Mitä teen kun

tytsy20v

seurustelen,mutta mies ei halua lapsia:( tai sitten ehkä(joskus)vanhana kork.yhden..En haluaisi lopettaa suhdetta,mutta olen aina suunnitellut saavani lapset hyvin nuorena20-25v..

5

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Jos tykkäät miehestä niin pysykää yhdessä ja antakaa ajan kulua. Jos haluat ehdottoasti lapsen hetimiten niin kyllä samaa haluavia miehiä löytyy mutta... kantsiiko noin nuorena ruveta perhettä perustamaan. Parasta olisi jos suhde ois ensin vakaalla pohjalla, opiskelut opiskeltu ja molempien täytyy haluta samaa eli tässä tapauksessa lasta. Käytä tuo energiasi nyt opiskeluun/työhön/ystäviin/harrastuksiin ja suhteeseesi. Lasten tultua energiasi menee heihin.

• Ensinnäkin nyt mietit todella tarkkaan mitä sä haluat elämältäs ja sitten kun oot siitä varma niin alat puhumaan miehes kanssa, että mitä hän haluaa.

Jos tilanne on niin, että sä haluat nuorena lapsen ja miehes ei ollenkaan niin silloin teidän on parasta erota. Voi tuntua tylyltä, mutta jos miehes on yhtään fiksumpi ja sullakin aivosolut toimii niin tiedät että te ette voi jaktaa. Sillä se vaatisi jommalta kummalta liian suuresta asiasta luopumista. Ja sitten jos sä joudut luopumaan lapsen saamisesta et voi ikinä antaa itselles sitä anteeksi ja jos miehes on fiksumpi tapaus niin hän ei voi vaatia sua saamasta lasta. Ei kukaan mies voi vaatia tollasta naiselta.

Ja toisaalta sä et voi alkaa pakottaa miestäs isäksi, on niitä naisia olemassa jotka hankkiutuu salaa raskaaksi ja sitten kun mies ei halunnutkaan sitä lasta niin nainen jääpi yh:ksi.

Noi lapsi kysymykset on sellasii mitkä pitäs todella ajoissa pohtia läpi, sillä jos toinen haluu ja toinen ei niin joka tapauksessa toisen elämän toiveet tulee murtumaan ja siinä onkin sitten mukava koittaa elää yhdessä kun tiedät ettei toinen tule ikinä saavuttamaan tärkeitä unelmiaan.

Mun mielestä jos sulle on todella tärkeää ja haluat aivan välttämättä lapsen niin kannattaa kysyä siltä mieheltäs haluaako hän lasta ja jos ei niin kannattaa pohtia miten jatkatte. Et tietenkään painosta mitenkään lapsi tai ero tyylillä vaan koitat järkevästi keskustella.

Itse suosittelisin, että jos sulla ei hormoonit kauheen kovalla tahdilla hyrrää niin odottaisit vähän vanhemmaksi. Kerkeisit vuosien aikana myös tutustua siihen miehees paremmin ja tietäisit, että onko teillä mahdollisuutta mennä ihan loppuun asti. Ettei käy sitä että hankit 22v lapsen ja 24v tuleekin ero kun huomaattekin ettette olleet toisianne varten.

Muutenkin kun pääset lähemmäks 30v ikää niin yleensä elämän tahti on jo vähän rauhoittunut. Opiskelut on ohi ja työpaikat pitäs olla jo hankittuna. Oma asuntokin tossa vaiheessa olis jo ihan hyvä olla. Ja ei ole sitä biletystä ja muita menoja niin paljoa vaan molemmat ovat jo kerinneet rauhoittua.

Välillä oikein käy säliksi niitä lapsia joidenka vanhemmat ovat 20v iässä hankkineet lapsen, kummallakaan ei ole mitään koulutusta ja muutenkaan kokemusta elämästä ja sitten pitäisi vielä ammatit opiskella, käydä töissä samalla ja hoitaa vielä sitä pientä lasta.
      Se on väärin sitä lasta kohtaan tuoda se tollaiseen elämäntilanteeseen mukaan missä se lapsi vain kärsii eikä saa tasapainoista elämää.

Eli meiti nyt mitä se miehes haluaa, millainen sen sun tulevan lapses tilanne olisi ja sitten vasta rupee miettimään "minäminä" tavalla. :)

• ......

tuossa tekstissäsi, että parikymppisten lapset joutuisuvat kärsimään vanhempien iän takia. minä olen 23 vuotias ja meillä on kaksi ihanaa lasta. olen kokenut erittäin positiivisesti asian että olen saanut lapsia näin nuorella iällä! itse olen vielä kotona lasten kanssa ensi syksyyn, kunnes kuopus on noin 2,5 vuotias, jolloin jatkan itse koulua ja lapset menevät tarhaan. tähän asti ollaan elelty miehen palkalla ja kelan kotihoidontuella.
        ihmettelen sitä, että miksi säälit parikymppisten lapsia joiden äiti on töissä tai opiskelee, muttet kolmikymppisten lapsia joiden äiti on töissä? vai loppuuko kolmikymppisillä työnteko lasten saantiin?
        en millään muotoa koe, että lapsemme olisi jäänyt jostain oleellisesta paitsi ikäni takia. ehkä ei ole kaikkia uusia pelejä ja vempeleitä, mutta hyvin jaksaa tämä mamma laskea mäkeä ja pelata jalkapalloa:)!
        ap:lle an osaa mitään neuvoa antaa! toivottavasti saatte miehenne kanssa asian puhuttua!

• ...... kirjoitti:

tuossa tekstissäsi, että parikymppisten lapset joutuisuvat kärsimään vanhempien iän takia. minä olen 23 vuotias ja meillä on kaksi ihanaa lasta. olen kokenut erittäin positiivisesti asian että olen saanut lapsia näin nuorella iällä! itse olen vielä kotona lasten kanssa ensi syksyyn, kunnes kuopus on noin 2,5 vuotias, jolloin jatkan itse koulua ja lapset menevät tarhaan. tähän asti ollaan elelty miehen palkalla ja kelan kotihoidontuella.
        ihmettelen sitä, että miksi säälit parikymppisten lapsia joiden äiti on töissä tai opiskelee, muttet kolmikymppisten lapsia joiden äiti on töissä? vai loppuuko kolmikymppisillä työnteko lasten saantiin?
        en millään muotoa koe, että lapsemme olisi jäänyt jostain oleellisesta paitsi ikäni takia. ehkä ei ole kaikkia uusia pelejä ja vempeleitä, mutta hyvin jaksaa tämä mamma laskea mäkeä ja pelata jalkapalloa:)!
        ap:lle an osaa mitään neuvoa antaa! toivottavasti saatte miehenne kanssa asian puhuttua!

Eihän ihmisiä voi ikinä yleistää tyyliin "kaikki parikymppiset", mutta itse olen tässä vain tuttavapiirissä ja jopa kaverin kohdalla ollut sellainen tilanne, että ollaan ekassa kunnon suhteessa ~20v hankittu lapsi. Kumpikaan ikinä asunut kuin kotonaan ja sitten pitänyt muuttaa ekaan yhteiseen kämppään lapsen kanssa.
        Ammattia ei ole kummallakaan joten tehdään jotain hanttihommia, että saadaan se leipä ja voi siihen pöytään.
        Siinä sitten mietitään kun tulee ero kun ei ehkä oltukkaan vielä valmiita niin suureen muutokseen elämässä ja nyt lapsi elää yh äitinsä kanssa kahdestaan. Ei ehkä se kaikista optimein tilanne pienelle lapselle kasvaa juuri ja juuri valtion tuilla pärjäävän äitinsä kanssa kahdestaan. :)

Muutenkin yleisesti vielä noin nuorella iällä se kaikkien ykkösasia elämässä ei ole se perheen perustaminen, on poikkeuksia kuten juuri sinä voit olla, eli olet jo suunnitellut pienestä asti hankkivas lapset nuorena ja olet siihen löytänyt sopivan miehen. Ja jos kerta olet tiedostanut jo pitkään hankkivas lapsen nuorena niin varmasti ymmärrät ettei sitä lähetä tyttöporukan kanssa pattajalle bilettää viikoks kun on pieniä lapsia kotona. :) On monia nuoria naisia jotka ei ymmärrä mitä äitiä olo on, vaan pistetään joko vanhemmat tai joku hoitaja vahtimaan lapsia kun itse mennää baarii bilettää ja tullaan sitten yöllä jonkun random kaverin kanssa nukkumaan kotiin.

AP:n tapauksessa taas se mies on sellainen jota ei paljoa lapsi kiinnosta, eli voisin hatusta heittää veikkauksen että 80% ~20v miehistä ei ole vielä halukas perustamaan perhettä ja tämä tuo sitten vaikeuksia elämään jos mennään hankkimaan lapsi ja leikkimään kotia liian nuorena.

Ja siis se ero 20v ja 30v äitien suhteen on siinä, että yleensä niillä 30v äiteillä on jo jokin koulutus eli on varma hyvä ammatti tiedossa kun lapsi syntyy, eli taloudellinen tilanne on vakaa. Kun taas 20v opiskelija joutuu aika pienillä tuloilla elämään ja jos siinä pitäis vielä lapsi elättää samalla kun itselle meinaa edes rahat riittää omiin menoihin. :)

Ja siis tämähän on kärjistettyä, ei voida olettaa että jokainen 20v lapsen hankkinut on opiskelevä yh joka elää valtion tuilla. On vain suurempi mahdollisuus siihen, että lapsella ei ole niin hyvät lähtökohdat elämään kuin niiden vanhempien lapsilla joilla on jo valmiit ammatit ja oma koti missä kasvattaa lapsen ja raha-asiat on katsottu niin, että riittää maksaa lapselle sen harrastukset ja koulut jne. :)

• ..........
        beefcake kirjoitti:

Eihän ihmisiä voi ikinä yleistää tyyliin "kaikki parikymppiset", mutta itse olen tässä vain tuttavapiirissä ja jopa kaverin kohdalla ollut sellainen tilanne, että ollaan ekassa kunnon suhteessa ~20v hankittu lapsi. Kumpikaan ikinä asunut kuin kotonaan ja sitten pitänyt muuttaa ekaan yhteiseen kämppään lapsen kanssa.
        Ammattia ei ole kummallakaan joten tehdään jotain hanttihommia, että saadaan se leipä ja voi siihen pöytään.
        Siinä sitten mietitään kun tulee ero kun ei ehkä oltukkaan vielä valmiita niin suureen muutokseen elämässä ja nyt lapsi elää yh äitinsä kanssa kahdestaan. Ei ehkä se kaikista optimein tilanne pienelle lapselle kasvaa juuri ja juuri valtion tuilla pärjäävän äitinsä kanssa kahdestaan. :)

Muutenkin yleisesti vielä noin nuorella iällä se kaikkien ykkösasia elämässä ei ole se perheen perustaminen, on poikkeuksia kuten juuri sinä voit olla, eli olet jo suunnitellut pienestä asti hankkivas lapset nuorena ja olet siihen löytänyt sopivan miehen. Ja jos kerta olet tiedostanut jo pitkään hankkivas lapsen nuorena niin varmasti ymmärrät ettei sitä lähetä tyttöporukan kanssa pattajalle bilettää viikoks kun on pieniä lapsia kotona. :) On monia nuoria naisia jotka ei ymmärrä mitä äitiä olo on, vaan pistetään joko vanhemmat tai joku hoitaja vahtimaan lapsia kun itse mennää baarii bilettää ja tullaan sitten yöllä jonkun random kaverin kanssa nukkumaan kotiin.

AP:n tapauksessa taas se mies on sellainen jota ei paljoa lapsi kiinnosta, eli voisin hatusta heittää veikkauksen että 80% ~20v miehistä ei ole vielä halukas perustamaan perhettä ja tämä tuo sitten vaikeuksia elämään jos mennään hankkimaan lapsi ja leikkimään kotia liian nuorena.

Ja siis se ero 20v ja 30v äitien suhteen on siinä, että yleensä niillä 30v äiteillä on jo jokin koulutus eli on varma hyvä ammatti tiedossa kun lapsi syntyy, eli taloudellinen tilanne on vakaa. Kun taas 20v opiskelija joutuu aika pienillä tuloilla elämään ja jos siinä pitäis vielä lapsi elättää samalla kun itselle meinaa edes rahat riittää omiin menoihin. :)

Ja siis tämähän on kärjistettyä, ei voida olettaa että jokainen 20v lapsen hankkinut on opiskelevä yh joka elää valtion tuilla. On vain suurempi mahdollisuus siihen, että lapsella ei ole niin hyvät lähtökohdat elämään kuin niiden vanhempien lapsilla joilla on jo valmiit ammatit ja oma koti missä kasvattaa lapsen ja raha-asiat on katsottu niin, että riittää maksaa lapselle sen harrastukset ja koulut jne. :)

taisin itsekkin vähän turhan kärkkäästi tossa kirjoittaa yön pikkutunneilla:). yleensä jätän nuorten äitien kommentit omaan arvoonsa, koska en ollenkaan samaistu että olisin hirveä 2kymppinen bilemamma. joo siis olen ehdottoman samaa mieltä että kaikille ei sovi lasten teko parikymppisenä! toisten tosiaan pitää rauhoittua vähäsen, sillä lapsi perheen arkea ei voi kukaan täysin kuvitella ennen kuin sen kokee, eikä lapsiperheestä pääse pois jos se elämä ei sitten kiinnostakkaan. eli täytyy olla varma että pystyy jättämään itsensä joksikin aikaa kakkossijalle omassa elämässä. tämä asia juuri on monelle vaikea.
        itse en ikinä ole ollut baari ihmisiä joten tämä asia ei ole ollut ongelma. lapset ei ole olleet ikinä yön yli hoidossa, ei sillä etteikö pärjäisi, vaan sillä ettei ole ollut mitään syytä.
        ap, kauanko olette olleet yhdessä? tuntuisiko niin kauhealta vaihtaa mies sellaiseen mieheen jonka ajatus asiasta ois suunnilleen sama? kun minä tapasin mieheni, niin jo ihan alussa sanoin että haluan lapsia nuorena. jos mieheni olisi ollut eri mieltä niin oisin varmaan lähtenyt. en usko että kukaan mies olisi niin uskomaton, että hänen takiaan oisin hylännyt lapsihaaveet! siis en tietenkään olisi lapsia tehnyt jos heille ei olisi ollut isää, mutta tarkoitan sitä että tuo on niin iso kysymys parisuhteessa että ajatusten olisi hyvä olla jokseenkin samansuuntaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe