Mistä löytäisi pelimiehen?

Nyt riittää!

Olen 50-vuotias nainen, ihan mukavan näköinen ja terve. Olen älykäs, sivistynyt ja kiinnostunut filosofiasta, musiikista, luonnontieteistä, kielistä, matkustamisesta, retkeilystä - lähes kaikesta. Nautin elämästä ja iloitsen pienistäkin asioista - en ole tiukkapipo vaan ennemminkin kuin lapsi karkkikaupassa, maailmahan on täynnä ihania asioita ja olen aina valmis oppimaan ja kokeilemaan uutta.

Tänään olin taas treffeillä - s24:ssä tapaamani miehen kanssa. Kävelimme ulkoilupolulla mutta jos miehellä olisi ollut tumma pitkä takki ja valkoinen kaulaliina niin yhtä hyvin olisimme voinneet kävellä arkun perässä hautausmaan käytävää pitkin. Kaikki maailman murheet tuntuivat panavan hänen harteillaan, hymyä en nähnyt hänen kasvoillaan kertaakaan, silmiinkään hän ei katsonut. Heittelin koepalloja erilaisista aiheista mutta mistään hän ei tuntunut olevan kiinostunut saati sitten innostunut. Kaiken huipuksi paljastui että olimme tehneet samaa, aika harvinaista työtä useita vuosia mutta sekään ei saanut häntä kiinnostumaan tai vertailemaan kokemuksia - asia kuitattiin maininnalla.

Tämä oli varmaan kahdeskymmenes tällainen tapaaminen peräkkäin netissä tapaamani miehen kanssa.

Onko niin että kaikki viisikymppiset miehet ovat samanlaisia "töistä sohvalle telkkaria apaattisesti tuijottamaan ja sitten aamulla taas töihin"-zombieita?

Missä on ilo, innostus, uteliaisuus, elämänhalu?

Tällä palstalla puhutaan paheksuvaan sävyyn "pelimiehistä" ja "naisten naurattajista" mutta vanhat sadut kyllä tiesivät paremmin: se joka saa prinsessan nauramaan pääsee prinssiksi ja saa puoli valtakuntaa.

Mitä ihmettä tekisin miehellä jonka pelkkä läsnäolo saa mielen maahan ja ahdistuksen sydämeen? Kuin vetäisi laahusankkuria veneen perässä....

Haluan miehen joka saa minut nauramaan!

96

3863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauskaa on ollut

Viimeksi puolta nuoremman naisen kanssa, kumpikin viihtyi tosi hyvin.

En todellakaan halua tutustua yli viisikymppisiin naisiin, vaihdevuodet tulevat liian nopeasti. Onneksi meillä miehillä vehkeet toimivat pitempään.

• on niin.

Kyllähän se pappara alkaa oleen 50 miehillä aisa aika heikossa kantimissa:=D.

• Aloittaja

...en mitään voi ja jos et kuole niin sinäkin vanhenet ennemmin tai myöhemmin. Ikäni näkyy kuitenkin profiilissani joten se tuskin on syynä tuollaiseen maailmanmurjomaan olemukseen josta kerroin.

Kirjoituksesi osoitti ainakin sen että sinulta puuttuu tilanteentajua ja kohteliaisuutta - ja saman olen huomannut koskevan suurinta osaa tapaamistani miehistä.

• Aloittaja
        on niin. kirjoitti:

...aisasta vaan lähinnä aivoista. Jos aivoissa ei ole kipinää ei sillä aisallakaan tee mitään.

• ijässä..

vaihdevuodet alkaa olla jo ohi,..ja elämä helpottuu huomattavsti,tulee kypsyyttä ja varmuutta ,,vaihdevuodet voivat alkaa jo 40-kymppisenä ja kestää useamman vuoden ...eikö niitä erojakin tule eniten 35-45 ikävuosina.

• edellinen
        Aloittaja kirjoitti:

...en mitään voi ja jos et kuole niin sinäkin vanhenet ennemmin tai myöhemmin. Ikäni näkyy kuitenkin profiilissani joten se tuskin on syynä tuollaiseen maailmanmurjomaan olemukseen josta kerroin.

Kirjoituksesi osoitti ainakin sen että sinulta puuttuu tilanteentajua ja kohteliaisuutta - ja saman olen huomannut koskevan suurinta osaa tapaamistani miehistä.

Naiset ovat tottuneet siihen että miehet juoksevat perässä, joskus nelikymppisinä lakkaavat juoksemasta mikä on naisille katastrofi.

Minäkin olen yli viisikymppinen ja huomaan että parhaiten tulen toimeen noin 25-vuotiaitten naisten kanssa. Ovat ennakkoluulottomia eikä ole vielä kertynyt kovin paljon painolastia.

Ehkä muut tapaamasi miehet ovat huomanneet saman.
        Ehkä nekin olisivat olleet tosi kiinnostuneita 30 vuotta sitten.

• Aloittaja
        ijässä.. kirjoitti:

vaihdevuodet alkaa olla jo ohi,..ja elämä helpottuu huomattavsti,tulee kypsyyttä ja varmuutta ,,vaihdevuodet voivat alkaa jo 40-kymppisenä ja kestää useamman vuoden ...eikö niitä erojakin tule eniten 35-45 ikävuosina.

...lääketiedepalsta? Mitä ihmettä vaihdevuosilla on tekemistä elämänilon ja asioista kiinnostumisen kanssa? Ja mistä kummasta te oikein olette saaneet päähänne että etsin huomattavasti nuorempaa miestä? Kolmikymppisiltä tulee kyllä koko ajan viestejä ja ehdotuksia mutta vastaan heille kohteliaasti että etsin suurinpiirtein ikäistäni miestä.

Kysymykseni oli että ovatko kaikki viisikymppiset miehet elämään kyllästyneitä ihmisiä joilta puuttuu elämänilo ja innostuneisuus.

• nähdä.................

jonkun sun ikäisen kulkevan 25 vuotiaan naisen kanssa?
        Missä tällaisia pariskuntia näkee vai pitääkö olla piilossa toisten katseilta?
        Sitä kyllä näen liikaakin, että paljon vanhemmat miehet YRITTÄVÄT epätoivoisesti nuorempia naisia. Kyllä siinä on naurussa pitelemistä.

• Aloittaja
        edellinen kirjoitti:

Naiset ovat tottuneet siihen että miehet juoksevat perässä, joskus nelikymppisinä lakkaavat juoksemasta mikä on naisille katastrofi.

Minäkin olen yli viisikymppinen ja huomaan että parhaiten tulen toimeen noin 25-vuotiaitten naisten kanssa. Ovat ennakkoluulottomia eikä ole vielä kertynyt kovin paljon painolastia.

...siitä että miesten olisi oltava kiinnostuneita minusta. Sehän on jokaisen oma asia kenestä kiinnostuu ja kenestä ei enkä minäkään helpolla ihastu. Enhän minäkään ollut kiinnostunut tämänpäiväisestä miehestä, hän oli tylsä ja ikävä. Käyttäydyin kuitenkin iloisesti ja kohteliaasti, yritin saada selville mistä hän olisi kiinnostunut että olisimme saaneet keskustelua aikaan. Sellainen on normaalia käyttäytymistä joka ei vaadi mitään henkilökohtaista ihastumista kummaltakaan puolelta.

Tarkoitan sitä että tavattuani s24:n kautta useita ikäisiäni miehiä olen huomannut että he yleensä ottaen eivät ole kiinnostuneita asioista, heiltä puuttuu intohimo - olipa se sitten hiukkasfysiikkaan tai hyönteisten käyttäytymiseen, seksiin tai puoluepolitiikkaan. Heidän elämäsnsä tuntuu olevan yksioikoista velvollisuuksien suorittamista vailla iloa ja innostusta.

• Viiskymppinen Mies
        on niin. kirjoitti:

Juuri vähän aikaa sitten sain tekstarin naiseltani:
        "nuorempaan en sua vaihtaisi"..Jne. (ja nainen on
        aika monta vuotta minua nuorempi) Nythän "Se" vasta
        pelittääkin!:) Nuoremmilla näyttää olevan vaikeuksia nykyään...Sen kertoo jo intti-ikäisten
        kunto. Ja hei, luen tää: Käytän alkoholia, jonka on
        (tälläkin palstalla naiset...)kin nyt todettu nostavan "mieskuntoa", ihmettelinkin että miks tää
        himo ei vähene ollenkaan, vaan päinvastoin!
        Että ne pappa-puheet voit jättää jo...:D
        Sitten joskus (ja tod.näk. aiemmin kuin aavistatkaan) kun kohdallesi sattuu viiskymppinen
        Mies...Silloin tajuat...jos nyt mistään mitään tajuat ja mitään koskaan koet!?

• vaan
        Viiskymppinen Mies kirjoitti:

pelittääkin!:) Nuoremmilla näyttää olevan vaikeuksia nykyään...Sen kertoo jo intti-ikäisten
        (tälläkin palstalla naiset...)kin nyt todettu nostavan "mieskuntoa", ihmettelinkin että miks tää
        Sitten joskus (ja tod.näk. aiemmin kuin aavistatkaan) kun kohdallesi sattuu viiskymppinen

Kyllä kokeiltu ja eivät kykene enää:(((.
        Nuoret naiset ei vaadi vielä 50 miehiltä kunnon laatuista sexiä,se kelpaa niille sellaisena:=D.
        Mutta nainen parhaassa iässä, niin tsot, kyllä sellainen 30v paras sextaaja:=).

• Viiskymppinen Mies
        vaan kirjoitti:

Kyllä kokeiltu ja eivät kykene enää:(((.
        Nuoret naiset ei vaadi vielä 50 miehiltä kunnon laatuista sexiä,se kelpaa niille sellaisena:=D.
        Mutta nainen parhaassa iässä, niin tsot, kyllä sellainen 30v paras sextaaja:=).

Naisten suusta, miten onnettomia ne sun kolmekymppiset on. Poikia vielä.

• niin niin
        nähdä................. kirjoitti:

jonkun sun ikäisen kulkevan 25 vuotiaan naisen kanssa?
        Missä tällaisia pariskuntia näkee vai pitääkö olla piilossa toisten katseilta?
        Sitä kyllä näen liikaakin, että paljon vanhemmat miehet YRITTÄVÄT epätoivoisesti nuorempia naisia. Kyllä siinä on naurussa pitelemistä.

Paljon olen liikkunut erilaisissa paikoissa enkä ole nähnyt minäkään pareja joissa nainen olisi huomattavasti nuorempi, piilossa pitävät kun ei kehtaa päivänvalossa näyttäytyä. Tosiaan, yhden tiedän koska äijä tuli puristelemaan minua baarissa persuksista(olin nähnyt tämän nuoren vaimonsa kanssa erään harrastukseni parissa.) Nuoret naiset käyttävät vain hyväkseen ja reppanat miehet luulevat itsestään liikoja. Vanheneminen on raskas paikka miehillekin ja vielä raskaampaa kun sitä ei hyväksy. Monet miehet tekevät itsestään täysiä pellejä kun luulevat ettei ikä näy ja käyttäydytään sen mukaisesti, poseerataan vaikkapa gallerian sivuilla uikkareissa. Voi voi sanon minä, jos joku paikka on ok niin toinen ei. Sitten vielä ap on aivan oikeassa ja asiaa puhuu, iloa ja intoa elämään tarvitaan. Valitettavasti vain on niin että liian harvoin oikeat ihmiset toisensa kohtaavat.

• mies joka vastasi
        niin niin kirjoitti:

Paljon olen liikkunut erilaisissa paikoissa enkä ole nähnyt minäkään pareja joissa nainen olisi huomattavasti nuorempi, piilossa pitävät kun ei kehtaa päivänvalossa näyttäytyä. Tosiaan, yhden tiedän koska äijä tuli puristelemaan minua baarissa persuksista(olin nähnyt tämän nuoren vaimonsa kanssa erään harrastukseni parissa.) Nuoret naiset käyttävät vain hyväkseen ja reppanat miehet luulevat itsestään liikoja. Vanheneminen on raskas paikka miehillekin ja vielä raskaampaa kun sitä ei hyväksy. Monet miehet tekevät itsestään täysiä pellejä kun luulevat ettei ikä näy ja käyttäydytään sen mukaisesti, poseerataan vaikkapa gallerian sivuilla uikkareissa. Voi voi sanon minä, jos joku paikka on ok niin toinen ei. Sitten vielä ap on aivan oikeassa ja asiaa puhuu, iloa ja intoa elämään tarvitaan. Valitettavasti vain on niin että liian harvoin oikeat ihmiset toisensa kohtaavat.

Ensin etsitään nuorekkuutta, innostusta ja elämäniloa, sitten paheksutaan jos se ilmenee nuorempien naisten seurassa.

Olen minäkin tuntenut ihmisiä jotka ovat käyttäneet puolet elämästään jahdatessaan Higgsin bosonia vai mikäsenytoli. Eivät nekään taitaisi kelvata palstan naisille.

Helppohan tässä on olla, ainoa pikkuongelma on se kun nuoremmat naiset ongelmoivat siitä kehtaako kertoa suvulle.

• viisikymp...

Kaikkea sitä kuulee, kun ei ton ikäinen mies tiedä ettei naisen himot siihen katoo, vaan miehille se taitaa noutaja tulla!!!

• paheksu
        mies joka vastasi kirjoitti:

Ensin etsitään nuorekkuutta, innostusta ja elämäniloa, sitten paheksutaan jos se ilmenee nuorempien naisten seurassa.

Olen minäkin tuntenut ihmisiä jotka ovat käyttäneet puolet elämästään jahdatessaan Higgsin bosonia vai mikäsenytoli. Eivät nekään taitaisi kelvata palstan naisille.

Helppohan tässä on olla, ainoa pikkuongelma on se kun nuoremmat naiset ongelmoivat siitä kehtaako kertoa suvulle.

enkä etsi mainitsemiasi asioita, minulla on ne jo. Enkä ole kateellinen, itse olen 50-v nainen aina ovat huomattavasti nuoremmat miehet olleet minusta kiinnostuneita. Ei kuitenkaan toisinpäin, katselen vain minusta vanhempia mutta ei niitä taida nyt löytyä kun haluavat nuoria naisia. Leikkiä vain ja näitä juttuja lueskellessa alkaa haihtua kaipuu miehestä, eipä tarvitse ajatella kuin omia ongelmia.

• Aloittaja

Äläpäs sekoita asioita. Minä en ole puuttunut siihen minkäikäisten kanssa kenenkin pitäisi olla.
        Jos ikäiseni mies lähtee kanssani treffeille, oletan ettei hän odota tapaavansa 25-vuotiasta sillä en ole valehdellut ikääni profiilissani.

Monet tapaamani (elämänilottomat) miehet ovat halunneet tavata minut uudestaan sillä olen kuulemma mukava ja hyvää seuraa ja kanssani on helppo olla. Ongelmani ei siis ole se etten löytäisi ketään vaan se, että tapaamani miehet ovat niin tylsiä ja ilottomia että minusta on paljon parempi olla yksin.

• Oikeita
        Aloittaja kirjoitti:

Äläpäs sekoita asioita. Minä en ole puuttunut siihen minkäikäisten kanssa kenenkin pitäisi olla.
        Jos ikäiseni mies lähtee kanssani treffeille, oletan ettei hän odota tapaavansa 25-vuotiasta sillä en ole valehdellut ikääni profiilissani.

Monet tapaamani (elämänilottomat) miehet ovat halunneet tavata minut uudestaan sillä olen kuulemma mukava ja hyvää seuraa ja kanssani on helppo olla. Ongelmani ei siis ole se etten löytäisi ketään vaan se, että tapaamani miehet ovat niin tylsiä ja ilottomia että minusta on paljon parempi olla yksin.

Joku mättää, jos nainen onnistuu törmäämään vain ilottomiin miehiin! Tämä maa, ja 24kin on varmaan pullollaan hyväntuulisia, hauskoja, mukavia miehiä.
        Ehkä oma profiilisi "vetää puoleensa" noita surkeilijoita. Ehkä olet liian tavallinen, et ehkä sytytä niitä miehiä, jotka ovat kokeneet jotain muuta kuin sinä, jotka ovat "nuorekkaita", harrastavat eri asioita, ovat kiinnostuneita eri jutuista jne.jne.

• luullakseni
        Oikeita kirjoitti:

Joku mättää, jos nainen onnistuu törmäämään vain ilottomiin miehiin! Tämä maa, ja 24kin on varmaan pullollaan hyväntuulisia, hauskoja, mukavia miehiä.
        Ehkä oma profiilisi "vetää puoleensa" noita surkeilijoita. Ehkä olet liian tavallinen, et ehkä sytytä niitä miehiä, jotka ovat kokeneet jotain muuta kuin sinä, jotka ovat "nuorekkaita", harrastavat eri asioita, ovat kiinnostuneita eri jutuista jne.jne.

mutta jostakin syystä ilmeisesti vedän puoleeni tietynlaisia miehiä.

Haluatko arvioida?

Tiukutiuku (nimimerkkini)

• Ulkoilmamies Vantaalta
        luullakseni kirjoitti:

mutta jostakin syystä ilmeisesti vedän puoleeni tietynlaisia miehiä.

Haluatko arvioida?

Tiukutiuku (nimimerkkini)

Minusta Sinun profiilisi näyttää oikein kivalta. Tämä nainen ei sadetta pelkää, eikä seikkailuja. Hyviä elementtejä on reippaus, ulkoilma, tietynlainen rientävyys ja sitten nuo "tärpit", eli liiransoitto ja "ei innostu trendeistä - mahtavaa!.

Miksiköhän ne vakailmeiset sitten haluaisivat Sinuun edes tutustua? Kyllä riippumaton pystyttäminen olohuoneeseen vaatii jo vähän "tervettä hulluutta". Terveeseen hulluuteen pitää vastata samalla lailla.

Minusta Sinun profiili on yksinkertaisesti lumoava. En keksinyt mitään vikaa, vaikka kuinka yritin hakea. Jos yhden rajoittavan tekijän keksisi, niin se voisi olla se, että olet tosi kaunis, ja miehenä ymmärrän, että saat paljon viestejä. Tämä ehkä rajoittaa jonkun vastaamista. tapio rautalapio yhteenkirjoitettuna ja kahdella isolla alkukirjaimella.

• Aloittaja
        Ulkoilmamies Vantaalta kirjoitti:

Minusta Sinun profiilisi näyttää oikein kivalta. Tämä nainen ei sadetta pelkää, eikä seikkailuja. Hyviä elementtejä on reippaus, ulkoilma, tietynlainen rientävyys ja sitten nuo "tärpit", eli liiransoitto ja "ei innostu trendeistä - mahtavaa!.

Miksiköhän ne vakailmeiset sitten haluaisivat Sinuun edes tutustua? Kyllä riippumaton pystyttäminen olohuoneeseen vaatii jo vähän "tervettä hulluutta". Terveeseen hulluuteen pitää vastata samalla lailla.

Minusta Sinun profiili on yksinkertaisesti lumoava. En keksinyt mitään vikaa, vaikka kuinka yritin hakea. Jos yhden rajoittavan tekijän keksisi, niin se voisi olla se, että olet tosi kaunis, ja miehenä ymmärrän, että saat paljon viestejä. Tämä ehkä rajoittaa jonkun vastaamista. tapio rautalapio yhteenkirjoitettuna ja kahdella isolla alkukirjaimella.

Yritin välillä tehdä "tavallisemman" profiilin mutta se ei mielestäni antanut minusta oikeata kuvaa. Tämä antaa.
        En saa paljon vastauksia, oikeastaan hyvin vähän.
        Ja nekin niiltä vakavilta...

• ???????????????

Häpeävätkö nuoret naiset sinua, kun eivät kehtaa kertoa suvulle?
        Minusta todella suuri ongelma!

• sinkkunainen ...

tässä sinkkuna seikkailut kohta neljä vuotta ja oon kyllä nähnyt sen miesten vehkeiden toimivuuden, pilleriä pitää alkaa napsiin jo 40 vuotiaana että saa edes jonkinlaisen stondiksen.

Nainen voi niitä vaihdevuosiaan siirtää vaikka hamaan hautaan kun saa oikeat hormoonit :) ja silloin kyllä miesparka saa kyytiä

• tympeimpiä
        Aloittaja kirjoitti:

...siitä että miesten olisi oltava kiinnostuneita minusta. Sehän on jokaisen oma asia kenestä kiinnostuu ja kenestä ei enkä minäkään helpolla ihastu. Enhän minäkään ollut kiinnostunut tämänpäiväisestä miehestä, hän oli tylsä ja ikävä. Käyttäydyin kuitenkin iloisesti ja kohteliaasti, yritin saada selville mistä hän olisi kiinnostunut että olisimme saaneet keskustelua aikaan. Sellainen on normaalia käyttäytymistä joka ei vaadi mitään henkilökohtaista ihastumista kummaltakaan puolelta.

Tarkoitan sitä että tavattuani s24:n kautta useita ikäisiäni miehiä olen huomannut että he yleensä ottaen eivät ole kiinnostuneita asioista, heiltä puuttuu intohimo - olipa se sitten hiukkasfysiikkaan tai hyönteisten käyttäytymiseen, seksiin tai puoluepolitiikkaan. Heidän elämäsnsä tuntuu olevan yksioikoista velvollisuuksien suorittamista vailla iloa ja innostusta.

miehiä on sellaset kitisiät ja valittajat, jotka ei nää yhtään kivaa asiaa elämässä, kaikki on tympeää.
        Ja seuraavana seuraa noi omakehuiset heput jotka luulee olevansa taivaan lahja koko naissukupuolelle

• mun äidillä
        ijässä.. kirjoitti:

ja suvun naisilla alkoi vaihdevuodet 60 ikäisinä

Miesten höpinää vaan, kun ei mistään mitään tiedetä.

• vaikka.....
        Ulkoilmamies Vantaalta kirjoitti:

... ei multa kysytäkään

Vakavamieliset ja apeat ihmiset hakevat piristävää ihmistä elämäänsä ja silloin pongaavat pirteet profiilit tuolta S24

Niin mä olen ainakin kokenut

• Aloittaja
        vaikka..... kirjoitti:

... ei multa kysytäkään

Vakavamieliset ja apeat ihmiset hakevat piristävää ihmistä elämäänsä ja silloin pongaavat pirteet profiilit tuolta S24

Niin mä olen ainakin kokenut

Moni on luullut minuunkin ihastuneensa ja luullut sitä molemminpuoliseksi kun ensitapaamisella "on niin helppo ja mukava olla". Mutta sepä onkin vain minun joustavuuttani ja hyvää käytöstäni...

• nainen 42

Saanen olla eri mieltä kanssasi. Itse olen tavannut viiskyt miehiä, jotka ovat niiiin itseään täynnä, että mietin aina, miten joku nainen voi sellaiseen langeta. Ovat niin kaavoihin kangistuneita ja ukkoutuneita, ettei ole tosikaan. Olen siis samoilla linjoilla ap:n kanssa. Kyllä oman ikäinen tai vuoden pari nuorempi valitettavasti päihittää viiskymppiset. Ihan kaikessa. Ehkä sitten kun oma ikä alkaa lähempänä viittäkymppiä olla, käy hekin kiinnostamaan. En tiedä. Nyt ei vaan nappaa....

• Aloittaja
        nainen 42 kirjoitti:

Saanen olla eri mieltä kanssasi. Itse olen tavannut viiskyt miehiä, jotka ovat niiiin itseään täynnä, että mietin aina, miten joku nainen voi sellaiseen langeta. Ovat niin kaavoihin kangistuneita ja ukkoutuneita, ettei ole tosikaan. Olen siis samoilla linjoilla ap:n kanssa. Kyllä oman ikäinen tai vuoden pari nuorempi valitettavasti päihittää viiskymppiset. Ihan kaikessa. Ehkä sitten kun oma ikä alkaa lähempänä viittäkymppiä olla, käy hekin kiinnostamaan. En tiedä. Nyt ei vaan nappaa....

En minä ainakaan ole yhtään menettänyt elämäniloani enkä kiinnostustani iän myötä, ennemminkin päinvastoin. Harmi vain että miehet ympärillä "vanhenevat" ja monilla ikäisilläni tuntuvat olevan jo tutut rutiinit ja lämpimät Reino-tossut elämän pääasia.

• nainen 42
        Aloittaja kirjoitti:

En minä ainakaan ole yhtään menettänyt elämäniloani enkä kiinnostustani iän myötä, ennemminkin päinvastoin. Harmi vain että miehet ympärillä "vanhenevat" ja monilla ikäisilläni tuntuvat olevan jo tutut rutiinit ja lämpimät Reino-tossut elämän pääasia.

Kiva kuulla, että kiinnostus säilyy, vaikka mitä ääliöitä elämä eteen tuo. Niin toivon itselleni käyvän myös. Nyt tunnen eläväni elämäni parasta aikaa, mutta nuo vanhemmat miehet. Huoh. Tylsiä ovat. Ihmettelen edelleen, mitä miehille tapahtuu, kun viiskyt alkaa tulla vastaan? Mihin katoaa se elämänilo? Mielikuvitus? Johtuuko se meistä naisista? Onneksi on olemassa oman ikäisiä virkeitä miehiä. Mitenköhän heille käy jokusen vuoden kuluttua?

• Viiskymppinen.........
        nainen 42 kirjoitti:

Kiva kuulla, että kiinnostus säilyy, vaikka mitä ääliöitä elämä eteen tuo. Niin toivon itselleni käyvän myös. Nyt tunnen eläväni elämäni parasta aikaa, mutta nuo vanhemmat miehet. Huoh. Tylsiä ovat. Ihmettelen edelleen, mitä miehille tapahtuu, kun viiskyt alkaa tulla vastaan? Mihin katoaa se elämänilo? Mielikuvitus? Johtuuko se meistä naisista? Onneksi on olemassa oman ikäisiä virkeitä miehiä. Mitenköhän heille käy jokusen vuoden kuluttua?

Kyllähän 40-50v. miehet nauttivat seksistä paljon
        enemmän kuin nuoreina kolleina. Samaa kertovat naiset.40v-> naiset ovat ylivoimaisia verrattuna nuorempiin! Se on nähty, kuultu ja koettu tosiasia.
        Samasta aiheesta puhuvat monet julkkisnaiset esim.
        Nuorilla on estoja, pelkoja, suorituspaineita jne.
        Tässä iässä ei niitä enää ole, ja sekin vaikuttaa
        siihen nautinnon määrään ja laatuun.:)

• Viiskymppinen...
        nainen 42 kirjoitti:

Muka muuttuisi itseään täynnä olevaksi elämänkokemusten myötä??? Nuoret kundit diivailee
        ja esittää...Niin se vaan on. Ei tässä iässä enää
        esitetä mitään.

• Viiskymppinen.........
        nainen 42 kirjoitti:

Että jos mentäisiin vaikka juoksulenkille...
        Että jos alettaisiin keskustella kiinnostuksen kohteista, ja siitä mitä on tullut viime vuosina tehtyä...
        Että jos kerron sulle, että olen seurustellut yli 10v. nuorempien naisten kanssa...(nyt "vain 6v. nuorempi)ja kertoisin mitä olen heiltä kuullut "ukkoutumisesta":))), niin hämmästyisit, Kaikesta.
        Tiedän kyllä miehiä jotka ukkoutuneet jo ajat sitten...Mutta tylsimykset ovat tylsimyksiä...

• kun noin

rumasti kirjoittelet. Tuossa iässä, eikä edes alkeellisia tapoja! Irstasta!

• Viiskymppinen.................
        kun noin kirjoitti:

rumasti kirjoittelet. Tuossa iässä, eikä edes alkeellisia tapoja! Irstasta!

Rumasti???????????????????????????????????????
        Mistä kerroin rumasti...Et ole rumasta kuullutkaan:) Ja jos oon viiskymppinen, niin so what??? Olen poika (mieleltäni) vielä, ja pojat on poikia.

sinkkunainen ... kirjoitti:

tässä sinkkuna seikkailut kohta neljä vuotta ja oon kyllä nähnyt sen miesten vehkeiden toimivuuden, pilleriä pitää alkaa napsiin jo 40 vuotiaana että saa edes jonkinlaisen stondiksen.

Nainen voi niitä vaihdevuosiaan siirtää vaikka hamaan hautaan kun saa oikeat hormoonit :) ja silloin kyllä miesparka saa kyytiä

oikein pyörit?????????Jos väität nelikymppisten miesten kärsivän moisista??? Mieti nyt Vähän!!

• oman navan
        Viiskymppinen......... kirjoitti:

enemmän kuin nuoreina kolleina. Samaa kertovat naiset.40v-> naiset ovat ylivoimaisia verrattuna nuorempiin! Se on nähty, kuultu ja koettu tosiasia.

ympärillä pyörivä itsekeskeinen tyyppi joka luulee olevansa taivaanlahja kaikille naisille.

Yök, kukaan ei tykkää tollaisesta sonnan jauhajasta

• tyhmä....

Että jos mentäisiin vaikka juoksulenkille...
        Että jos alettaisiin keskustella kiinnostuksen kohteista, ja siitä mitä on tullut viime vuosina tehtyä...
        Että jos kerron sulle, että olen seurustellut yli 10v. nuorempien naisten kanssa...(nyt "vain 6v. nuorempi)ja kertoisin mitä olen heiltä kuullut "ukkoutumisesta":))), niin hämmästyisit, Kaikesta.
        Tiedän kyllä miehiä jotka ukkoutuneet jo ajat sitten...Mutta tylsimykset ovat tylsimyksiä...

jos joku nainen heittää sulle läppää ja sanoo asioita että sulle ei tulis pahamieli, niin sä uskot.

Jonkinlaista itsekritiikkiä voisi "aikuisella" miehellä olla, mä vaan luulen että sä olet vielä henkisesti ihan raakile.

• itse sen
        Viiskymppinen................. kirjoitti:

Rumasti???????????????????????????????????????
        Mistä kerroin rumasti...Et ole rumasta kuullutkaan:) Ja jos oon viiskymppinen, niin so what??? Olen poika (mieleltäni) vielä, ja pojat on poikia.

sanoit sä olet poika, et mies. Joten oleppa poju ihan hiljaa, eläkä sekaannu aikuisten asioihin

• siksi.....

oikein pyörit?????????Jos väität nelikymppisten miesten kärsivän moisista??? Mieti nyt Vähän!!

jätän teidät ryppynahka-pojut, suosiolla sellaisille 10-vuotta nuoremmille jotka ei osaa vaatia mieheltä seksuaalisesti mitään.

Kun ei teistä oo muuhun kun suurisanoja päästeleen ja elämään mielikuvitusmaailmassa.

Mistäs sut on päästetty taas vapaalle, kun täällä purat naisvihaasi?

oman navan kirjoitti:

ympärillä pyörivä itsekeskeinen tyyppi joka luulee olevansa taivaanlahja kaikille naisille.

Olen varmaan ollut monelle naiselle:)))
        Niin ainakin kertoneet ovat...Kas kun...Kaikki
        miehet eivät ole yhtä kekseliäitä, tai tietoisia siitä mitä nainen haluaa, mistä nainen pitää...:=)
        Mutta minä tiedän..:D

• Viiskymppinen......
        itse sen kirjoitti:

sanoit sä olet poika, et mies. Joten oleppa poju ihan hiljaa, eläkä sekaannu aikuisten asioihin

Sinusta huomaa heti, ettet ole koskaan saanut kokea
        oikean Miehen otetta...:))

• Viiskymppinen-----
        oman navan kirjoitti:

"Sussa on kaikki kohdallaan"....45v. nainen 165/55
        jonka ihokin on kuin parikymppisellä..Olen varmaan saanut luojalta takaisin maksua, koska olen kokenut asioita, joista sulla ei ole hajuakaan.

• säälittävää
        Viiskymppinen----- kirjoitti:

"Sussa on kaikki kohdallaan"....45v. nainen 165/55
        jonka ihokin on kuin parikymppisellä..Olen varmaan saanut luojalta takaisin maksua, koska olen kokenut asioita, joista sulla ei ole hajuakaan.

Mä olen kokenut asioita jollaisia ei tollaiset -tuuliko huulias heiluttaa heput edes tiedä olevan.

• *reps*
        Viiskymppinen...... kirjoitti:

Sinusta huomaa heti, ettet ole koskaan saanut kokea
        oikean Miehen otetta...:))

oikein "miehen otetta" nauraa niin että tippuu penkiltä...

• MMMIIEESSS
        säälittävää kirjoitti:

Mä olen kokenut asioita jollaisia ei tollaiset -tuuliko huulias heiluttaa heput edes tiedä olevan.

Titäisit vaan.. Paljon olet jäänyt paitsi tyttöseni:))) Mutta, toivossa on hyvä elää...:D

*reps* kirjoitti:

oikein "miehen otetta" nauraa niin että tippuu penkiltä...

Tajuat mistä on kyse...Jaksa odottaa, kyllä Se Mies vielä näyttää...Sulle...:DD

• tuntuu
        MMMIIEESSS kirjoitti:

Titäisit vaan.. Paljon olet jäänyt paitsi tyttöseni:))) Mutta, toivossa on hyvä elää...:D

että jos sulla olisi elämänkokemusta enemmänkin ja tapahtunut "isoja" asioita osaisit käyttäytyä kuin ihminen, etkä niin kuin Wagnerin irvikuva

• jo ajat sitten

Tajuat mistä on kyse...Jaksa odottaa, kyllä Se Mies vielä näyttää...Sulle...:DD

että sä et oikeesti tajua muuta kuin oman totuutesi, sinä et osaa edes ajatella asioita miltään muulta kantilta kuin omasta pikkupikku-piiristäsi.

Tässä maailmassa on niin paljon muutakin kuin joku M i e s edes tajuaa

• Viiskymppinen-----
        tuntuu kirjoitti:

että jos sulla olisi elämänkokemusta enemmänkin ja tapahtunut "isoja" asioita osaisit käyttäytyä kuin ihminen, etkä niin kuin Wagnerin irvikuva

Parikymppisenä kannoin tyttöystäväni hautaan.
        Sitä ennen olin tehnyt samat äidilleni.
        Ja kohta isälleni.
        Sien jälkeen 4v.avoliittoa. Sen jälkeen otin huoltaakseni 2 pientä poikaa, jotka nyt 28v. ja 30v. Erottuani olen kokenut monta suhdetta, ja
        oppinut elämästä...Ja seurustellut nuorempien naisten kanssa. Kaikki olivat innoissaan seksistä(ni). Tiedän mikä puree naisiin...Sitä vain oppii kun elää...Ja nykyiseni sanoo, ettei koskaan ole kokenut vastaavaa..ja niin moni muukin...Eikä se ole pelkkää kohteliaisuutta.
        Tiedän tarkkaan miten nainen nauttii...Mieti sä sitä:)

• Viiskymppinen...............
        jo ajat sitten kirjoitti:

että sä et oikeesti tajua muuta kuin oman totuutesi, sinä et osaa edes ajatella asioita miltään muulta kantilta kuin omasta pikkupikku-piiristäsi.

Kaikesta huokuu..Että et ole kokenut mitään sellaista, joka räjäyttäisi pääsi.

jo ajat sitten kirjoitti:

Kullui myös siskoni, joka menehtyi eteisistukan
        myötä puolen vuoden kooman jälkeen...Työni jo yksistään vaatii toisten ihmisten ajattelua..Mielisairaiden...Joten se sinusta ja väittämistäsi.

• ei tavitse

Kullui myös siskoni, joka menehtyi eteisistukan
        myötä puolen vuoden kooman jälkeen...Työni jo yksistään vaatii toisten ihmisten ajattelua..Mielisairaiden...Joten se sinusta ja väittämistäsi.

kehuskella pahoilla asioilla joita on elämässä tapahtunut, mutta mun kohdalla niistä saisi kirjoitettu aika paksun kirjan

En koe mitenkään tarpeelliseksi korostaa sitä että olen kokenut järkyttäviä asioita, jotka ovat antaneet minulle empatiakykyä ja kasvatteneet minua ihmisenä

Ja kun ihminen on sinut itsensä, elämänkokemusten ja ympäristönsä kanssa hän ei pidä tarpeellisena korostaa omaa erinomaisuuttaan, vaan voi elää sangen tyytyväisenä.

Ja todellakaan en halua että kukaan räjäyttää päätäni, todella huono vertauskuva.

Mietin vain jos olet niin upea ihminen tuolla live-elämässä, miksi sinusta ei pidetä täällä netissä? Vaikutat erittäin päällekäyvältä ja erittäin empatiakyvyttömältä, etkä pysty millään hyväksymään että joillakin varsinkin naisilla on eriäviä mielipiteitä kanssasi.

ei tavitse kirjoitti:

kehuskella pahoilla asioilla joita on elämässä tapahtunut, mutta mun kohdalla niistä saisi kirjoitettu aika paksun kirjan

En koe mitenkään tarpeelliseksi korostaa sitä että olen kokenut järkyttäviä asioita, jotka ovat antaneet minulle empatiakykyä ja kasvatteneet minua ihmisenä

Ja kun ihminen on sinut itsensä, elämänkokemusten ja ympäristönsä kanssa hän ei pidä tarpeellisena korostaa omaa erinomaisuuttaan, vaan voi elää sangen tyytyväisenä.

Ja todellakaan en halua että kukaan räjäyttää päätäni, todella huono vertauskuva.

Mietin vain jos olet niin upea ihminen tuolla live-elämässä, miksi sinusta ei pidetä täällä netissä? Vaikutat erittäin päällekäyvältä ja erittäin empatiakyvyttömältä, etkä pysty millään hyväksymään että joillakin varsinkin naisilla on eriäviä mielipiteitä kanssasi.

Ilmeisestikään et ole kokenut juuri mitään.
        Miksen saisi puolustella?
        Mitä olen kehuskellut?
        Miksi pitäisi alistua naisten naurettaville väitteille?
        Miksen voisi kertoa kokemuksistani?
        Miksi se tekee minut jotenkin huonommaksi?
        Miehiltä vaaditaan keskustelua. Ja kun sitä antaa, saa naisilta kuraa silmilleen.
        Elän sangen tyytyväistä parisuhdetta, mutta onko parisuhde este sille, että ihminen ottaa kantaa
        asioihin? Aika erikoinen ajatus.
        Ja toivon hartaasti, että joku joskus räjäyttäisi pääsi, niin saisit uuden katsontakannan asioihin.
        Minulle on aivan sama pidetäänkö minusta netissä tai live-elämässä. Live-elämässä minusta pidetään.
        Mutta se ei ole tarkoitushakuista puoleltani. Se vain on niin, ja on aina ollut. Olen mies, joka puhuu, hauskuuttaa, ei esitä mitään. Olen sellainen kuin olen.

Työni mielisairaiden parissa ei ainakaan tee minusta sen huonompaa, kuin mitä sinä olet.
        Otan työni vakavasti, huumoriakin pitää olla, ja usein se on rankaaa, ja sellaista sen pitääkin olla...

Eriävät Hölmöt mielipiteet...Niille pitää antaa
        vastetta.

• Esimerkki
        Aloittaja kirjoitti:

Yritin välillä tehdä "tavallisemman" profiilin mutta se ei mielestäni antanut minusta oikeata kuvaa. Tämä antaa.
        En saa paljon vastauksia, oikeastaan hyvin vähän.
        Ja nekin niiltä vakavilta...

Ota vaan mallia tästä profiilista:
        http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=47200

Heti saat laatikkosi täyteen viestejä pelimiehiltä! Huomaa että tuo viiskymppinen etsii ainoastan huomattavasti itseään nuorempia miehiä, ja tarjoikkaita on niin paljon, että on vaikeaa valita (profiili oli täällä ainakin kaksi vuotta, ja vielä se etsii). Saattaa tuo kyllä olla tällainen harrastus, että treffataan aina eri miehiä. "Elämä menee kovasti eteenpäin ja tuntuu, että jotain on jäänyt kokematta" -niinpäs kokeilemaan vaan kaikki taivaan ja maan välistä viiskymppisenä rouvana. Oikea pelinainen...

• tuollainen

Ilmeisestikään et ole kokenut juuri mitään.
        Miksen saisi puolustella?
        Mitä olen kehuskellut?
        Miksi pitäisi alistua naisten naurettaville väitteille?
        Miksen voisi kertoa kokemuksistani?
        Miksi se tekee minut jotenkin huonommaksi?
        Miehiltä vaaditaan keskustelua. Ja kun sitä antaa, saa naisilta kuraa silmilleen.
        Elän sangen tyytyväistä parisuhdetta, mutta onko parisuhde este sille, että ihminen ottaa kantaa
        asioihin? Aika erikoinen ajatus.
        Ja toivon hartaasti, että joku joskus räjäyttäisi pääsi, niin saisit uuden katsontakannan asioihin.
        Minulle on aivan sama pidetäänkö minusta netissä tai live-elämässä. Live-elämässä minusta pidetään.
        Mutta se ei ole tarkoitushakuista puoleltani. Se vain on niin, ja on aina ollut. Olen mies, joka puhuu, hauskuuttaa, ei esitä mitään. Olen sellainen kuin olen.

Työni mielisairaiden parissa ei ainakaan tee minusta sen huonompaa, kuin mitä sinä olet.
        Otan työni vakavasti, huumoriakin pitää olla, ja usein se on rankaaa, ja sellaista sen pitääkin olla...

Eriävät Hölmöt mielipiteet...Niille pitää antaa
        vastetta.

mies pilaa kaikkien 50 miesten maineen.

Huomaa että kun hän Mies, on kokenut jotakin se on aivan järisyttävää, mutta jos nainen on kokenut jotakin sillä ei ole mitään virkaa.

Ihan selvästi, luomakunnankruunu, kuvittelee olevansa, vanhanaikainen mies joka ei millään voi hyväksyä että Nainen ajattelee ja sanoo mielipiteensä.

Samaa voisi kysyä sinulta

Miksi pitäisi alistua yhden miehen typeriin väitteisiin?
        En edes jaksa väitellä, minusta sinä et osaa keskustella vaan jankutat omaa mielipidettäsi, kuin se olisi ainut oikea.

• Viiskymppinen.....
        tyhmä.... kirjoitti:

jos joku nainen heittää sulle läppää ja sanoo asioita että sulle ei tulis pahamieli, niin sä uskot.

Jonkinlaista itsekritiikkiä voisi "aikuisella" miehellä olla, mä vaan luulen että sä olet vielä henkisesti ihan raakile.

Tyhmäksi ei ole haukuttu, paitsi tietenkin täällä,
        miesvihaajat. Oma kirjoituksesi kertoo sinusta kaiken olennaisen.

Jos naisilta tulee samansuuntaista palautetta, miten se voisi olla "läpänheittoa"???
        Jos miehellä on itsetuntoa, se yritetään heti tallata, tosin laihoin tuloksin.
        Omituista miten täällä yleistetään? Jos joku törmäilee tylsimyksiin, se ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. Samankaltaisilla ihmisillä on taipumus tavata törmäillä toisiinsa.:)

• Viiskymppinen.....
        tuollainen kirjoitti:

mies pilaa kaikkien 50 miesten maineen.

Huomaa että kun hän Mies, on kokenut jotakin se on aivan järisyttävää, mutta jos nainen on kokenut jotakin sillä ei ole mitään virkaa.

Ihan selvästi, luomakunnankruunu, kuvittelee olevansa, vanhanaikainen mies joka ei millään voi hyväksyä että Nainen ajattelee ja sanoo mielipiteensä.

Samaa voisi kysyä sinulta

Miksi pitäisi alistua yhden miehen typeriin väitteisiin?
        En edes jaksa väitellä, minusta sinä et osaa keskustella vaan jankutat omaa mielipidettäsi, kuin se olisi ainut oikea.

Säälittävää Katkeruutta kirjoituksesi.
        Miten olen vanhanaikainen??? Elän ihan tätä päivää, ja takuulla jäät toiseksi jos tuosta asiasta aletaan keskustella.
        Siksi mm. tunnen itseni nuorempien naisten kanssa
        olevani enemmän "kotona". On yhteisiä asioita mm.
        Liian monet ikäiseni naiset ovat kiinnostuneita lähinnä tanssipaikoista...Huhhuh!:)ja yhteistä keskustelua ei synny. Mistä se syntyisi?
        Lisäksi todella monet ikäiseni naiset ovat paisuneet kuin pullataikina. Ei sytytä silläkään "saralla".
        Luulenpa sinun kuuluvan samaan ryhmään, jos et ihan vielä, niin kohta.:)
        Omien kokemusten kertominen ei ole jankuttamista. Itse et kykene mitään sanomisen arvoista kertomaan. Et uskalla/osaa.

• bullshittiä
        Viiskymppinen..... kirjoitti:

Säälittävää Katkeruutta kirjoituksesi.
        Miten olen vanhanaikainen??? Elän ihan tätä päivää, ja takuulla jäät toiseksi jos tuosta asiasta aletaan keskustella.
        Siksi mm. tunnen itseni nuorempien naisten kanssa
        olevani enemmän "kotona". On yhteisiä asioita mm.
        Liian monet ikäiseni naiset ovat kiinnostuneita lähinnä tanssipaikoista...Huhhuh!:)ja yhteistä keskustelua ei synny. Mistä se syntyisi?
        Lisäksi todella monet ikäiseni naiset ovat paisuneet kuin pullataikina. Ei sytytä silläkään "saralla".
        Luulenpa sinun kuuluvan samaan ryhmään, jos et ihan vielä, niin kohta.:)
        Omien kokemusten kertominen ei ole jankuttamista. Itse et kykene mitään sanomisen arvoista kertomaan. Et uskalla/osaa.

Mutta pidä uskomuksesi jos sinulle siitä hyvämieli tulee xD

• toinen sinkkuN
        sinkkunainen ... kirjoitti:

Olen yli 50 ja huolehdin ulkonäöstäni ja kunnostani. Mua pidetään 5-10 v ikäistäni nuorempana! Hormonikorvaushoitoni on sekin kohdallaan. Elän elämäni parhaita vuosia ja nautin!

• nim. hauskaa on ollut
        toinen sinkkuN kirjoitti:

Olen yli 50 ja huolehdin ulkonäöstäni ja kunnostani. Mua pidetään 5-10 v ikäistäni nuorempana! Hormonikorvaushoitoni on sekin kohdallaan. Elän elämäni parhaita vuosia ja nautin!

Toisinaan näitä tulee vastaan, nimmarissa voi lukea 34 ja ikä onkin 43. Sitten vielä selitetään miten ollaan niin nuorekasta, niin nuorekasta.

Ei ainakaan minulla ole mitään vaikeutta kertoa ikääni tai hyväksyä sitä että reissussa rähjääntyy.

Yllättäen tämä tuntuu vaivaavan yli 33-35-vuotiaita naisia, sitä nuorempien kanssa menee loistavasti.

• Viiskymppinen......
        bullshittiä kirjoitti:

Mutta pidä uskomuksesi jos sinulle siitä hyvämieli tulee xD

Häränpaskaa? Sekö, että kerron niinkuin asiat on?
        Outoa! Ei mitään pohjaa väitteelläsi, ei yhtään mitään. Turhanpäiväistä peen jauhamista edes lähettää tuollaisia viestejä kellekään. Mutta kai sinun on ihan pakko...?:)Kuka on katkeroittanut sinut noin? Sama kuin väittäisit, ettei kukaan viiskymppinen mies ole koskaan seurustellut nuorempien naisten kanssa. Ja niin edelleen.
        Se ei ole itsetarkoitus minullakaan, mutta jostain syystä niin käy aina. Silti en väitä, etteikö voisi olla ihan ok ikäisiäni naisia, mutta suuri vähemmistö se on.

• anzuska

Me ei useinkaan viikonloppuna vaateteta ollenkaan miesystäväni kanssa. Kiva viettää päivä sängyssä oleillen; jutustelua ja seksiä. Hieman ruokaa ja taas vällyjen alle. Se on niin kivaa ja siinä tulee käsiteltyä kaikenlaisia asioita, olla lähellä ja rentoutua.

• liisirukka

Olen varmaan ollut monelle naiselle:)))
        Niin ainakin kertoneet ovat...Kas kun...Kaikki
        miehet eivät ole yhtä kekseliäitä, tai tietoisia siitä mitä nainen haluaa, mistä nainen pitää...:=)
        Mutta minä tiedän..:D

Luulin jo hetken, että olet minun mieheni. Et olekaan. Hän osaa myös kaikenlaiset temput ja tietää mistä minä nautin. Seksi on oikein ihanaa hänen kanssaan.

• kysynminä
        Viiskymppinen...... kirjoitti:

Häränpaskaa? Sekö, että kerron niinkuin asiat on?
        Outoa! Ei mitään pohjaa väitteelläsi, ei yhtään mitään. Turhanpäiväistä peen jauhamista edes lähettää tuollaisia viestejä kellekään. Mutta kai sinun on ihan pakko...?:)Kuka on katkeroittanut sinut noin? Sama kuin väittäisit, ettei kukaan viiskymppinen mies ole koskaan seurustellut nuorempien naisten kanssa. Ja niin edelleen.
        Se ei ole itsetarkoitus minullakaan, mutta jostain syystä niin käy aina. Silti en väitä, etteikö voisi olla ihan ok ikäisiäni naisia, mutta suuri vähemmistö se on.

Oleks sä pohjanmaalta? Oleks sä L.....?

liisirukka kirjoitti:

Luulin jo hetken, että olet minun mieheni. Et olekaan. Hän osaa myös kaikenlaiset temput ja tietää mistä minä nautin. Seksi on oikein ihanaa hänen kanssaan.

Ne "temput" ovat sokeria seksissä, mutta lopulta
        se suola on se, että saa "harrastaa" seksiä rakkaansa kanssa.
        Se antaa siihen sen oikean kiihkon, nautinnon ja se vaan tuntuu oikealta.
        Mutta melkein aina naiseni haluaa tehdä siitä
        jotain ainutkertaista pukeutumalla milloin mitenkin, tekemällä usein uusia
        "juttuja" ja se tuntuu miehestä siltä, että suhde
        toimii, ja että toinen välittää.:)
        Läheisyys ilman seksiäkin on Hienoa!

• Viiskymppinen.......
        anzuska kirjoitti:

Me ei useinkaan viikonloppuna vaateteta ollenkaan miesystäväni kanssa. Kiva viettää päivä sängyssä oleillen; jutustelua ja seksiä. Hieman ruokaa ja taas vällyjen alle. Se on niin kivaa ja siinä tulee käsiteltyä kaikenlaisia asioita, olla lähellä ja rentoutua.

Kuulostaa tutulta:) Tekee gutaa sielulle ja ruumiille. Joskus hämmästelen ihmisiä, jotka
        eivät "harrasta" seksiä lainkaan. Onhan se kaikin tavoin parasta terapiaa elämässä.
        Nautinnollisia hetkiä teille!

• Viiskymppinen....
        siksi..... kirjoitti:

jätän teidät ryppynahka-pojut, suosiolla sellaisille 10-vuotta nuoremmille jotka ei osaa vaatia mieheltä seksuaalisesti mitään.

Kun ei teistä oo muuhun kun suurisanoja päästeleen ja elämään mielikuvitusmaailmassa.

Mistäs sut on päästetty taas vapaalle, kun täällä purat naisvihaasi?

En vihaa naisia!! Rakastan naisia!!:)
        Ja naiset minua, ja se on se jota sinä et kestä kuulla.:D Koska olet miesvihaaja.
        Missä ihmeen mielikuvitusmaailmassaelän???
        Ihan kokemuksistani kerron ja yritän ratakiskoista vääntää eräille asioita, joista ette ilm. ole kuulletkaan. Se on sitä elämätöntä elämää, josta kumpuaa tuo katkera vastustus. Onneksi täällä on fiksuja ja elämää nähneitäkin, jotka eivät suhtaudu noin ryppy...otsaisesti kaikkeen, mitä mies kertoo.
        Tuskin kestäisit minua..Vaatisin liikaa sinulta, kaikesta päätellen...
        Ja ne nelikymppiset naiset vasta osaavatkin vaatia
        naiselta, ja viiskymppiset (niitäkin pari ollut)
        vasta aiwan seksiaddikteja ovat! Tylsän, pitkän liittonsa jälkeen...
        Ja voin kertoa, ettei nahassani ryppyjä näy! Mitä nyt muutama silmäkulmassa, mutta sehän vain lisää naisten halukkuutta.

• mikä pervo
        edellinen kirjoitti:

olet?!

Silloin kun minä olin 25v, niin oma isäni oli 46-vuotias. Olisinko ottanut omaa isääni vanhemman papparaisen?! YÖK! Jotain rajaa!

Kyllä poikaystävän täytyy olla lähempänä omaa ikää kuin isän ikää!!!

• lapsia tulee,
        ??????????????? kirjoitti:

Häpeävätkö nuoret naiset sinua, kun eivät kehtaa kertoa suvulle?
        Minusta todella suuri ongelma!

niin tarhan tädit kyllä ihmettelee, että miksi lapsen hakee kotiin äiti tai isoisä? Miksei koskaan isä?

Ja kun menet nuoren vaimosi kanssa vaateostoksille, niin myyjä sanoo naiselle: Menes nyt näyttämään sitä takkia isällesikin!

• sun kanssa
        nainen 42 kirjoitti:

saman ikäinen nainen, ja mulla oli suhde 50 mieheen, ja voin sanoa, että se oli elämäni huonoin suhde! Ukkoutunut vanha pappa.

Nelikymppisen naisen kannattaa etsiä hieman itseään nuorempi mies. Silloin saa mieheltä vielä hyvää seksiäkin.

• hshh

Anteeksi kuinka? Naisen vehkeet toimivat hamaan hautaan asti ilman mitään ongelmia, miehellä ne tuppaavat reistailemaan.

• kaksin

Jotenkin tuntuu kuin olisit ollut insinöörin kanssa treffeillä :).

Minä voisin tulla sun viikonloppuusi ja jopa nauretaankin kun aihetta löytyy.
      Saat kuitenkin tehdä jonkinlaisen suunnitelman miten vkl vietetään.Ei kuitenkaan niin kuin monet että lenkkeily on kivaa ja siellä sitten tallustellaan pitkin tienvarsia autojen seassa.
      Jotain aksönitoimintaa olla yhdessä.

En koe olevani pelimies mutta naiset on vaan oman aikansa imeneet minusta voimaa ja sitten lempanneet :).

• nuorempi nainen jjhsdi

istuu itse virkkaamassa sohvalla jotain.Ei kait tos iäs enää miesten perässä kamalasti könytä köhytä.
      No mieshän oli pukeutunut vallan hyvin jos oli hienona.Ompa se kaameen näköstä ko joku nuori mies vanhaa naista suukottaa julkisesti oikeen intohimon suudelmat:-(..enpä tiä mitä ajattelisin..Enkä oo kade vaan silmät ne on mullakin päässä ja housut jaloissa pysyy tapaan vaikka kenet.JAAAAA

• ja tanssija

mutta tapailen miehiäkin - ole 54v! Toivon löytäväni oman kullan, joka on just mulle sopiva! En juoksentele miesten perässä! Treffailen kyllä!

En aio koskaan fakkiutua ja tuomita, lokeroida ihmisiä iän tai muunkaan asian takia! Saat enemmän irti, kun olet avarakatseinen!

• valitusta jokaisesta

Mikähän se on vienyt miehiltä iloisuuden, uteliaisuuden ja elämänhalun?

Jos olet iloinen ja hyväntuulinen - olet naisten naurattaja jolle mikään ei ole pyhää.

Jos olet arvoituksellinen, vähän hiljainen professori - olet elämänhalun menettänyt vanhus.

Ihme kun lähdit tapaamaan tätä miestä. Ettekö vaihtaneet viestejä ja vähän tutustuneet ennen tapaamista. Nauti ja iloitse nyt tästä pienestä tapaamisesta ja samanlaisesta (saman ammatin omaavan), erilaisesta miehestä ja tapaamisen kokemuskesta.

• saa hakea

Olen himpun yli 40v nainen ja kokemukseni mukaan nettipalstoilla on aika paljon tutkijatyyppejä ja muita ei niin naistenmiehiä. Fiksuilta vieteissä vaikuttavat on valitettavasti melkein järkeään tavatessa harmaita ja täysin iskutaidottomia naisten kanssa. Niistä vähemmän fiksuista siiten pilkettä löytyy mutta muut avut voi olla sitten niin ja näin. Olen ajatellut että jos pelimies joutuu turvautumaan nettideittailuun niin kertoo että livehurmaamisessa on jotain vikaa. Miehet on yleensäottaen tylsiä. Valitettavasti.

• Aloittaja

...niin oleellista ole, vaikka täytyy myöntää että ainakin minun kokemusteni jälkeen mies joka käyttäytyisi kuin herrasmies olisi ennenkuulumaton poikkeus ja saisi sydämen sykähtämään jo käytöksellään. Mutta kyllä minä voisin ihastua hiljaiseen tutkijaankin, kunhan vain sitä intohimoa löytyisi - suuntautui se sitten galakseihin tai kaarnakuoriaisiin. Pahinta on tympeys ja innostumattomuus yhtään mistään. Elämä on aarrearkku ja juuri niitä aarteita haluaisin jakaa kumppanin kanssa! Minun arkeni ei koskaan ole harmaata enkä siihen harmaata kumppania kaipaa.

• meille keski-ikäisille
        Aloittaja kirjoitti:

...niin oleellista ole, vaikka täytyy myöntää että ainakin minun kokemusteni jälkeen mies joka käyttäytyisi kuin herrasmies olisi ennenkuulumaton poikkeus ja saisi sydämen sykähtämään jo käytöksellään. Mutta kyllä minä voisin ihastua hiljaiseen tutkijaankin, kunhan vain sitä intohimoa löytyisi - suuntautui se sitten galakseihin tai kaarnakuoriaisiin. Pahinta on tympeys ja innostumattomuus yhtään mistään. Elämä on aarrearkku ja juuri niitä aarteita haluaisin jakaa kumppanin kanssa! Minun arkeni ei koskaan ole harmaata enkä siihen harmaata kumppania kaipaa.

Suhtautuminen elämään on oikeasti tärkeätä. Olen itse 40 nainen ja olin jonkun aikaa sinkkuna. Tapailin myös miehiä netin kautta ja oli kyllä hankalaa löytää vapaa herrasmies, joka sitten olisi sytyttänyt muuten. Se on kai luonnekysymys, mutta niin monet meistä ovat vähän katkeria ja sitä kautta tosikkoja.

Elämä on suuri seikkailu, vaikka sitä elääkin hyvin vastuullisesti, mutta huumorilla ja intohimoisesti. Aloittajan ei kannata menettää toivoaan, vaan katsella edelleen. Varsinkin näin kevään korvalla. Itsekin löysin oman unelman, korkeasti koulutetun herrasmiehen, jonka kanssa huumori kukkii ja intohimosta ei todellakaan ole puutetta. Hän on myös pelimies, mutta pelaa vain minun kanssani.

• wzf

Sirkuksessa viihtyy. Näkee temppuja. Ja klovneja.

Älä kuitenkaan iske klovnia. He ovat nimittäin huomattavasti vähemmän hauskoja näytöksen päätyttyä. Saattavat jopa olla tylsiä. Ja sehän on sietämätöntä!

• Viiskymppinen......

Jotenkin oikeesti kiinnostava, niin et törmäisi niihin vääriin miehiin! Olet tod.näk. itsekin tylsä, etkä tiedä edes mitä etsit. Fiksut naiset löytävät ne jyvät akanoista...Niin se vaan on.
        Tunnen jo monia, jotka löytäneet miehen/naisen, koska tiesivät mitä etsiä. Paras ystäväni asuu jo avoliitossa, eilen menivät kihloihin. Ja fiksuja ihmisiä.

• antipelimies

Innostuneet, uteliaat elämänhaluiset miehet ovat tietenkin naimisissa, ei ne jouda naurattamaan pelimiesmyyttiin langenneita naisia.

Miesten kohdalla asia näet on, kuten J.Vainion vanhassa laulussa sanotaan "sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta".

• kuin oikeassa

Vapaa ja fiksu keski-ikäinen mies on suorastaan harvinainen ilmestys. Jos sellaisen kiinni saatte, niin pitäkää tarpeeksi hyvänä, ettei lähde karkuun. Itse löysin puolivahingossa sellaisen kun exälle oli tullut "50:n villitys" ja aion pitää kiinni, ettei vaan karkaa mihinkään.

• Aloittaja

...että useimmat ovatkin, mutta kuten ydinkeskustan parkkipaikkojen suhteen niin on tässäkin - yksi riittää. Joku mies voisi vastaavasti ajatella ettei yhtään fiksua ja mukavaa naista ole vapaalla jalalla mutta olenhan minäkin. Sopivan löytäminen voi olla vaikeaa mutta ei se ole mahdotonta.

Pelimiesmyytistä sen verran että se osa kirjoituksestani oli (itse)ironiaa.

• tosiaan...

voi haluta Pelimiehenkin :)
      Mulla on sulle pelimies, enkä sitä halua.
      Ulkonäkö menettelee, nauraa (ainakin omille jutuilleen),
      jne. jne.
      Pari paskaa puolta tosin löytyy myös, kuten kaikista.
      Pöllii esim kamat jos sattuu jäämään sen kämpille :)
      Kierrättää kai seuraavalle :)

• just noin

se menee. Parikymmentä kokemusta minullakin tuohon tyyliin! Yksi oli ylitse muiden - niin kävi ettei hän kelpuuttanut minua! Tyyppi oli kiva, älykäs, osasi käyttäytyä. Kertoi, että minulta puuttui "jotain"!

Mutta, on kyllä kumma kun miehen pitää olla niin vakava, niin totinen! Onkohan pelkona, jos laittaa itsensä likoon, että ei arvosteta??? Mitäs väliä sillä on, tämä on elämää! Elämä, joka hetki on mielestäni tarkoitettu elettäväksi ja iloittavaksi!

• 50,senä elämää

nähneenä etsit samanlaista, kunnollista, älykästä, sivistynyttä, filosofista, akateemista, hyvin pukeutuvaa, sivistynyttä, korkeasti koulutettua, mielellään johtoportaaseen kuuluvaa, jolla ei ole mitään paheita, ei ole seksin perässä, tai ei harrasta sitä ollenkaan.

Saat juuri sellaisen miehen kuin itsekin olet, aika tylsän oloinen vaikka voissa paistettais, toista on ne oikeasti iloiset naiset ;)

• luulen, että

aloittaja-nainen haluaa viriilin miehen, joka on vielä pystyvä hyvään seksiin.

Nainen kun on vielä parhaimmillaan 50-vuotiaana, miehet sanovat.

Itse olen nelikymppinen nainen, ja seksi on minulle todella tärkeätä parisuhteessa. Jos sitä on liian vähän tai huonoa, niin vaihtoon lähtee mies....

• Aloittaja

Olen monipuolisempi kuin luulet. Olen muutakin kuin älykäs, sivistynyt ja filosofinen. Luulet kai että kuljen jakkupuvussa hiukset tiukalla nutturalla ja tuhahtelen kaikelle. Olet väärässä. Pidän estottomasta seksistä, nautin elämästä kaikilla aisteillani, leikin lumessa, yövyn usein yksin metsässä - talvellakin - osaan sukeltaa paineilmalaitteilla, purjehtia, morsettaa, pleissata köysiä, tehdä eskimokäännöksen kajakilla, uida perhosta, pelata uppopalloa, satuloida aasin ja sitoa säkit sen selkään perinteisellä tavalla parilla liikkeellä, lämmittää savusaunan, sytyttää nuotion lumisessa metsässä yhdellä tikulla ja vain sillä mitä ympäriltäni löydän, piirtää sarjakuvia lehtiin, tehdä logoja, lauluja ja juttuja lehtiin, tanssia mitä tahansa - ja ennenkaikkea: osaan iloita pienimmistäkin asioista kuten siitä miltä untuvapeitto tuntuu iholla, miten räntäsade tekee maisemasta grafiikkaa ja miten mukavaa on kipristellä varpaita lämpimissä villasukissa kun kulkee märässä metsässä kunnon kumisaappaat jalassa.

Aika tylsän oloinen? Ehkä sinusta. Elämäni ei milloinkaan ole tylsää.

Totta kyllä on että etsin samanlaista miestä kuin itsekin olen - joka iloitsisi elämästä ja heittäytyisi nauttimaan kaikesta mitä tämä maailma avokäsin tarjoaa, ja toivon että ennustuksesi siltä osin toteutuisi; että sellaisen löytäisin. Johtoportaasta ei ole niin väliksi...

• N43W
        Aloittaja kirjoitti:

Olen monipuolisempi kuin luulet. Olen muutakin kuin älykäs, sivistynyt ja filosofinen. Luulet kai että kuljen jakkupuvussa hiukset tiukalla nutturalla ja tuhahtelen kaikelle. Olet väärässä. Pidän estottomasta seksistä, nautin elämästä kaikilla aisteillani, leikin lumessa, yövyn usein yksin metsässä - talvellakin - osaan sukeltaa paineilmalaitteilla, purjehtia, morsettaa, pleissata köysiä, tehdä eskimokäännöksen kajakilla, uida perhosta, pelata uppopalloa, satuloida aasin ja sitoa säkit sen selkään perinteisellä tavalla parilla liikkeellä, lämmittää savusaunan, sytyttää nuotion lumisessa metsässä yhdellä tikulla ja vain sillä mitä ympäriltäni löydän, piirtää sarjakuvia lehtiin, tehdä logoja, lauluja ja juttuja lehtiin, tanssia mitä tahansa - ja ennenkaikkea: osaan iloita pienimmistäkin asioista kuten siitä miltä untuvapeitto tuntuu iholla, miten räntäsade tekee maisemasta grafiikkaa ja miten mukavaa on kipristellä varpaita lämpimissä villasukissa kun kulkee märässä metsässä kunnon kumisaappaat jalassa.

Totta kyllä on että etsin samanlaista miestä kuin itsekin olen - joka iloitsisi elämästä ja heittäytyisi nauttimaan kaikesta mitä tämä maailma avokäsin tarjoaa, ja toivon että ennustuksesi siltä osin toteutuisi; että sellaisen löytäisin. Johtoportaasta ei ole niin väliksi...

nainen isolla N:llä, miehet pelkää naisia jotka osaavat ja uskaltavat. Ainakin minä olen sen niin kokenut, siksi pidän nykyään kynttiläni vakan alla.

• tai vastaavaa
        Aloittaja kirjoitti:

nyt kiinnostais pelata uppopalloa tai uida perhosta, pleissata ym.mitä liekään.

Kysyt vaan suoraan seksiä ja unohdat kaiken muun höpinän mitä osaat tehdä niin mielenkiintoisemmaksi elämäsi muuttuu, etkö sä jo oo tehnytkin niitä muita harrastuksia aivan riittävästi, keskity vain olennaiseen, eli siihen mikä miehiäkin kiinnostaa.

• elämääni tarvitse
        tai vastaavaa kirjoitti:

nyt kiinnostais pelata uppopalloa tai uida perhosta, pleissata ym.mitä liekään.

Kysyt vaan suoraan seksiä ja unohdat kaiken muun höpinän mitä osaat tehdä niin mielenkiintoisemmaksi elämäsi muuttuu, etkö sä jo oo tehnytkin niitä muita harrastuksia aivan riittävästi, keskity vain olennaiseen, eli siihen mikä miehiäkin kiinnostaa.

...saada mielenkiintoiseksi, sitä se jo on. Haluaisin vain suhteen, sen sijaan että elän yksin. Ei minun mieheni tarvitse kaikkia noita asioita tehdä ja osata, kerroin vain siitä millainen olen kun minua epäiltiin kuivakaksi jakkupukuintellektuelliksi (niinkuin intellektuelli tarkoittaisi samaa kuin kuivakka!.

Voisinhan etsiä miestä kertomatta millainen olen mutta mitä hyötyä siitä olisi? "Tavan tallaajan" etsijä pettyisi minuun tutustuessaan ja minä taas en jaksaisi tv:tä tuijottavan zombien kanssa elää vaikka seksiä olisikin. Kyllä yhteinen elämä tarkoittaa muutakin yhteistä kuin seksiä. Samantapaista asennetta, seikkailuja, iloa, uuden oppimista, elämän aarteista nauttimista...

En minä "ole tehnyt noita harrastuksia riitävästi", tuollainen on minun tapani elää - rohkeana, uteliaana, uusista asioista iloiten.

Se pelimiesjuttuhan oli ironiaa, ihmettelen vain miksi miehistä ilmeisesti on niin tärkeää olla tylsiä ja yksitotisia että minä tunnun täällä saavani turpaan oikealta ja vasemmalta kun siitä huomautan. Jos olisin mies joka valittaa että tapaa vain "vitun läski yh ämmiä" niin sympatiaa kyllä riittäisi.

Minua ei lisäkilot miehessä haittaa, jos asennetta ja fiksuutta riittää. Komeudesta ei paljon iloa riitä jos sisus kumisee onttoutta.

• Aloittaja
        N43W kirjoitti:

nainen isolla N:llä, miehet pelkää naisia jotka osaavat ja uskaltavat. Ainakin minä olen sen niin kokenut, siksi pidän nykyään kynttiläni vakan alla.

...pidät kynttilääsi vakan alla? Miten voit olla muuta kuin olet? Eihän niin voi elää koko elämäänsä?
        Minä en voi enkä halua. Vaan haluan miehen jota minä voin omana itsenäni katsoa ylöspäin...

Jaksan siis sinnikkäästi uskoa että kohdalleni osuu vielä mies joka ei ahdistu siitä että nainen ei pelkää hiiriä, hirvikärpäsiä, pimeää, yksinoloa - eikä älykästä keskustelua. Ja haluaa vielä seksiäkin...

• hieno,
        elämääni tarvitse kirjoitti:

...saada mielenkiintoiseksi, sitä se jo on. Haluaisin vain suhteen, sen sijaan että elän yksin. Ei minun mieheni tarvitse kaikkia noita asioita tehdä ja osata, kerroin vain siitä millainen olen kun minua epäiltiin kuivakaksi jakkupukuintellektuelliksi (niinkuin intellektuelli tarkoittaisi samaa kuin kuivakka!.

Voisinhan etsiä miestä kertomatta millainen olen mutta mitä hyötyä siitä olisi? "Tavan tallaajan" etsijä pettyisi minuun tutustuessaan ja minä taas en jaksaisi tv:tä tuijottavan zombien kanssa elää vaikka seksiä olisikin. Kyllä yhteinen elämä tarkoittaa muutakin yhteistä kuin seksiä. Samantapaista asennetta, seikkailuja, iloa, uuden oppimista, elämän aarteista nauttimista...

En minä "ole tehnyt noita harrastuksia riitävästi", tuollainen on minun tapani elää - rohkeana, uteliaana, uusista asioista iloiten.

Se pelimiesjuttuhan oli ironiaa, ihmettelen vain miksi miehistä ilmeisesti on niin tärkeää olla tylsiä ja yksitotisia että minä tunnun täällä saavani turpaan oikealta ja vasemmalta kun siitä huomautan. Jos olisin mies joka valittaa että tapaa vain "vitun läski yh ämmiä" niin sympatiaa kyllä riittäisi.

Minua ei lisäkilot miehessä haittaa, jos asennetta ja fiksuutta riittää. Komeudesta ei paljon iloa riitä jos sisus kumisee onttoutta.

lause toi viiminen!

Toivon, että löytäisit sielunkumppanisi!

• hauskaa on ollut
        elämääni tarvitse kirjoitti:

Olen elänyt aika paljon samalla asenteella, koskaan ei tiedä mitä eteen tulee ja tilaisuuteen kannattaa tarttua. Extreme-harrastuksiakin löytyy mutta hieman eri aloilta.

Jos oltaisiin tavattu kolmekymmentä tai ainakin kaksikymmentä vuotta sitten niin kummallakin olisi voinut olla varsin hauskaa.

• sitä se

kuleppa,hän ja he varmaankin ovat unelmissaan
      ja nuoruuden muistoissaan.ehkä alkavaa dementiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4822
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3850
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      119
      2257
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      78
      1980
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1366
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1324
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      168
      1296
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      546
      1178
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe