Vapaussota

Canal firstiltä tulee nyt Raja 1918.

Nytkun maksulliset kanavat näkyy ilmaseksi, ni kantsii tilaisuus hyödyntää.

16

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldkjshfg

      siinä Neuvostoliiton tukeman punaisten hallituksen kaupungissa. Me täällä vapaassa Suomessa katsellaan muita ohjelmia.

    • vapaussota?

      Mistä vapauduttiin?

      Sisällissota se oli.

      • lkjfew

        vapauden puolesta kommunismia vastaan.


      • saksalaiset :

        sisällissotaan osallistui?


      • propagandaa.
        lkjfew kirjoitti:

        vapauden puolesta kommunismia vastaan.

        Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.

        Sisällissota se oli, ja turha.


      • tuosta,
        saksalaiset : kirjoitti:

        sisällissotaan osallistui?

        niin tiedät jotain:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet

        Siellä on myös selitetty vartavasten väritetyt termit tuolle tapahtumalle.

        Jokaisella tulkinnanvaraisia nimityksiä käyttävällä on joku aatteellinen taka-ajatus.

        Pohjanmaan pöljän nyt arvaakin, ettei se osaa ajatella, saati suhtautua asiaan neutraalistí.


      • sisällissota :
        propagandaa. kirjoitti:

        Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.

        Sisällissota se oli, ja turha.

        jos kahden ulkopuolisen valtion edustajat sotkeentuivat sotaan?


      • tuosta, kirjoitti:

        niin tiedät jotain:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet

        Siellä on myös selitetty vartavasten väritetyt termit tuolle tapahtumalle.

        Jokaisella tulkinnanvaraisia nimityksiä käyttävällä on joku aatteellinen taka-ajatus.

        Pohjanmaan pöljän nyt arvaakin, ettei se osaa ajatella, saati suhtautua asiaan neutraalistí.

        käy iha yhtä hyvin.


      • ghfdgrrg
        propagandaa. kirjoitti:

        Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.

        Sisällissota se oli, ja turha.

        jos vapaus ei olisi voittanut, Igor.


      • että..
        ghfdgrrg kirjoitti:

        jos vapaus ei olisi voittanut, Igor.

        taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?


      • ghfdgrrg
        että.. kirjoitti:

        taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?

        50 vuotta sosialistista arkirealismia olisi riittänyt lamaannuttamaan potentiaalisten hörhöjen idealistien lennokkaat visiot jo paljon ennen kuin niitä olisi edes päässyt syntymään.


      • näi o... :)
        että.. kirjoitti:

        taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?

        70-luvulla kukaan Neuvostohelvetin nähnyt ei ollut kommunisti.


      • vaan,
        ghfdgrrg kirjoitti:

        50 vuotta sosialistista arkirealismia olisi riittänyt lamaannuttamaan potentiaalisten hörhöjen idealistien lennokkaat visiot jo paljon ennen kuin niitä olisi edes päässyt syntymään.

        että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.

        Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa.


      • ghfdgrrg
        vaan, kirjoitti:

        että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.

        Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa.

        voi tehdä. Jos ei voisi, kokemuksista tai tiedosta ei olisi mitään hyötyä.


      • ghfdgrrg
        vaan, kirjoitti:

        että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.

        Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa.

        ja tilannetta voisi luontevasti verrata muihin Neuvostoliittoon sen syntyvaiheessa liitettyjen maiden kohtaloihin.


      • historiassa
        ghfdgrrg kirjoitti:

        voi tehdä. Jos ei voisi, kokemuksista tai tiedosta ei olisi mitään hyötyä.

        on vaan se ongelma, ettei tiedä mitä muuta siinä välissä olisi tapahtunut, jos aiemmin jotain olisi tapahtunut toisin.

        Älä hukkaa energiaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe