Miten ihmeessä saatte itsenne kontrolloitua parisuhteessa, kun tulee riita? Mies saa minut ärsytettyä joka kerta niin pahasti, että tavarat lentävät seinään ja sormus lähtee ensimmäisenä sormesta. Mies muistuttaa vanhoista huonoista asioista ja tekee kaiken jotta suutun äärilaidalle, jolloin eroamme. Itse olen ihminen jonka kanssa riidan voi soia pelkästään rauhallisesti puhumalla.
Parin tunnin päästä sovimme asiat, ja tämä toistuu kuukausittain. Todella turhauttavaa. Kaiken lisäksi mies haukkuu huoraksi yms.
Olen tässä monesti miettinyt olisiko eroaminen paras vaihtoehto? Ehken tiedä paremmasta....
miten ihmeessä!!
2
803
Vastaukset
- aika pah
Miehelläsi on näköjään ongelmia itsehillinnan kanssa.
Tuo huoraksi nimittely ei kyllä kuulosta kivalta. Itse olen jo muutamassa pidemmässä parisuhteessa ollut, ja olen oppinut ajan myötä, että on hyvä laittaa jotain sääntöjä peliin ihan alussa. Siis ei nimittelyä, ei vanhojen asioiden esiintuontia, ei tyhjästä riitelyä. Ja ei toisen loukkaamista edes kiistellessä, siis sen verran itsehillintää pitää olla, tai kehittää, jos aikuisia kerran olette ja toisianne rakastatte, ettei sanomisiaan tarvitse seuraavana päivänä katua. Mun mies ei ole ikinä minua haukkunut, vaikka joskus meillä ei menekään hyvin, ja riidellään asioista. Me ollaan myös sovittu, ettei saa mököttää, ja asiat yritetään sopia ennen nukkumaan menoa. Aina sanotaan rakastan sua ennen nukkumaanmenoa. Joskus mies häipyy ovesta rauhottumaan, ja annan mennä. Parempi niin, jos haluaa vähän tilaa ajatuksilleen.
Siis kuulostaa, että sinulla on sitä itsehillintää, mutta miehelläsi ei. Ehkä olis aika sitten puhua sille, ja antaa vaihtoehtoja. Joko alkaa käyttäytyä kuten aikuinen mies, ja kunnioittaa vähän puolisoaan, tai sitten voi hankkia toisen joka suostuu tuollaiseen kohteluun. Tsemppiä ap.- edelliseen jatkoa
Siis sinultakin palaa pinna helposti. No samat säännöt silti pätee. Ajattele ap, voisitko elää tuollaisten sääntöjen mukaan. Ehkä olet nuori ja tulinen vielä, minä olen jo yli 30 v. ja rauhoittunut ajan myötä. Elämä on mukavampaa jos kumpikin tajuaa että hyvän parisuhteen eteen pitää tehdä vähän työtä ja kompromisseja. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455150Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151519Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501436- 141215
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol19906Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827