Hyvän parisuhteen tunnusmerkki on kuulemma et voi olla oma itsensä. Mitäs jos onkin ite täys kusipää? Tahtoisin todella säilyttää tän suhteen, mut omana itsenäni en tosiaankaan voi...
Oman itsenään oleminen
16
433
Vastaukset
- sininen_sitruuna
...varmaan siitä, että millanen kusipää sitten oikeasti on.
Mä olen sellainen kusipää, joka ei juurikaan toimi niin, että pitäisi miellyttää toista jollakin tasolla.. jos se ei itsestäni tunnu hyvältä.
Ihan turha yrittää olla jotain mitä ei ole.
Mielummin rehellinen kusipää, kuin valehteleva mielistelijä. :)- mun kusipäisyyteen
kuuluu esim. se, että olen totaalisen itsekäs, laiska ja jos joku tekee asioita puolestani, en edes huomaa itse jättäytyväni passattavaksi, vaikka aikuiseen parisuhteeseen kuuluisi molemminpuoleinen auttamista. Sit luulen aina et mun jutut on tärkeempiä ku muiden... Plääh.
- sininen_sitruuna
mun kusipäisyyteen kirjoitti:
kuuluu esim. se, että olen totaalisen itsekäs, laiska ja jos joku tekee asioita puolestani, en edes huomaa itse jättäytyväni passattavaksi, vaikka aikuiseen parisuhteeseen kuuluisi molemminpuoleinen auttamista. Sit luulen aina et mun jutut on tärkeempiä ku muiden... Plääh.
kun kerran tiedostat noita asioita, onko se mahdotonta tehdä asialle jotain? :) Itseäänhän pystyy muuttamaankin, jos oikeasti haluaa.
Tai sitten sen paremman puoliskon tarvii olla vähän niinkuin Viivi, joka potkii Wagneria persuksille. :) - yritän, ja
sininen_sitruuna kirjoitti:
kun kerran tiedostat noita asioita, onko se mahdotonta tehdä asialle jotain? :) Itseäänhän pystyy muuttamaankin, jos oikeasti haluaa.
Tai sitten sen paremman puoliskon tarvii olla vähän niinkuin Viivi, joka potkii Wagneria persuksille. :)hetken homma toimii. Sitten taas ihan raivostun jostain tai keksin jonkun projektin joka on taas paljon tärkeempi ku perheemme tms... Joo tiedän, en yritä tarpeeksi mutta mä en osaa yksin muuttua.
- sininen_sitruuna
yritän, ja kirjoitti:
hetken homma toimii. Sitten taas ihan raivostun jostain tai keksin jonkun projektin joka on taas paljon tärkeempi ku perheemme tms... Joo tiedän, en yritä tarpeeksi mutta mä en osaa yksin muuttua.
... sitten yrität kerralla liikaa. :)
Ehkäpä ihan pienillä muutoksilla arjen keskellä, joista tulisi tavallaan osa arkista rutiinia voisi aloittaa.
Parisuhteessa on myös se toinen osapuoli, joka tulee varmaan myös vastaan melkoisen paljon. Se on vaan järjestettävä niin, että on aikaa myös itselle ja aikaa perheelle. Eli sitä hirmuisen tärkeää projektia voi myös hoitaa, mutta ei ehkä niin montaa tuntia päivässä kuten tavallisesti.
Vaikea sanoa sinällään mitään, kun ei tiedä tilannetta.
Nimimerkillä "Kun on nyt ensin ihan pakko hoitaa nää asiat, sitten tehdä sitä ja tätä ja tuota, ehkä sitten sen jälkeen..." - miten saisin
... sitten yrität kerralla liikaa. :)
Ehkäpä ihan pienillä muutoksilla arjen keskellä, joista tulisi tavallaan osa arkista rutiinia voisi aloittaa.
Parisuhteessa on myös se toinen osapuoli, joka tulee varmaan myös vastaan melkoisen paljon. Se on vaan järjestettävä niin, että on aikaa myös itselle ja aikaa perheelle. Eli sitä hirmuisen tärkeää projektia voi myös hoitaa, mutta ei ehkä niin montaa tuntia päivässä kuten tavallisesti.
Vaikea sanoa sinällään mitään, kun ei tiedä tilannetta.
Nimimerkillä "Kun on nyt ensin ihan pakko hoitaa nää asiat, sitten tehdä sitä ja tätä ja tuota, ehkä sitten sen jälkeen..."tavallaan itelleni selväksi mikä asia on milloinki tärkeetä. Oon yrittäjä, eikä se helpota priorisointia.
- sininen_sitruuna
miten saisin kirjoitti:
tavallaan itelleni selväksi mikä asia on milloinki tärkeetä. Oon yrittäjä, eikä se helpota priorisointia.
..mahdollista esim. kellottaa työpäivä?
Eli kun se niin sanotusti loppuu joka päivä just sillon kun on ennalta sovittu, niin se loppuu.. eikä sen jälkeen tehdä töitä, vaikka olis sitten kuinka kiire ja tärkeää tekemistä. - sanottiin et
..mahdollista esim. kellottaa työpäivä?
Eli kun se niin sanotusti loppuu joka päivä just sillon kun on ennalta sovittu, niin se loppuu.. eikä sen jälkeen tehdä töitä, vaikka olis sitten kuinka kiire ja tärkeää tekemistä.jos sais edes puoli tuntia päivässä sitä laatuaikaa. No eipä ole mahdoton vaatimus, tai luulis ettei ole. Mutta mulle tuntuu tuoki olevan vaikea toteuttaa. Aina telkkari tai netti auki ja mielenkiinto ja keskittyminen omissa asioissa eikä sen toisen. Enkä mä saa itselleni mitään.
- sininen_sitruuna
sanottiin et kirjoitti:
jos sais edes puoli tuntia päivässä sitä laatuaikaa. No eipä ole mahdoton vaatimus, tai luulis ettei ole. Mutta mulle tuntuu tuoki olevan vaikea toteuttaa. Aina telkkari tai netti auki ja mielenkiinto ja keskittyminen omissa asioissa eikä sen toisen. Enkä mä saa itselleni mitään.
...kuulosta siltä, että olis paljoakaan vaadittu.
Jospa siis järjestät itsellesi ensin ns. pääntyhjennyshetken vaikkapa telkkarin parissa sen puolen tunnin ajan. Sitten töllö ja tietokone kiinni ja vaikkapa sitten ulos sen paremman puoliskon kanssa. :) - hyviltä vinkeiltä,
...kuulosta siltä, että olis paljoakaan vaadittu.
Jospa siis järjestät itsellesi ensin ns. pääntyhjennyshetken vaikkapa telkkarin parissa sen puolen tunnin ajan. Sitten töllö ja tietokone kiinni ja vaikkapa sitten ulos sen paremman puoliskon kanssa. :)mä luulen kuitenkin että ongelman ydin on se etten jaksa aidosti kiinnostua puoliskon tekemisistä. Ei sen juorut, työjutut tai harrastukset, joihin kuuluu mm. savenvalanta jaksa kiinnostaa mua pitkään. Lenkillä käy niin et kävellään vaan ihan hiljaa rinnakkain ellen mä puhu omista asioistani.
- sininen_sitruuna
hyviltä vinkeiltä, kirjoitti:
mä luulen kuitenkin että ongelman ydin on se etten jaksa aidosti kiinnostua puoliskon tekemisistä. Ei sen juorut, työjutut tai harrastukset, joihin kuuluu mm. savenvalanta jaksa kiinnostaa mua pitkään. Lenkillä käy niin et kävellään vaan ihan hiljaa rinnakkain ellen mä puhu omista asioistani.
Onnea matkaan.. Ja vaikkei ne toisen jutut kiinnostaisi, ni tärkeää on sille toiselle, että kuuntelet. :)
Ja lenkillä voi alkaa höpöttämään vaikka vastaantulevasta koirasta ja sen omistajasta, hiekotetusta tiestä.. jostain ihan muusta kun siitä työstä ja arjesta.
Hyvää yötä. - ja kiitos
Onnea matkaan.. Ja vaikkei ne toisen jutut kiinnostaisi, ni tärkeää on sille toiselle, että kuuntelet. :)
Ja lenkillä voi alkaa höpöttämään vaikka vastaantulevasta koirasta ja sen omistajasta, hiekotetusta tiestä.. jostain ihan muusta kun siitä työstä ja arjesta.
Hyvää yötä.kommenteista. Pitkä matka tässä pitää kulkea.
- ...
Miksi haluat parisuhteen jos olet omasta mielestäsi kusipää? Mitä siltä suhteelta haluat?
- Niin, jopa me
kusipäät kaivataan läheisyyttä ja pystytään rakastamaan.
- ...
Niin, jopa me kirjoitti:
kusipäät kaivataan läheisyyttä ja pystytään rakastamaan.
Ai pystytte rakastamaan?
Se menee niin että te kusipäät luulette pystyvänne siihen ja pilaatte mukamas rakastamanne ihmisen elämän itsekkyydellänne. Omaa napaa voi kaivaa ihan yksinkin. - Jos olet
... kirjoitti:
Ai pystytte rakastamaan?
Se menee niin että te kusipäät luulette pystyvänne siihen ja pilaatte mukamas rakastamanne ihmisen elämän itsekkyydellänne. Omaa napaa voi kaivaa ihan yksinkin.tuota mieltä. En voi auttaa sua mitenkään, etkä sinä mua muutospyrkimyksissäni.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780