Canal firstiltä tulee nyt Raja 1918.
Nytkun maksulliset kanavat näkyy ilmaseksi, ni kantsii tilaisuus hyödyntää.
Vapaussota
16
412
Vastaukset
- ldkjshfg
siinä Neuvostoliiton tukeman punaisten hallituksen kaupungissa. Me täällä vapaassa Suomessa katsellaan muita ohjelmia.
- vapaussota?
Mistä vapauduttiin?
Sisällissota se oli.- lkjfew
vapauden puolesta kommunismia vastaan.
- saksalaiset :
sisällissotaan osallistui?
- propagandaa.
lkjfew kirjoitti:
vapauden puolesta kommunismia vastaan.
Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.
Sisällissota se oli, ja turha. - tuosta,
saksalaiset : kirjoitti:
sisällissotaan osallistui?
niin tiedät jotain:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet
Siellä on myös selitetty vartavasten väritetyt termit tuolle tapahtumalle.
Jokaisella tulkinnanvaraisia nimityksiä käyttävällä on joku aatteellinen taka-ajatus.
Pohjanmaan pöljän nyt arvaakin, ettei se osaa ajatella, saati suhtautua asiaan neutraalistí. - sisällissota :
propagandaa. kirjoitti:
Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.
Sisällissota se oli, ja turha.jos kahden ulkopuolisen valtion edustajat sotkeentuivat sotaan?
tuosta, kirjoitti:
niin tiedät jotain:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissodan_nimet
Siellä on myös selitetty vartavasten väritetyt termit tuolle tapahtumalle.
Jokaisella tulkinnanvaraisia nimityksiä käyttävällä on joku aatteellinen taka-ajatus.
Pohjanmaan pöljän nyt arvaakin, ettei se osaa ajatella, saati suhtautua asiaan neutraalistí.käy iha yhtä hyvin.
- ghfdgrrg
propagandaa. kirjoitti:
Ei mitään vaikutusta nykypäivän Suomeen tuolla kahinalla.
Sisällissota se oli, ja turha.jos vapaus ei olisi voittanut, Igor.
- että..
ghfdgrrg kirjoitti:
jos vapaus ei olisi voittanut, Igor.
taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?
- ghfdgrrg
että.. kirjoitti:
taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?
50 vuotta sosialistista arkirealismia olisi riittänyt lamaannuttamaan potentiaalisten hörhöjen idealistien lennokkaat visiot jo paljon ennen kuin niitä olisi edes päässyt syntymään.
- näi o... :)
että.. kirjoitti:
taistolaisuus ei olisi ollut niin kovassa huudossa Suomessa 70-luvulla, jos kommunistit olisivat päässeet valtaan 1918?
70-luvulla kukaan Neuvostohelvetin nähnyt ei ollut kommunisti.
- vaan,
ghfdgrrg kirjoitti:
50 vuotta sosialistista arkirealismia olisi riittänyt lamaannuttamaan potentiaalisten hörhöjen idealistien lennokkaat visiot jo paljon ennen kuin niitä olisi edes päässyt syntymään.
että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.
Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa. - ghfdgrrg
vaan, kirjoitti:
että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.
Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa.voi tehdä. Jos ei voisi, kokemuksista tai tiedosta ei olisi mitään hyötyä.
- ghfdgrrg
vaan, kirjoitti:
että historian tapahtumista on täysin turhaa lähteä johtamaan sitä minkälainen maailma on/olisi nykyään, jos jotain olisi mennyt toisin.
Tehtävä on täysin mahdoton, ja sen takia noihin historian tapahtumiin on tarpeetonta enää nykyisyydessä asettaa arvolatauksia edes termien muodossa.ja tilannetta voisi luontevasti verrata muihin Neuvostoliittoon sen syntyvaiheessa liitettyjen maiden kohtaloihin.
- historiassa
ghfdgrrg kirjoitti:
voi tehdä. Jos ei voisi, kokemuksista tai tiedosta ei olisi mitään hyötyä.
on vaan se ongelma, ettei tiedä mitä muuta siinä välissä olisi tapahtunut, jos aiemmin jotain olisi tapahtunut toisin.
Älä hukkaa energiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693
