kehityksen jarruttaminen

eläinrakkaudesta

Noissa eläinrakkaus ketjuissa on tullut esiin appivanhempien huoli aikuisten lasten kypsymättömyydestä kantaa eläimestä vastuuta. Sen vuoksi osa on suositellut, ettei eläintä kannata ottaa koska heidän lapsensa ovat vielä liian epäkypsiä kantamaan vastuuta.

Mitä mieltä olette, pitääkö vanhempien suojella aikuisia lapsiaan ottamasta sellaista vastuuta, joka kuuluu vain aikuisille?

12

1359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Osuvasti sanottu. Näillä periaatteilla vanhemmat estävät myös nuorempien lasten ja murrosikäisten kehitystä vastuullisiksi ja omilla aivoilla ajatteleviksi.

Sama koskee myös sitä, jos vanhemmat yrittävät vaikuttaa aikuisen lapsen puolison- tai työpaikanvalintaan tai hoitamasta kotiaan omalla tavallaan ja omalla vastuullaan.

• niin...

Niinpä. Vanhempien pitää huomautella ulkonäöstä, ammatinvalinnoista (vuosia sitten tehdyistä), työpaikoista, asumisesta vielä 4-kymppisellekin. Meillä näin. Eikö sitä koskaan kasva vanhempiensa silmissä aikuiseksi?

• puhut

On vanhempia, jotka ei koskaan tajua että oma lapsi on aikuinen. Näitä, jotka hidastavat teinin kehitystä kieltämällä kaiken ja sitten niistä teineistä tulee saamattomia ja epäaikuisia, ja kierre jatkuu ja jatkuu, kun vielä aikuisenakin jaetaan neuvoja ja puututaan elämään. Tästä seuraa sitten juuri näitä appi-anoppi-konflikteja, kun puoliso onkin aikuinen ihminen eikä siedä appivanhempien puuttumista. Ei kiva.

• riivaaja!

Räikeä esimerkki tuosta ettei vanhempi ole valmentanut lastaan aikuiseen elämään (varmaan tarkoituksellakin, että tekisi itsestään ikuisesti tarpeellisen) oli, kun meidän esikoisemme syntyi niin anoppi soitti minulle ja sanoi, että "minä tuon teille sinne ruokaa, kun ei tuo minun poikani osaa edes ruokaa laittaa." Niin ja minulla ei varsinkaan ole mitään kykyjä mihinkään anopin mielestä..

Selvästi anoppi syyttää poikaansa tämän uusavuttomuudesta eikä kyllä vieläkään osaa katsoa peiliin, että mistäköhän nuo vajavaiset kodinhoitotaidot johtuvat!

• ......................
        riivaaja! kirjoitti:

Räikeä esimerkki tuosta ettei vanhempi ole valmentanut lastaan aikuiseen elämään (varmaan tarkoituksellakin, että tekisi itsestään ikuisesti tarpeellisen) oli, kun meidän esikoisemme syntyi niin anoppi soitti minulle ja sanoi, että "minä tuon teille sinne ruokaa, kun ei tuo minun poikani osaa edes ruokaa laittaa." Niin ja minulla ei varsinkaan ole mitään kykyjä mihinkään anopin mielestä..

Selvästi anoppi syyttää poikaansa tämän uusavuttomuudesta eikä kyllä vieläkään osaa katsoa peiliin, että mistäköhän nuo vajavaiset kodinhoitotaidot johtuvat!

Millainen anoppi raivoaa, jos yrittää pestä pyykkiä, tiskata yms.?

• ?????????
        ...................... kirjoitti:

Millainen anoppi raivoaa, jos yrittää pestä pyykkiä, tiskata yms.?

???????????????????

• kun ehdit itse

kirjoitella, noin monta viestiä?????

• ns. aikuinen

Minulla on sukulainen joka vaihtaa koiraa kuin takkia ja on aikuinen ihminen. Näitä koiria sitten tuputetaan kavereille ja sukulaisille, mutta pian on taas uusi koira hankittuna. Jotkut aikuiset eivät ihan oikeasti ole kypsiä ottamaan vastuuta eläimistä. Tämmöiseen holtittomaan käyttäytymiseen SAA puuttua jos AIKUINEN IHMINEN ei itse ymmärrä omaa käyttäytymistään.

• alkup.

Tälläisen ihmisen pitää ottaa ITSE vastuu eläimistä. Tällä hetkellä tilanne on se, että joku kuitenkin ottaa koiran kontolleen. Edes vastuutonta sätitään ja moititaan, mutta hänen ei tarvitse ikinä oppia mitään.

Itse tekisin niin, että sanoisin että jos olet koiran ottanut, niin hoidat sen itse. Minulle et sitä tuo. Tuntuu, että nykyinen kuvio on sellainen, että joku perheen mustalammas saa käyttäytyä edesvastuuttomasti ja muut saavat häntä sättimällä tuntea moraalista ylemmyyttä.

Ehdotan, ettette riennä apuun vaan annatte tämän henkilön itse kärsiä nahoissaan. Jos hän joutuu viemään muutaman koiran lopetettavaksi ennen kuin tajuaa muuttaa tapansa, niin onhan se parempi, kuin että useampi kymmenen koiraa joutuu kärsimään hänen "hoidostaan".

• täytyy,
        alkup. kirjoitti:

Tälläisen ihmisen pitää ottaa ITSE vastuu eläimistä. Tällä hetkellä tilanne on se, että joku kuitenkin ottaa koiran kontolleen. Edes vastuutonta sätitään ja moititaan, mutta hänen ei tarvitse ikinä oppia mitään.

Itse tekisin niin, että sanoisin että jos olet koiran ottanut, niin hoidat sen itse. Minulle et sitä tuo. Tuntuu, että nykyinen kuvio on sellainen, että joku perheen mustalammas saa käyttäytyä edesvastuuttomasti ja muut saavat häntä sättimällä tuntea moraalista ylemmyyttä.

Ehdotan, ettette riennä apuun vaan annatte tämän henkilön itse kärsiä nahoissaan. Jos hän joutuu viemään muutaman koiran lopetettavaksi ennen kuin tajuaa muuttaa tapansa, niin onhan se parempi, kuin että useampi kymmenen koiraa joutuu kärsimään hänen "hoidostaan".

muistaa, että ei anneta sen koiran kärsiä!

Ilmoita eläinsuojeluvalvojalle, jos koiraa ei hoideta kunnolla! Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä. Eikä hän niemäsi saa kuitenkaan ilmoittaa.

Toivottavasti ko. ihminen saa eläintenpitokiellon!

• suojellaankin

Jospa appivanhemmat haluavat suojella sitä eläintä. Ei eläimillä pidä "harjoitella" vastuun ottoa. Nykypäivän aikuisilla ja nuorilla on usein puutteellinen ymmärrys eläinten tarpeista ja luontaisesta käyttäytymisestä koska eläimet ja luonto eivät ole olleet luonteva osa elämää jo lapsesta asti. Kuvitellaan että pari koiraohjelmaa ja opaskirjaa antaa valmiudet eläimen hoitoon. Harva myöskään ajattelee asioita huomista pidemmälle eli ei ymmärretä että koirasta huolehtiminen jatkuu vielä 10 vuodenkin päästä jolloin perheen elämäntilanne voi olla aivan toinen kuin nyt.

• alkup.

Vastasin tähän liittyen muutamaa riviä ylempänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe