sallittua

hämmästelevä

Onko moottorikelkalla ajo sallittu pyöräteillä?
Korkalovaaran alueella jatkuvasti ajellaan näin,eikö
lunta riitä metsissä tarpeeksi?

24

1445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soita poliisit

niillä ole mitään asiaa jalkakäytävälle..

• Ihan sama

Ne vaan käyttävät kävelytietä vain pikkumatkan koska joutuvat ylittämään se metallinpätkän ja minusta siinä ei ole mitään väärää. Ja metsässä on kyl lunta ja nehän ajavat mettässä mutta käyttävät vain vähän kävelytietä.

• metsässä

Lunta kyllä riittää mutta taitoa ei. Ei nämät kaupunkilais"kelkkailijat" osaa ajaa metsässä ja umpisessa, pitää olla lanattu reitti. Elikkä kyse on tumpeloista mammanpojista. Poikien pitäis mennä pariksi talveksi jollekin poromiehelle rengiksi niin rupeaisi metsässä ajaminenkin sujumaan kuin ranskalaisten syöminen mäkkärillä.

• Mammanpoikia juu

Ai ei osata ajaa? Oon ajanu 4 votta ja osaan ajaa kuule umpisessa ja mettässä helposti. Kannattaa miettiä mitä sanoo. Omistan kisakelkan ja oon ajellu monesti ummessa ja sohjossa eikä mitään vikaaa. Osaatko itse ajaa?

• ...
        Mammanpoikia juu kirjoitti:

Ai ei osata ajaa? Oon ajanu 4 votta ja osaan ajaa kuule umpisessa ja mettässä helposti. Kannattaa miettiä mitä sanoo. Omistan kisakelkan ja oon ajellu monesti ummessa ja sohjossa eikä mitään vikaaa. Osaatko itse ajaa?

No ajatko sitten ite pyöräteillä? Jos et niin eihän tässä sillon sua haukuttu??!!

• ...
        ... kirjoitti:

No ajatko sitten ite pyöräteillä? Jos et niin eihän tässä sillon sua haukuttu??!!

Ajan jos on tarve niinku siinä korkalovaarassa. Ajan itsekki siitä vain tarvittaessa. Muuten ajan mettikössä.

• ...
        ... kirjoitti:

Ajan jos on tarve niinku siinä korkalovaarassa. Ajan itsekki siitä vain tarvittaessa. Muuten ajan mettikössä.

En kyllä ymmärrä miten tää nyt sua loukkas.. Mutta siis joo oon ite kans nähny ku korkalovaarassa ajellaan kelkoilla pyörätiellä EESTAAS vaikka näkevät että siinä on ihmisiä. Eivätkä tosiaan taija edes kypärää omistaa.

• JokerBoker

..Menehän sinä mammanpoika ite kuule sinne poromiehille rengiksi, olis täälläki sitten yksi tyhjänpäiväsestä asiasta inisijä vähemmän...

• asdd
        JokerBoker kirjoitti:

..Menehän sinä mammanpoika ite kuule sinne poromiehille rengiksi, olis täälläki sitten yksi tyhjänpäiväsestä asiasta inisijä vähemmän...

olen ollu renkinä. :D Ja siistiä oli. Toisin kuin eräillä.. Ootko koskaan edes kelkkaan koskenu? Jos olet ymmärrät mitä tarkoitan.

• hämmästelevä
        asdd kirjoitti:

olen ollu renkinä. :D Ja siistiä oli. Toisin kuin eräillä.. Ootko koskaan edes kelkkaan koskenu? Jos olet ymmärrät mitä tarkoitan.

Kyllä minäkin sen ymmärrän,jos tie pitää kelkalla
        ylittää,mutta poiketaan metsäreitiltä ja ajetaan
        pitkän matkaa pyörätietä pitkin,vaikka metsää myöten
        pääsisi tien reunaan saakka.Näyttää olevan ihan
        jokapäiväiväistä tuo homma.

• ottakaapa selvää
        hämmästelevä kirjoitti:

Kyllä minäkin sen ymmärrän,jos tie pitää kelkalla
        ylittää,mutta poiketaan metsäreitiltä ja ajetaan
        pitkän matkaa pyörätietä pitkin,vaikka metsää myöten
        pääsisi tien reunaan saakka.Näyttää olevan ihan
        jokapäiväiväistä tuo homma.

kyllähän se niin on, ettei sinne jalkakäytävälle ole mitään asiaa vaikka olis minkälainen kelkka /kuski. kelkalla saa ajaa vain reitillä ja metsässä VAIN maanomistajan luvalla.. kelkan saa ajaa kotoa lähimmälle reitille TIENPIENNARTA pitkin. vittu jos et usko niin kysy poliisilta!

• jalmari
        ottakaapa selvää kirjoitti:

kyllähän se niin on, ettei sinne jalkakäytävälle ole mitään asiaa vaikka olis minkälainen kelkka /kuski. kelkalla saa ajaa vain reitillä ja metsässä VAIN maanomistajan luvalla.. kelkan saa ajaa kotoa lähimmälle reitille TIENPIENNARTA pitkin. vittu jos et usko niin kysy poliisilta!

Jääalueella saa kans ja kun näemmä tuosta äskeisestä puuttu. Itekki sen pakolliset parisataa metriä pukkaan tienlaitaa/ojan pohjaa jotta pääsen pujahtamaan metikon siimekseen.
        Jos nyt on ihan pakko siellä ajaa niin mahollisimman hiljaa ja mieluiten seisaaltaan ja erityistä varovaisuutta noudattaen.
        Kukaan ala muutamaa metriä siirtää kelekkaa kärrysss reitin/maaston varteen ja jättää yhistelmän sinne.

• asdddd
        jalmari kirjoitti:

Jääalueella saa kans ja kun näemmä tuosta äskeisestä puuttu. Itekki sen pakolliset parisataa metriä pukkaan tienlaitaa/ojan pohjaa jotta pääsen pujahtamaan metikon siimekseen.
        Jos nyt on ihan pakko siellä ajaa niin mahollisimman hiljaa ja mieluiten seisaaltaan ja erityistä varovaisuutta noudattaen.
        Kukaan ala muutamaa metriä siirtää kelekkaa kärrysss reitin/maaston varteen ja jättää yhistelmän sinne.

Joo kelkkaa onkin hyvä pukata. :D:D Ellei ole käynnissä. Ja ite ajan aina sen kävelytien koska se mettäreitti johtaa siihen eikä siitä pääse muualle. Älytkää jo. Mopilijatkin vetää siinä 24/7. Ja se kävelytie on niin kapea että en ihmettele jos ei mahdu kävelemään. 300kg kelkka ja melkeen toista metriä leveä kelkka niin ei siinä oikeen reunassa ajamiset auta.

• jalankulkijan
        asdddd kirjoitti:

Joo kelkkaa onkin hyvä pukata. :D:D Ellei ole käynnissä. Ja ite ajan aina sen kävelytien koska se mettäreitti johtaa siihen eikä siitä pääse muualle. Älytkää jo. Mopilijatkin vetää siinä 24/7. Ja se kävelytie on niin kapea että en ihmettele jos ei mahdu kävelemään. 300kg kelkka ja melkeen toista metriä leveä kelkka niin ei siinä oikeen reunassa ajamiset auta.

piä varas pässi.. se olet nimittäin sitten sie jolla on väistämisvelvollisuus.. jalkakäytävällä kulkevan ei tartte kelkkoja varoa..

• asddddd
        jalankulkijan kirjoitti:

piä varas pässi.. se olet nimittäin sitten sie jolla on väistämisvelvollisuus.. jalkakäytävällä kulkevan ei tartte kelkkoja varoa..

Vai pässi? Jos olen kortin saanut niin kai mä se verran tajuun väistää? Ite oot pässi ku et ymmärrä asian päälle mitään, mutta suu vain käy.

• niinpä niin..
        asddddd kirjoitti:

Vai pässi? Jos olen kortin saanut niin kai mä se verran tajuun väistää? Ite oot pässi ku et ymmärrä asian päälle mitään, mutta suu vain käy.

kirjekurssilta saanu t-kortin.. jos autokoulussa oot ollu, niin kai sinun pitäs liikennesäännöt osata?? ja tietää etes suurinpiirtein missä sillä kelkallas saat ajaa.

• hämmästelevä
        jalankulkijan kirjoitti:

Saa kelkoilla ajaa ainoastaan;Sallituilla urilla,
        reiteillä tai jääpeitteisillä vesialueilla,joten
        käry käy välittömästi,kun kohdalleni sattuu kelkka
        kävelytiellä.

• asdddddd
        hämmästelevä kirjoitti:

Saa kelkoilla ajaa ainoastaan;Sallituilla urilla,
        reiteillä tai jääpeitteisillä vesialueilla,joten
        käry käy välittömästi,kun kohdalleni sattuu kelkka
        kävelytiellä.

Vai käry käy? Miten voit ilmoittaa jos et nää rekkaria. :D Ja pitäs löytyä jostakin todisteet??

• hämmästelevä
        asdddddd kirjoitti:

Vai käry käy? Miten voit ilmoittaa jos et nää rekkaria. :D Ja pitäs löytyä jostakin todisteet??

Tulit kelkalla kovaa vauhtia,kurvaten hurjasti
        Korkalovaaran kävelytiellä.Onneksi en ihan kohdalla
        ollut,alle olisin jäänyt.Rekkarin sain ylös,
        kun jouduit hiljentämään siirryttyäsi metsäreitille.
        Joten tiedossa on ja oli siellä pari muutakin
        kulkijaa samaan aikaan.

• Kelkalla?
        hämmästelevä kirjoitti:

Tulit kelkalla kovaa vauhtia,kurvaten hurjasti
        Korkalovaaran kävelytiellä.Onneksi en ihan kohdalla
        ollut,alle olisin jäänyt.Rekkarin sain ylös,
        kun jouduit hiljentämään siirryttyäsi metsäreitille.
        Joten tiedossa on ja oli siellä pari muutakin
        kulkijaa samaan aikaan.

Miekö tulin kova??

• joojaaa

Eihän se ole luvallista mutta jos käyttää riitävää varovaisuutta ja AJAA hiljaa ei luulis olevan vaaraa. Saarenkylässä enonveneeltä lähtee kelkkoja pitkin pyörätietä silloin kun ne lähtee maltillisesti ok mutta nissökin on pöljiä jotka ei välitä ohjeista vaan tukkivat kulkuväylät ja ajoradan vaarantaen muut liikkujat.Samahan se on laillisuuden kannalta kun kävelijät/ korankäyttäjät,hiihtäjät omivat kelkkaurat????? mahtuuhan sitä kulkemaa vai?????

• Kelkkailija81

Kuin Koirankävelyttäjät ja hiihtäjät ja sunnuntai kävelijät menee kelkkareittiä myöten. Painukaa pois reiteiltä. sitä kun tulee vaikka 60 km/h (sallittu nopeus) mutkaan ja kävelijä on vastassa, siinä on hengenlähtö kävelijällä lähellä.

Mua veetättää tommoiset tekopyhät ihmiset jotka valittaa jos joutuu ylittään kävelytien kun siirtyy reitille, mutta sitten kävellään kuin maailmanomistajat kelkkareitillä. ja kelkan pitää tietenkin maailmanomistajia väistää. vasta tuli mäntyvaaran mutkassa HIIHTÄJÄ kelkkareitillä keskellä mutkaa vastaan. onneksi tilannenopeutta ei ollut kuin 30 km/h, muuten ois saanu kukkaisa lähettää. säikähyksellä selvittiin molemmat.

Pata kattilaa soimaa, menkää itteenne.

• kelkkailija81 puhuu asiaa

Miettikääpä niin just tota. Seuraava hiihtäjä tai koiranulkoiluttajat jotka on kelkkareitil en väistä!

• hiihtelijä minäkin

Kelkkareiteillä ei tietääkseni ole liikennemerkkejä,
        jotka kieltävät kävelyn siellä.Kävely- ja pyörätiellä on
        merkki ainoastaan kävelijöille,sekä pyöräiliöille
        tarkoitettuun liikkumiseen. Mopot ja moottorikelkat ajakoot
        siellä,minne ne kuuluvatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe