Kysymyksiä au pairina olemisesta

bcn

Pistin juuri hakupaperit au pairiksi menemään. Olen harkinnut asiaa jo aikaisemmin, mutta en vielä silloin ollut valmis lähtemään... Nyt kuitenkin vierailtuani maassa, johon hainkin, päätin, että on aika lähteä tutkimaan maailmaa! :)

Mietin vain, että miten te jotka olette lähteneet au paireiksi olette hoitaneet asunnot ja muut täällä Suomessa?
Asun nimittäin omillani ja minun pitäisi joko saada huonekalut yms. jonnekin talteen tai sitten myydä pois tms... Olisiko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä mitä tehdä?

Entä onko kenelläkään kokemuksia Eur Au Pair -ohjelmasta? Erityisesti Espanjasta?

7

1221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------

Etkö saa huonekalujasi vanhempiesi luokse? tai onko sinulla varaa vuokrata jokin varasto? voitko vuokrata nykyistä asuntoasi kalustettuna au pair aikanasi. Itsellä ei tuota ongelmaa ollut sillä asuin tuolloin vielä kotona.

• bcn

osittain vosin ehkä saada jotain tavaraa talteen vanhemmille, ja näillä näkymin siskoni saattaisi ottaa jotain. Eiköhän tämä ala siis järjestyä! :)

Kiitokset vastauksesta!

• ..........

Itse vuorasin oman vuokrakämppäni (vuokranantajan luvalla) au pair vuoden ajaksi, kalustettuna. Kellarikopin pidin itsellenä, että sain muut tavarat sinne. Jos päätät näin tehdä niin, itselle ainakin asian järjestäminen oli vaivatonta. Ilmoitin vain asunnon omistajalle uuden vuokralaisen tiedot, kopion vuokrasopimuksesta (jonka siis hoidin itse uuden vuokralaisen kanssa) ja lisäksi kirjallisen selvityksen miksi vuokraan asunnon. Nykyinen vuokralainen maksaa vuokran minun tilille, josta maksan sen eteen päin. Näin ei tule ikäviä yllätyksiä jos vuokralainen paljastuukin epäluotettavaksi. Vuokrasopimukseen kirjattiin myös ehto, että vuokralaisen on asuttava vuosi asunnossa, muuten hän menettää takuuvuokransa. Tämä siksi, jos vuokralainen päättäkin häippästä kuukauden päästä niin saa hyvää aikaa etsiä uutta vuokralasta, kun on seuraavan kuukauden vuokraraha tilillä.

Ilman tätä mahdollisuutta olisin ollut pienoisessa pulassa. Muualle tarvaroiden vieminen olisi ollut lähes mahdotonta. Varastokopin vuokrauksestakin olisin joutunut maksamaan turhan paljon, koska asun itse suht.koht. suuressa kaupungissa, jossa varaston vuokrauksesta saa maksaa suuret summat. Pikku kaupungista löytyy varmaan halvemalla.

Tai sitten voit yrittää hoitaa kalusteet kavereiden kämppiin vuodeksi lainaan, sitä vartenhan kamut on ;)

• bcn

Kiitos paljon hyvistä vinkeistä! Mulla ei ollut aavistustakaan että noinkin voisi tehdä. Täytyypä harkita asiaa ihan tosissaan :)

• madrileña

Lähdin pari vuotta sitten Madridiin Eur Au pairin kautta. He löysivät mulle tosi kiva perhe, mutta kun mulla ei ollut mitään ongelmia sitten paikan päällä, en tiedä miten/jos ne olisi auttanut mua sitten esim. vaihtamaan perhettä.

• bcn

Kiitti on tosta tiedosta kuitenkin hyötyä, joku kun väitti mulle ettei Eur Au pair koskaan edes otannut yhteyttä, mutta mulle saapu tänään hakuohjeet ja muut vaikka vasta eilen laiton hakemuksen netistä.

Osaatko yhtään sanoa onko Madrid tosiaan todennäköisin vaihtoehto vai olisikohan mitään mahdollisuutta päästä Barcelonaan? :)

• madrileña
        bcn kirjoitti:

Kiitti on tosta tiedosta kuitenkin hyötyä, joku kun väitti mulle ettei Eur Au pair koskaan edes otannut yhteyttä, mutta mulle saapu tänään hakuohjeet ja muut vaikka vasta eilen laiton hakemuksen netistä.

Osaatko yhtään sanoa onko Madrid tosiaan todennäköisin vaihtoehto vai olisikohan mitään mahdollisuutta päästä Barcelonaan? :)

On siellä varmasti paljon perheitä Barcelonassakin. Itse laitoin hakupapereihin, että halusin isoon kaupunkiin mutten kuitenkaan Barcelonaan(kun siellä puhutaan niin paljon katalania), joten mulle ei tarjottu perhettä sieltä päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe