Hei kaikille!
Ajattelin kirjoitella tänne vähän tuntemuksia, kavereille on niin vaikee puhua...
Olen siis naimisissa itseäni aika paljon vanhemman miehen kanssa (nyt asumuserossa).
Olemme olleet yhdessä 1,5 vuotta. Mieheni on ollut aina humalapäissään hieman hankala, mutta löi ensimmäisen kerran vasta kun oltiin jo naimisissa. Myönnän kuitenkin, että henkinen väkivalta on ollut mukana kuvioissa jo pidempään. Miehelläni siis yksinkertaisesti vaan napsahtaa!
Tapasimme eilen ja mieheni oli nauttinut jo muutaman oluen ennen sitä... Menimme yhteen kuppilaan ottamaan parit aperitiivit kun oli tarkoitus lähteä siitä sitten syömään.
Kun olin lähdössä tupakoimaan ulos, mieheni pysäytti minut ja sanoi, että pitäiskö meidän rupea miettimään sitä ruokapaikkaa? Sanoin sitten siihen, että ei kai tässä vielä mikään kiire ole?
ja siitä se sitten lähti.
Vitun huora et oo ikinä mitään muuta musta halunnu kun mun rahoja! Huora! Lutka! jne.......
Siis mä vaan katoin ihmeissäni et mitä se niinku rupes yht äkkiä raivoomaan... ja häpesin kun kaikki sielä baarissa tuijotti meitä...
Siis tää ei todellakaan ollu mikään eka kerta mulle, vaan näin käy lähes joka kerta kun se ottaa olutta vähän enemmän... Siis huorittelu ja tommonen. Muutaman kerran käyny sitte käsikskin ja kerran vetäny kunnolla turpaa.
Siis se on niin ihana mies selvinpäin, huomaavainen ja hellä ja semmonen ihana mussukka.
Mutta kännissä siitä tulee niin eri mies...
Tää on tosi vaikeeta ja kaikki kaverit ja vanhemmat tuomitsee. Haluaisin vaan sellasia asiallisia mielipiteitä enkä semmosta, että mun miestä haukutaan tai semmosta, että ootko vähän tyhmä kun oot tommosen miehenkaa?!? Semmosia kokemuksia samanlaisen kokeneilta, ootteko sitten eronnu vai vielä yhdessä... onks mahollisesti joku terapia auttanu tai jotain???
(Mieheni ei muuten ole mitenkään erityisen rikas, että tässä suhteessa ei ole siitä kyse, normaali duunari, niinku minäkin :))
henkinen ja fyysinen väkivalta
3
688
Vastaukset
- kyllä että
sä haluaisit kuullaa jotain taikasanoja, että joku olis keksinyt miten tuollaisen sais muutettua, mutta niitä ei ole. Sun tehtäväs on nyt päättää että haluatko sinä jatkaa suhteessa missä on huorittelu yms vai et.En muuten usko tota selvinpäin ihan eri ihminen juttuakaan, humala yleensä vahvistaa luonteenpiirrettä mikä on kyllä sillä ihan selvänäkin.
- nirunaru2
On kokemusta ja olen eronnut. Ja nyt onnellinen ja tyytyväinen elämääni, on olemassa miehiä, jotka rakastavat naisiaan ja haluavat kohdella naisiaan hyvin.
Samaa mieltä kuin edellinen: alkoholi on vain tekosyy! Normaali ihminen ei säti tuolla tavalla puolisoaan, ei kännissä eikä selvinpäin.
Kyllä tuo asia sua vaivaa, kun täällä olet. Onko sinusta huorittelu oikein? Kuuluuko sinusta rakkauteen pelko? - ripakinttu 42
Moi!
Elin tuollaisen suhteen läpi. Henkistä väkivaltaa haukkumisen ja huorittelun muodossa, ja fyysistä läpsimällä tuuppimalla ja maahan painamalla. Nyrkillä vartaloon, ettei tullut jälkiä jne.
Olen nyt päässyt siitä irti, eli katselen asiaa vähän kauempaa; niin pitkään kun sallin itselleni tuollaisen käytöksen se jatkui. Sitten kun laitoin siihen omassa päässäni lopun, eli menin peilin eteen ja kysyin itseltäni olenko todella sellainen ihminen että minua saa kohdella noin. Ja vastasin itselleni etten todellakaan ole.
Sitä miestä et voi muuttaa, etkä hänen käytöstään, niin valitettavaa kuin se onkin, hän ei lopeta ryyppäämistä sinun pyynnöstäsi, vaikka mitä tekisit. Ainoa mitä minun mielestäni, huomaa että tämä on vain minun mielipiteeni, tehdä on se että ajattelet itseäsi. Oletko valmis elämään tuollaista elämää, jos vastaat että joo, niin sitten kai vastaanotat miehen käytöksen kaikkine variaatioineen. Jos vastaat että et ole, niin tee asialle jotakin.
Vaatimattoman kokemuksen omaavana sanoisin että älä pidä mitään yhteyttä jos itsestäsi tykkäät, suuntaa katseesi nyt muualle. Ehkä siitä on apua myös tälle miehellesi joka kuitenkin on mukava selvin päin, ehkä hän siitä tajuaisi ettei tuollainen käytös vetele. Kun hän huutaa ja huorittelee sinua, sinun pitäisi ehkä antaa hänelle siitä sellainen palaute että kävelet pois. Niin kauan kun kuuntelet sitä ja pysyt paikalla sinä ikäänkuin hyväksyt hänen käytöksensä ja hänellä on "lupa" jatkaa samalla tavalla.
Jos hän huomaa että toistuvasti hän jää yksin huutamaan ja sä häivyt, niin uskoisin että hän oppii kuin pavlovin koira että mikä on tulos huonosta käytöksestä.
Ymmärrän sinua NIIN hyvin, mun entinen oli todella ihana selvin päin, kaipaan häntä tosi paljon edelleen, taidan rakastaakin vielä, mutta sitä kännikalaa ja huutamista ja lyömistä vihasin ja vihaan, enkä sen takia halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä, ja uskoisin että olemme molemmat kohtuullisen onnellisia näin.
Voimia sinulle, jos luet tämän. Ykkösviestini siis oli että olet oman elämäsi herra! Hän ei ole vastuussa muusta kuin omasta käytöksestään ja samoin sinä siitä että siedätkö sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847