Mies! Podetko

koskaan huonoa omaa

tuntoa, kun vaimosi raataa kotitöissä, vauvanhoidossa ja ruoanlaitossa ja itse lököttelet sohvalla tietokoneesi kanssa?

37

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pode

miksi kysyt ?

• Itteä niin

ankarasti ottaa päähän ku hoitelen kotona kaiken. Sit mies uhrautuu laittaan vaik ruokaa, mutta ku sen jälkeen menee keittiöön niin siivoamiseen menee 4 kertaa kauemman ku itsel olis menny ja samas olis laittanu sen ruoanki.

• no.
        Itteä niin kirjoitti:

ankarasti ottaa päähän ku hoitelen kotona kaiken. Sit mies uhrautuu laittaan vaik ruokaa, mutta ku sen jälkeen menee keittiöön niin siivoamiseen menee 4 kertaa kauemman ku itsel olis menny ja samas olis laittanu sen ruoanki.

mitäs läksit.

• kuulemma pitäis.

• osallistut

kotitöihin, tai huomaatko paljonko puoliso niihin aikaa käyttää?

• osallistut kirjoitti:

jos se ei kotona ollessa lue kirjaa, tai kato telkkaria, ni se häärää kaiken muun ajan, mut en mä tiedä paljonko siitä ajasta menee pakolliseen ja paljonko harrastukseen, ku kokoajan pitää sisustusta värkätä paremmaksi.

Osallistun imuroimalla ja ripustamalla pyykit. Ja pyyhkimällä osan pölyistä, ja viikonloppusin teen jotakuinkin puolet safkoista. Mut, toki mun jäljiltä kettiö jää vähä huonoon kuntoon, pyrin sen kyl itse siivoamaan, jos vaan kerkeen.

• relaxed_eyes kirjoitti:

jos se ei kotona ollessa lue kirjaa, tai kato telkkaria, ni se häärää kaiken muun ajan, mut en mä tiedä paljonko siitä ajasta menee pakolliseen ja paljonko harrastukseen, ku kokoajan pitää sisustusta värkätä paremmaksi.

Osallistun imuroimalla ja ripustamalla pyykit. Ja pyyhkimällä osan pölyistä, ja viikonloppusin teen jotakuinkin puolet safkoista. Mut, toki mun jäljiltä kettiö jää vähä huonoon kuntoon, pyrin sen kyl itse siivoamaan, jos vaan kerkeen.

jos vaan kerkeen siivota keittiön ennenku akka siihen kerkee kajota.

• aikaa pakollisiin?
        relaxed_eyes kirjoitti:

Noh, voit päätellä sen siitä että lasket mitä töitä hän tekee. Tiskikoneen täyttö ja tyhjäys, pyykin viikkaus, ja ja koneen täyttö, pöytien pyyhkiminen, imurointi, lattian pesu, tavaroitten järjestely (tuohon menee aikaa joka ilta varmaan tunti tai kaksi lapsiperheessä), kaappien siistinä pitäminen, ruoanlaiton valmistelu ja ruoanlaitto, pöydän kattamiset ja korjaamiset, wc:n pesut, suihkutilan pesut, sängyn petaukset, tuulettaminen... lista on ihan loputon. Voin kertoa, että sun nainen raataa kuin orja, mikäli VAAN nuo ovat ne työt mitkä sulle kuuluu. Vaikka harrastuksena on sisutus, nii siihen ei kuulu nuo hommat. Sisustaminen on tavaroiden uudelleen organisointia, tekstiilien vaihtoa jne, ja sen kyl huomaa milloin sitä tehdään.

• Kysy siltä naiseltas
        relaxed_eyes kirjoitti:

aika paljon käyttää pakollisiin. Ei tartte arvailla. Veikkaan et naisil n. 2 h/ilta, paljos sulla?

• Kysy siltä naiseltas kirjoitti:

aika paljon käyttää pakollisiin. Ei tartte arvailla. Veikkaan et naisil n. 2 h/ilta, paljos sulla?

mun pitäis lopettaa joko koulu tai työ, että iltasin tekisin yhtä paljon kuin toinen kotitöitä.

• sekä koulussa että
        relaxed_eyes kirjoitti:

mun pitäis lopettaa joko koulu tai työ, että iltasin tekisin yhtä paljon kuin toinen kotitöitä.

työssä. No sitten se toki on eri asia. Tässä tapauksessa tarkoitettiin vain yhden työn/opiskelun hoitamista. Heh, oikein naurattaa kun mun mies oli pitkään opiskelija, ei voinut iltaisin tehdä kotitöitä kun oli läksyjä. Mä siinä sitten kävin työssä (eli siis elätinkin koko perheen melkein yksin), hoidin lapsen (sillon oli vaan yks) ja kotityöt. Kun kehtasin sanoa olevani väsynyt niin vastaus oli vaan mulkaisu ja eiku läksyjä lukemaan. Vaan ero tuli kun huomasin että läksyjen alla oli netti auki ja muutama motoristipalsta....

• teet niitä
        Kysy siltä naiseltas kirjoitti:

töitä viikossa ja paljonko naises kotitöitä?

• sekä koulussa että kirjoitti:

työssä. No sitten se toki on eri asia. Tässä tapauksessa tarkoitettiin vain yhden työn/opiskelun hoitamista. Heh, oikein naurattaa kun mun mies oli pitkään opiskelija, ei voinut iltaisin tehdä kotitöitä kun oli läksyjä. Mä siinä sitten kävin työssä (eli siis elätinkin koko perheen melkein yksin), hoidin lapsen (sillon oli vaan yks) ja kotityöt. Kun kehtasin sanoa olevani väsynyt niin vastaus oli vaan mulkaisu ja eiku läksyjä lukemaan. Vaan ero tuli kun huomasin että läksyjen alla oli netti auki ja muutama motoristipalsta....

molemmissa, mut vähintään jommassa kummassa olen joka päivä, jos en molemmissa ja 7 pv viikosta. Eilen oli miesmuistiin melkein vapaa lauantai, vähä läksyjä vain katoin.

• tuo kuulostaa jotenkin
        relaxed_eyes kirjoitti:

molemmissa, mut vähintään jommassa kummassa olen joka päivä, jos en molemmissa ja 7 pv viikosta. Eilen oli miesmuistiin melkein vapaa lauantai, vähä läksyjä vain katoin.

hirveeltä selittelyltä, et miks et voisi tehdä kotitöitä. Naises hoitaa muksut ja kodin silloinkin kun sä olet töissä, mutta myös silloin kun sulla on vapaata. Mä en ymmärrä miksei miehet arvosta kodinhoitotyötä, vaan itsel on aina jotain tärkeempää. En ole ap. vaan tuo joka tuota aikamäärää tenttaa sulta, koska mä en vaan tiedä mistä, mut tuntuu et selityksen makua...

• teet niitä kirjoitti:

töitä viikossa ja paljonko naises kotitöitä?

50 tuntia kouluun&läksyihin ja joku 20 tuntia töihin ja kotitöihin menee pari-kolme tuntia viikosta.

Kevään kuluessa töiden ja koulun suhdeluku muuttuu, mut eipä juuri sit muuten.

• sulla paljon tunteja
        relaxed_eyes kirjoitti:

50 tuntia kouluun&läksyihin ja joku 20 tuntia töihin ja kotitöihin menee pari-kolme tuntia viikosta.

Kevään kuluessa töiden ja koulun suhdeluku muuttuu, mut eipä juuri sit muuten.

viikossa. Mä melkein uskoin sua ennen tuota listaasi... :D

• sulla paljon tunteja kirjoitti:

viikossa. Mä melkein uskoin sua ennen tuota listaasi... :D

keskimäärin 3-4 tuntia päivässä, ja lasken kyl koulumatkankin. Lukujärjestyksen tunnit on tietty vähemmän.

• palsta sulla on auki
        relaxed_eyes kirjoitti:

keskimäärin 3-4 tuntia päivässä, ja lasken kyl koulumatkankin. Lukujärjestyksen tunnit on tietty vähemmän.

kun noita "läksyjäs" teet?

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

edes tähän: Tää meni nimittäin niin sekavaksi selittelyksi koko ketju, että miten sä näet, jakaantuuko ne työt tasapuolisesti teillä?

• tuo kuulostaa jotenkin kirjoitti:

hirveeltä selittelyltä, et miks et voisi tehdä kotitöitä. Naises hoitaa muksut ja kodin silloinkin kun sä olet töissä, mutta myös silloin kun sulla on vapaata. Mä en ymmärrä miksei miehet arvosta kodinhoitotyötä, vaan itsel on aina jotain tärkeempää. En ole ap. vaan tuo joka tuota aikamäärää tenttaa sulta, koska mä en vaan tiedä mistä, mut tuntuu et selityksen makua...

hieron mä akkaa tunnin joka ilta, lasketaanko se kotityöks?

• hierot? Täällähän
        relaxed_eyes kirjoitti:

hieron mä akkaa tunnin joka ilta, lasketaanko se kotityöks?

sä olet joka ilta. Ja ei, ei sitä lasketa. Se on hellyyttä joka on parisuhteen liima, voi olla syy miksi vaimosi jaksaa passata, mutta ei tekosyy luistaa sulle kuuluvista töistä.

• ap. kirjoitti:

edes tähän: Tää meni nimittäin niin sekavaksi selittelyksi koko ketju, että miten sä näet, jakaantuuko ne työt tasapuolisesti teillä?

no nk. vapaa-aikaa meil on suurinpiirtein yhtä paljon, joten tasan masan menee.

• tuota jos sulla
        relaxed_eyes kirjoitti:

no nk. vapaa-aikaa meil on suurinpiirtein yhtä paljon, joten tasan masan menee.

on kerta 70 h viikossa duunia tai opintoja. Jotain sä nyt kyl valehtelet.

• hierot? Täällähän kirjoitti:

sä olet joka ilta. Ja ei, ei sitä lasketa. Se on hellyyttä joka on parisuhteen liima, voi olla syy miksi vaimosi jaksaa passata, mutta ei tekosyy luistaa sulle kuuluvista töistä.

jos pääsisitte sillä luistamaan, ni ei tarttis netis itkee.

• tuota jos sulla kirjoitti:

on kerta 70 h viikossa duunia tai opintoja. Jotain sä nyt kyl valehtelet.

mun elämää.

• mä niin tiesin tän
        relaxed_eyes kirjoitti:

jos pääsisitte sillä luistamaan, ni ei tarttis netis itkee.

ja odotin et millon tulee ilmi. Sä et arvosta vaimos tekemää työtä pätkääkään!!! Yrität tosiaan hankkia kannuksia jollain satunnaisel hieromisel... voi itku, koskahan sen muijan silmät aukee...

• mä luulin saaneeni
        relaxed_eyes kirjoitti:

mun elämää.

asiallisen keskustelun kotitöistä miehen kans aikaan, selvisi, ettei se ole mahdollista, koska miehet ei niitä arvosta. Hauskaa illanjatkoa.

• Mä vaan
        osallistut kirjoitti:

Onko muuten 2 tuntia viikossa paljon kotitöitä? Itse asun yksin ja arviolta pari tuntia viikossa menee keskimäärin kotitöissä. Tosin ruoan valmistusta ei viikolla juuri tarvitse tehdä kun syön töissä. Joskus viikonloppuisin saatan tehdä jotakin erikoisempaa, jossa menee sitten hieman kauemmin. Useimmiten en tosin syö voileipää kummempaa viikonloppuna.

• mä luulin saaneeni kirjoitti:

asiallisen keskustelun kotitöistä miehen kans aikaan, selvisi, ettei se ole mahdollista, koska miehet ei niitä arvosta. Hauskaa illanjatkoa.

olis ilmeisesti pitänyt alkaa tunnustamalla huono omatunto jota ei pode. Niin aina.

Kiitos samoin sinne hauskaa illanjatkoa.

• paljon.
        Mä vaan kirjoitti:

Onko muuten 2 tuntia viikossa paljon kotitöitä? Itse asun yksin ja arviolta pari tuntia viikossa menee keskimäärin kotitöissä. Tosin ruoan valmistusta ei viikolla juuri tarvitse tehdä kun syön töissä. Joskus viikonloppuisin saatan tehdä jotakin erikoisempaa, jossa menee sitten hieman kauemmin. Useimmiten en tosin syö voileipää kummempaa viikonloppuna.

se on hyvin vähän, mutta ymmärrettävää yksinasuvalta.

• zisel

avoliitossa ja kävisin töissä ja mies olis työttömänä kotona niin odottaisin kyllä että se tekee ne hommat kotona mitä siellä nyt pitääkin tehdä ja mä toisin meille ruuan pöytään kun kerran töissä kävisin. Jos mä tulisin illalla/iltapäivällä kotiin ja ukko makais sohvassa ja mitään ei olis kotona tehty, ei siivottu, pyykätty eikä yhtään mitään niin se ukko sais painua mäkkärille syömään ihan omilla rahoillaan. En tasan pistäis latiakaan sellaseen ihmiseen.

Että mulla ei ainakaan olis pätkääkään huono omatunto jos mies raatais kotitöissä.

• jos tilanne olis

tuo. Mutta me käydään molemmat työssä.

• zisel
        jos tilanne olis kirjoitti:

tuo. Mutta me käydään molemmat työssä.

sitten ei mitään...

• uk-ko

hoitanut sen osan kotitöistä, jonka olen katsonut itselleni kuuluvan. Se on joskus ollut eriävä siitä, mitä nainen on katsonut mulle kuuluvan.

Lastenhoito, kokkaus ja "normaali" siivoaminen ovat luonnollisesti yhteistä työtä.

Eka vaimo karsi kyllä musta ylimääräiset huonot omatunnot, kun hää selvitti, että se ei riitä, että tekee jotain: se homma täytyy tehdä myös oikein. Eli niin kuin hän tahtoo.
      Aika nopeasti ne kiistanalaiset työt liukuivat hänen vastuulleen. Mm. pyykin ripustus oli vaikeaa puuhaa: sitä ei äkkinäinen osaa oikein.

• Kumpikin ollaan yhtä laiskoja.

• scale

ei ole mitään syytä.

• huonoa omaa tuntoa?

Mies pesee, pyykkiä, silittää ja leipoo sämpylöitä Formuloita katsoessa ja sinä perhana tulet kääntämään kanavaa. Jos edes näyttäisit kisatytöltä, mutta et todellakan. Tukka pystyssä lököttävässä kotiasussa ilmestyt paikalle päiväuniltasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe