Tänään Prismassa ykkösellä kerrottiin saksalaisesta tutkimuksesta, että aidot vaaleahiuksiset ihmiset ovat häviämässä maapallolta. Kahdensadan vuoden päästä ei ole enää blondeja (paitsi purkkiblondeja). Vaaleat hiukset saadakseen pitää se geeni saada molemmilta vanhemmilta, on väistyvä ominaisuus. Vallitsevana maailmassa ovat tummat ja tummahiuksiset ihmiset jo nyt. Suomessa on kuulema kaikista maista eniten blondeja.
Niin, piti kysymän miespuolisilta, että kumpi miellyttää enemmän tumma vai blondi nainen? Vai kenties brunetti tai punapää? Punapäitä lienee vielä vähemmän, eikös niitä ole lähinnä Irlannissa? Siis kysyn nyt vain ulkonäöllistä viehätystä. Vai onko sen nyt niin väliä....
t."se aito"
Aidot blondit sukupuuttoon
39
3066
Vastaukset
- "tumma vai vaalea"
Se on ihan puhdas makuasia ja makuja on yhtä monia kun on ihmisiäkin. Ja lopulta se tuskin väristä on kiinni kun kolahtaa niin kolahtaa oli se tumma tai vaalea. En minä ainakaan koskaan ole tukanvärin mukaan ketään valinnut. Sen on saanut siinä sivussa sen värisenä mikä kohteella on ollut. Nyt puhun pohjoismaalaisista ihmisistä.
- mitä pahaa?
Jaa että "aidot"?? Onko sillä sun mielestäs jotain merkitystä, millä tavalla hiusten vaaleus on syntynyt? Melkein kaikki naiset värjäävät hiuksiaan ja vaihtavat väriä vaihtelua saadakseen. Siis onko jotain pahaa siinä että käyttää hiusvärejä? Hiusvärien käyttö on verrattavissa vaatteiden vaihteluun tai meikkaamiseen, ei todellakaan tee ketään epäaidoksi.
Epäaitoa on silikoonit ja kauneusleikkaukset, botoxit ja rasvaimut, mutta EI hiusten värjäys tai meikkaaminen tai pukeutuminen. Ne on "kevyempää" ulkonäöllä leikittelyä, jota harrastaa kaikki, eikä sitä yritetäkkään salailla millään tavalla, koska se ei ole mitään hävettävää. - Ei se blondi ole pelkästään...
mitä pahaa? kirjoitti:
Jaa että "aidot"?? Onko sillä sun mielestäs jotain merkitystä, millä tavalla hiusten vaaleus on syntynyt? Melkein kaikki naiset värjäävät hiuksiaan ja vaihtavat väriä vaihtelua saadakseen. Siis onko jotain pahaa siinä että käyttää hiusvärejä? Hiusvärien käyttö on verrattavissa vaatteiden vaihteluun tai meikkaamiseen, ei todellakaan tee ketään epäaidoksi.
Epäaitoa on silikoonit ja kauneusleikkaukset, botoxit ja rasvaimut, mutta EI hiusten värjäys tai meikkaaminen tai pukeutuminen. Ne on "kevyempää" ulkonäöllä leikittelyä, jota harrastaa kaikki, eikä sitä yritetäkkään salailla millään tavalla, koska se ei ole mitään hävettävää.Siis blondilla kaikki muutkin karvat ovat vaaleampia. Ei apinamaisia karvakinttuja jne.
En erityisemmin pidä näystä, jos tumma vaalentaa hiuksensa. Sen näkee kyllä päältä ja mielestäni olisi parempi pysyä tummana, jos kerta sellainen on. Myöskään luonnostaan vaalealle tumma tukka ei sovi. Jos vähän vaalentaa tai värjää tummemmaksi, se on ulkonäön osalta ihan OK mutta miksi ei voisi olla sen näköinen kuin on ?
- .....
Joo no jos tälle tielle lähdetään, niin itse näin sellaisen dokumentin missä sanottiin myös suomalaisten "kuolevan sukupuuttoon". En muista mikä se aikaraja oli, jotain satoja vuosia, jolloin myös suomalaiset olisivat tässä globalisaatiossa sekoittuneet muihin kansoihin. Että ei niistä blondeista kannata kauheasti huolehtia, mieluummin suomalaisista! :D
- muuttuu mulateiksi
Myös vaaleaihoiset ihmiset häviävät. Mustia ja värillisiä on jo nyt maapallolla enemmistö, ja seka-avioliitoissa aina tumma väri periytyy. Mutta mitäs siitä? Ei kai sillä ole väliä, minkä värinen iho ja hiukset meillä on.
Miksi pitäisi huolehtia suomalaisten säilymisestä sen näköisinä kun ovat ennen olleet? Suomalaiset ovat muuttuneet muutenkin, esim ihmisten keskipituus oli vielä 50 vuotta sitten 20 cm vähemmän kuin nyt. Aikoinaan meissä oli enemmän mongolipiirteitä, ja vielä aikaisemmin muistutettiin apinoita. - sitten on ?
muuttuu mulateiksi kirjoitti:
Myös vaaleaihoiset ihmiset häviävät. Mustia ja värillisiä on jo nyt maapallolla enemmistö, ja seka-avioliitoissa aina tumma väri periytyy. Mutta mitäs siitä? Ei kai sillä ole väliä, minkä värinen iho ja hiukset meillä on.
Miksi pitäisi huolehtia suomalaisten säilymisestä sen näköisinä kun ovat ennen olleet? Suomalaiset ovat muuttuneet muutenkin, esim ihmisten keskipituus oli vielä 50 vuotta sitten 20 cm vähemmän kuin nyt. Aikoinaan meissä oli enemmän mongolipiirteitä, ja vielä aikaisemmin muistutettiin apinoita.Elämistä yli varojen, laiskottelua kun ulkomaalaiset tekevät työt ja hoitavat vanhukset. Kieli ? Maa ? No ehkä Kalevasta aina joku kappale säilyy niin kauan kuin jotain kultturia on jäljellä.
- sieltä on tultu
muuttuu mulateiksi kirjoitti:
Miksi pitäisi huolehtia suomalaisten säilymisestä sen näköisinä kun ovat ennen olleet? Suomalaiset ovat muuttuneet muutenkin, esim ihmisten keskipituus oli vielä 50 vuotta sitten 20 cm vähemmän kuin nyt. Aikoinaan meissä oli enemmän mongolipiirteitä, ja vielä aikaisemmin muistutettiin apinoita.Tumma suunta on juuri se apinan suunta, sieltä on tultu pitkä matka ja viisastuttu on kyllä huolestua siitä että sinne suntaan mennään takaisinpäin ja kovaa, saadaan kyllä lisää hormoneja ja karvaa mutta samalla tyhmennytään, joten on siinä huoli. USAn väestössä valkoihoinen on vähemmäistöryhmä vuonna 2042 ja tämä siksi koska valkoiset ei mieti pätkän vertaa minkälaisten nappisilmien kanssa ne geeninsä laimentaa.
- tutkimuksesta
Siinä selitettiin suomalaisten olemukseen vaikuttaneen suuresti hengissä selviytymisen niukalla auringonvalolla ja ruokavaliolla, johon on kuulunut kauan oleellisena osana lehmän maito. Vaikeissa oloissa ihmisten luonne ja ahkeruus ovat olleet myös keskeisiä tekijöitä pärjätä hengissä. Tämä oli tutkimuksen mukaan suosinut vaaleita. Tummaihoiset (= myös tummatukkaiset) kärsisivät Suomen olosuhteissa usein riisitaudista.
- ajw
Varmaan irlannissa arvostavat blondeja kun niitä on vähemmän mutta punahiuksinen tänks.
- RepeReiska
Tykkään tummatukkasista naisista enemmän. Ne on upeemman näkösiä.
- blackmagictiger
OLISI IHANAA SEURUSTELLA KOIRARAKKAAN JA KISSARAKKAAN BLONDIN KANSSA JA SITTEN OLLA KIHLOISSAKIN TÄMÄN KANSSA JA MENNÄ AINA AVIOLIITTOON SAAKKA JA SITTEN VIELÄ MENNÄ NAIMISIIN TÄMÄN KANSSA KOMEASTI JA SITTEN VIIHTYÄ TÄMÄN KANSSA S IP JUHLISSA JA SITTEN VIELÄ TÄLLÄ TURKOOSI ILTAPUKU KUN MULLA OIS SITTE SMOKKI JA MYÖHEMMIN TAAS MERSU-TAKKI TAIKKA SITTEN BASEBALL TAKKI PRÄTKÄTAKKI US-ARMY STYLE JA TÄLLÄ MINKKITURKKI JA KUSKATA TÄTÄ JOPA HONDA CB 350MPILLÄ KUN TÄMÄ TULISI JUNALLA ASUINPAIKKAANI MM HÄMEENLINNAAN JA TAMPEREELLE KESÄLLÄ JA PARKANON ASEMALTA MENISIMME KAVERINI JORMAN TAIKKAS TAPION LUOKSE
- ...........
Siispä aidot blondit nyt lisääntymään keskenään ja hankkimaan paljon lapsia, niin saadaan laji säilymään! Hopi hopi!
- gjisrsgjigs
En oikein ota tuota tutkimustulosta tosissani omien geenieni vuoksi. Itse nimittäin olen luonnostani vaalea, vaikka äiti on brunette ja isällä musta tukka. Että repikääpä siitä. On tukka toki tummunut 20. ikävuoteen mennessä hieman, mutta ei tukka nyt mikään vaaleanruskeakaan ole.
- siitä..
hauska juttu että joku ominaisuus voi olla piilevänä monta sukupolvea ja sitten voimistua jälleen.
- pitää paikkansa
Suomalaiset, keskinkertaista tummemmatkin sellaiset, ovat kuitenkin pohjimmiltaa aika vaaleita. Siis kantavat pääosin vaaleuden geenejä vaikka eivät blondeja olisikaan. On tietty aika epätodennäköistä, jos molemmat vanhemmat ovat tumman oloisia että jälkikasvu syntyisi "blondina". Mutta kyllä se mahdollista on.
Ja on siihen muitakin aivan luonnollisia tunnettuja selityksiä .... - Rowen82
Isälläsi on mustahiuksiseksi tekevä geeni ja äidilläsi ruskeahiuksiseksi tekevä, mutta kummallakin on myös vaaleahiuksisuuden geeni. Jokaisella ihmisellä on kaksi hiustenvärin määräävää geeniä. Sitä ei vaan vanhemmistasi näe, että heillä on se vaaleahiuksisuusgeeni, koska vaalea hiusväri on väistyvä ominaisuus. Sinä kuitenkin olet perinyt molemmilta vanhemmiltasi juuri sen vaaleahiuksisuuden geenin, ja siksi hiustesi väri on vaalea. Jos olisit perinyt kyseisen geenin vain toiselta, hiuksesi olisivat ruskeat tai mustat.
Sinulla on siis kaksi vaaleahiuksiseksi tekevää geeniä eikä yhtään musta- tai ruskeahiuksisuuden geeniä. Kuitenkin se, että lapsestasi tulisi vaaleahiuksinen, edellyttää sitä, että hän perii vaaleahiuksisuuden geenin myös toiselta vanhemmaltaan. Jos sellaista ei häneltä löydy, lapsesta tulee automaattisesti tummempihiuksinen. Jos niitä on hänellä yksi, niin on 50% todennäköisyys, että lapsesta tulee vaaleahiuksinen. Jos niitä olisi sinullakin vain yksi (kuten vanhemmillasi), niin todennäköisyys olisi 25%. - Brunettien vaalea lapsi
Rowen82 kirjoitti:
Isälläsi on mustahiuksiseksi tekevä geeni ja äidilläsi ruskeahiuksiseksi tekevä, mutta kummallakin on myös vaaleahiuksisuuden geeni. Jokaisella ihmisellä on kaksi hiustenvärin määräävää geeniä. Sitä ei vaan vanhemmistasi näe, että heillä on se vaaleahiuksisuusgeeni, koska vaalea hiusväri on väistyvä ominaisuus. Sinä kuitenkin olet perinyt molemmilta vanhemmiltasi juuri sen vaaleahiuksisuuden geenin, ja siksi hiustesi väri on vaalea. Jos olisit perinyt kyseisen geenin vain toiselta, hiuksesi olisivat ruskeat tai mustat.
Sinulla on siis kaksi vaaleahiuksiseksi tekevää geeniä eikä yhtään musta- tai ruskeahiuksisuuden geeniä. Kuitenkin se, että lapsestasi tulisi vaaleahiuksinen, edellyttää sitä, että hän perii vaaleahiuksisuuden geenin myös toiselta vanhemmaltaan. Jos sellaista ei häneltä löydy, lapsesta tulee automaattisesti tummempihiuksinen. Jos niitä on hänellä yksi, niin on 50% todennäköisyys, että lapsesta tulee vaaleahiuksinen. Jos niitä olisi sinullakin vain yksi (kuten vanhemmillasi), niin todennäköisyys olisi 25%.Itse olen luonnostaan vaalea, vaikka molemmat vanhempani ovat brunetteja. Toinen isoäiti oli vaalea ja toinen tumma, isoisät ruskeatukkaisia.
- 33-----
ovat tummia (äiti jo harmaa n. 35 vuotiaana!) ja itse veljeni kanssa platinablondeja. Oletko koskaan tarkistanut minkä väriset hiukset vanhemmillasi oli nuorena? Omani olivat molemmat ihan blondeja murrosikään asti ja vähän sen jälkeen.
- asdasdasdasdasdasdas
Brunettien vaalea lapsi kirjoitti:
Itse olen luonnostaan vaalea, vaikka molemmat vanhempani ovat brunetteja. Toinen isoäiti oli vaalea ja toinen tumma, isoisät ruskeatukkaisia.
Isälläni on mustat kiharat hiukset, äidilläni vaaleat tikkusuorat ja mulla on luonnostaan ihan platinan vaaleat hiukset lainehtivat, mutta muuten tosi tummat piirteet (ja sen takia värjään tummanruskeaksi). Aika jännä siis että vaikka vaalea onkin se resessiivinen ominaisuus niin silti sekä minä että veljeni ollaan blondeja. Kaikki neljä isovanhemmistani on tummahiuksisia. Päivän random kysymys, onko kiharat resessiivinen vai dominoiva?
- olen erääseen
punapäähän syvästi ihastunut niin olen nyt "uskollinen" hänelle.
Eli punatukkainen miellyttää :)) - blackmagictiger
MUA MIELLYTTÄIS AITO BLONDI OLISI NASTAA TUTUSTUA SELLAISEEN..IHASTUA JA SEURUSTELLA SELLAISEN KANSSA JA MENNÄ SELLAISEN KANSSA KIHLOIHIN.AVOLITTIOON JA NAIMISIINKIN ASTI
- aito blondi.
voitais mennä naimisiin ja avioliittoonkin asti myös. voisit sitte aina hakea mut parkanon juna-asemalta kun truun käymään.
- unelmasäleikkö
Minä ja mieheni olemme vaaleita luonnostaan ja myös molempien suvut ovat vaaleita.Kolme lastamme ovat myös aivan pellavapäitä.Suomalaisista myös suurin osa on vaaleita(ainakin lapsena ollut).Erottuakseni ns.joukosta olen värjännyt hiukseni luonnollisen ruskeiksi.
Ainaki omalta osaltani olen edistänyt blondien säilyvyyttä. - kyllä
kumma, jos suomessa eniten vaaleahiuksisia?? minä en kyllä tunne yhtään, jolla vaalea väri olisi luonnollinen.
Kaikillahan se on purkista saatu, jos blondi on.
Vai lasketaanko tässä ne maantienväriset hiukset blondiksi? jos niin sitten voi olla totta tuo.- Ei maantienvärinen
Minulla ei ole maantienvärinen tukka, vaan luonnonvaalea niinkuin elovena tytöllä. Kyllä meitä aitojakin blondeja on, siis ei maantienvärisiä (mikä on eri asia kuin vaalea).
- en sitä
Ei maantienvärinen kirjoitti:
Minulla ei ole maantienvärinen tukka, vaan luonnonvaalea niinkuin elovena tytöllä. Kyllä meitä aitojakin blondeja on, siis ei maantienvärisiä (mikä on eri asia kuin vaalea).
epäilekään, mutta että eniten maailmassa??? blondeja täytyy olla tosi vähän maapallolla, kun ei niitä suomessakaan näy kun tosi harvoin. vaikka eniten maailmassa pitäis muka olla?
ja mitenhän tuokin on muka tutkittu?? eihän monenkaan aitoa hiusväriä oikein pysty enää sanomaan, kun siinä on niin monet värit päällä - että muka suomessa
Ei maantienvärinen kirjoitti:
Ei voi olla totta että muka suomessa olisi eniten blondeja. Suomalaisillahan on yleensä sellainen maantienvärinen tukka. Kyllä niitä blondeja on pakko olla eniten esim norjassa tai ruotsissa.
- mielestä
että muka suomessa kirjoitti:
Ei voi olla totta että muka suomessa olisi eniten blondeja. Suomalaisillahan on yleensä sellainen maantienvärinen tukka. Kyllä niitä blondeja on pakko olla eniten esim norjassa tai ruotsissa.
myös se maantienvärinen on blondi. Naisella hormonit usein tummentaa tukkaa aikuisiällä.
Miehellä sen sijaan voi olla ihan valkoinen tukka. Niitä näkee itseasiassa yllättävän paljon.
- Ei blondia kiitos
Tummilla naisilla on omat värit kasvoissaan, kulmat ja ripset. Myös iho on jollei nyt selvästi tumma niin ei ainakaan sellainen kalpean valkoinen kuten blondeilla.
- tyhmempiä
kuin blondit. Ai miksikö? Koska me vain kuvittelemme, että BLONDIT ovat tyhmiä.
- Aito vaaleaverikkö
Suomessa kategorioidaan ihmisen väri ainoastaan hiusten väristä, mikä ei kerro vielä yhtään mitään ihmisen rodusta...tarkoitan sitä, että onko ko. ihminen vaalea, ristiverinen, tumma, musta jne. Ja maailmalla kokonaisuus ratkaisee eli hiusten-, silmien-, ja ihon väri ja siitä kokonaisuudesta ihmiset erotellaan eri värityyppeihin. Joten, kyllä tällä mittakaavalla Suomalaiset ovat hyvin vaaleita. Ja toisekseen kun meillä täällä suomessa pidetään jo vaaleanruskeaa hiusväriä ns. ei blondina niin maailmalla jopa keskiruskeat sävyt luetaan blondeiksi! Minua kummastuttaa muutenkin se miksi vaaleat hiusvärit saavat ihmiset reagoimaan niin vahvasti puolesta ja vastaan....Itse olen ihan tavallinen hyvin vaalea suomalainen ja en koe sitä minään kovin kummoisena ominaisuutena. Veljelläni on albinogeeni (ei kuitenkaan täysalbino) ja hänellä on ollut koko elämänsä ajan ongelmia mm. silmiensä kanssa (näkö on huono ja ovat kovin valonarat) Itse palan auringossa tosi herkästi, enkä rusketu...naamassa ei ole väriä, kun kulmat ja ripset on aivan olemattoman vähäiset ja vaaleat... ainut asia mitä pidän tosi kivana juttuna tässä vaaleudessani on, että eipä tarvitse paljon sheivailla ihokarvoja kun niitä on vähän ja ovat vaalean näkymättömiä :-)
- ddddddd--------
Kyllä oikeasti vitivaaleahiuksiset ihmiset ovat harvassa. Suomessa 6-asteisia hiuksia pidetään jo tummana, vaikka maailmalla keskiruskeat hiukset omaavatkin ovat vielä vaaleaverikköjä. Vaaleahiuksisuus, kulmakarvattomuus ja ripsettömyys ovat korkean estrogeenitason merkkejä. Tämän vuoksi blondius aikanaan yleistyi. Nykyään naisissakin ihannoidaan miehille ominaista voimakasta väritystä.
- estrogeenitaso
kyllä ne tummatkin on aina yhtä hedelmällisiä olleet ja muksuja pukanneet... Ei mitään eroa siinä.
- näin se on.
estrogeenitaso kirjoitti:
kyllä ne tummatkin on aina yhtä hedelmällisiä olleet ja muksuja pukanneet... Ei mitään eroa siinä.
Kyllä vaaleilla vain on keskimäärin enemmän estrogeeniä, siksihän suomalaiset näyttävät pehmeiltä ja naisellisilta ja brasilialaiset transuilta.
- jljhö
näin se on. kirjoitti:
Kyllä vaaleilla vain on keskimäärin enemmän estrogeeniä, siksihän suomalaiset näyttävät pehmeiltä ja naisellisilta ja brasilialaiset transuilta.
hiukseni ovat luonnostaan sellaiset kullanvaaleat. Isäni on blondi ja äidillä taas on sellaiset punaseen taittuvat hiukset.
Kuitenkin minulla on kulmakarvat tummat, lähes mustat ja myöskin muut karvat. Voisiko joku selittää että miten se on mahdollista jos oikeilla blondeilla on aina vaaleata muu karvoituskin? - selittänee...
jljhö kirjoitti:
hiukseni ovat luonnostaan sellaiset kullanvaaleat. Isäni on blondi ja äidillä taas on sellaiset punaseen taittuvat hiukset.
Kuitenkin minulla on kulmakarvat tummat, lähes mustat ja myöskin muut karvat. Voisiko joku selittää että miten se on mahdollista jos oikeilla blondeilla on aina vaaleata muu karvoituskin?Se blond tarkoittaa yleisvaikutelmaltaan vaaleaa henkilöä, ja tähän vaikuttaa muutkin seikat kuin hiustenväri. Todennäköisesti sinulla on myös hieman tummempi ihot ja tummempi karvoitus muualla. Olet siis ristiverinen. Aidot blondit ovat pillunkarvojaan myöten vitivalkoisia.
- jijiiiiiiiii
selittänee... kirjoitti:
Se blond tarkoittaa yleisvaikutelmaltaan vaaleaa henkilöä, ja tähän vaikuttaa muutkin seikat kuin hiustenväri. Todennäköisesti sinulla on myös hieman tummempi ihot ja tummempi karvoitus muualla. Olet siis ristiverinen. Aidot blondit ovat pillunkarvojaan myöten vitivalkoisia.
ihokin minulla on ihan vitivalkoinen esim. jos yritän ostaa kaupasta meikkivoidetta, ovat ne kaikki "suomalaiselle vaalealle iholle" tarkoitetut voiteet liian tummia. Jopa se kaupan vaalein sävy on liian tumma.
Ja edelleen olen aito blondi, jolla on vaalein mahdollinen iho ilman että näyttää albiinolta, mutta silti tummat kulmakarvat ja muu karvoitus. Kuka osaa selittää? - Ne geenit aiheuttaa
jijiiiiiiiii kirjoitti:
ihokin minulla on ihan vitivalkoinen esim. jos yritän ostaa kaupasta meikkivoidetta, ovat ne kaikki "suomalaiselle vaalealle iholle" tarkoitetut voiteet liian tummia. Jopa se kaupan vaalein sävy on liian tumma.
Ja edelleen olen aito blondi, jolla on vaalein mahdollinen iho ilman että näyttää albiinolta, mutta silti tummat kulmakarvat ja muu karvoitus. Kuka osaa selittää?Perimään tulee noin 60 geeneistä johtuvaa mutaatiota uuteen ihmisalkuun.
Fakta homma,tutkittu juttu muuten.
Loppu kommentti ei nyt ole ehkä sopivaa...
Pysytään vain mokkamastereista erossa,valkoiset keskenään ja yöhenkilöt omillaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760