Avomies se tuossa jokin aika sitten vaihtoi perhettä, muutti siinä melkein naapuriin uuden akan ja hänen lasten luokse asumaan. Minä ja lapset saatiin siitä sitten kulkea ohi ja katsoa kun meidän perheen iskä se perhettä vaihtoi. Muutettiin sitten lasten kanssa kylän toiselle laidalla, kun en moista touhua viitsinyt ihan vierestä katsoa. Exukolla ja hänen uudella hekumallaan menee lujaa. Lapset kertovat kuinka tämä uusi näyttäytyy alasti heidän aikanaan ja jatkuvasti kuulemma iskä ja tämä uusi pussailevat ja kehtaa jopa uusi vielä pienelle lapselle kertoa, kuinka rakastunut hän on heidän isään. Käydään uimassa, ratsastamassa, luistelemassa jne. jne. Että mua V....taa koko touhu. Jätetään oma perhe ja leikitään heti uutta perhettä, aivan kuin vanhaa ei olisi koskaan ollutkaan, ihan niin kuin asia olisi niinkin tavallinen kuin "jokapäiväinen leipä". Kadun kaikkein eniten, etten koskaan tuosta kusipäästä tehnyt rikosilmoitusta hänen väkivaltansa vuoksi. Hän on kuulemma tälle uudelle kertonut väkivallastaan minua kohtaan, epäilenpä vaan. Takaisin en ottaisi enkä häntä ikävöi. Pääsi herra vain hakkaamisten jälkeen kuin koira veräjästä ja nyt on niin onnellinen, että haluaa ihan lapsillekin näyttää että näin. Vanhempi lapsi jo kysyi tuossa yksi päivä, että onko isän ja tämän uuden käyttäytyminen normaalia. Kuka tässä enää tietää mikä on, kun millään ei ole näköjään mitään väliä. Ongelmia ei selvitetä, hypitään kukasta kukkaan ja vedetään lapsia siinä mukana, kyllä lapset sopeutuu, niin kun on pakko. Tiedän kyllä, että uusioperheet ovat nykyään ihan tavallinen juttu, mutta pitääkö kumppanin vaihto tehdä ihan kirjaimellisesti lasten silmien alla ja välittömästi muuttaa yhteen ja vetää lapset heti uuteen touhuun mukaan? Kuulostaa varmaan katkeralta koko teksti, mutta tuollaista miestä en tarvitse, olisin vain toivonut, että lapset olisi säästetty moiselta sikailulta ja toivon todella, että mieskin joutuu vielä omantunnon tuskiin sikamaisesta käyttäytymisestään. Jos täältä löytyisi kohtalotovereita, olisi kiva kuulla teidän kokemuksia. Omaan elämääni liittyy vielä paljon muitakin erittäin vaikeita asioita, mutta tässä osa siitä. Itse olen huomannut, että juttelu ystävien kanssa on kaikkein parasta, tuskin kukaan yksin kestää, en minä ainakaan.
"Jokapäiväinen leipä"
6
948
Vastaukset
- mennä...
terapiaan puhumaan. Kuulostat niin katkeralta (varmaan syystäkin) että siinä helposti pilaa oman elämänsä. Ja kun on ollut väkivaltaa sun muuta. Itse en olisi päässyt oikeasti yli vaikeasta liitosta ilman ammattiapua. Kuvittelin ensin niin.
- Petetty
jonkun verran, saanpahan sielä vaahdota ja myös kavereista on ollut paljon tukea. Aluksi tuntui erittäin pahalta, kadehdin suorastaan tuota toista naista, ex on nyt niin onnellinen hänen kanssaan, minä sain vain selkääni, mutta eipä hätää, uusi akka se petti entistä miestään jo ennen tätä suhdetta. Olen sittenkin parempi ihminen ainakin jossain asiassa, jos herra kerran tämän akan haluaa niin siitä vaan. Ehkäpä heidän homma toimii, petti tuo exherra minuakin, täytyy vain todeta, että kaksi samanlaista taisi löytää toisensa ;) Vaikka tarinasta katkeruutta paljon löytyykin, niin uskokaa tai älkää, niin on sitä vaan oma elämä eteenpäinkin lasten kanssa mennyt. Lähinnä vain ärsyttää, että pääseekö tuollaiset paskapäät tosiaankin kaikesta näin helpolla. Minä se hyppään terapiassa käsittelemässä omia ja hänen vikojaan, hän se vaan nauttii uudesta suhteestaan. No kukin käsittelee eronsa tavallaan. Olipa tuo ollut leluostoksillakin uuden akan kanssa, ei vain me koskaan käyty, huvittuneena lähinnä kerroin kaverille, että enpä ihmettele vaikka kantaa ruokakassitkin, sitäkään ei koskaan tehnyt, ei edes kun lapsia odotin, makasi vain sohvalla. Kertokaa nyt viisammat, että voiko ihminen näin muuttua kohdatessaan uuden elämänsä rakkauden, vai onko se jotain teeskentelyä, mielistelyä jne. Kaverit tuossa lohduttaa, että paskainen arki se sieläkin koittaa ja ex herraankin ottaa jos meidän lasten elämään uusi mies ilmestyisi, tietää sitten miltä se tuntuu. Ei meidän kanssa vaan kulkenut ja lapsen harrastuksessa mukana ollut. Nyt uudessa perheessa ravaa pitkin kylää, olen hämmästynyt kaikin puolin, aivan kuin toinen persoona koko äijä.
- sanoa..
Mikä on oiken ja väärin,kun kuitenkin olette nyt eroneet ja teillä molemmilla on niin sanottu"oma elämä " ,Ymmärrän sinun tunteesi ja en ihmetele vaikka katkeralta tuntuukin .
Se että muutit kauemmaksi x:tä oli todella hyvä asia ,ja saat vähän etäisyyttä heistä.
Saan sellaisen käistyksen että ette oleet onnellisia yhdessä ,koska siihen liitty väkivaltaa ja muuta et kertonutkaan.
SE että joutuu eroamaan on vaikea asia ,ja kun on lapsia yhdessä tekee sen eron puolta vaikeamaksi.
Nyt kuitenkin sun olisi aloitettava elämään omaa elämää , keskittyä lapsiin ja itsesi hyvinvointiin. Se että kerroit x.si uuden elämän olevan täynnä "mukavia asioita heidän uudessa kodissaan ,on vaan hyvä kaikille myös sun lapsille. Se että on kiinnostunut erinlaisista harrastuksista ja ulkoilma elämästä kertoo jo paljon siitä että "halutaan elämältä tasapainoista ja tavallista kanssakäymistä elämässä.
Sinulla on oikeus olla katkera ,pettynyt ja vihainenkin. Mutta mitä se oiken kannattaa ENÄÄN. Myös sinun on hyvä näyttää laspille että olet ihminen joka pystyy näyttämään tunteensa ja osaa hoitaa asiansa kuntoon ilman mitään katkeruutta ja vihaa.
Lapset kyllää vaistoaa omien vanhempiensa tunteet .
Seettä lapset näkevät halauksia ja suukottelua uudessa kodissaan ,on vaan hyväksi paljon parempi kuin esimerkiksi väkivaltaa tai välinpitämättömyyttä.
Sinun pitää yrittää kesittyä omaan elämään ja katsottava mitä haluaat elämältäsi .SE että nyt harmittaa ja tuntuu huonolta on normaalia tuossa tilnteessa.
Mutta miten haluaat olevan asian esimerkiksi 2.,3,5 vuoden päästä ,haluaatko edelleen olla katkera vaan ,olisiko kenties niin että tunnet onnistuneen jossain ,vaikka siinä että voit elää nyt hyvää ja tasapainoista elämää lastesi kanssa.
voimia ja temppiä sinulle... - samanlainen...
tilanne. Mutta kun pääsin katkeruudestani yli, huomasin miten ihanaa elämä olikaan ilman tuota äijää! Me saamme nauraa kotonamme ja teemme kaikkea kivaa, eikä tarvitse pelätä että joku mököttää ja valittaa.
Hyvä että siellä on kuitenkin toinenkin aikuinen isän kodissa vähän katsomassa päälle mitä siellä tehdään, etteivät jää isän kanssa ihan kahdestaan jos on väkivaltainen. Usko pois, ei tuo kauaa jatku noin onnellisena. Äijä vaan siirsi tunteensa sinusta häneen kun ei pysty yksinkään olemaan. Kyllä se arki koittaa.
Mutta etene sinä elämässäsi, "kosta" äijälle siten että sinulla menee hyvin ja näytä miten ihanaa on kun pääsit hänestä eroon. Ole vahva! Jos joudut nykyisen kanssa puheisiin, kiitä häntä että vei väkivaltaisen ukon pois kun et muuten eroon päässyt. Tiedän että on vaikeaa ja ketuttaa, mutta puhu todellisista tunteistasi vain luottoystävillesi.- minäkin kokenut
Tuntuu että tällaisia ihmisiä, ainakin miehiä on paljonkin. Itse olen jo vanhempi ja olin 11v. avoliitossa. Matkalla ollessani, mies toi parin päivän päästä uuden naisen kotiini ja elelivät kuin minua ei olisi ollutkaan, 2,5kk, kun palasin nainen lähti, nyt riitainen omaisuudenjako meneillään, mies käy talossamme päivittäin ja leveilee uudellaan, tekee samoja juttuja kuin minun kanssa alkuvuosina ja hehkuttaa ihanaa naistaan, yrittää saada minut jättämään kotini nopeasti ja omaisuuteni hänelle," että saan tuoda ihanan rakkauteni takaisin". Vaikka olenkin asiasta sekaisin, en voi olla välillä muuta kuin ivallisen huvittunut, hän toistaa samaa kuviota, jolla aikoinaan minut sai muuttamaan yhteen."Tehdään kaikkee ihanaa yhdessä". Olen samaa mieltä et kyllä se arki tulee. Mutta kun jaksaisin itse viedä tämän eroprosessin loppuun, ja taistella oikeuksistani. Minkäänlaista normaalia keskustelua ja sopimista ei hänen puoleltaan tule. Ja tämä nainen, itse hiljan eronneena, tuntuu antavan neuvoja. Mies on muuttunut täysin erilaiseksi, ennen hän oli "kiltti ja rauhallinen" nyt mahtipontinen ja
häijy. Miten on voinut elää toisen kanssa niin kauan, että nyt tuntuu kuin sitä ihmistä ei olisi ollutkaan! - onpas kyllä melkoisia
minäkin kokenut kirjoitti:
Tuntuu että tällaisia ihmisiä, ainakin miehiä on paljonkin. Itse olen jo vanhempi ja olin 11v. avoliitossa. Matkalla ollessani, mies toi parin päivän päästä uuden naisen kotiini ja elelivät kuin minua ei olisi ollutkaan, 2,5kk, kun palasin nainen lähti, nyt riitainen omaisuudenjako meneillään, mies käy talossamme päivittäin ja leveilee uudellaan, tekee samoja juttuja kuin minun kanssa alkuvuosina ja hehkuttaa ihanaa naistaan, yrittää saada minut jättämään kotini nopeasti ja omaisuuteni hänelle," että saan tuoda ihanan rakkauteni takaisin". Vaikka olenkin asiasta sekaisin, en voi olla välillä muuta kuin ivallisen huvittunut, hän toistaa samaa kuviota, jolla aikoinaan minut sai muuttamaan yhteen."Tehdään kaikkee ihanaa yhdessä". Olen samaa mieltä et kyllä se arki tulee. Mutta kun jaksaisin itse viedä tämän eroprosessin loppuun, ja taistella oikeuksistani. Minkäänlaista normaalia keskustelua ja sopimista ei hänen puoleltaan tule. Ja tämä nainen, itse hiljan eronneena, tuntuu antavan neuvoja. Mies on muuttunut täysin erilaiseksi, ennen hän oli "kiltti ja rauhallinen" nyt mahtipontinen ja
häijy. Miten on voinut elää toisen kanssa niin kauan, että nyt tuntuu kuin sitä ihmistä ei olisi ollutkaan!mulkkuja nuo teiden miehenne.
Täytyy tehdä oikein ristinmerkki sen onnen puolesta että itse olen mies. Ei kai siinä muuta, mutta moisessa tilanteessa fyysisesti paljon vahvempana voisin lopettaa naljailun yhdellä tai kahdella läimäytyksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934722Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2043768Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311214
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611183- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30934