Perheemme N27,M38,tytär1.10kk. en tiedä mistä alottaisin.Kotonamme perjantaina oli saunomassa 2-kaveriani.Avokkini ajoi meidät pois uhkaili ampuvansa meidät oli kännissä.Olin tapahtumasta niin ymmällään että menin vetäsemään pään täyteen. Aamuyöstä kuitenkin kotona olin haukkunut anopin,(jotain patoutumia purkanut.Anoppi on niin kova muuntelemaan toisten sanomisia että jatkuvasti saa kuulla mitä se on taas juorunnut.Seuraavana aamuna mieheni kaverit oli meillä ja arvasin että saan kuunnella niitten örinää koko päivän sanoin että painukaa...Iltapäivällä nukuin tyttäremme kanssa päiväunet oli vuosisadan krapula.Illalla näin edelleen mieheni kavereiden kanssa meillä selväkuski ja 2-muuta miestä,pyysin heitä menemään johonkin muuhun paikkaan juopottelemaan ettei tyttö näe.Mieheni kävi aikaisemmin aamulla hakemassa pizzaa ja oli jättäny meidän 1,10kk tytön yksin pööpöilemään ei herättäny minua ja sanonut että menee.Siitä sitten tuli riitaa paasasin että ei noin voi tehdä ja menisitte muualle ryyppäämään ja tuli sanottua vaikka mitä kun tässä on tapahtunut kaikenlaista kun isä ei vahdi tällä hetkellä tytöllä etuhampaat tohjona.tuli sanottua siitäkin.Sain sitten vuosisadan kyytiä kädet mustelmilla,silmämustana,posket mustelmillayms...Eteisen ikkuna paskana koska hän tönäisi minut siihen.Koiramme puri minua tyttö kuuli kaiken ei hyvä.Toinen mieheni kavereista yritti vähän rauhotella ja onnistu siinä.Mieheni tuli sinä iltana aikaisin koska hänelle ei myyty enää mitään.Yöllä sitten nämä hänen kaverit saapuivat meille kotiin klo2,00 kävelivät suoraan sisään,Mieheni oli kuulemma luvannut että saa yöpyä.Minulta ei kysytä.Aamulla sitten koin suunnatonta raivoa kun näin kaverit pullot ja ryyppäämisen sunnuntai aamuna edelleen jatkuvan sitten huomasin vaatteitani pihalla edellisenä iltana en niitä huomannut,astiat.Huonosti korjatut lasin sirut lattialla.Tunsin niin mieletöntä raivoa että vedin nyrkillä päin seinää.Sain kuulla olevani Huo.a,hullu,idiootti yms.Onneksi he ymmärsivät poistua,sitä rauhaa ei kestäny kauan olin juuri tekemässä pois lähtöä tyttäreni kanssa iltapesulta kun isi tulee kotiin.Täysin sekasin sanoo ampuvansa aivonsa pihalle kaikki on kuulemma päin...Minä paniikissa sain napattua asekaapin avaimet ja tyttärelle puin päälle.soitin mieheni veljelle joka oli sekin humalassa ei apua.Et olis rauhotellu miestä hän etsi kuumeisesti asekaapin avaimia.Soitin anopille siitäkös se riemu repes mieheni huuti että mitä sä sille soitat kun vihaat sitä.Soitin siskon miehelle et tulee hakemaan meidät.Näin kävi sain puhelun heti perään häneltä et tuu hoitaa tytärtäsi oli niin sekasin ettei tajunnu minun lähteneen tytön kans.mieheni veli soitti et pääsittekö pois ja sanoi et ois miun pitäny jättää tytär isälle se ois kuulemma rauhottanu,USKOMATONTA.Sain yöllä tekstarin että elatusmaksut minimiin et hää ottaa lopputilin.Aamulla hän oli soittanu työn antajalle pyytäny lopputiliä mutta sai 1vk sairaslomaa,Nyt sitten ryyppääminen on jatkunu 5pvä:ä,hän on mökillä kaverinsa kanssa huilimassa tänään uhosi että hän voi käydä sossarista asunnon meille ja sanoi et on muutakin murheita arvasin että töissä on.Hän on käyttäytynyt viime aikoina agressiivinen puheissa 2-putkareissua pahoin pitelystä.Lomaa viimeksi viime kesänä viikon 3vk oltiin tyttären kanssa sairaalassa kun hän on synnynnäisesti sairas tuli takapakkia joutui teholle.Karmeita asioita on tapahtunu.Tressaavaa aikaa itse olen masentunut jo 2kk lääkkeillä.Mie haluaisin et me oltaisiin viellä perhe rakastan kuitenkin miestäni.Selvinpäin hän on kunnollinen rauhallinen mies,hyvä isä jaksaa touhuta tytön kanssa.Meillä oli viellä viikko sitten suunnitelmia ensi vuodelle mutta miten kaikki voi muuttua yhdessä viikon lopussa että mies haluaa perheestään eroon.Mie en enää yhtään kestä kärryillä ei ole ollut mahollisuutta puhua kun hän on edelleen humalassa.Puhelimessa puhui tytön kanssa kun laitoin viestiä tytär itki ikävää.Minulle höyrysi taas sossareista on niin sekasin ettei tajua ettei siellä niitä asuntoja ole.En tiedä edes miksi kirjoitin tänne kaipaan jotain rakentavaa mielipidettä tämän kokeneilta ja etenkin miesten näkökulmasta.Teksti voi olla kirjoitus virheitä täynnä koska ole monta viikkoa valvonut hyvin väsynyt ja muutenkin nyt aivan pihalla:(
Miksi tressi purkautuu näin?
23
3010
Vastaukset
- Tuo ei ole normaalia
Äkkiä hoitoon siitä, te molemmat. Alle kaksivuotias lapsi etuhampaat tohjona. Herätys! Ihan pimeitä ootte kumpikin, sori vaan. Toivottavasti joku terve ihminen huolehtii teidän lapsesta. Ei kukaan äiti lähde kapakkaan ja jätä lastaan humalaisten ihmisten seuraan, vaikka miten vituttaisi... Toivottavasti oli provo, minua ainakin vihastuttaa.
- ALKUPERÄINEN EI PROVO VALIT...
Meillä oli tytär hoidossa naapurissa perjantaina.Joskus on kuitenkin annettava isillekkin vahtimis vuoro kun itse ei jaksa 24h juosta perässä ja pitäs siivota kotiakin.Isi ei katsonut ja tyttö tippui sänggystä ja kolautti hampaat yöpöydän reunaan.Ensi avussa hammaslääkäri sanoi että tuollaset onnettomuudet ovat aika normaalia.Varsinkin kun on tavallista vilkkaampi lapsi meillä.onneksi noita täydellisiä ihmisiä löytyy valitettavasti kun en itse ole se täydellinen äiti:/
- känniset vanhemmat voi juma
ALKUPERÄINEN EI PROVO VALIT... kirjoitti:
Meillä oli tytär hoidossa naapurissa perjantaina.Joskus on kuitenkin annettava isillekkin vahtimis vuoro kun itse ei jaksa 24h juosta perässä ja pitäs siivota kotiakin.Isi ei katsonut ja tyttö tippui sänggystä ja kolautti hampaat yöpöydän reunaan.Ensi avussa hammaslääkäri sanoi että tuollaset onnettomuudet ovat aika normaalia.Varsinkin kun on tavallista vilkkaampi lapsi meillä.onneksi noita täydellisiä ihmisiä löytyy valitettavasti kun en itse ole se täydellinen äiti:/
Lapsi pitäisi ottaa huostaan ja HETI.
- en tarkoittanut
ALKUPERÄINEN EI PROVO VALIT... kirjoitti:
En tarkoittanut loukata sinua, mutta kuulosti tosi pahalta tuo tilanne. Kukaan ei ole täydellinen äiti tai isä, mutta mieti tilannetta etenkin lapsen kannalta.
- tarkennusta
en tarkoittanut kirjoitti:
En tarkoittanut loukata sinua, mutta kuulosti tosi pahalta tuo tilanne. Kukaan ei ole täydellinen äiti tai isä, mutta mieti tilannetta etenkin lapsen kannalta.
Todellinen tressi on ollu jo koko tyttären syntymän jälkeen.En ymmärtänyt heti itse hakea ajoissa apua kun oli ekavuosi 2kk sairaala reissua 2-3pvä;ää. kestäviä.Kesällä ajauduttiin monesti tilanteeseen että vuorotellen käytiin rentoutumassa minä kavereiden luona ja mieheni baarissa.Jompikumpi on AINA ollut tytön kanssa kotona koska emme voi yhdessä lähteä baarin koska riidellään loppu illasta jos humalassa ollaan.Meillä on muutenkin huonotilanne kun isovanhemmat eivät ole auttaneet ovat jo vanhoja haluan korostaa että meillä on suhteellisen vanhat isovanhemmat joilla oma elämä:(Lapsen vahti meillä on ollut 1.10kk 4krt että voitas irtautua yhdessä arjesta tehdä jotain mukavaa yhdessä.Mie olen itse koittanu purkaa tressi masennusta rattailemalla.Ruokahalu on kadonnut lähes olemattomiin.Mieheni ainut keino paeta pahaa oloa mökille ryyppäämään.Haluan korostaa sitä että itse henkilö kohtaisesti esiinny humalassa lapseni nähden,meillä on hyvä naapuri pariskunta joilla kehitysvammainen lapsi he ovat nähneet miten väsyneitä ollaan.Huostaan otto on minusta väärin tuossa mielessä koska näen itse toimivani ihan riittävän vakaana rutiinin omaavana vanhempana.Meillä käy perhetyöntekijä valitettavasti liian harvoin mutta parempi sekin kun ei mitään.Te ette saa minusta mitään alkoholisti äitiä.Tyttärellämme on exofacus atressia josse kellekkään ketään kertoo.
- W68
tarkennusta kirjoitti:
Todellinen tressi on ollu jo koko tyttären syntymän jälkeen.En ymmärtänyt heti itse hakea ajoissa apua kun oli ekavuosi 2kk sairaala reissua 2-3pvä;ää. kestäviä.Kesällä ajauduttiin monesti tilanteeseen että vuorotellen käytiin rentoutumassa minä kavereiden luona ja mieheni baarissa.Jompikumpi on AINA ollut tytön kanssa kotona koska emme voi yhdessä lähteä baarin koska riidellään loppu illasta jos humalassa ollaan.Meillä on muutenkin huonotilanne kun isovanhemmat eivät ole auttaneet ovat jo vanhoja haluan korostaa että meillä on suhteellisen vanhat isovanhemmat joilla oma elämä:(Lapsen vahti meillä on ollut 1.10kk 4krt että voitas irtautua yhdessä arjesta tehdä jotain mukavaa yhdessä.Mie olen itse koittanu purkaa tressi masennusta rattailemalla.Ruokahalu on kadonnut lähes olemattomiin.Mieheni ainut keino paeta pahaa oloa mökille ryyppäämään.Haluan korostaa sitä että itse henkilö kohtaisesti esiinny humalassa lapseni nähden,meillä on hyvä naapuri pariskunta joilla kehitysvammainen lapsi he ovat nähneet miten väsyneitä ollaan.Huostaan otto on minusta väärin tuossa mielessä koska näen itse toimivani ihan riittävän vakaana rutiinin omaavana vanhempana.Meillä käy perhetyöntekijä valitettavasti liian harvoin mutta parempi sekin kun ei mitään.Te ette saa minusta mitään alkoholisti äitiä.Tyttärellämme on exofacus atressia josse kellekkään ketään kertoo.
Juppohulluja molemmat. Viina, baari, kaverit ,rentoutuminen, viina baari kaverit rentoutuminen.
Teidän molempien ongelma on viina.
Lapsi raukka, aina jossain hoidossa, tai jos toinen vanhemmista hoitaa niin toinen kömpii kännissä öykkäröimään pilkun jälkeen. Elättekö mielestäsi normaalia perhe-elämää. Onko se viinalla rentoutuminen tärkeämpää kuin lapsen ainutkertainen lapsuus? - ..............................
tarkennusta kirjoitti:
Yksi asia kiinnitti huomioni: Että isovanhemmat eivät ole teitä auttaneet. Eihän heillä ole mitään velvollisuutta tehdä sitä. Hyvä, että heillä on oma elämä. Ovat aikanaan osansa lasten kasvatuksessa tehneet, et voi vaatia heiltä mitään.
- vakaaksi elämäksi?
tarkennusta kirjoitti:
"riittävän vakaana rutiinin omaavana vanhempana.Meillä käy perhetyöntekijä valitettavasti liian harvoin"
Perhetyöntekijä ei käy jollei perheellä ole huolia ja vaikeuksia selviytyä arjesta. Se ei ole mikään palvelu,jota kaikki saavat jotka eivät jaksa tai vähänkin tuntuu ettei jaksa. Sitä saavat vain ne joilla todella arki ei suju.
Teidän perhe elämänne on aivan poskellaan. Ja pidät itsepintaisesti illuusioista kiinni että teillä on kaikki hyvin. Tässä tilanteessa ainut uhri on lapsesi!
Näiden kirjoitustesi perusteella,lapsesi pitäisi ottaa huostaan ja heti.Jo väkivaltaisen miehen takia ja noiden teidän ryyppyjuttujenne takia. Hae itsellesi apua,se on jo lapsesi auttamista se!
- tress trass tross
Nyt pitäisi enää tietää mikä on kirjoittamasi:
tressi ??????????????????????????????????????
Stressistä olen kyllä kuullut? - tuommosta ole
Tuon on pakko olla vitsi. Tuo on kuin jostain brittikomediasta jakso.
Jos se ei ole vitsi, ota lapsi ja mene hoitoon, lopeta juominen äläkä enää ole yhteydessä lapsen isään muuta kuin poliisin ja sosiaaliviranomaisten kautta.
Hanki lapsellesi terve elämä.- meilläss
Meillä homma menee taas niin että ei ole viinasta kysymys ollenkaan. Vaan siitä että heti kun meidän lapsi syntyi niin nainen alkoi saamaan kohtauksia että ei muka ikinä saa olla rauhassa. hän tarvitsee omaa aikaa ja toivoo että koko lasta ei olis ikinä syntyny on jopa sanonut että ei rakasta lasta ollenkaan.Haluaa vaan omaa aikaa että saa siivottua omalla ajalla .tiskatttua ja tehtyä kaiken muunkin ihan rauhassa.
Minä sen sijaan olen pojan kanssa koko ajan koska se ei häiritse mua ollenkaan. Poika on kävelytuolissa kylpyhuoneen ovensuussa kun minä olen suihkussa ja sama homma vessassa käynnin aikana. Kaiken ajan mitä mulla on vapaata töiden jälkeen niin olen sen pojan kanssa. Rakensin kotiin kuntoslinkin että ei poitsun tarvii olla äitiään häiritsemässä.
Sitten kun olen sanonut että me voidaan muuttaa kyllä' pois että nainen saa olla rauhassa niin neiti onkin yhtäkkiä sitä mieltä että haluaakin olla pojan kanssa.
Ota tuosta nyt sitten selvää.
Itsellä alkaa oikeesti oleen mitta aika täys kun tuo nainen vaan huutaa kaikesta meille.
Siis tarkoitan ihan kaikesta. - kirjoittajalle!
meilläss kirjoitti:
Meillä homma menee taas niin että ei ole viinasta kysymys ollenkaan. Vaan siitä että heti kun meidän lapsi syntyi niin nainen alkoi saamaan kohtauksia että ei muka ikinä saa olla rauhassa. hän tarvitsee omaa aikaa ja toivoo että koko lasta ei olis ikinä syntyny on jopa sanonut että ei rakasta lasta ollenkaan.Haluaa vaan omaa aikaa että saa siivottua omalla ajalla .tiskatttua ja tehtyä kaiken muunkin ihan rauhassa.
Minä sen sijaan olen pojan kanssa koko ajan koska se ei häiritse mua ollenkaan. Poika on kävelytuolissa kylpyhuoneen ovensuussa kun minä olen suihkussa ja sama homma vessassa käynnin aikana. Kaiken ajan mitä mulla on vapaata töiden jälkeen niin olen sen pojan kanssa. Rakensin kotiin kuntoslinkin että ei poitsun tarvii olla äitiään häiritsemässä.
Sitten kun olen sanonut että me voidaan muuttaa kyllä' pois että nainen saa olla rauhassa niin neiti onkin yhtäkkiä sitä mieltä että haluaakin olla pojan kanssa.
Ota tuosta nyt sitten selvää.
Itsellä alkaa oikeesti oleen mitta aika täys kun tuo nainen vaan huutaa kaikesta meille.
Siis tarkoitan ihan kaikesta.Hae apua, olet sen tarpeessa. Etkö voisi puhua niille perhetyöntekijöille, että kävisivät useammin. Entäpä isovanhemmat, eikö heistä olisi edes henkistä tukea?
Suosittelen pesäeroa miehestäsi. Ei kannata jäädä odottelemaan, että hän hakkaa sinut raajarikoksi! Humalassa heiluessa voi sattua mitä tahansa!
Älä käperry syyttelemään miestäsi, vaan ota oma vastuu lapsesi tilanteesta!!! Ja se vastuu tarkoittaa sitä, että lähdet kodista, joka ei ole lapsellesi turvallinen!
Hanki itsellesi ja tyttärellesi turvallinen asunto, ja hanki tukea, että pääset juopottelusta eroon!!! Hanki lapsenvahteja ja muuta tukea, että jaksat yksinhuoltajuuden!
Elin itse aikoinaan väkivaltaisen miehen kanssa, ja tiedän hyvin, miten tuollaisissa olosuhteissa ihmisen suhteellisuudentaju heittää. Rupeaa kuvittelemaan, että kaikki kauheus onkin normaalia, eikä siinä ole mitään feelua.
Sinulle on käynyt samoin. Ryhdistäydy, ennen kuin on myöhäistä!!!
- provon keksiny =D
Alko jo ihan naurattaa ennen puoliväliä. En ois ite keksiny kyllä kaikkea X)
- mutta mahdat
olla aika pumpulissa kasvanut, josset provoa erota totisesta todesta. Sinusta tuo ap:n tarina oli ehkä kuin huonosta leffasta, mutta arvaas mitä? Tuo kaikki on, ikävä kyllä, joillekin ihan totisinta totta ja elämää. Ja paljon pahempaakin mahtuu tähän maailmaan.
AP:lle : Järjestä nyt oma ja lapsesi elämä kuntoon. Tarkoittaen miehen jättämistä, koska lapsesta on otettava vastuu ja miehestäsi ei siihen ole. Vaikka hänkin aikuinen on. Uskoisin, ettei mikään muu olisi tuossa tilanteessa tärkeämpää! Voimia!
- ALKUPERÄISELTÄ
Tässä kun lueskelin noita järkeviä kohtalo tovereiden vastauksia.Huomio kiinnittyy miten luetun ymmärtäminen on vaikeaa vastaajille.Minua ei ole kukaan turpaa lyönyt vaan töninyt ja heittänyt tavaroilla.Tiedän sen olevan väkivaltaa myös.Toki minullakin sisälsi paljon kirjoitus virheitä mutta sisältö kaiketi tuli selväksi.Näin ne juorutkin itää kerrot tapahtuman toinen lisää...Ja koko juttu muuttaa muotoaan.Kerta heitosta meistä vanhemmista tehtiin alkoholisteja.Me ei olla ALKOHOLISTEJA ,vaikka sinä viikonloppuna otettiinkin useasti ei oteta koska riidellään.Haluaisin myös kohdata ne vanhemmat jotka väittää ettei ole lapsien lapsuudessa ottaneen alkoholia.Alkottomia perheitä en ainakaan tunne koska se mitä ei näe ei tiedä vai...Missään vaiheessa en puhunut että meillä VIINAA juotaisiin.Siksipä kun juttua paisuu, se oleellinen miksi mieheni kävi kiinni humalassa ja meinasi ottaa lopputilin.Ei yhtään vastausta siihen suuntaan.Toki en tarvitse vastausta siihen enää.Veikkaampa että kenelläkään vastaajista ei ole SYNNYNNÄISESTI SAIRASTA lasta kotona jonka kanssa elämä on vähän vaikeampaa kun terveen lapsen.Sellainen ihminen ei voi tajuta mitä TRESSIÄ se tuottaa vanhemmille.Sairaala jaksoja 2-3kk välein 3-4pvä.än kestäviä ja kun näkee oman lapsensa teholla on voimaton.Ei tukea iso vanhemmilta ja vähän yleensäkkään.Yritä siinä pysyä vahvana. kun on jatkuva pelko perseessä.Enää en ihmettele jos lehessä lukee perheen isä ampui lapset ja vaimon,koska apua tulee vasta kun se saattaa olla jo myöhäistä.Me saatiin nyt kerta heitolla apua Tukiperheen ns mummolan että eläköön vaan rauhassa isovanhemmat omaa elämää mies/ nais ystäviensä kanssa.Me päästään vanhemmat pitkästä aikaa hiihtämään,kalaan,metsälenkille,marjaan...Juttelemaan asioita kahden kesken.En halua olla niin itsekäs että riistäisin isän lapselta, joka 4pvä:ää itkee isin perään ilman että olemme tehneet kaiken perhe-elämän parantamisen eteen.Onnea vaan täydellisille äideille,teidän viisaita neuvoja ja vastauksia tarvitsee jokainen masentunut ja epätäydellinen perhe!
- mikään syy että
lapsi on synnynnäisesti sairas,vetää viikonloppu kännejä ja heittää lasta hoidosta hoitoon. Sen toit kirjoituksissasi selvästi esille. Ei tarvitse edes vääntää tai kääntää asiaa kun itse sen olet täällä kirjoittanut.
Kukaan ei ole täydellinen vanhempi. Mutta tuo on kaukana edes täydellisyyden yrittämisestä tuo teidän elämä. Siinä ei ole mitään hyvää. Juopottelua,väkivaltaa ja riehumista. Olkoonkin että lapsi on sairas. Se ei oikeuta viemään lapselta kunnollista lapsuutta. Hän on syytön sairauteensa.
Hae oikeasti apua. Sitä sä tarvitset! - loppukommentti
mikään syy että kirjoitti:
lapsi on synnynnäisesti sairas,vetää viikonloppu kännejä ja heittää lasta hoidosta hoitoon. Sen toit kirjoituksissasi selvästi esille. Ei tarvitse edes vääntää tai kääntää asiaa kun itse sen olet täällä kirjoittanut.
Kukaan ei ole täydellinen vanhempi. Mutta tuo on kaukana edes täydellisyyden yrittämisestä tuo teidän elämä. Siinä ei ole mitään hyvää. Juopottelua,väkivaltaa ja riehumista. Olkoonkin että lapsi on sairas. Se ei oikeuta viemään lapselta kunnollista lapsuutta. Hän on syytön sairauteensa.
Hae oikeasti apua. Sitä sä tarvitset!Huostaan otto politiikasta kysyin ei ole meidän kohdalla ensimmäinen tapahtuma mikä edes toteutuisi vaikka kerroin viikonlopun tapahtumat.kun itse haen apua jaksamiseen ja mieheni alkoholireissut on tiedossa,pahoinpitelyt.Lapsen jatkuva kuoleman pelko ja sairaus ei olekkaan syy ottaa.Mutta parhaammat tuomitsiat ei edes tajua minkälaisten ytunteiden kanssa sitä pelataan.Onneksi teitä vahvoja ja niin VI:UNVIISAITA ON.On tässä tehty muutakin kun ryypätty kun ei olla mitään ALKOHOLISTEJA.Joskus vaan tuntuu ettei jaksa.....Meillä on tasan tarkkaan ollu lapsi 2v aikana 2krt yötä pois kotoa ja 4h vietetty kerran vapaata onko se paljon vai vähän?(kun koko ajan hoidossa niin kun joku tuossa lukutaitoisena osasi kertoa)Lapsiperhetyön tekijät käy perheessä missä ei lapsen tulo maailmaan ole ollut niin onnellinen synnytyksen jälkeen kotiin wi se tie vie....Revi siitä todellisuutta.Mie olen saanu ite rattaat pyörimään tukiperhe ja mielenterveyspuolella käyn masennukseen hakemassa apua,mieheni ikävä kyllä joudun raahaamaan väkisin.En palaa enää tälle palstalle koska täällä ei ole lukutaitoisia vastaajia en jaksa jauhaa ja vääntää rautalangasta,
- Kolmikymppinen mies
"nää en ihmettele jos lehessä lukee perheen isä ampui lapset ja vaimon"
En minäkään ihmettele, kun vaimot ovat niin saatanan tyhmiä, etteivät
1) tajua lähteä jos uhataan tappaa, vaan jäävät odottelemaan että mies lopulta laittaa täytäntöön uhkauksensa
2) tajua EDES ilmoittaa poliiseille, jotta ottaisivat aseet pois. Aseet eivät missään nimessä kuulu tuollaiselle ihmiselle, olipa niiden hankkimiseen kuinka hyvä syy tahansa. Piste.
"En halua olla niin itsekäs että riistäisin isän lapselta, "
Eipä siinä mitään, kannattaa odottaa että äijä lahtaa koko perheen. Se taitaa olla kaikkien kannalta paras tilanne?
- homo homini lupus
Lastensuojelulain ja rikoslain tunnusmerkistöt täyttyvät useammassakin kohdassa alkuperäisen kirjoittajan kertomuksessa.Ihmettelen, jos viranomaiset eivät ole puuttuneet ko.toimintaan.
- ite lex
Korruptio on aina estänyt ihmisten avaamasta silmiä, myös valta ja raha. Se saa lätkiä ja meuhkata, jolla on molempia. Köyhempien tai miksei muutenkin tullaan tilanteeseen jossa "lakia rikkova kansalainen" onkin vapaata riistaa lain silmissä. Kuka osaa tätä pelia pelata edukseen, ei jää kiinni vaikka tekisi mitä. Asiat näyttävät toisen silmissä erilaiselta kuin toisen, vaikka totuus olisi muuta. Kirjoitettu teksti luetaan eri tavallla riippuen lukijasta. Ja näin asian käsittelyn kunniaksi, voin kertoa ettei lailla ole suomalaisessa viinapääviidakossa useinkaan mitään tekemistä, vielä vähemmän apua.
- Icannotbelieveit
Totta vai tarua? Toivottavasti tarua, sillä tarinallanne voi olla surullinen loppu. Palomieskaverini kertoi vasta käyneensä työnsä puolesta kohteessa, jossa molemmat vanhemmat olivat iltaa viettämässä kotonaan humalassa. Vanhemmat olivat soittaneet kännissä apua, kun vauva tuntui epänormaalilta. Humalaiset vanhemmat olivat siis alle puolivuotiaan vauvan vanhempia. Palomieskaveriani odotti lohduton näky: vauva oli kuollut. Vanhemmat olivat sammuneet kännissä ja unohtaneet vauvan, joka oli tukehtunut. Olikohan sama perhe kyseessä? Ehkä parempi olla kuollut, kuin saada vanhemmikseen 100 % hullut.
Hakeutukaa kunnon hoitoon, jos edes sen verran teiltä aivotoimintaa löytyy ryyppäämisen jäljiltä.- hoh hoijaa
Jos alkuperäinen kirjoitus on totta, sanon että kyllä on tosi kipeetä porukkaa! Lapsi ehdottomasti otettava pois noin vastuuttomilta vanhemmilta! Huh huh sentään! Voi lapsi parkaa! Bailatkaa,ryypätkää,tapelkaa, tehkää ihan mitä vaan mutta ILMAN LASTA! Jos olisin noin kipeiden vanhempien naapuri tai tuttu tai sukulainen, ilmottaisin ehdottomasti sos.viranomaisille moisesta touhusta! Oikein ällöttää kun kaiken maailman hullujen pitää lapsia tähän maailmaan vääntää!
- Ihmiset!
Siellä kaiken väkivallan keskellä pyörii myös onneton koira. Perheen ihmisille on kyllä tarjolla tukiverkot ja lasta (toivottavasti) suojellaan, mutta onko kukaan puuttunut koiraparan tilanteeseen? Onko käynyt kellään edes mielessä?
Kertomuksen perusteella koirallekin olisi parempi etsiä uusi, rauhallinen koti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837