelmän ripulistaan tai häissä
        peräpukamistaan? Ei kiitos.

Terveys ja käyttäytyminen ovat kaksi eri asiaa. Kukaan ei voi tietää etteikö joskus sairastuisi mutta hyvää käytöstä voi noudattaa jos sairaus ei sitä suoranaisesti estä.

jos tuon takia ketään hylkää.

Totta puhuen enpä jaksaisi toisaalta moisen naisen kanssa olla missään tekemisissä jos ei pieniä "etikettivirheitä" kestä tai ottaa asiat noin pikkutarkasti ja tosissaan.

Uskaltaakohan sinun kanssasi edes hengittää tai laittaa ruokaa suuhun puhumattakaan että kertoisi jonkun vitsin. Saattaisithan hermostua moisesta.

Juuri tuon takia naisista tulee helvetin huono kuva jos pitää miehen olla koko ajan varpaillaan tai tulee hylky. Pikkuprinsessalla meni kahvi nenään kun miehellä lipsahti jokin asia treffeillä.

Mitäköhän kuvittelet että suhteesta tulee ylipäätään kenenkään kanssa jos ei tuollaista kestä?

Ei sillä ettei ehdokkaita saisi hylätä vaikka liian pitkien silmäripsien takia mutta onkohan se noin yleisesti ajateltuna kovin järkevää jos "maku" menee ihmisestä jos hän ei ole juuri sellainen ihannekuva kuin odotat.

Voinpa kertoa että naiset eivät ole monilla treffeillä sen kummempia mutta heidän toilailuaan pitäisi vain katsella silti.

Eiköhän oikeassa tilannetajussa ole kysymys myös siitä että tuonkin asian voi kääntää vaikkapa huumoriksi ja pyrkii tilanteessa toisen tasolle eikä niin että nenän päätä pitkin katselee toista jos tämä tekee tai sanoo jotain typerää ja sopimatonta ellei se nyt ole jotain uskomattoman härskiä vaikkapa.

Peruskoulussa valitettavasti ei oteta ottamaan huomioon toisen ihmisen heikkouksia, ne opitaan kotikasvatuksessa joka sinulla nähtävästi jäi väliin.

• otti koville
        ihmeellistä kirjoitti:

jos tuon takia ketään hylkää.

Totta puhuen enpä jaksaisi toisaalta moisen naisen kanssa olla missään tekemisissä jos ei pieniä "etikettivirheitä" kestä tai ottaa asiat noin pikkutarkasti ja tosissaan.

Uskaltaakohan sinun kanssasi edes hengittää tai laittaa ruokaa suuhun puhumattakaan että kertoisi jonkun vitsin. Saattaisithan hermostua moisesta.

Juuri tuon takia naisista tulee helvetin huono kuva jos pitää miehen olla koko ajan varpaillaan tai tulee hylky. Pikkuprinsessalla meni kahvi nenään kun miehellä lipsahti jokin asia treffeillä.

Mitäköhän kuvittelet että suhteesta tulee ylipäätään kenenkään kanssa jos ei tuollaista kestä?

Ei sillä ettei ehdokkaita saisi hylätä vaikka liian pitkien silmäripsien takia mutta onkohan se noin yleisesti ajateltuna kovin järkevää jos "maku" menee ihmisestä jos hän ei ole juuri sellainen ihannekuva kuin odotat.

Voinpa kertoa että naiset eivät ole monilla treffeillä sen kummempia mutta heidän toilailuaan pitäisi vain katsella silti.

Eiköhän oikeassa tilannetajussa ole kysymys myös siitä että tuonkin asian voi kääntää vaikkapa huumoriksi ja pyrkii tilanteessa toisen tasolle eikä niin että nenän päätä pitkin katselee toista jos tämä tekee tai sanoo jotain typerää ja sopimatonta ellei se nyt ole jotain uskomattoman härskiä vaikkapa.

Peruskoulussa valitettavasti ei oteta ottamaan huomioon toisen ihmisen heikkouksia, ne opitaan kotikasvatuksessa joka sinulla nähtävästi jäi väliin.

Noinko kiihkeästi puolustat ihmisten oikeuksia kertoa ruoansulatushäiriöistään ensitreffeillä ruoan ääressä? Ehkä se on sitten sinulle tärkeä oikeus ja hyvä niin.

Enhän minäkään ole tuota happovaivaista miestä vankilaan laittamassa tai vaatimassa että hänen pitäisi muuttua - hänellä on oikeus olla juuri sellainen kuin on. Kysymys on siitä haluanko minä valita hänet kumppaniksi intiimiin ja läheiseen suhteeseen. En halua.

Pari pientä korjausta kuitenkin

En hylännyt tuon takia, mies oli tylsä ja mielenkiinnoton muutenkin.
        En hermostunut, minua on aika vaikea saada hermostumaan. Olin ruokailun ja koko tapaamisen ajan rauhallinen ja hyväntuulinen kuten yleensäkin.
        En ole pikkuprinsessa, olen työskennellyt miesporukassa suurimman osan elämääni ja kuullut varmaan kaikki mahdolliset vitsit - hermostumatta.
        Sinulta vaatii ehkä varpaillaanoloa ettet puhu sopimattomia - on kuitenkin ihmisiä joille hyvä käytös on aivan luontaista.
        Minulla on ollut elämässäni pitkiä hyviä suhteita jotka eivät ole päättyessäänkään muuttuneet epäystävällisyydeksi vaan kunnioitus, ystävyys ja huumori on säilynyt molemmin puolin.
        En etsi ihannekuvaa vaan normaalia ihmistä joka on erilaisissa olosuhteissa tilanteen tasalla ja käyttäytyy sen mukaan.
        Ei minusta sinun pidä valita naista joka ei ole "sen kummempi". Odota kunnes löydät naisen joka miellyttää sinua.
        Tilannetajuni juuri sai minut käyttäytymään koko tapaamisen ajan ystävällisesti kuten tuolla ylempänä sanoin - pyrin aina kaikissa tilanteissa siihen ettei kukaan läsnäoleva menetä kasvojaan tai nolostu. Se on juuri hyvän kotikasvatuksen tulosta ja sitä että ymmärtää ihmisten erilaisuuden.

Mutta: kun on kysymys miehestä jonka aion ottaa vuoteeseeni, syliini ja elämääni - on olennaisen tärkeää että hän miellyttää minua. Ensitapaamisesta lähtien.

• eli tuon
        otti koville kirjoitti:

Noinko kiihkeästi puolustat ihmisten oikeuksia kertoa ruoansulatushäiriöistään ensitreffeillä ruoan ääressä? Ehkä se on sitten sinulle tärkeä oikeus ja hyvä niin.

Enhän minäkään ole tuota happovaivaista miestä vankilaan laittamassa tai vaatimassa että hänen pitäisi muuttua - hänellä on oikeus olla juuri sellainen kuin on. Kysymys on siitä haluanko minä valita hänet kumppaniksi intiimiin ja läheiseen suhteeseen. En halua.

En hermostunut, minua on aika vaikea saada hermostumaan. Olin ruokailun ja koko tapaamisen ajan rauhallinen ja hyväntuulinen kuten yleensäkin.
        En ole pikkuprinsessa, olen työskennellyt miesporukassa suurimman osan elämääni ja kuullut varmaan kaikki mahdolliset vitsit - hermostumatta.
        Sinulta vaatii ehkä varpaillaanoloa ettet puhu sopimattomia - on kuitenkin ihmisiä joille hyvä käytös on aivan luontaista.
        Minulla on ollut elämässäni pitkiä hyviä suhteita jotka eivät ole päättyessäänkään muuttuneet epäystävällisyydeksi vaan kunnioitus, ystävyys ja huumori on säilynyt molemmin puolin.
        En etsi ihannekuvaa vaan normaalia ihmistä joka on erilaisissa olosuhteissa tilanteen tasalla ja käyttäytyy sen mukaan.
        Ei minusta sinun pidä valita naista joka ei ole "sen kummempi". Odota kunnes löydät naisen joka miellyttää sinua.
        Tilannetajuni juuri sai minut käyttäytymään koko tapaamisen ajan ystävällisesti kuten tuolla ylempänä sanoin - pyrin aina kaikissa tilanteissa siihen ettei kukaan läsnäoleva menetä kasvojaan tai nolostu. Se on juuri hyvän kotikasvatuksen tulosta ja sitä että ymmärtää ihmisten erilaisuuden.

Mutta: kun on kysymys miehestä jonka aion ottaa vuoteeseeni, syliini ja elämääni - on olennaisen tärkeää että hän miellyttää minua. Ensitapaamisesta lähtien.

kaiken lässytyksen alla jossa sinällään ei ole mitään vikaa haluat sanoa että miehen tulee ensimmäisestä hetkestä lähtien olla mielessäsi täydellinen ja jokin pieni virhe vaikkapa käyttytymisessä ensi tapaamisessa tuhoaa mahdollisuuden vuoteeseesi, syliisi ja elämääsi.

Puolustan ihmisen oikeutta tehdä viattomia virheitä vaikkapa etiketti sellaisia. Se että kykenee pitämään "kulisseja" yllä ja että hyväksyit naamallasi henkilön seuran ei vielä riitä.

"mies oli tylsä ja mielenkiinnoton muutenkin."

Just. Eli miehen pitää olla hyvin jännittävää ja hauskaa seuraa ja tämän lisäksi hän ei saa tehdä mitään tuollaista karmeaa mokaa.

Saako neiti täydellisyydelle olla kenties mitään muuta vai tuodaanko jo lasku herralle maksettavaksi?

"Sinulta vaatii ehkä varpaillaanoloa ettet puhu sopimattomia - on kuitenkin ihmisiä joille hyvä käytös on aivan luontaista."

"Hyvä käytös" ehkä on sinun paras puolesi mutta fiksuus ei. Fiksu ihminen sulkee joskus silmänsä pienille kauneusvirheille ja kokonaisuus ratkaisee. Saan jatkuvasti kiitosta hyvästä käytöksestäni mutta se ei ole todellakaan täydellistä enkä sitä myöskään odota toisilta. Silloin kun on oikeasti fiksu niin toiselle voi antaa jotain anteeksikin, ihminenhän hän on jos ei tahallaan pyri loukkaamaan. Tiedä vaikka että miestä jännitti ja tuo asia oli mielessä joten se luonnostaan "pulpahti" (anteeksi muotoiluni) sieltä esille.

"Tilannetajuni juuri sai minut käyttäytymään koko tapaamisen ajan ystävällisesti kuten tuolla ylempänä sanoin - pyrin aina kaikissa tilanteissa siihen ettei kukaan läsnäoleva menetä kasvojaan tai nolostu. Se on juuri hyvän kotikasvatuksen tulosta ja sitä että ymmärtää ihmisten erilaisuuden."

Kulissien ylläpito on täyttä valhetta jos ei oikeasti kykene joskus näkemään jotain epämiellyttävääkin ja ottamaan sen osana inhimillistä kanssakäymistä ja hyväksymään ihmistä sen takana.

Minusta tuo kuuluu sarjaan "unohti avata mulle oven" tai "unohti sanoa kiitos" jotka nyt voivat tapahtua kenelle tahansa. Jos mielestäsi mies ei sopinut muuten sinulle niin miksi päällimmäisenä sinulla on mielessä tuo tapahtuma? Ja totesit aiemmin:

"No, sitä en onneksi saa tietää sillä minulta meni ruokahalun ohella kiinnostus tavata tuota ihmistä enää koskaan."

Sori vaan mutta pikkuprinsessamaa kutsuu.

• Viiskymppinen....
        otti koville kirjoitti:

Kun tapasin nykyiseni..Hän (tupakoimme molemmat)
        sanoi minulle: mene ihmeessä röökille, jos siltä tuntuu...Se oli parasta ja tyylikkäintä, ymmärtäväisintä, mitä ikina olen treffeillä kuulluut...Ps. olimme just juoneet latet..ja hän ymmärsi, että mieleni teki tupakkaa...Että jos joku on luonnollinen ja kertoo vaivoistaan..So what!!??? Se on sitä rehellisyyttä, ja ettei yritä mitään.

• siellä
        eli tuon kirjoitti:

kaiken lässytyksen alla jossa sinällään ei ole mitään vikaa haluat sanoa että miehen tulee ensimmäisestä hetkestä lähtien olla mielessäsi täydellinen ja jokin pieni virhe vaikkapa käyttytymisessä ensi tapaamisessa tuhoaa mahdollisuuden vuoteeseesi, syliisi ja elämääsi.

Puolustan ihmisen oikeutta tehdä viattomia virheitä vaikkapa etiketti sellaisia. Se että kykenee pitämään "kulisseja" yllä ja että hyväksyit naamallasi henkilön seuran ei vielä riitä.

"mies oli tylsä ja mielenkiinnoton muutenkin."

Just. Eli miehen pitää olla hyvin jännittävää ja hauskaa seuraa ja tämän lisäksi hän ei saa tehdä mitään tuollaista karmeaa mokaa.

Saako neiti täydellisyydelle olla kenties mitään muuta vai tuodaanko jo lasku herralle maksettavaksi?

"Sinulta vaatii ehkä varpaillaanoloa ettet puhu sopimattomia - on kuitenkin ihmisiä joille hyvä käytös on aivan luontaista."

"Hyvä käytös" ehkä on sinun paras puolesi mutta fiksuus ei. Fiksu ihminen sulkee joskus silmänsä pienille kauneusvirheille ja kokonaisuus ratkaisee. Saan jatkuvasti kiitosta hyvästä käytöksestäni mutta se ei ole todellakaan täydellistä enkä sitä myöskään odota toisilta. Silloin kun on oikeasti fiksu niin toiselle voi antaa jotain anteeksikin, ihminenhän hän on jos ei tahallaan pyri loukkaamaan. Tiedä vaikka että miestä jännitti ja tuo asia oli mielessä joten se luonnostaan "pulpahti" (anteeksi muotoiluni) sieltä esille.

"Tilannetajuni juuri sai minut käyttäytymään koko tapaamisen ajan ystävällisesti kuten tuolla ylempänä sanoin - pyrin aina kaikissa tilanteissa siihen ettei kukaan läsnäoleva menetä kasvojaan tai nolostu. Se on juuri hyvän kotikasvatuksen tulosta ja sitä että ymmärtää ihmisten erilaisuuden."

Kulissien ylläpito on täyttä valhetta jos ei oikeasti kykene joskus näkemään jotain epämiellyttävääkin ja ottamaan sen osana inhimillistä kanssakäymistä ja hyväksymään ihmistä sen takana.

Minusta tuo kuuluu sarjaan "unohti avata mulle oven" tai "unohti sanoa kiitos" jotka nyt voivat tapahtua kenelle tahansa. Jos mielestäsi mies ei sopinut muuten sinulle niin miksi päällimmäisenä sinulla on mielessä tuo tapahtuma? Ja totesit aiemmin:

"No, sitä en onneksi saa tietää sillä minulta meni ruokahalun ohella kiinnostus tavata tuota ihmistä enää koskaan."

Sori vaan mutta pikkuprinsessamaa kutsuu.

Katsopas mikä on tämän keskustelun aloitus. Vastasin siihen! En tiennyt että minun kaikista ihmisistä onkin ryhdyttävä seurustelusuhteeseen miehen kanssa jonka satun kerran tapaamaan - huolimatta siitä että HÄN EI KIINNOSTANUT MINUA PÄTKÄÄKÄÄN.

En ole itse täydellinen enkä oleta että kukaan muukaan olisi. Olen rakastunut hyvinkin erilaisiin miehiin ja yhteistä heissä kaikissa on ollut äly, vireys, monipuolisuus, tilanteentaju ja kiinnostus elämän moninaisia asioita kohtaan. Se sattuu näkymään ihmisessä - silmissä, eleissä, ryhdissä. Jos nuo ominaisuudet puuttuvat ei suhteesta tulisi onnellinen kummallekaan vaikka tämän palstan miesten mieliksi siihen ryhtyisinkin.

Minkä ihmeen takia minun pitäisi tapailla miestä joka ei kiinnosta minua? Kenen etu se olisi, teidänkö? Miksi?

Kyllä, miehen pitää olla hauskaa seuraa! Minäkin olen. Miksi haluaisin tylsää seuraa? Viihdyn hyvin yksin ja mieluummin olenkin yksin kuin tylsässä seurassa. Ja jos miestä jännittää täysin vaaraton tapaaminen ihmisiä vilisevässä paikassa niin hän ei ole minun mieheni. En halua viettää elämääni mieheni turvana kun häntä jännittää milloin mikäkin. Ei minuakaan jännitä.

Totta kai jokaisella on oikeus tehdä virheitä ja olla juuri sellainen kuin on - kunhan ei vahingoita muita - mutta nyt puhutaankin parisuhteen aloittamisesta. Jos joku mies sanoo ettei halua läskiä naista tai nainen sanoo ettei halua insinööriä niin se on kai ihan ok - mutta kun minä sanoin etten halua miestä joka ei kiinnostanut minua yhtään ja vielä käyttäytyikin huonosti niin minäkös tässä olenkin hirveä ihminen?

Ja mistä laskusta mahdat puhua? Eikös ole parempi että olen yksin ja maksan omat laskuni mieluummin kuin maksatan laskuni miehellä jonka kanssa olen vain pitääkseni kulisseja pystyssä?

• Tottakai sanoi
        Viiskymppinen.... kirjoitti:

Kun tapasin nykyiseni..Hän (tupakoimme molemmat)
        sanoi minulle: mene ihmeessä röökille, jos siltä tuntuu...Se oli parasta ja tyylikkäintä, ymmärtäväisintä, mitä ikina olen treffeillä kuulluut...Ps. olimme just juoneet latet..ja hän ymmärsi, että mieleni teki tupakkaa...Että jos joku on luonnollinen ja kertoo vaivoistaan..So what!!??? Se on sitä rehellisyyttä, ja ettei yritä mitään.

Tuo kertomasihan on juuri aivan normaalia hyvää käytöstä. Sinä muistat sen vieläkin sillä se oli sinusta kauniisti sanottu, eikö niin?
        Parasta, tyylikkäintä, ymmärtäväisintä, sanot.
        Eikö ole mukavaa olla treffeillä kun toinen on tyylikäs ja ymmärtäväinen? Niin minustakin olisi.

• taas tuota
        siellä kirjoitti:

Katsopas mikä on tämän keskustelun aloitus. Vastasin siihen! En tiennyt että minun kaikista ihmisistä onkin ryhdyttävä seurustelusuhteeseen miehen kanssa jonka satun kerran tapaamaan - huolimatta siitä että HÄN EI KIINNOSTANUT MINUA PÄTKÄÄKÄÄN.

En ole itse täydellinen enkä oleta että kukaan muukaan olisi. Olen rakastunut hyvinkin erilaisiin miehiin ja yhteistä heissä kaikissa on ollut äly, vireys, monipuolisuus, tilanteentaju ja kiinnostus elämän moninaisia asioita kohtaan. Se sattuu näkymään ihmisessä - silmissä, eleissä, ryhdissä. Jos nuo ominaisuudet puuttuvat ei suhteesta tulisi onnellinen kummallekaan vaikka tämän palstan miesten mieliksi siihen ryhtyisinkin.

Minkä ihmeen takia minun pitäisi tapailla miestä joka ei kiinnosta minua? Kenen etu se olisi, teidänkö? Miksi?

Kyllä, miehen pitää olla hauskaa seuraa! Minäkin olen. Miksi haluaisin tylsää seuraa? Viihdyn hyvin yksin ja mieluummin olenkin yksin kuin tylsässä seurassa. Ja jos miestä jännittää täysin vaaraton tapaaminen ihmisiä vilisevässä paikassa niin hän ei ole minun mieheni. En halua viettää elämääni mieheni turvana kun häntä jännittää milloin mikäkin. Ei minuakaan jännitä.

Totta kai jokaisella on oikeus tehdä virheitä ja olla juuri sellainen kuin on - kunhan ei vahingoita muita - mutta nyt puhutaankin parisuhteen aloittamisesta. Jos joku mies sanoo ettei halua läskiä naista tai nainen sanoo ettei halua insinööriä niin se on kai ihan ok - mutta kun minä sanoin etten halua miestä joka ei kiinnostanut minua yhtään ja vielä käyttäytyikin huonosti niin minäkös tässä olenkin hirveä ihminen?

Ja mistä laskusta mahdat puhua? Eikös ole parempi että olen yksin ja maksan omat laskuni mieluummin kuin maksatan laskuni miehellä jonka kanssa olen vain pitääkseni kulisseja pystyssä?

samaa ja et myönnä että jos sinun kanssa haluaa parisuhteeseen niin täytyy olla täydellinen eikä saa tehdä virheitä?

Kuten tässä:
        "Totta kai jokaisella on oikeus tehdä virheitä ja olla juuri sellainen kuin on - kunhan ei vahingoita muita - mutta nyt puhutaankin parisuhteen aloittamisesta."

"Ja jos miestä jännittää täysin vaaraton tapaaminen ihmisiä vilisevässä paikassa niin hän ei ole minun mieheni."

Ehkä häntä kuule vaikka jännittää sinun tapaaminen jos hänellä on tunteita sinua kohtaan ja hän pelkää vitusti juuri että tekee sen yhden pienen virheen jonka jälkeen hänestä päätät ettet hänelle kelpaa.

"mutta kun minä sanoin etten halua miestä joka ei kiinnostanut minua yhtään ja vielä käyttäytyikin huonosti niin minäkös tässä olenkin hirveä ihminen?"

Kyseenalaistin vain sinun idioottimaisen perfektionismisi. Muistuta että sinä olet sinä jos joskus tavataan niin osaan etiketin mukaisesti haistattaa ja jättää sinut syömään yksiksesi. Turhia tärkeilijöitä ja virheiden etsijöitä jotka kylmän asiallisesti arvioivat toisia nirppanokkansa takaa samalla kun toisen pitää olla hauskaa seuraa niin ei jaksa ainakaan kaltaiseni reilu ja rento ihminen.

Minulle on aivan sama mistä seurasi etsit tai kenen kanssa olet, kunhan se en ole minä.

Jos sinua ei jännitä niin ehkä se kertoo sinun tunteettomuudestasi joka ei sytytä miestäkään olemaan se hauska. Ehkäpä se tylsä tyyppi oletkin lopulta sinä pikkutarkkoine etikettisääntöinesi.

• tyylikkäintä
        Tottakai sanoi kirjoitti:

Tuo kertomasihan on juuri aivan normaalia hyvää käytöstä. Sinä muistat sen vieläkin sillä se oli sinusta kauniisti sanottu, eikö niin?
        Parasta, tyylikkäintä, ymmärtäväisintä, sanot.
        Eikö ole mukavaa olla treffeillä kun toinen on tyylikäs ja ymmärtäväinen? Niin minustakin olisi.

mutta mitään "negatiivista" ei sallita.

Se kun pilaa sinun prinsessafantasiasi.

Anna mun kaikki kestää.

• kyllä aluksi
        siellä kirjoitti:

ymmärtää että jätit vain ja ainoastaan ton yhden lauseen takia miehen, hän kun meni niin totaalisesti mokaamaan ja kertomaan happovaivoistaan. Itse annoit ton kuvan ja nyt yrität epätoivoisesti paikata sitä listaamalla ties mitä tähän, juna meni jo niin sanotusti...

Olen itse nainen ja ehkä jossain tilanteissa löytyy jotain prinsessamaisuutta mutta ei mitään tollasta mitä sun viesteistäsi voi lukea rivien välistäkin. Sääliksi käy miesparkoja jotka joutuu kanssasi treffeille, eihän siellä tosiaankaan voi edes hengittää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe