Miehen ajatusmaailma

Ei tajua

Olen pitkään ollut sinkkuna, omasta tahdostani. Pitkän suhteen jälkeen vaikea ero jätti kai jälkensä... Minulla on ollut hyvä mies ystävä jo kolmisen vuotta, jonka kanssa ollaan hauskaa pidetty ja syvällisiä puhuttu. Hänellä oli ero juuri ja tuin sekä kuuntelin kun olkapäätä kaipasi. Kuuntelin aina naisseikkailut ja nauroin muille reissuille.Yhtäkkiä huomasin hänen käytöksensä minua kohtaan muuttuvan, halaili, joskus antoi pusun, istui iltaa luonani ja ehkä huumorin varjolla hieman ehdotteli. Pikkuhiljaa rupesinkin miettimään, että kannattaisko kokeilla vai meneekö hyvä ystävyys (hidas sytytys :)). No nyt kävinkin ilmi, että on uusi nainen kuvioissa. Oli ottanut netin kautta yhteyttä, oikeastaan silloin kun ekan kerran minua yhtäkkiä pussasi. Eli nyt mitin mitä hän oikein meinaa. Onko kiinnostunut minusta ja niin lyhyt pinna, kun en heti lämmennyt, niin toinen kehiin vai mitä lienee ajattelee...

19

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsekkaan ensin

sen toisen naisen.

• tehty jos noin on

Minun mielestäni... paitsi jos ap. on vain ystävyyspohjalla...mut onko..

• ..............................
        tehty jos noin on kirjoitti:

Minun mielestäni... paitsi jos ap. on vain ystävyyspohjalla...mut onko..

Kauanko naista pitää liehitellä?

Ainoo järkevä vastaus tähän on että kertoa mitä toisesta ajattelee ja katsoa mikä vastaus on. Jos naista ei kiinnosta hän ei vastaa lämpimästi. Jos naista kiinnostaa hän vastaa samalla tasolla.

Se että jatkaa etsimistä kylmän vasteen saatuaan on luontevaa ja oikeutettua ihmiselle joka haluaa kumppanin. Kuka helvetti tahtoo olla vastentahtoisen naisen kanssa? Mies nimenomaan kokee että suhteesta tämän kaverinaisen kanssa ei voi tulla mitään vaikka hän tunteekin mielenkiintoa tuota naista kohtaan. Naisen kylmyys - tai siis sen vasteen puute - kertoo selvästi että naista ei kiinnosta.

Jos naista kiinnostaa niin miksi hän ei reagoi?

Naisen vika yksiselitteisesti. Ja on jatkossakin naisen vika jos nainen ei tajua juosta perään ja selittää tilannetta.

Tuossahan on selkeästi käynyt niin että mies on tehnyt sen uskonhypyn ja kertonut tunteistaan ja tehnyt aloitteen. Mitä vielä voi vaatia järjen ja tunteen nimissä? Tuplausta? Triplausta? Ei helvetti - ei voi vaatia mitään. Siinä on jo ihan riittävästi että nainen pystyy tekemään päätöksen miehestä.

Miehiä jotka jäävät vonkaamaan naista kieltäytymisen jälkeen kutsutaan yleiskielessä ärysttäviksi roikkujiksi. Kukaan itseään arvostava lemmenkipeä mies ei halua sitä statusta itselleen vaan me haetaan otollisempi kohde jonka kanssa ollaan onnellisia ja joka vastaa samalla tasolla kuin mitä itse tarjoilee.

• Kaveri.
        .............................. kirjoitti:

Ainoo järkevä vastaus tähän on että kertoa mitä toisesta ajattelee ja katsoa mikä vastaus on. Jos naista ei kiinnosta hän ei vastaa lämpimästi. Jos naista kiinnostaa hän vastaa samalla tasolla.

Se että jatkaa etsimistä kylmän vasteen saatuaan on luontevaa ja oikeutettua ihmiselle joka haluaa kumppanin. Kuka helvetti tahtoo olla vastentahtoisen naisen kanssa? Mies nimenomaan kokee että suhteesta tämän kaverinaisen kanssa ei voi tulla mitään vaikka hän tunteekin mielenkiintoa tuota naista kohtaan. Naisen kylmyys - tai siis sen vasteen puute - kertoo selvästi että naista ei kiinnosta.

Naisen vika yksiselitteisesti. Ja on jatkossakin naisen vika jos nainen ei tajua juosta perään ja selittää tilannetta.

Tuossahan on selkeästi käynyt niin että mies on tehnyt sen uskonhypyn ja kertonut tunteistaan ja tehnyt aloitteen. Mitä vielä voi vaatia järjen ja tunteen nimissä? Tuplausta? Triplausta? Ei helvetti - ei voi vaatia mitään. Siinä on jo ihan riittävästi että nainen pystyy tekemään päätöksen miehestä.

Miehiä jotka jäävät vonkaamaan naista kieltäytymisen jälkeen kutsutaan yleiskielessä ärysttäviksi roikkujiksi. Kukaan itseään arvostava lemmenkipeä mies ei halua sitä statusta itselleen vaan me haetaan otollisempi kohde jonka kanssa ollaan onnellisia ja joka vastaa samalla tasolla kuin mitä itse tarjoilee.

vaan kavereiksi.

• sininen_sitruuna
        .............................. kirjoitti:

Jos olettaa, että kyseessä on ystävä. Eikä ole osannut ajatella sen kummempia, niin ei se ole niin helppoa yhtäkkiä asennoitua siihen toiseen toisella tavalla, vaikka sitä kiinnostusta olisikin.. Se vastaaminen tapahtuu varmaan melkoisen paljon hitaammin. :)

Ja varmaan kestää hetkonen, ennenkuin toipuu hämmennyksestä..

• Ei tajua.
        sininen_sitruuna kirjoitti:

Jos olettaa, että kyseessä on ystävä. Eikä ole osannut ajatella sen kummempia, niin ei se ole niin helppoa yhtäkkiä asennoitua siihen toiseen toisella tavalla, vaikka sitä kiinnostusta olisikin.. Se vastaaminen tapahtuu varmaan melkoisen paljon hitaammin. :)

Ja varmaan kestää hetkonen, ennenkuin toipuu hämmennyksestä..

Näin minä itse ajattelin. Minulla on omat suhteet ollut ja en miehiä tässä mitenkään karttanutkaan, mutta kaveri on aina ollut kaveri. Mukava, reilu ja sitä rataa. Mutta hän kun seurusteli ennen ja toisen parisuhdetta olen aina kunnioittanut. Ehkä miehille ajattelu maailma on vain helpompi kääntää ystävyydestä suhteeseen. Kiinnostaahan minua, mutta hyvää ystävyyttäkään ei huonosti käydessä haluaisi menettää. Ja ei tässä nyt mistään kuukausista puhuta, muutamasta viikosta...

• Ei tajua. kirjoitti:

Näin minä itse ajattelin. Minulla on omat suhteet ollut ja en miehiä tässä mitenkään karttanutkaan, mutta kaveri on aina ollut kaveri. Mukava, reilu ja sitä rataa. Mutta hän kun seurusteli ennen ja toisen parisuhdetta olen aina kunnioittanut. Ehkä miehille ajattelu maailma on vain helpompi kääntää ystävyydestä suhteeseen. Kiinnostaahan minua, mutta hyvää ystävyyttäkään ei huonosti käydessä haluaisi menettää. Ja ei tässä nyt mistään kuukausista puhuta, muutamasta viikosta...

Että se voi olla ollut ihastunut suhun jollain tasolla jo pitkän aikaa ja se pettymys voi olla asia joka näivettää kaveruudenkin?

Mun mielestä elämässä pitää koittaa elää parhainta mahdollista kohti kuitenkin. Jos se ei toimisi suhdetasolla niin ei me miehet olla niin uunoja että sen takia ystävyys loppuisi - nimenomaan silloin se ystävyys varmentuisi parhaiten ja koska se suhdevaihtoehto on käyty läpi niin molemmat tietää missä mennään ja pettymykselle ei ole tilaa.

Mutta se että hannaillaan voi aiheuttaa sen että toinen kokee että hänen tunteillaan ei ole väliä. Sitäkö halutaan tarjota ystävälle/kaverille? Asia tulis ainakin puida läpi jos mielii tehdä edes kaveritasolla oikein.

• Ei tajua
        Kukkomies kirjoitti:

Että se voi olla ollut ihastunut suhun jollain tasolla jo pitkän aikaa ja se pettymys voi olla asia joka näivettää kaveruudenkin?

Mun mielestä elämässä pitää koittaa elää parhainta mahdollista kohti kuitenkin. Jos se ei toimisi suhdetasolla niin ei me miehet olla niin uunoja että sen takia ystävyys loppuisi - nimenomaan silloin se ystävyys varmentuisi parhaiten ja koska se suhdevaihtoehto on käyty läpi niin molemmat tietää missä mennään ja pettymykselle ei ole tilaa.

Mutta se että hannaillaan voi aiheuttaa sen että toinen kokee että hänen tunteillaan ei ole väliä. Sitäkö halutaan tarjota ystävälle/kaverille? Asia tulis ainakin puida läpi jos mielii tehdä edes kaveritasolla oikein.

Eiköhän tässä pidä nostaa kukko pöydälle ja kysyä suoraan. Mutta miehetkin voisi joskus toimia "maineensa mukaisesti", eli eivät jättäisi epäilyksen varaa. Otais kiinni ja pitäis :)

• Ei tajua kirjoitti:

Eiköhän tässä pidä nostaa kukko pöydälle ja kysyä suoraan. Mutta miehetkin voisi joskus toimia "maineensa mukaisesti", eli eivät jättäisi epäilyksen varaa. Otais kiinni ja pitäis :)

Sankareita. Me ollaan miehiä - osa hyviä ja osa vähemmän.

• Kunnon mies
        Ei tajua kirjoitti:

"Mutta miehetkin voisi joskus toimia "maineensa mukaisesti", eli eivät jättäisi epäilyksen varaa. Otais kiinni ja pitäis :)"

Me kunnon miehet teemme juuri noin silläkin uhalla, että jos nainen siitä ei pidä, joudumme
        putkaan, saamme syytteen ahdistelusta, tuomion ja rikosrekisterimerkinnän. Rikosrekisteri tietysti johtaa siihen, ettemme saa koskaan kunnon töitä ja joudumme elämään loppuelämämme käytännössä sosiaalituen varassa. Se on kuitenkin pieni hinta siitä, että saamme osoitettua tunteemme niille naisille, joille kerran elämässämme haluamme kiinnostuksemme osoittaa. (Kunnon mies on kiinnostunut vain yhdestä naisesta elämänsä aikana, ja jos saa pakit, hän käyttää loppuelämänsä vaalien sitä hetkeä jolloin uskalsi paljastaa tunteensa). On totta, että miesten tulisi elää maineensa mukaisesti, sillä niitä romaaneja ei todellakaan turhaan kirjoitella, vaan naiskirjailijat ovat tarkoittaneet ne meille miehille opiksi ja malliksi!

• Niin .....

Onko ihme että hän hakee uuden?

Ei ole. Siinä ei ole mitään mystistä tai väärää että haluaa seuraa ja tutustua tulevaan kumppaniinsa. Jos sun kanssa ei suju niin sitten toisen kanssa paremmin.

Jos sä koet myöhäisen sytytyksen niin sinuna en jättäisi kynttilää vakan alle. Mitä sitten jos oletkin kilpailuasemassa? Sitähän elämä on. Jopa niissä tilanteissa joissa on ainoa osanottaja pitää jaksaa maaliin saakka. Jos jätät kesken et taatusti ole oikea kumppani hänelle.

Mieti mitä sinä haluat itse olla hänelle ja tarjoa sitä hyvää empimättä. Me miehet ei olla niin tyhmiä että jätettäis hyvä tilaisuus käyttämättä, ja useimmat kunnon tyypit jopa osaa heittää uudet tuttavuudet pois elämästään jos tulee vastaan jotain oikeasti toimivalta tuntuvaa.

Mulla on vaan niin ja niin paljon elämää jäljellä. Mä haluun viettää sen ihanan naisen kanssa joka haluaa myös olla mun kanssa. Jos joltain naiselta ei saa yrittämällä vastetta siinä suhteessa eikö ole täysin loogista mennä kysyyn josko seuraava huolis miehen itselleen?

• tää tuttu nainen

on tän miehen mieleinen niin kai hänkin kokeilis toisen kerran..vai onko miehet niin himonsa vietävissä et kuka vaan kelpaa siihen..kysyn vaan.

• Niin ....
        tää tuttu nainen kirjoitti:

on tän miehen mieleinen niin kai hänkin kokeilis toisen kerran..vai onko miehet niin himonsa vietävissä et kuka vaan kelpaa siihen..kysyn vaan.

Ja sit nainen kieltäytyis ja mies kokeilis kolmannen ja neljännen ja viidennen kerran ja sitten siinä olis kierre.

Tanssiessa se ei suju niin että toinen ottaa askeleen ja toinen ei ota. Silloin jos otetaan toinen askel vaikka toinen ei mukana johtaa kaatumiseen.

Mies ei ole millään tasolla velvollinen raahaamaan naista joka hangoittelee vastaan (eli kieltäytyy. Kuten nyt on tilanne) mukanaan. Se on sen naisen käsissä siitä lähtien kun mies on tehnyt aloitteen.

Naisilla on vastuu suhteistaan ja niiden hoitamisista ja aloittamisista. On ok että mies tekee aloitteen, se olkoon periaate - mutta se että mies tekee myös jatkon ad infinitum ad nauseam on kaikilla mahdollisilla tavoilla liikaa vaadittu.

• Sinisilmäisyyttä

sä oot varalohtu ja laastari ja ehkä kohta helppo seksisuhde kunhan taivut....Naiset ei halua ymmärtää että mies kaverina hyvin usein ajattelee myös sitä itseään!Se on geeneissä hetero-miehillä!

• ..............................

Bullshittiä. Eihän noilla edes ole suhdetta joka voisi olla laastari. Oot vaan oppinut kivoja sanoja joita käytät kuvaamaan tilannetta joka ei täytä laastaroinnin kriteerejä alkuunkaan.

Ihan normaalia tutustumisdynamiikkaa jossa vieläpä nainen käyttäytyy stereotyyppisen nuivasti. Tuollaisia useimmat ikisinkut ja suhteissaan huonosti pärjäävät naiset ovat luonteeltaan. Hannareita ja kommunikaatiokyvyttömiä. Nainen itsekin myöntää että on hidas syttymään - jos hän on sellainen niin on hänen velvollsiuutensa kertoa ominaisuuksistaan miehelle ja antaa siten miehelle mahdollisuus tuntea tuo nainen ja ottaa hänen ominaisuutensa huomioon - sen sijaan että passiivisesti leikkii jälkiviis... siis jälkiTYHMÄNÄ ei-kiinnostunutta.

Juna meni jo mutta se voidaan aina pysäyttää jos aihetta on. Onko? No sitten kissa pöydälle niinkuin olis jo. Mieshän oman kattinsa nosti pöydälle tekemällä aloitteen.

• random_N

Mies on terve, arvostelukykyinen ja parisuhdeorientoitunut.

Hän teki aloitteen, sai pakit ja kohteliaana ja normaalisti tomivana kunnioittaa saamaansa palautetta. Parisuhdetta haluavana suuntaa katseensa toisaalle.

Hyvin toimittu.

Jos naista kiinnostaa niin on hyvä ja ilmaisee asiansa.

• kunnon mies

Kunnon mies, joita romanttiset draamat ovat tulvillaan, jäisi loppuelämäkseen riutumaan epäonnisessa yksinäisyydessään rukkaset saatuaan. Sellainen on nuoresta naisesta ihanan romanttista ja luonnollisesti hauskempaa kuin siitä miehestä, mutta sellainen on kunnon miehen kohtalo. Jos ei mies kohtaloonsa alistu, vaan etsii onneaan muualta, on hän epälooginen ja välinpitämätön heittiö, jota ei voi eikä tarvitsekaan ymmärtää!

• kunnon mies kirjoitti:

Kunnon mies, joita romanttiset draamat ovat tulvillaan, jäisi loppuelämäkseen riutumaan epäonnisessa yksinäisyydessään rukkaset saatuaan. Sellainen on nuoresta naisesta ihanan romanttista ja luonnollisesti hauskempaa kuin siitä miehestä, mutta sellainen on kunnon miehen kohtalo. Jos ei mies kohtaloonsa alistu, vaan etsii onneaan muualta, on hän epälooginen ja välinpitämätön heittiö, jota ei voi eikä tarvitsekaan ymmärtää!

Pistit. Aiheesta :)

• kunnon mies
        Kukkomies kirjoitti:

Pistit. Aiheesta :)

tietysti välillä masentavaa huomata, millaisen surkean elämän naiskirjailijat ja -käsikirjoittajat päässään aina meille kunnon miehille rakentavat, mutta sen mukaan on elettävä, koska niin meidän odotetaan tekevän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe