Hei!
Tietääkö kukaan, kuinka luotettavia ovat elektroniset rasvaprosenttimittarit? Hankin sellaisen ja järkytyin tuloksesta (rasvaprosentti 18.5, kehossa läskiä yli 13 kiloa! Olen hoikka ja atleettinen mielestäni, minulla ei ole lainkaan kaksoisleukaa, painan 72 kiloa, 170 cm pitkä, mies. Posketkin ovat hiukan lommolla. Ei ole pyykkilautavatsa, mutta rasvakerros ei kovin paksu vatsalihasten päällä. Vatsalihakset erottuvat heikostai rasvan alta.
Kummastuttaa tuo valtava läskin määrä mittarin mukaan! En millään usko, että kehossani olis jossain piilossa n. 23 voipakan verran läskiä. Vyötärön ympärys on 85 cm. Ei ole näkyvää läskiä muualla kuin hiukan vatsan kohdalla.
Rasvaprosenttimittarin luotettavuus?
6
416
Vastaukset
- Läskikö muka
Jäi mainitsematta, että olen treenannut yli 10 v. punttisalilla 4 X viikossa ja olen vielä melko lihaksikaskin (muiden mielestä)! Mutta mittari väittää, että läski. Peili väittää, että melko tiukka. Kumpaan uskon?
- mittari...
mittaa vain käsistä niin virheitä voi olla. Sellainen laite jonka päällä seistään ja pidetään anturia käsissä antaaa tarkemman tiedon.
- Läskikö muka?
mittari... kirjoitti:
mittaa vain käsistä niin virheitä voi olla. Sellainen laite jonka päällä seistään ja pidetään anturia käsissä antaaa tarkemman tiedon.
Nyt olen kyllä vakuuttunut, että mittari näyttää mitä sattuu. Minussa ei missään tapauksessa voi olla läskiä 26 puolen kilon voipaketin verran! Mittarin lukema näyttää n. 2 % vähemmän, jos on esim. vatsa tyhjä.
- annya
hei, olin itse in body-mittauksessa, jossa siis mitataan erikseen kaikki kropan eri osien lihasten,luuston, nesteiden ja rasvan osuus suhteessa mm. omaan sukupuoleen, painoon, pituuteen ja ikään. tulos: olen kokonaispainoltani alle suosituksen (!), eli massaa pitäisi saada lisää (siis tässä tapauksessa sitä rasvaa) mutta keskivartalon kohdalla rasvan määrä oli jo keskiarvon ylärajoilla. eli: jos keräisin lisää rasvaa, kuten suositellaan, se todennäköisesti kertyisi juuri sinne, minne sitä ei suositella kerrytettäväksi eli keskivartaloon. että tällaisia nämä mittaukset. kannattaa siis luottaa omaan vaistoon - ja peiliin - ei niinkään mittauksiin. järki käteen!
- mitoilla
sinun painoindeksisi on 24,9, joten kyllä sinussa rasvaakin on jonkun verran ja saamasi luku on varmaan suurin piirtein oikea.
- on kohtuullisen
atleettisen näköisen äijän lukema. Jos on lihastakin, ei tuollainen rasvamäärä juuri erotu. Nuo bodareiden alle kympin menevät luvut on paljolti fuulaa (noin pieniä määriä ei pysty mittaamaan) ja saavutetaan rankalla kehon piinaamisella.
sain itse joskus lukemaksi 15, mutta olin silloin 3 h maraton kunnossa. nyt todennäköisesti yli 20.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724294Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003740Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363429- 513010
- 402498
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182429Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222202- 231836
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141625Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331612