miten päästä yli?

petetty88--

poika ystäväni petti minua noin vuosi sitten kun olimme olleet 4kk yhdessä. tuo oli humalainen yhden illan juttu tuntemattoman naisen kanssa. pari viikkoa raivottuani "annoin anteeksi" ja otin hänet takaisin. ajattelen tuota juttua kuitenkin joka päivä ja se saa minut voimaan todella pahoin. en voi puhua asiasta hänelle koska hän suuttuu siitä, enkä usko että sekään auttaisi. asumme nyt yhdessä ja minua pelottaa että se tapahtuu uudestaan. hän petti myös entistä tyttöystäväänsä, mutta tämä ei antanut anteeksi. teinköhän väärin kun otin hänet takaisin? miten pystyn pääsemään yli tuosta? haluaisin luottaa häneen, mutten tiedä pystynkö..apua.

19

1210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuinen nainen (40v)

Olin sinun ikäisenäsi samassa tilanteessa. Jatkoin, annoin anteeksi, luotin - ja löysin itseni petettynä uudelleen ja uudelleen.

Olet nuori, jos itse saisin saman tilanteen takaisin tiedän täysin mitä tekisin - lähtisin erilleen ko miehestä. Sinulla on mahdollisuus aloittaa seurustelu uuden miehen kanssa, joka arvostaa sinua ja joka rakastaa sinua, ja myös ilmaisee sen omilla teoillaan.

Eroa, itke itkut ja jatka elämääsi. Sinulla on kaikki mahdollisuudet tulla onnelliseksi. Pelkään, että jos jatkat löydät itsesi minunkaltaisesta tilanteesta nelikymppisenä - takana 20 vuotta yhdessäoloa, petosta, katkeruutta. Elämä on mennyt yhdessä miehen kanssa, joka sanoin rakastavansa minua mutta ei sitten ainakaan teoillaan pystynyt sitä osoittamaan - päinvastoin.

• =nainen=

Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, olen minä samaa mieltä. Luottamus ansaitaan teoin ei lupauksin. Näyttää siltä että tässä kohtaa sanonta: kerran pettää aina pettää taitaa pitää paikkansa. Et luultavasti tule luottamaan koskaan poikaystävääsi.. huomaat miettiväsi eri tilanteissa asiaa, etkä voi koskaan olla varma. Siis miksi haaskaisit elämääsi epävarmuuteen. Itse elin viisi vuotta suhteessa missä kumppanini petti minua lupauksistaan huolimatta. Katkera olen itselleni että siedin sitä niin kauan, mutta nyt onnellinen että lähdin viimein. Tiedän että hänen nykyinen avopuolisonsa tuskin on onnellinen, koska sama jatkuu hänen kanssaan. Meillä on yksi elämä ja minä haluan elää sen kaikkea muuta kuin onnettomana. Tsemppiä sinulle.

• petetty88--
        =nainen= kirjoitti:

Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, olen minä samaa mieltä. Luottamus ansaitaan teoin ei lupauksin. Näyttää siltä että tässä kohtaa sanonta: kerran pettää aina pettää taitaa pitää paikkansa. Et luultavasti tule luottamaan koskaan poikaystävääsi.. huomaat miettiväsi eri tilanteissa asiaa, etkä voi koskaan olla varma. Siis miksi haaskaisit elämääsi epävarmuuteen. Itse elin viisi vuotta suhteessa missä kumppanini petti minua lupauksistaan huolimatta. Katkera olen itselleni että siedin sitä niin kauan, mutta nyt onnellinen että lähdin viimein. Tiedän että hänen nykyinen avopuolisonsa tuskin on onnellinen, koska sama jatkuu hänen kanssaan. Meillä on yksi elämä ja minä haluan elää sen kaikkea muuta kuin onnettomana. Tsemppiä sinulle.

kiitos siitä että täällä on noin ihaniakin ihmisiä, jotka haluavat neuvoa ja auttaa eikä vaan hauku tyhmäksi luuseriksi :) luin muiden juttuja tältä palstalta ja huomasin että minulla on asiat aika hyvin kun ei ole lapsia eikä yhteistä omaisuutta. asumme vuokra-asunnossa mistä pääsee pois heti kun siltä tuntuu. ja koirakin on minun nimissä :) testaan tätä äijää vähän aikaa ja katon miltä rupee näyttämään. ja jos ei ala luottamusta löytymään niin eiku etiäpäin (sano mummo lumessa) :) palataan toverit!

• =nainen=
        petetty88-- kirjoitti:

kiitos siitä että täällä on noin ihaniakin ihmisiä, jotka haluavat neuvoa ja auttaa eikä vaan hauku tyhmäksi luuseriksi :) luin muiden juttuja tältä palstalta ja huomasin että minulla on asiat aika hyvin kun ei ole lapsia eikä yhteistä omaisuutta. asumme vuokra-asunnossa mistä pääsee pois heti kun siltä tuntuu. ja koirakin on minun nimissä :) testaan tätä äijää vähän aikaa ja katon miltä rupee näyttämään. ja jos ei ala luottamusta löytymään niin eiku etiäpäin (sano mummo lumessa) :) palataan toverit!

Minäkin aina välillä eksyn lukemaan tänne näitä juttuja. Todellakin siinä mielessä on hyvä että tilanteesi on vielä tuollainen, josta pääset suht helposti lähtemään. Minun ei todellakaan käy kateeksi eksäni nykyistä joka elää nyt sitä elämää, mihin minä meinasin jäädä. Ikuiset arvet siitä suhteesta jäi. Luottamus miehiin meni useaksi vuodeksi ja olin mielummin yksin, mikä teki hyvää itselleni. Nyt olen taas pitkästä aikaa suhteessa ja onnellinen. Toivottavasti sitä pettymyksen päivää ei tule minulle, koska kenkää tulee saman tien. Muista että on niitä kunnollisiakin miehiä ja sinä antaitset vain parasta!

• "Kaiken" nähnyt

elää peloissasi epäluotettavan ihmisen kanssa, tuskinpa vaan. Lyhyempi helvetti siitä sinulle tulee kun päästät irti. Jatkat suhdetta tai et, molemmat vaihtoehdot vaativat suruaikansa, mutta puhtaalta pöydältä on aina mukavampi rakentaa huomista. Tuon pettäjän kanssa se ei tule sinulta onnistumaan. Olet nuori ja elämä edessä, miksi kuluttaa aikaa väärään suhteeseen. Löydät noilla kilometrimäärillä pomminvarmasti miehen, joka osaa arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Ole rehellinen itsellesi, se nk. poikaystävä ei sitä sinulle ole.

• petetty88--

onkohan mahdollista että poikaystäväni olisi parantanut tapansa? vai onko pettäjä aina pettäjä? joka kerta pettäessään hän on ollut humalassa (siis exäänsäkin pettäessään). hän on vasta 22v..ehkä hän aikuistuu vielä...? toivossa on hyvä elää... :S

• ....
        petetty88-- kirjoitti:

onkohan mahdollista että poikaystäväni olisi parantanut tapansa? vai onko pettäjä aina pettäjä? joka kerta pettäessään hän on ollut humalassa (siis exäänsäkin pettäessään). hän on vasta 22v..ehkä hän aikuistuu vielä...? toivossa on hyvä elää... :S

muutu.

• Ei todellakaan
        petetty88-- kirjoitti:

lapamatokin. Pettäminen on henkisesti heikon ihmisen keino hakea itselleen hyväksyntää. Humalatila pienentää estoja, sehän tiedetään. Pettäjällä humala on kuitenkin yksi pakokeino todellisuudesta, vedotaan humalatilaan; eksyi kulli kaverin pesään koska olin juovuksissa. Eihän se mihinkään eksy, oma halu ja päätös siinä on takana.
        Jos se kultapuppelisi oikeasti sinua rakastaisi hän olisi ruuvannut korkin kiinni aikaa sitten. Sama levy jos soi kuin edellisessä suhteessa olet liian hyväuskoinen sen suhteen että ihmeparaneminen tapahtuisi. Kyllä se jannu vielä oppii oleen pettämäti sitten kun ei seiso muu kuin järki (mikä jo seisookin)tai kalma korjaa. Älä pilaa omaa elämääsi pitämällä itseään etsivän pettäjän kulissia yllä.

• on ei koskaan pettäjä?

Jos pettäjä on aina pettäjä, onko ei-pettäjä aina ei-pettäjä?

• Ei tarvi epäillä

Ei-pettäjä on ei-pettäjä allekirjoittaneen tapauksessa. Se on päätös mistä ei ole tarvetta lipsua. Se on rehellisyyttä itseä ja puolisoa kohtaan. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta niin se onkin. Itseluottamusta, sitä se vaatii, ei mitään taikatemppuja.

• petetty88--

hävettää vähän tässä vaiheessa tunnustaa että olen itsekin pettänyt aiempaa kumppaniani. tuo tuli ajatuksiini kun mietin että onko pettäjä aina pettäjä ja muistin itsekin pettäneeni, itsestäni voin kyllä olla varma ettei tuo väite toteudu minun kohdallani. suhde jossa petin, alkoi minun ollessani 16vuotias, seurustelimme pari vuotta, muutimme yhteen, mutta sitten huomasin etten ollutkaan valmis seurustelemaan yhden ja saman pojan kanssa koko loppu elämääni, toisin kun olin ihastuspäissäni kuvitellut. huomasin ettei kyseinen poika välttämättä ollutkaan SE OIKEA ja aloin katselemaan ympärilleni.. pojassa ei sinänsä mitään vikaa ollut, paitsi liika kiltteys. petin häntä monta kertaa, mutten uskaltanut jättää häntä koska luulin olevani riippuvainen hänestä (hän oli ensimmäinen poikaystäväni ikinä). poika antoi anteeksi yhä uudestaan ja uudestaan, kunnes itse tajusin etten voi kohdella häntä noin ja jätin hänet vaikka se vaikeaa olikin. hänellä ei ollut yhtään itsekunnioitusta vaan melkeinpä kirjaimellisesti odotti kotona kun minä juoksin baareissa etsimässä uusia kokemuksia. minua kaduttaa tuo ihan kauheasti. olen varma että olen aikuistunut sen verran etten enää ajaudu tuollaiseen tilanteeseen jossa minä pettäisin. en ole enää niin riippuvainen siitä että saa joka yö käpertyä jonkun kainaloon.
      Tuosta suhteesta on siis aikaa n. 3 vuotta (kyllä, olen nuori tyttönen :)) ja olen varma etten tee niin uudestaan. Nykyisen poikaystäväni viimeisimmästä pettämisestä (ja ainoasta MINUN kanssani) on kulunut vain vajaa vuosi...onko hän voinut siinä ajassa viisastua ja tajunnut asioita samalla tavalla? eilen yritin puhua ajatuksistani hänen kanssaan, mutta meinasi taas mennä riitelyksi ja hän lopetti keskustelun suunnilleen näin "senkun mietit ihan keskenäsi". ihan kun se olisi vain MINUN ongelmani etten luota häneen paskan vertaa...eipä hänkään kyllä luota minuun, vaikka sen olisin ansainnut.
      Se on mahdollista että hän on myös muuttumassa, koska halusi kanssani kihloihinkin.. Hän on seurustellut vakavasti 3 kertaa..ensimmäinen oli n.16-18vuotiaana, tätä tyttöä hän petti parhaan kaverinsa tyttöystävän kanssa humalassa ja se juttu loppui siihen. Seuraava suhde kesti noin puoli vuotta, MUTTA tätä tyttöä hän EI pettänyt kertaakaan. Ja siis minua hän petti 4kk seurustelun jälkeen..jos nuo pettämiskerran lasketaan niin minulla niitä on enemmän, mutta vain siinä yhdessä teinisuhteessa..

Kiitos ihanat ihmiset jos jaksoitte lukea tämän, vaikka tulikin taas hirveesti tekstiä :)

• Olet vajokki

Nythän teitä on kaksi kusipäätä samassa taloudessa. Pitäkää vaan lujasti toisistanne kiinni niin ette ole muiden asioita sotkemassa. Sääli on sairautta ja minä säälin teitä aivan sairaasti. Kaltaisenne epäkypsät "aikuiset" kun saataisiin karsittua pois joukosta niin avot.

• petetty88--
        Olet vajokki kirjoitti:

Nythän teitä on kaksi kusipäätä samassa taloudessa. Pitäkää vaan lujasti toisistanne kiinni niin ette ole muiden asioita sotkemassa. Sääli on sairautta ja minä säälin teitä aivan sairaasti. Kaltaisenne epäkypsät "aikuiset" kun saataisiin karsittua pois joukosta niin avot.

en ole ollut "aikuinen" 16vuotiaana :O

• haluaisin tietää
        Olet vajokki kirjoitti:

haluaisin tietää miten tämän kommentin kirjoittaja on selvinnyt elämästään ilman virheitä?

• Avittaako?
        haluaisin tietää kirjoitti:

haluaisin tietää miten tämän kommentin kirjoittaja on selvinnyt elämästään ilman virheitä?

rehellinen itselleen parisuhteessa, puoliso saa nauttia samoista eduista siinä samalla. Huomauttaisin että kirjoittelemme uskottomuus-otsakkeen alla. Muista virheistä keskustellaan muilla osastoilla. Suonet anteeksi, mutta en keksi edellisestä kommentista osiota jossa kertoisin olevani virheetön.

• Se kymmenes nainen

Jospa et olekaan poikaystävällesi SE OIKEA ja siksi hän pettää?

Jos se pettäjä ei osaa luottaa, niin onko kyse siitä, että itse pettää ja luulee kaikkien tekevän samoin?

Luottamuksen rakentamiseen ei ole kuin yksi tie - keskutelu ja avoimuus. Yritä saada poikaystäväsi puhumaan...

• petetty88--
        Se kymmenes nainen kirjoitti:

Jos se pettäjä ei osaa luottaa, niin onko kyse siitä, että itse pettää ja luulee kaikkien tekevän samoin?

Luottamuksen rakentamiseen ei ole kuin yksi tie - keskutelu ja avoimuus. Yritä saada poikaystäväsi puhumaan...

jos hän jo 4kk seurustelun jälkeen oli tullut siihen tulokseen kännipäissään etten ole hänelle se oikea, vaan se narkkarityttö baarissa, niin miksi hän vieläkin seurustelee kanssani ja on kanssani kihloissa? ollaan puhuttu asiat "selviksi" mutta minua silti vaivaa tuo vuoden takainen juttu joka päivä..ongelmani siis on että miten pääsisin tuosta jo yli ja osaisin olla ajattelematta sitä?

• petetty88--
        Se kymmenes nainen kirjoitti:

"Jos se pettäjä ei osaa luottaa, niin onko kyse siitä, että itse pettää ja luulee kaikkien tekevän samoin?"
        Tuota se oli varmaan/kuulemma silloin vuosi sitten, mutta toivon ja yritän uskoa että se olisi muuttunut..haluaisin luottaa poikaystävääni itsekin ja olla ajattelematta koko asiaa...:(

• tulee...

takuu varmasti pettämään sinua uudelleen ja uudelleen. Hän on itsekkin vielä nuori ja haluaa kokeilla muitakin tyttöjä tulevaisuudessa, se on aivan varmaa tuollaisella luonteella jossa on lähes jokasuhteessa pettänyt. Myös sinua! Et pysty koskaan luottamaan häneen 100% joten miksi tuhlaat aikaasi häneen?!! Vaikea sitä luottamusta on rakentaa tuollaiselle pohjalle. Eroa nyt kun se vielä on helpompaa, parin vuoden päästä sinua on taas petetty ja eroaminen on aina vaan vaikeampaa kiintymyksen vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe