Vaadinko vaimoltani liikaa??

pukeutumisen suhteen

Olen miettinyt sellaista asiaa että kun avokillani on tapana pukeutua melkein aina tiukkoihin farkkuihin sekä esim.tiukkaan lyhyeen poolopaitaan (töissä kuin vapaallakin) niin että perä on aina näkyvissä, mun mielestä tämä on jotenkin liian rohkeaa jopa "hutsahtavaa" pukeutumista ja antaa vääriä singaaleja vastakkaiselle sukupuolelle, ja itse miehenä miesten ajatukset tiedän varsinkin kun avokkini on varsin muodokas. Olen sanonut tästä moneen otteeseen kumppanilleni tyyliin että eikös sitä vois välillä pukeutua hieman säädyllisemmin, vastaukseksi on tullu yleensä että "kukainenkin saa pukeutua miten haluaa ja itse tykkään pukeutua näin" ja että "katsoppa ympärille niin kyllä ne muutkin naiset pukeutuvat monesti samoin" omasta mielestä ei kuitenkaan näin ole!

olenko tyranni vai kenties oikeassa jos vaadin hieman säädyllisempää pukeutumista?

15

1801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr orange

Pukeutuminen on osa kunkin identiteettiä. Jokainen kokee säädyllisyyden tai säädyttömyyden omalla tavallaan. Voika pukeutumiseen liittyvä näkemyseronne olla merkki vakavammastakin elämänkatsomuksen erosta.

Jos ette pääse keskustelemalla yhteiseen ymmärrykseen siitä mikä on sopivaa ja mikä ei, teillä on niin pha kriisi että kannattaa harkita suhteen lopettamista.

• Aikuinen nainen (40v)

Mielestäni kukin saa pukeutua haluamallaan tavalla, tosin puolison mielipiteet kohtuullisesti huomioiden.

Itse nuorena naisena (eli noin 20 vuotta sitten) pukeuduin aina mieheni haluamalla tavalla. "Tyylini" oli silloin siis pukeutua mustaan säkkimäiseen vaatteeseen...

Nyt jälkeenpäin harmittaa etten pukeutunut nuorena siten kuin nuoret nyt yleensä pukeutuu - hieman paljastavammin. Näin vanhemmiten on pakko hieman peitellä pahimpia paikkoja - vaikkakin olen itsestäni huolta pitänytkin. Raskaus jne. jättävät pakostakin kehoon jälkiä...

Eli anna ihmeessä vaimosi pukeutua hieman paljastavamminkin - ja miksi et itse ihastelisi häntä myös osaltasi?? Kiva jos on saanut näyttävän naisen!! Ja ehkä parempi ettet asiasta huomauttele - saatta vaimo provosoitua pukeutumaan entistäkin paljastavammin mikäli huomaa asian sinua haittaavan. Toisia ei vain voi käskeä.

• eihän...

tallaisessa tapauksessa ole olemassa mitään "oikeaa mielipidettä" - koska kysehän on puhtaasta makuasiasta! Sorry vaan, mutta pikkuisen tyrannilta vaikutat - et ilmeisesti halua, että muut miehet kiinnittävät naiseesi huomiota? Kertoo itselläsi olevasta heikosta itsetunnosta.

Itselläni on kokemusta suht vastaavanlaisesta asiasta: ex alkoi huomautella helman pituudesta ja nappien aukiolemisesta - eivät mitenkään valtavirrasta poikkeavia - ja siitäpä sitten kehkeytyi "keskustelu" jos toinenkin lopputuloksella, että vihdoin ylläni olisi pitänyt kaiketi olla se "klassikko" = jätesäkki. No, ilmankos hänestä erinäisten muiden vaiheiden jälkeen sitten ex tulikin. Nykyinen mieheni on "sinut" pukeutumiseni kanssa, pitää siitä, etten kätke naisellisia muotojani minkään kaapujen alle, vaikken mikään missimittainen olekaan.

Mietipä siis, mitä oman ajatuksesi taustalla on... Pukeutuuko naisesi todellakin mauttomasti vai onko kyse siitä, että sinua nakertaa mustasukkaisuuden matonen..?

• hyviä...

vastauksia. Mikä sua tuossa kismittää vai luuletko, että avokkisi lähtee sitten 'käveleen' "väärien signaalien" palautteesta. Joudut ehkä analysoimaan mieltäsi ja hyväksymään, että antoisa ja kestävä suhde perustuu tasavertaisuuteen ja molemminpuolin toimiviin kemioihin, ei mihinkään "muotojen katseilta vartiointiin" lainatakseni ajatustasi. Ihmisten ns.omistaminen ei kuulu meidän kulttuuriin.

• nainen.

Toisella palstalla oli jokin aikaa sitten nuoren avovaimon vuodatus siitä, että hän ei kestä, että mies pitää typeriä valkoisia sukkia asun kuin asun kanssa. Jättääkö mies tämän takia? Pakottaa pitämään asunvärisiä sukkia?

Kaikki vastasivat: pukeutumiseen ei ole oikeutta puuttua. Se on liikaa vaadittu: siihen ei ole oikeutta. Ja että nainen on typerä, jos ei kestä toisen pukeutumista.

Näin se vain on.

• CC.

Kyllähän tuolla kadulla käppäillessä näkee näitä tiukkoihin farkkuihin pukeutuneita naikkosia. Ei mitään uutta. Kestänyt varmaan vähän aikaa saada vedettyä niin kireät farkut leveän takamuksen yli..heh. Mutta joo, kyllähän siinä on jotain "näyttämisen" makua mukana. Ei kai naiset muuten niin epämukaviin farkkuihin pukeutuisikaan?

• KylmäNainen

vaimosi noin kun tapasitte? Jos vastaus on kyllä, sitten sinun on turha valittaa. Ei toista voi ottaa suhteeseen siksi, että alkaisi muuttaa tätä.

Jos toinen muuttuu, sitten voi valittaa.

• jarona

jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Jos parisuhteessa todella häiritsee toisen tekemiset niin kyllä kunniottava puoliso voi ottaa niitä tietyissä rajoissa huomioon. Joitain vaatteitani olen jättänyt puolisoni pyynnöstä, mutta pukeudun silti kauniisti ja naisellisesti.

Toi on sellanen asia mikä vaihtelee eri suhteissa. Toiset on jyrkästi vastaan mutta mun mielestä jokaisella parilla on oma tapansa elää ja omat vaatimuksensa toiselle. Mutta jos ette pääse yhteisymmärrykseen niin ehkä pääset jonkun toisen naisen kanssa? Kannattaisko sun itse katsella niitä valmiiiksi leveämmissä housuissa viihtyviä?

• =?=?=?=?

Olen samaa mieltä jaronan kanssa, vaikkakin sellaisia viestejä voi olla tylsää lukea, jossa vaan ollaan samaa mieltä jonkun kanssa.

Minusta on puolisolla on täys oikeus vaatia, että toinen pukeutuu säädyllisesti, jos ei se itse tajua, mitä se tarkoittaa.

• sitten...
        =?=?=?=? kirjoitti:

Olen samaa mieltä jaronan kanssa, vaikkakin sellaisia viestejä voi olla tylsää lukea, jossa vaan ollaan samaa mieltä jonkun kanssa.

Minusta on puolisolla on täys oikeus vaatia, että toinen pukeutuu säädyllisesti, jos ei se itse tajua, mitä se tarkoittaa.

on se "säädyllisesti" ???

Eipä tuo aloittajan vaimokaan miltään itsensä paljastajalta vaikuta! Tiukat farkut poolo... Ei siinä ainakaan paljaaksi jää kovin kriittisä paikkoja käsittääkseni, eri asia olisi jokin roiskeläppämini ja tissit paljastava toppi - eikä kaikki miehet edes tälläisesta pukeutumisesta ärähdä.

Alkuperäinen taitaa pelätä, että toinen uros kaappaa hänen kainaloisensa..?

• jarona
        sitten... kirjoitti:

on se "säädyllisesti" ???

Eipä tuo aloittajan vaimokaan miltään itsensä paljastajalta vaikuta! Tiukat farkut poolo... Ei siinä ainakaan paljaaksi jää kovin kriittisä paikkoja käsittääkseni, eri asia olisi jokin roiskeläppämini ja tissit paljastava toppi - eikä kaikki miehet edes tälläisesta pukeutumisesta ärähdä.

Alkuperäinen taitaa pelätä, että toinen uros kaappaa hänen kainaloisensa..?

et eri ihmisillä on eri toiveita parisuhteessa. Mun mielestä vaatteet ei ole se pahin toivomus jos nyt ei täysin halua hallita puolisonsa pukeutumista. Toki naisella on oikeus olla kaunis ja laittautua. mut jos nyt joku vaate ahdistaa paljon tai jotain toista ahdistaa puolison sukat sohvalla niin voihan noissa asioissa yrittää kuunnella puolisoa.

Mä olen luopunut yhdestä mun mielestä ihan siveellisestä mekosta ja joistain muista vaatteista, mut päätän silti pukeutumiseni itse. Mut helpointa olis alunperin katsella sellaisia naisia jotka ovat vähän isommissa vaatteissa jos ne pienet ahdistaa...

• ei voi toisen puolesta päättää
        jarona kirjoitti:

et eri ihmisillä on eri toiveita parisuhteessa. Mun mielestä vaatteet ei ole se pahin toivomus jos nyt ei täysin halua hallita puolisonsa pukeutumista. Toki naisella on oikeus olla kaunis ja laittautua. mut jos nyt joku vaate ahdistaa paljon tai jotain toista ahdistaa puolison sukat sohvalla niin voihan noissa asioissa yrittää kuunnella puolisoa.

Mä olen luopunut yhdestä mun mielestä ihan siveellisestä mekosta ja joistain muista vaatteista, mut päätän silti pukeutumiseni itse. Mut helpointa olis alunperin katsella sellaisia naisia jotka ovat vähän isommissa vaatteissa jos ne pienet ahdistaa...

no kyllä minun mies ei ala komennella kuinka mitä en sais pitää päälläni.. se on jokaisen ihan henkilökohtainen asia!! mun mielestä nimenomaan toista pitää kunnioittaa sen verran, että antaa pukea päällensä kuinka parhaiten viihtyy.. jos nyt alkaa liian paljastavaa (oikeasti) olla, niin sitte pitää huomauttaa tai/ja vaihtaa maisemaa, oma valinta, mutta aloittajan viestissä tuskin oli kyse sellaisesta, farkut ja poolo :) heh..ihan normilta pukeutumiselta kuulostaa mun mielestä :O

mä oon miehelle parista vaatteesta sanonut, etten tykkää, mutta en oo millään tavalla pyytänyt että lopettais niiden käyttämisen. ja oon kyselly mieheltä että tykkääkö mun vaatteista jne. ja on ihan ok että ei tykkää kaikista, sillon ehkä käytän kyseista vaatetta vähemmän tai sitten se ei vaikuta pukeutumiseen. MUTTA jos mies ei "tykkäis" jostain mun vaatteesta sen takia, että on mustasukkainen ja pyytäis etten laittais päälle niin se olis mies joka lentäis pihalle! tosin itse pukeudun ihan normaalisti (kuten aloittajan vaimo..), en käytä tissitoppeja, tosin baarissa en ole ihan villapaitalinjalla.

• m46 Hesa

ei osaa pukeutua muuhun kuin aina farkkuihin ja poolopaitaan niin eikö se osoita jo ettei keksi mitään uutta.
      itseäni ei kyllä kiehdo tuollainen, noitahan näkee joka paikassa, että sinänsä ole huoleti. jos vaimosi pukeutuisi jotenkin salaperäisesti silloin ehkä muidenkin kiinnostus voisi herätä.
      väliin tiukat farkut, väliin pitkä kapea hamonen jne. ja wow se tyylikäs jakkupuku, ei mummomainen jakkupuku vaan tyylikäs ja upea vie voiton aina. niin paitsi jos vaimosi on vielä lapsonen sitten ymmärtää jatkuva farkkujen pito.

• nainen 42

Ei kannata puuttua puolison pukeutumiseen ihan suorasanaisesti. Kerro hänelle, millaisista vaatteista itse tykkäät naisten yllä. Puoliso sitten tekee itse oman valintansa, haluaako näyttää omalta itseltään, vaiko sinun mieleiseltäsi, ilmeisesti varsin huomaamattomalta hiireltä.. Itse en haluaisi mihinkään säkkiin pukeutua.
      Kyllä naisellisuus saa näkyä. Farkuissa jatkuvasti? Välillä vois laittaa vähän vartaloa nuolevampaa päälle, vaikkapa hameen ja hiukan avoinaisempaa yläosaa... Itse pukeudun mielelläni naisellisesti, välillä seksikkäästikin, koska se on osa minua. Mitä sitä peittelemään omaa seksikkyyttään! Ja mukavaa on, kun miehetkin huomaa ja kehuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5805
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3063
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2278
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1908
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe