Keekoiletko untuvatakissa?

scale

Eläinsuojelujärjestöjen mukaan 50-80 prosenttia kaikesta maailmanmarkkinoiden untuvasta on kynitty elävistä linnuista.

Melko epäeettistä käyttää untuvatakkia, untuvapeittoa tai untuvamakuupussia.
Mä olen aina kuvitellut, että untuvat ovat teurastuksen sivutuote.

Sulathan vastaavat ihmisen hiuksia. Melko härskiä tehdä eläville linnuille Brasilialainen vahaus.

Onneksi untuvatakit eivät ole lasketteluasuja, eikä muutenkaan kovin äijiä varusteita, joten tähän rääkkäämiseen en ole itse osallistunut.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200902019014741_ul.shtml

40

6434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitaa nuo kylmän keliin suunnitellut kamppeet olla jotain muuta... eikä tyynyissä tai täkissään oo untuvaa.

Mut mieki oon luullu että ne untuvat ois ollu lähtösin kuolleista linnuista...

• zisel

niinkun tässä tosiaan olis varaa joihinkin aitoihin untuva-juttuihin....

• se on

itse kerätystä haahkan untuvasta tehty :)

• meitin kaapista untuvaa, eikä sängystä.

• Niistä höyhenistä

Lintuinfluenssaa? Tyynystä meinaan kun vetää hahtuvia henkeen? Mua pelottaa, poltan tyynyn.

• KoppavaHoro

mulla on 3 untuvatakkia, joita ei kyllä nyt tee mieli käyttää. Yksi on Virosta, yksi Sokokselta ja yksi kirpparilta.

Petivehkeissä ei mulla höyheniä ole, en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku haluaisi untuvatäkin tai -tyynyn.

• räsyli

Ei niinkä höyhenet, koska en niistä ole tiennyt mitään, vaan löytyip vuosi sitten kananmunasta 7cm pitkä mato, jonka terv,tarkastaja kehoitti viemään labraan. Vein kyseisen madon mukana sitä munaakin ja aloin tiedustella tuloksia. Näyte nimittäin lähti Kokkolaan ja kaskaan en saanut siitä vastausta, vaan vastattiin, että ei sitä tutkittu. Sanokaapas, miten kokonaisen kananmunassa voi olla tuollainen olio ja kuinka moni huitaisee kakkutaikinaan tms.ilman tutkimatta. ILETTÄÄ todella pahasti iljettää

• idiooteille

eläinrääkkääjille saisi tehdä saman minkä he tekevät viattomille eläimille!!

• Höyhenetön

Vaahtomuovi on kelvannut...ja tuntuu kelpaavan kun kuuntelee eläinten kärsimyksiä julmuri-ihmisten käsissä.

• valoholisti

ainakin ne jotka pystyvät tekemään ELÄVILLE ja tuntoaistin omaaville luontokappaleille näin.elävältä kynittävänä voisit olla juuri sinä joka luet tätä viestiä!!vain eläimen hahmossa.on vain sattumankauppaa että me jotka olemme ihmisiä olemme saaneet maapallon herruuden omiin käsiimme.tai että olemme syntyneet ihmisiksi.
      pitäisi ne eläimet vähintää tappaa ennen tuota!

• anonyymi

Tai no mitäpä sekään että ne kuolevat jollain muulla tuskallisella tavalla, kuin esimerkiksi halvimmassa tapauksessa niskat poikki tai nuijalla päähän, kun ne voisivat sen jälkeen olla hengissäkin. Mutta toden totta on kummallista että me ihmiset olemme saaneet oikeuden tehdä tuollaisia asioita.

• Takapiru.

Ihmiseksi itseään kutsuva eläinlaji on se pirullisin laji, mitä "piru" on keksinyt luodessaan Helvetin. Täällähän se on maan päällä, missäs muualla. Sokeakin sen näkee-kokee-ja tuntee!

• valoholisti
        Takapiru. kirjoitti:

Ihmiseksi itseään kutsuva eläinlaji on se pirullisin laji, mitä "piru" on keksinyt luodessaan Helvetin. Täällähän se on maan päällä, missäs muualla. Sokeakin sen näkee-kokee-ja tuntee!

no en nyt tiiä..tuskin saatana loi ihmisen (uskon et se oli Jumala),mutta itserakas ihminen se on nostanut itsensä muiden eläinten yläpuolelle.tosiseikka.kuvittelee olevansa jotain suurta. .____.

• anonyymi

Onhan se epäeettistä ja kovasti ihmiset sitten sanovat että "kyllähän asialle pitäisi jotain tehdä", istuvat kädet ristissä pari päivää ja sitten odotellaan että maailma parantuisi itsestään. Sama asia on että kissoja, koiria ja muita karvaisia eläimiä nyljetään Kiinassa elävältä ja niitä turkkeja sitten myydään ympäri maailmaa, eikä senkään tasoinen uutinen pääse edes pienelle sivupaikalle paikallislehteen. Kaikki tuollainen toiminta on epäeettistä, ja siksi toivoisinkin että edes jotkut ihmiset miettisivät kaupassa kannattaisiko sellaisia vaatteita ylipäätään ostaa, jotta me voisimme näyttää hyvältä niiden eläinten kustannuksella, jotka kärsivät tuollaisissa paikoissa. Toivossahan on tunnetusti hyvä elää. Vaikka mitäpä se sitten auttaisi, kun ne ovat jo hyllyllä, mutta pienen ihmisen päätösvalta kun on niin pieni. Niitä pieniä ihmisiä pitäisi ollakin iso joukko tai jos joku niistä tyhjäntoimittaja-ministereistä ottaisi asian puheeksi eduskunnassa. Mutta jotenkin "tärkeämmät" asiat sattuvat saamaan aitiopaikan. Eiväthän koirat ole niin tärkeitä kuin Irakin sota.

• uk-ko

puoliuntuva-makuupussi, ostettu 1981. En tosin tiedä, mitä puoliuntuva on, mutta halvempi se oli kuin täysuntuva. Se onkin ainut, tietääkseni. Kaikki tyynyt olen saanut lahjaksi, enkä ole tutkinut, mitä niissä on sisällä.

• paljon..

pari peittoo ja tyynyt jyskistä ja halvalla. Tai jotain lokin sulkia siellä taitaa olla kun tulee läpi pistelemään. Varmasti lapsityövoimalla kidutettu lintuja, lämmittää ja hyvin nukkuu.

• sirpamaikkarilta

Enkä keekoile jatkossakaan!

Pentuna mummolassa ollessa oli höyhentyyny ja sieltä ne höyhenien piikit tuli ärsyttävästi kankaan läpi ja pisteli. Joten traumat jääneet siitäkin eikä vaan pelkästään eläinten hyväksikäytöstä.

• Tabletti

...untuvatäytteisten tuotteiden ostaminen. Sen verran tässä tytössä on periaatteen naista, että myös kaikki Unkarilainen tavara joutui nyt pois meikäläisen ostoslistalta. Tehkää samoin, jos on munaa seisoa periaatteen takana.

• tmitmi

Olisi oikein tuollaisille kusipäille, että heidät itse nyljettäisiin hitaasti elävältä ja sen jälkeen valeltaisiin suolavedellä. Mua on jo pitkään vituttanut tämä touhu, Kiinan turkistarhat sun muut. Jos yhdenkin tuollaisen paskiaisen saisin käsiini niin kiduttaisin sen taatusti kuoliaaksi hitaasti, että saisi miettiä tekojaan, seurauksia en miettisi.

• kidutusta

espanjassa myös eläinrääkkäystä.vai mitä mieltä olette härkien kidutuksesta,vai onko se tosi miesten työtä.

• Tiedänpä ainakin mitä EN HANKI sitten kun on oma asunto ja rahat. EI UNTUVA JUTTUJA. Nyt on takki, jota en ole itse ostanut. En ole pitänyt sitä vuosiin kun se oli huono laatuinen ja aika epäkäytännöllinen. Ja nyt en käytä sitä vastaavaisuudessakaan.

• Kiinassa valmistettua

Ikean untuva on kiinalaista eläinrääkkäysuntuvaa.

• älytön...

kynijät pitäis upottaa terva pönttöön ja pistää sen jäläkeen PAKASTIMEEN ja kysellä että miltä tuntuu SAATANAN pallinaama ny!

• Pääsky64

ja hain sitä suurella vaivalla. Nyt menee kaikki ilo pitä sitä kun tuntuu ilkeältä ajatella sitä tuskaa mtä lintuparat ovat kokeneet näistä untuvista.
      Olisi pitänyt tajuta että mistä niitä untuvia riittää että miten ne kuolleista kynitään ja riittääkö kuolleitä ankkoja niin paljon.

Miksi aina jälkeenpäin herätään ajattelemaan. Miten sitä nyt pystytään valvomaan.
      Onneksi en ostanut vielä vaikka olin suunnitellut ostaa untuvatäkkiä. Kyllä siinä peiton alla uni karkaa eikä tunnu ollenkaan ihanalta.

• myös kiskotaan

On olemassa joku koirarotu joka trimmataan kiskomalla karvatulloja kaikkialta koiran kropasta. Tämmönen turhanpäiväinen eläimen rääkkäys pitäisi lailla kieltää.

• Miksi nyt?

Toihan on kauanaikaa tiedetty. Miksi siitä nyt tehdään vasta iso juttu?

• nainen22vuotias

Sairasta!

• nyljetään elävänä
      • niina__ __

ei tota videoo ees pysty katsomaan. En tajua kuin jotkut ihmiset voikin olla noin julmia !:(

• Neukkulan temput

Tässä taannoin oli filmi, jossa känninen veti elävältä sialta kurkut auki. No veri juoksi hyvin ja sika myös hetken.

• raakalaiset

saatanan ihmis hirviöt mitä näille pitäs tehdä en voi kertOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO kuinka ihminen voi tehdä semmoista

• Nyrkkiä

Tätäkin se raha tiettää,ei mitään armoa ole eläimillä näitä ahneita täytyis mätkiä turpaan että tukkalätee

• Taiskulainen

Kaikki työ kun siirretään noihin halvempiin maihin niin tällänen on lopputulos. Eläimet kärsii, samoin kuin ne köyhät ihmiset, jotka joutuu tekee mitättömillä palkoilla töitä vuorokaudet ympäriinsä. Lapset tekee monissa tehtaissa ns. halpamaissa työt, niin kauan kun elävät ja palkaksi saavat ehkä ruuan. Ja myös suomesta siirretään tehtaat juuri noihin maihin.

Sivistyneet länsimaat, ei ehkä ookkaan niin sivistyneitä. Ja kaikki kärsimys vaan sen takia, että meidän hyvätuloisten ihmisten täytyy saada halvalla 10 untuvatakkia kaappiin. Ite lopetin esim. kananlihan syömisen kun näin salaa kuvatun videon yhestä teurastamosta, jossa kanat iskettiin elävinä koukkuun ja niitä potkittiin yms. Ei yksinkertaisesti enää uppoa kananliha tähän tyttöön.

Itekki olen maalta ja tiedän kyllä kuinka eläimiä teurastetaan ja oman navetan sika lihotetaan ja tapetaan jouluksi. Mutta tommonen suoranainen rääkkäys on aivan hirveetä. Joskus tulee mieleen, että olis ehkä parempi josko koko ihmisrotua ei olis, koska me niitä petoja ollaan. Aivan kamalaa...

Ja nythän on arkipäivää, että teuraseläimet kuljetetaan suomesta satoja kilometrejä venäjälle ja tapetaan siellä halvemmalla ja varmasti paljon tuskallisemmin. EN tajuu onko tässä enää mitään järkee...

• nuo ole

Tavallisia tuotantoelukoita,

Kyllähän suomessakin revitään koiralta karvat
      eikä siitä kukaan ole kiinnostunnut,

• <33

Minulla on untuvatakki ja kaksi untuvatäkkiä. Ihanan lämpimiä ovat, en kyllä missään nimessä luopuisi tai jättäisi ostamatta.

• mitä vi....

Parempi olla ostamatta mitään untuvatuotteita.
      Pitäisi repiä hiukset noilta tuottajilta päästä.

• täällä kirjoittelee

ne paskathan pahinta jälkeä tekevät minkkitarhoilla ja ympäristössä. Miettikää hiljaa itseksenne - ja repipää hiukset päästänne.

• scale

heheheheheh

Nyt meni pahasti mäkeen :D

• ei pal

kiinnosta...

• scale

sitä on noilla eväillä hankala ajatella. Mehän voitaisiin sun kanssa keskustella vaikka motonetin karvanopista. Minkä väriset olis kivat?

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2320
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      168
      2249
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1818
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      149
      1789
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      479
      1399
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1215
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1011
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      423
      942
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      237
      881
    Aihe