Työvoimatoimiston sivuilta pitäisi ehdottomasti poistaa nuo vuokrafrimojen ilmoitukset. GRRRR.
Onhan vuokrafirmoilla omat webbisivunsa, joten laittakoon sinne paikat hakuun.
Varsinkaan, kun näistä ilmoituksista ei yleensä selviä juurikaan mitään, eli paljonko paikkoja on oikeasti avoinna, ja ennen kaikkea mihin firmaan haetaan työvoimaa.
Se on sitten asia erikseen jos kerrotaan työllistysfirman nimi työpaikkailmoituksessa, mutta muutoin pois pois pois!
Pois mol.fi:stä
12
1757
Vastaukset
- tyyppi88
Työkkäri on yleishyödyllinen laitos, eikä näin ollen voi syrjiä ketään, ei myöskään vuokrafirmoja.
- vähissä
olisi tälläkin hetkellä työpaikkailmoitukset jollei siellä vuokrafirmojen ilmoituksia olisi...
- mutta kenelle
Yleishyödyllisyys on liikaa sanottu, koska hyöty työkkärien toiminnasta menee tänä päivänä lähinnä pääasiassa vuokrafirmoille ja työvoimapoliittista koulutusta järjestäville firmoille.
Nämä saavat ilmaista työvoimaa ja meidän veronmaksajien rahoilla koulutettavia ja samalla työkkärin työttömyystilastot kaunistuvat.
Ei siellä enää hyötyä työttömille tehdä.
Nimi pitäisi muuttaa työnantajanaputoimistoksi tms.
- Niinpä987
Saanen huomauttaa että itse Työvoimatoimistoilla on oma Henkilöstövuokraus/rekrytointi yritys! Tämä taas ihmetyttää meikäläistä, koska mielestäni työvoimaministeriön kuuluisi olla ns.puolueeton instanssi, eikä kilpailla henkilöstövuokraus/rekrytointi yritysten kanssa samoilla markkinoilla!!!
- käy niin
että kaikki työttömän "palkataan" työkkärin vuokratyövoimaksi työttömyyskorvauksella.
Näin Suomeen saadaan nollatyöttömyys, kun kukaan ei ole työtön.
- nylkyrit ahtaalle
Mielestäni vuokrafirmar eivät saisi ilmoittaa mol.fi sivustoilla koska heidän tarjoamansa työpaikat
eivät vastaaa työlainsääsännölle asetettuja sääntöjä.- tehtävä että tehoaisi
Ainakaan Työministeriö ei aio tehdä mitään asialle.
Olen ollut ko. tahoon yhteydessä muutaman kerran ja aina löyty uusia "hyviä" perusteluita, miksei asialle voi tehdä mitään.
Kyse ei ole edes ollut poistamisesta, vaan siitä, että voisi valita hakuehtona vuokrafirmat pois haettavien joukosta, ettei karsintaa tarvitsisi tehdä itse manuaalisesti.
Suojaus ko. firmoja kohtaan on kova eikä asian merkitystä vähennä myöskään tietoisuus siitä, että ko. firmojen hallituksissa on tunnettuja politiikkoja mukana.
- jannu!
Kyllä tämä työvoimaministeriö ja sen ylläpitämä MOL.fi sivusto on täysin perseestä!! Kaiken maailman työnantajat hakevat työntekijöitä! MINÄ HALUAN TEHDÄ VAIN JA AINOASTAAN TÖITÄ VUOKRAFIRMOJEN KAUTTA KOSKA SILLOIN MINULLA EI OLE MITÄÄN VELVOLLISUUKSIA VAAN SAAN LUSMUILLA JA HAISTATTAA PASKAT TYÖNANTAJALLE JOS HOMMAT EI KIINNOSTA!!
- herää jo
Työnvälitysyritysten ilmoituksissa ei ole pelkästään vuokratyötä koskevia ilmoituksia. Ne tekevät rekrytointeja, eli kyseessä on ihan vakkari paikka asiakasfirmassa.
- uhwdu
Vittuako hidastaa muiden työhönpääsyä omilla itsekkäillä intresseillään. Mua ainakin vituttaa hukata aikaa jutelemalla työpaikasta jonkun vitun vitun vitun rekrykonsultin kanssa!!
- epäpäteviä
uhwdu kirjoitti:
Vittuako hidastaa muiden työhönpääsyä omilla itsekkäillä intresseillään. Mua ainakin vituttaa hukata aikaa jutelemalla työpaikasta jonkun vitun vitun vitun rekrykonsultin kanssa!!
eivät yleensä ymmärrä mitään alasta jolle rekrytoivat. Turhakkeita.
- myös epärehellisiä
epäpäteviä kirjoitti:
eivät yleensä ymmärrä mitään alasta jolle rekrytoivat. Turhakkeita.
Osa firmoista/konsulteista toimii kyllä ihan asiallisesti, mutta osalla taitaa olla kyllä provisiopalkka. Nykyisin työvoimaa ei enää välitetä vaan myydään.Luvataan ummet ja lammet, eikä viitsitä selvittää edes taustoja kunnolla. Rahat kun on kaupasta napsahtaneet tilille ja sattuukin jotain ikävää niin sehän ei tietenkään ole välittäjän vastuulla. Siinä on se ero, jos itse haen työtä ja epäonnistun niin ei ainakaan ole kukaan välissä rahastamassa. Joten pois mol. fi sivustoilta ilmaista mainostilaa kärkkymästä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760