Törmäsin kadulla jehovantodistajaan joka jakoi lappusia joissa kerrottiin että helvettiä ei ole olemassa.
Kun juttelin hänen kanssaan hän sanoi että Jeesus ei ole Jumala. Kun kysyin että miten niin, niin hän perusteli asian niin että koska Jeesus on Jumalan poika niin Hän ei silloin voi olla Jumala.
Mietitäänpä asiaa uudelleen vertauksen avulla: oletetaanpa että Matilla on poika jonka nimi on Pekka. Joku sanoo sitten: Pekka ei ole ihminen koska hän on vain Matin poika, Matti on kyllä ihminen.
Mielestäni on loogista olettaa että jos Matti on ihminen niin silloin myös hänen poikansa on ihminen eikä esimerkiksi apina.
Eikö ole järkevää olettaa että kun Jumala on Jumala niin myös Hänen Poikansa on Jumala.
Pyhä Henki on kirkastanut minulle että Jeesus on Jumala. yhtä paljon kuin Isänsäkin. Vain Jumalallinen veri voi pelastaa ihmisen.
Siunausta!
Jeesus on Jumala!
62
977
Vastaukset
- vaan jumala
Jeesus ei ole Jumala vaan jumala. Puhekielessä ei erota isoja kirjaimia.
- miksi näin?
JOH 10:34, että me kaikki olemme jumalia, ja myös
Ps 82:6 on sama asia.
Tuohon, mitä kirjoitit, on hyvä sanoa vain: Amen!
- sivusta seurannut
sitten Pyhällä Hengellä on?
- Yks-tämmönen
että Jumala on pistänyt luonnonkin saarnaamaan Hänen totuuttansa, niin kuin tästä Matti ja Pekka esimerkistäsi voimme päätellä. Uskoa ei voi saada opiskelemalla, se täytyy tulla meille ylhäältä ja Pyhä Henki sen kyllä kirkastaa.
Pyhä Henki kirkastaa meille Kristusta ja Kristus on meillä Sanassa ja Sana on Jumala.
Ja vielä näinkin:
1. Kor. 2:10
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. - hirvas
uskovat luulevat, että Jeesus ja Pyhä Henki ovat jumalia. Mutta taivaallinen Isämme hoitelee asian, sillä suuri Babylon kokee tuhonsa ja sen kannattajat mukana.
Pakanakirkoista ja niistä erottautuneista lahkoista on tullut Jumalan totuuden irvikuva, jota nyt kummarretaan joka paikassa.
Lainataan taas lukemista paavin oppeja uskoville harhaoppisille, myös hellareille.
http://www.kristitynfoorumi.fi/pakanuusjakatolinenkirkko.htm
>>>> Kirkkoisä Augustinus kirjoitti Konstantinuksen ajan kristityistä: "Kun tulija astuu sisään (kirkkoon) hän näkee… ihmisiä amuletit kaulassaan, ennustajia, tietäjiä… sama joukko, joka kristillisinä juhlina tungeksii kirkkoon… täyttää teatterit pakanallisina juhlapyhinä." Taikausko oli yleistä heti alussa. Paavi Julius II:sta on maininta ettei hän "lähtenyt Bolognasta ennen kuin hänen tähdistä ennustajansa näki ajan sopivaksi; Sixtus IV ja Paavali III antoivat tähdistä katsojansa määrätä tärkeiden kokousten pitoajat."
Konstantinuksen päivinä keisari oli pakanuuden ylipappi ja hän johti pappien neuvostoa. Hänen arvonimensä oli Pontifex Maximus. Konstantinus, kuten hänen seuraajansa 400 -vuoden ajanjaksona, oli kirkkolaitoksen johtaja. Hän otti itselleen arvonimen Vicarius Christi, Kristuksen sijainen. Kirkon johtajuus ei estänyt häntä noudattamasta pakanauskontojen juhlia. Keisari vihki käyttöön pakanatemppeleitä samalla kun rakennutti kristityille kirkkoja. Paavit perivät keisarien arvonimet, Pontifex Maximus ja Vicarius Christi. Raamatulle uskolliset kristityt eivät halunneet olla tässä mukana ja paavia alettiin nimittää antikristukseksi. Konstantinus ei koskaan kieltänyt pakanajumalia. Elämänsä aikana hän sulautti pakanalliset menot kristilliseen perintöön.
Paavit omaksuivat saman käytännön lisätäkseen vaikutusvaltaansa. Kristityksi tuleminen, kuten Rooman kirkossa tänä päivänä, oli yhtä kuin kirkkoon liittyminen kasteen kautta, kirkon käytännön hyväksyminen ja noudattaminen. Kirkkoon oli hyvä tulla kun kynnys oli matala: Pakanalliset tavat ja juhlat "kristillistettiin", mutta periaatteessa ihmisten ei tarvinnut luopua mistään eikä muuttaa mitään. Paavi Leo I kerskasi, kuinka Rooman suojeluspyhimykset ovat nyt Pyhä Pietari ja Pyhä Paavali Romuluksen ja Remuksen sijaan. - riehuu
tällä.
Mutta meillä onkin Jeesus Jumala Poika, joka pelastaa ihmisiä ja antaa terveet uskon käsitykset:
http://www.youtube.com/watch?v=C9pUHWy6gY8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JXx8zDd16-8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3qXBxxKL3yk&feature=related
Hepr. 1:8
"mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."
Joh. 5:21
"Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo" 1:8 jae on VÄÄRENNELLEN lainattu Psalmista 45;
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä".
Huomaamme, että tässä Psalmissa ei sanota mitään pojan jumaluudesta, vaan hänen valtaistuintaan verrataan Jumalan valtaistuimeen, [Kts. Luukas 1:32]!ekivaari kirjoitti:
1:8 jae on VÄÄRENNELLEN lainattu Psalmista 45;
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä".
Huomaamme, että tässä Psalmissa ei sanota mitään pojan jumaluudesta, vaan hänen valtaistuintaan verrataan Jumalan valtaistuimeen, [Kts. Luukas 1:32]!Olen aijemmin ihmetellyt sinun ja Hirvaksen väitteitä, että kolminaisuusoppi ei perustu Raamattuun.
Hirvaan oppien perusta ja erehdys tässä asiassa paljastui hänen käyttämien lähteiden (esim.Islam-opas)syyksi.
Nyt sitten paljastui sinun erhdyksen lähde ja se on että et pidä Raamattua kokonansa Jumalan Sanana, vaan väität että Raamattua on osin väärennetty.
Kiitos tästä paljastuksesta ja valaisusta asiaan. Näin ne asiat paljastuu ja selvenee, ja Raamatun kirkas ilmoitus kolminaisuudesta on ja pysyy. Ajattelinkin ja olin varma, että Raamattuun ette perusta näkemyksiänne, nyt se sai sitten varmistuksen, kiitos :)- hirvas
juhani1965 kirjoitti:
Olen aijemmin ihmetellyt sinun ja Hirvaksen väitteitä, että kolminaisuusoppi ei perustu Raamattuun.
Hirvaan oppien perusta ja erehdys tässä asiassa paljastui hänen käyttämien lähteiden (esim.Islam-opas)syyksi.
Nyt sitten paljastui sinun erhdyksen lähde ja se on että et pidä Raamattua kokonansa Jumalan Sanana, vaan väität että Raamattua on osin väärennetty.
Kiitos tästä paljastuksesta ja valaisusta asiaan. Näin ne asiat paljastuu ja selvenee, ja Raamatun kirkas ilmoitus kolminaisuudesta on ja pysyy. Ajattelinkin ja olin varma, että Raamattuun ette perusta näkemyksiänne, nyt se sai sitten varmistuksen, kiitos :)ei todellakaan perustu Raamattuun, mutta te voitte vapaasti uskoa siihen, voitte uskoa vaikka joulupukkiin, koska sekin liittyy siihen samaan oppiin. Määräsihän paavi joulukuun 25. päivän Jeesuksen syntymäpäiväksi, vaikka se on pakanallinen auringonjumalan päivä.
Näin on harhaoppiset hellarit asia. hirvas kirjoitti:
ei todellakaan perustu Raamattuun, mutta te voitte vapaasti uskoa siihen, voitte uskoa vaikka joulupukkiin, koska sekin liittyy siihen samaan oppiin. Määräsihän paavi joulukuun 25. päivän Jeesuksen syntymäpäiväksi, vaikka se on pakanallinen auringonjumalan päivä.
Näin on harhaoppiset hellarit asia.Kolminaisuusoppi on kyllä kirkkaasti nähtävissä Raamatun sivuilta sille joka sen haluaa nähdä.
Joululla ei taas ole mitään tekemistä kolminaisuusopin kanssa, tähän tyyliin juuri sekoitat asioita.
Mutta kuten sanoit jokainen on vapaa uskomaan mihin haluaa, onneksi.juhani1965 kirjoitti:
Olen aijemmin ihmetellyt sinun ja Hirvaksen väitteitä, että kolminaisuusoppi ei perustu Raamattuun.
Kiitos tästä paljastuksesta ja valaisusta asiaan. Näin ne asiat paljastuu ja selvenee, ja Raamatun kirkas ilmoitus kolminaisuudesta on ja pysyy. Ajattelinkin ja olin varma, että Raamattuun ette perusta näkemyksiänne, nyt se sai sitten varmistuksen, kiitos :)että vuoden 2002 raamattuversioon on ko. jae otettu samanlaisena kuin se on juutalaisten Psalmeissa, eli jae alkaa sanalla "sinun" eikä Sanalla "Jumala", niin kuin se on 1933 versiossa
Psalmit 45
6 (45:7) Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
Tässä muodossa jae ei puhu mitään siitä, että poika olisi Jumala. Tämä vain todistaa, että räikeitä väärennöksiä on liikkeellä!- hirvas
juhani1965 kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on kyllä kirkkaasti nähtävissä Raamatun sivuilta sille joka sen haluaa nähdä.
Joululla ei taas ole mitään tekemistä kolminaisuusopin kanssa, tähän tyyliin juuri sekoitat asioita.
Mutta kuten sanoit jokainen on vapaa uskomaan mihin haluaa, onneksi.mistä se nykyinen joulu on alunperin lähtöisin?
Kehoittiko Jeesus juhlimaan syntymäpäiväänsä 25. joulukuuta? Opettiko Jeesus niin? ekivaari kirjoitti:
että vuoden 2002 raamattuversioon on ko. jae otettu samanlaisena kuin se on juutalaisten Psalmeissa, eli jae alkaa sanalla "sinun" eikä Sanalla "Jumala", niin kuin se on 1933 versiossa
Psalmit 45
6 (45:7) Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
Tässä muodossa jae ei puhu mitään siitä, että poika olisi Jumala. Tämä vain todistaa, että räikeitä väärennöksiä on liikkeellä!edellä olevan selitykseni ja oletko ottanut asiasta tarkemmin selvää?
hirvas kirjoitti:
mistä se nykyinen joulu on alunperin lähtöisin?
Kehoittiko Jeesus juhlimaan syntymäpäiväänsä 25. joulukuuta? Opettiko Jeesus niin?Ymmärtäsin että joulun juuret ovat pakanallisuudessa. Mutta sitten tulemme siihen että minkä kunniaksi kukin juhlia viettää. Itselleni joulu merkitsee rauhoittumista, sukulaisten kanssa yhdessä oloa, Jeesuksen syntymän muistamista ja kiittämistä.
Ja kuten Raamattu sen sanoo: Kol.2:16:"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta..", Raamatun mukaan olen vapaa näin toimimaan, Aamen sille.ekivaari kirjoitti:
että vuoden 2002 raamattuversioon on ko. jae otettu samanlaisena kuin se on juutalaisten Psalmeissa, eli jae alkaa sanalla "sinun" eikä Sanalla "Jumala", niin kuin se on 1933 versiossa
Psalmit 45
Tässä muodossa jae ei puhu mitään siitä, että poika olisi Jumala. Tämä vain todistaa, että räikeitä väärennöksiä on liikkeellä!Tiedän toki että käännöksissä on eroja ja räikeitäkin,suorastaan omaan tulkintaan viittavia tekstejä.
Mutta nyt onkin kyse Heb.1:8 kohdasta, ja se näyttää esiintyvän hyvin samankaltaisena eri käännöksissä.- hirvas
juhani1965 kirjoitti:
Ymmärtäsin että joulun juuret ovat pakanallisuudessa. Mutta sitten tulemme siihen että minkä kunniaksi kukin juhlia viettää. Itselleni joulu merkitsee rauhoittumista, sukulaisten kanssa yhdessä oloa, Jeesuksen syntymän muistamista ja kiittämistä.
Ja kuten Raamattu sen sanoo: Kol.2:16:"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta..", Raamatun mukaan olen vapaa näin toimimaan, Aamen sille.koet sisimmässäsi Jeesukseen uskovana sen, että vietät juhlaa Jeesuksen syntymän kunniaksi, vaikka todellisuudessa vietät vanhaa pakanallista juhlaa. Mitä arvelet Jeesuksen ajattelevan siitä?
1. Joh. 5:21
Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, totisesti. Ja Häntä piti kutsuttaman nimellä Immanuel joka tarkoitti "Jumala kanssamme".
Hän tyhjensi itsensä eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen vaan ihminen Jeesus Kristus lunastaakseen viattomana ja tahrattomana syntisen luomakunnan. Hän teki sen ja sai ristinpuussa verensä kautta aikaan iankaikkisen Lunastuksen. Tämä Jeesuksen jumalisuuden salaisuus on suuri ja joillekin palstalla kirjoittaville mahdotonta ymmärtää. Eikä luodun järki voikaan näitä ymmärtää, mutta usko ymmärtää, se usko, jonka on synnyttänyt Jumalan Sanan kuuleminen ja vastaanottaminen.
Hyvät päivän jatkot ja kiitos kirjoituksestasi. Minä poistun ainakin iltaan saakka.- hirvas
kyseinen Jesajassa mainittu nimi viittaa millään tavalla Jeesukseen. Eikä kyse tuossa luvussa ylipäätään ole Jeesuksesta.
>>>Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, totisesti. Ja Häntä piti kutsuttaman nimellä Immanuel joka tarkoitti "Jumala kanssamme". - pehmopapa
hirvas kirjoitti:
kyseinen Jesajassa mainittu nimi viittaa millään tavalla Jeesukseen. Eikä kyse tuossa luvussa ylipäätään ole Jeesuksesta.
>>>Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, totisesti. Ja Häntä piti kutsuttaman nimellä Immanuel joka tarkoitti "Jumala kanssamme".Rauhoitu nyt,sillä:
Ap. t. 26:14 Jeesus sanoo:
"'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'"
Tiedämme jo sinun mielipiteesi ja sydämesi kovuuden.
2. Piet. 3:16
"... jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin MUITAKIN kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen." - hirvas
pehmopapa kirjoitti:
Rauhoitu nyt,sillä:
Ap. t. 26:14 Jeesus sanoo:
"'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'"
Tiedämme jo sinun mielipiteesi ja sydämesi kovuuden.
2. Piet. 3:16
"... jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin MUITAKIN kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."Saul tuli tuntemaan Jeesuksen kantapään kautta. Sama on edessä niillä, joita Isä ei tunne vaan käskee mennä pois. Siihen joukkoon kuuluvat myös ne, jotka eivät tunne Jeesusta Jumalan ainoana Poikana, vaan uskovat paavien oppeja.
- J.W.v.Goethe
>>> Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, totisesti. Ja Häntä piti kutsuttaman nimellä Immanuel joka tarkoitti "Jumala kanssamme".
- ML213
Ajatelkaapa mikä haloo siitä nousisi, jos joku ei uskoisi Jeeusken olevan Jumalan Poika.
Niin, oletteko pohtineet, miksi Jeesus olisi valehdellut mikä liittyy häneen.Jeesushan selkeästi puhui ja opetti olevansa JUMALAN POIKA.Taas jumaluus ja valta, jotka Isä antoi Jeesukselle, on jo eri asiooita, jotka liittyvät Jeesukseen.- niitten
jt-parkojen pimentyneeseen sieluun. Miten paljon ne sanat mahtoivatkaan virkistää heitä, joiden sydämen maaperä on järjestön aivopesun kuivaksi kovettamaa?
*
Tällaisia ovat jehovan todistajat:
- 2 Tim 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
*
Jehovalaisille kuin kaikille jumalattomille sekä tietenkin täällä oleville palstajehoville, pitää julistaa Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme ja Jumalaamme
- Gal 4: 9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät,
- Matt 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
- Luuk 24: 46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
- Joh 12: 48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
- 2 Piet 1:8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
*
Kuka näin saattoi puhua ja mitkä olivat Hänen valtuutensa? Kuka on Hän?
- Jes 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, H e r r a Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
- Luuk 1:16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
- Matt 3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'"
- Jes 43:11 Minä, minä olen H e r r a, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
- Apt 4:12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
- 1 Tess 3:13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
- Room 9: 5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
-------------------------------------
Ps. Vaikka tämä tuo valoa näiden sokeitten elämään, se satuttaa heidän lihallisuuttaan. Siksi hirvas heti älähti heti tuntiessaan Jumalan sanan kaksiteräisen miekan sivalluksen ja paljastaen hänet munaskuitaan myöten evankeliumin vastustajana. Kuitenkin hän yrittää vakuutella jehovalaisen monijumalisen oppinsa puolesta, jossa hän sekä kaikki ihmiset ovat samanarvoisia Jeesuksen kanssa.
Harhaisten ihmisten, kuten hänenkin puheensa vaihtelevat kuitenkin päivittäin, koska ne ovat juurtuneet ihmisoppeihin.
Merkittävää on kuitenkin, että hän roikkuu täällä kaiken aikaa, vaikkakin haukkumassa, ja osoittaa samalla miten suuri kaipaus on eksyneelläkin Sanan ja Elämän Veden Lähteelle. - hirvas
niitten kirjoitti:
jt-parkojen pimentyneeseen sieluun. Miten paljon ne sanat mahtoivatkaan virkistää heitä, joiden sydämen maaperä on järjestön aivopesun kuivaksi kovettamaa?
*
- 2 Tim 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
*
Jehovalaisille kuin kaikille jumalattomille sekä tietenkin täällä oleville palstajehoville, pitää julistaa Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme ja Jumalaamme
- Gal 4: 9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät,
- Matt 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
- Luuk 24: 46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
- Joh 12: 48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
- 2 Piet 1:8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
*
- Jes 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, H e r r a Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
- Luuk 1:16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
- Matt 3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'"
- Apt 4:12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
- 1 Tess 3:13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
- Room 9: 5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
Ps. Vaikka tämä tuo valoa näiden sokeitten elämään, se satuttaa heidän lihallisuuttaan. Siksi hirvas heti älähti heti tuntiessaan Jumalan sanan kaksiteräisen miekan sivalluksen ja paljastaen hänet munaskuitaan myöten evankeliumin vastustajana. Kuitenkin hän yrittää vakuutella jehovalaisen monijumalisen oppinsa puolesta, jossa hän sekä kaikki ihmiset ovat samanarvoisia Jeesuksen kanssa.
Harhaisten ihmisten, kuten hänenkin puheensa vaihtelevat kuitenkin päivittäin, koska ne ovat juurtuneet ihmisoppeihin.
Merkittävää on kuitenkin, että hän roikkuu täällä kaiken aikaa, vaikkakin haukkumassa, ja osoittaa samalla miten suuri kaipaus on eksyneelläkin Sanan ja Elämän Veden Lähteelle.sinun innostunutta paatosta sen verran, kun kirjoitit:
>> Harhaisten ihmisten, kuten hänenkin puheensa vaihtelevat kuitenkin päivittäin, koska ne ovat juurtuneet ihmisoppeihin. - paitsi että
hirvas kirjoitti:
sinun innostunutta paatosta sen verran, kun kirjoitit:
>> Harhaisten ihmisten, kuten hänenkin puheensa vaihtelevat kuitenkin päivittäin, koska ne ovat juurtuneet ihmisoppeihin.nykyiseen muotoonsa helluntalaisuus muotoutui vasta 1950 luvulla. Se on jopa J.T uudempi oppi.
- Ei se minua
hirvas kirjoitti:
sinun innostunutta paatosta sen verran, kun kirjoitit:
>> Harhaisten ihmisten, kuten hänenkin puheensa vaihtelevat kuitenkin päivittäin, koska ne ovat juurtuneet ihmisoppeihin.häiritse, naurattaa vaan kovasti. Vuoron perään hoet viesteissäsi kolminaisuusoppia ja paavia! hah hah!
Voisi silti jotakin asiaa olla viesteissäsi!
Ei täällä muut kuin sinä ja ekivaari jauhatte kolminaisuusopista päivät ympäriinsä, vaikka kukaan ei mitenkään sivua asiaa.
Kolmiyhteisen Jumalan toiminnan kylläkin näkee jokainen kristitty, uudestisyntynyt uskova. Sen asian tuntemistako sinäkin janoat? Onko jt-opit traumatisoineet noin pahasti, ettet pysty keskustelemaan.
Jos sinulta kysyy millainen on Jeesuksen olemus? Miksi Hän tuli maan päälle? Tekikö Hän täällä jotakin, jolla oli merkitystä meille ihmisille? Tai jotakin tähän suuntaan kysymyksiä, niin suljet suusi kuin ientulehdusta poteva simpukka ja häippäset muihin ketjuihin hokemaan paavista? :))) - ML213
niitten kirjoitti:
*
*
*
Merkittävää on kuitenkin, että hän roikkuu täällä kaiken aikaa, vaikkakin haukkumassa, ja osoittaa samalla miten suuri kaipaus on eksyneelläkin Sanan ja Elämän Veden Lähteelle.Kerroppa,miksi Jeesus valeehtelisi.Jeesushan selkeästi opetti miten hän on Jumalan Poika.Miksi tänä päivänä tätä ei uskota.
Tätä vain pohdin. niitten kirjoitti:
*
*
*
Merkittävää on kuitenkin, että hän roikkuu täällä kaiken aikaa, vaikkakin haukkumassa, ja osoittaa samalla miten suuri kaipaus on eksyneelläkin Sanan ja Elämän Veden Lähteelle.valehtelijan, kun ette usko tätä jeesuksen opetusta:
Joh. 10:29
"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".
Te selitätte Jeesuksen sanojen tarkoittavan vain hänen maanpäällistä aikaansa, mutta Jeesus itse opetti:
Mark. 13:31
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa".- hirvaalla
Ei se minua kirjoitti:
häiritse, naurattaa vaan kovasti. Vuoron perään hoet viesteissäsi kolminaisuusoppia ja paavia! hah hah!
Ei täällä muut kuin sinä ja ekivaari jauhatte kolminaisuusopista päivät ympäriinsä, vaikka kukaan ei mitenkään sivua asiaa.
Kolmiyhteisen Jumalan toiminnan kylläkin näkee jokainen kristitty, uudestisyntynyt uskova. Sen asian tuntemistako sinäkin janoat? Onko jt-opit traumatisoineet noin pahasti, ettet pysty keskustelemaan.
Jos sinulta kysyy millainen on Jeesuksen olemus? Miksi Hän tuli maan päälle? Tekikö Hän täällä jotakin, jolla oli merkitystä meille ihmisille? Tai jotakin tähän suuntaan kysymyksiä, niin suljet suusi kuin ientulehdusta poteva simpukka ja häippäset muihin ketjuihin hokemaan paavista? :)))>>naurattaa vaan kovasti.
- Pittsburgh
ekivaari kirjoitti:
valehtelijan, kun ette usko tätä jeesuksen opetusta:
"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".
Te selitätte Jeesuksen sanojen tarkoittavan vain hänen maanpäällistä aikaansa, mutta Jeesus itse opetti:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa".Jeesus sanoi: "minä ja Isä olemme yhtä".
Kolminaisuus on täydellisesti yhtä, erottamaton, mutta kuitenkin kolme eri persoonaa.
Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala.
Minä uskon Kolminaisuuteen. - ML213
Pittsburgh kirjoitti:
Jeesus sanoi: "minä ja Isä olemme yhtä".
Kolminaisuus on täydellisesti yhtä, erottamaton, mutta kuitenkin kolme eri persoonaa.
Minä uskon Kolminaisuuteen.Jumalan aivoitukset toteutuvat Pyhässä Hengessä Jeesuksessa Jumalan Pojassa.Siis kaikki aivoittelevat samalla tavalla joka tilanteessa ja johtaa ihmistä samalla tavalla.Kaikki on yhtä.
- Korkeimman poikia
ekivaari kirjoitti:
valehtelijan, kun ette usko tätä jeesuksen opetusta:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa".kun raamatussa sanotaan suunnilleen näin,"ja minä sanon: te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman
poikia".(Ps 82:6) - hirvas
Ei se minua kirjoitti:
häiritse, naurattaa vaan kovasti. Vuoron perään hoet viesteissäsi kolminaisuusoppia ja paavia! hah hah!
Jos sinulta kysyy millainen on Jeesuksen olemus? Miksi Hän tuli maan päälle? Tekikö Hän täällä jotakin, jolla oli merkitystä meille ihmisille? Tai jotakin tähän suuntaan kysymyksiä, niin suljet suusi kuin ientulehdusta poteva simpukka ja häippäset muihin ketjuihin hokemaan paavista? :)))vaan. Mutta kun Jeesus tulee, niin siinä kolminaisuusoppiin eksytettyjen hymy hyytyy. Ihan vaan veljellinen neuvo, tule pois sieltä harhaopista ja usko totuuteen Jeesukseen Kristukseen.
Kyllä minä osaan keskustella, mutta jankutus, toisen ihmisen arvioiminen, panettelu ovat eri asioita kuin asian pohtiminen.
Jos olisin oikein ilkeä ja sydämetön, niin laittaisin sinulle hameen ihan omin käsin päälle, jollei sinulla vielä sellaista ole. - En ainakaan minä
Ei se minua kirjoitti:
Jos sinulta kysyy millainen on Jeesuksen olemus? Miksi Hän tuli maan päälle? Tekikö Hän täällä jotakin, jolla oli merkitystä meille ihmisille? Tai jotakin tähän suuntaan kysymyksiä, niin suljet suusi kuin ientulehdusta poteva simpukka ja häippäset muihin ketjuihin hokemaan paavista? :)))näe kolminaisuus oppia muuta kuin ihmisoppina, vaikka kristitty olekin ja kasteen sain viime vuonna!
- Sellaisia ovat juttusi.
hirvaalla kirjoitti:
>>naurattaa vaan kovasti.
Totta kai olen pahollaan, kun olette kaikkien silmien edessä eksyttäneet yhden sielun. ML213 olikin helppo saalis, sillä hän oli aivan rähmällään jt-oppia päin. Niin innokkaita olivat arvioinnit jehovalaisten terveestä ja raamatullisesta opetuksesta! :)
- hirvas
En ainakaan minä kirjoitti:
näe kolminaisuus oppia muuta kuin ihmisoppina, vaikka kristitty olekin ja kasteen sain viime vuonna!
sentään joku rehellinenkin joukossa. Amen!
- ketäpäs muuta!
Sellaisia ovat juttusi. kirjoitti:
Totta kai olen pahollaan, kun olette kaikkien silmien edessä eksyttäneet yhden sielun. ML213 olikin helppo saalis, sillä hän oli aivan rähmällään jt-oppia päin. Niin innokkaita olivat arvioinnit jehovalaisten terveestä ja raamatullisesta opetuksesta! :)
Kerro hirvas vielä lisää niitä paavi-juttuja. taitaa olla jo pari tuntia viimeisimmästä.!!:)))
- oikein hyvin!
hirvas kirjoitti:
vaan. Mutta kun Jeesus tulee, niin siinä kolminaisuusoppiin eksytettyjen hymy hyytyy. Ihan vaan veljellinen neuvo, tule pois sieltä harhaopista ja usko totuuteen Jeesukseen Kristukseen.
Kyllä minä osaan keskustella, mutta jankutus, toisen ihmisen arvioiminen, panettelu ovat eri asioita kuin asian pohtiminen.
Jos olisin oikein ilkeä ja sydämetön, niin laittaisin sinulle hameen ihan omin käsin päälle, jollei sinulla vielä sellaista ole.Milloin tulee vastauksia kysymyksiin?
- hirvas
oikein hyvin! kirjoitti:
Milloin tulee vastauksia kysymyksiin?
löydät vastaukset, lue sitä. Niin minäkin teen.
Korkeimman poikia kirjoitti:
kun raamatussa sanotaan suunnilleen näin,"ja minä sanon: te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman
poikia".(Ps 82:6)oksina viinipuussa. Kolminaisuusopilla on oksista karsittu viinipuu ja sen oksat ovat kuolleet ja kuivettuneen, koska ne eivät saa ravinteitaan viinipuun rungon kautta, [Joh.15:1-6]!
hirvaalla kirjoitti:
>>naurattaa vaan kovasti.
meidän ja teidän on parasta jättää Herran huoleksi! Joko teiltä loppuivat keskusteltavasta asiasta oikeat sanat kun aloitte henkilökohtaiseen, solvaavaan hyökkäykseen veli Hirvasta vastaan?
Pittsburgh kirjoitti:
Jeesus sanoi: "minä ja Isä olemme yhtä".
Minä uskon Kolminaisuuteen.Minäkin olen täydellisesti yhtä Kristuksen kautta Isässä Jumalassa:
Johannes 17
11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30] ... ...
20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.
21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua".
Efesolaiskirje 1
10 "ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä". [Kol. 1:20]
>"Pyhä Henki on kirkastanut minulle että Jeesus on Jumala. yhtä paljon kuin Isänsäkin. Vain Jumalallinen veri voi pelastaa ihmisen."<
Jos Jeesus on yhtäpaljon Jumala kuin Isä, niin miksi sitten Jeesuksen pitää joka aika rukoilla Isää? Isän ei tarvitse ketään rukoilla Job 41:2(3).
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös RUKOILEE meidän edestämme".
Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa.- tekniikka
Ekivaarin tuttu "Käärme-tekniikka":
Tämä käärmetekniikka on erinomainen vastustajan harhautus kun sen hallitsee hyvin. Vastustajan esittäessä käsityksensä siihen vastataan erittäin tehokkaalla suoraan raamatun alkulehdiltä otetulla haastavalla kysymyksellä: 'Onko jumala TODELLAKIN sanonut että 'xxxxx'... '.
Tuon jälkeen erilaisilla aiheesta riippuvilla pienillä tai isoilla valheilla harhautetaan vastustajaa ja horjutetaan hänen uskoaan.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1698 - Maan päällä
tekniikka kirjoitti:
Tämä käärmetekniikka on erinomainen vastustajan harhautus kun sen hallitsee hyvin. Vastustajan esittäessä käsityksensä siihen vastataan erittäin tehokkaalla suoraan raamatun alkulehdiltä otetulla haastavalla kysymyksellä: 'Onko jumala TODELLAKIN sanonut että 'xxxxx'... '.
Tuon jälkeen erilaisilla aiheesta riippuvilla pienillä tai isoilla valheilla harhautetaan vastustajaa ja horjutetaan hänen uskoaan.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1698ollessaan Hän rukoili Isää, se oli aivan luonnollista silloin ennen sovitustyötä. Ja samoin rukoukset meidän pysymiseksi pelastuksessa. Jälkeensä Hän lähetti meille Pyhän Hengen.
Room 8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Noita ekivaarin jakeita hän on viljellyt kymmenet kerrat yrittäessään syöttää saatanallisia valheitaan sellaisesta alistetusta Jeesuksesta, joka ei voi yhtään mitään itse tehdä.
Näille jakeille hän yrittää antaa aivan muun merkityssisällön, mitä Raamattu tarkoittaa. Tässä on esimerkkiä juuri jehovalaisajattelusta.
Vai tarkoittaako valhevaari Jeesuksen, meidän Herramme ja Jumalamme rukoilevan itseään taivaassa? tekniikka kirjoitti:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1698Jeesuksen ja apostolien sanoja eikä sen katkeruutesi käärmeen puheita!
Maan päällä kirjoitti:
ollessaan Hän rukoili Isää, se oli aivan luonnollista silloin ennen sovitustyötä. Ja samoin rukoukset meidän pysymiseksi pelastuksessa. Jälkeensä Hän lähetti meille Pyhän Hengen.
Room 8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Noita ekivaarin jakeita hän on viljellyt kymmenet kerrat yrittäessään syöttää saatanallisia valheitaan sellaisesta alistetusta Jeesuksesta, joka ei voi yhtään mitään itse tehdä.
Näille jakeille hän yrittää antaa aivan muun merkityssisällön, mitä Raamattu tarkoittaa. Tässä on esimerkkiä juuri jehovalaisajattelusta.
Vai tarkoittaako valhevaari Jeesuksen, meidän Herramme ja Jumalamme rukoilevan itseään taivaassa?Herramme Jeesuksen Kristuksen neuvon ja ohjeen mukaan, ja sellaista rukousta Isä kuulee:
Luuk. 11:2
"Niin hän sanoi heille: »Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)»"- PasTori
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen ja apostolien sanoja eikä sen katkeruutesi käärmeen puheita!
Varmaan aivan mahdoton ajatus, että olisitte onnellisia omassa uskossanne, ettekä jatkuvasti korjaisi toisten "väärää" uskoa???
Ei nämä väittelyt ainakaan kovin uskoa vahvistavia ole. PasTori kirjoitti:
Varmaan aivan mahdoton ajatus, että olisitte onnellisia omassa uskossanne, ettekä jatkuvasti korjaisi toisten "väärää" uskoa???
Ei nämä väittelyt ainakaan kovin uskoa vahvistavia ole.Eihän uskoa voi kukaan ihminen vahvistaa eikä puhdistaa, vaan se menee kuulep — pastori — sillä tavalla että USKO VAHVISTAA MINUA enkä minä uskoa!
Kolminaisuusoppi opettaa kaikki nurinkurisesti. Ei kenestäkään ihmisestä ole uskonpuhdistajaksi, sillä USKO ON SE JOLLA JUMALA PUHDISTAA ihmisen:
Ap. t. 15:9
"Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla". [Ap. t. 10:43]
Usko ei tarvitse puhdistusta, parannusta eikä puolustusta vaan niitä kaikkia tarvitsee heikko ihminen — ja Jumala puolustaa, puhdistaa ja parantaa niitä, jotka eivät pyri uskonpuhdistajiksi ja puolustajiksi, vaan antautuvat usk
Ap. t. 3:16
"Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja USKO, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne".- PasTori
ekivaari kirjoitti:
Eihän uskoa voi kukaan ihminen vahvistaa eikä puhdistaa, vaan se menee kuulep — pastori — sillä tavalla että USKO VAHVISTAA MINUA enkä minä uskoa!
Kolminaisuusoppi opettaa kaikki nurinkurisesti. Ei kenestäkään ihmisestä ole uskonpuhdistajaksi, sillä USKO ON SE JOLLA JUMALA PUHDISTAA ihmisen:
Ap. t. 15:9
"Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla". [Ap. t. 10:43]
Usko ei tarvitse puhdistusta, parannusta eikä puolustusta vaan niitä kaikkia tarvitsee heikko ihminen — ja Jumala puolustaa, puhdistaa ja parantaa niitä, jotka eivät pyri uskonpuhdistajiksi ja puolustajiksi, vaan antautuvat usk
Ap. t. 3:16
"Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja USKO, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne".Joka tapauksessa Jumala tuskin kiinnostunut inehmoisten opinkiistoista. Kannattaisi ehkä enemmän kiinnittää huomiota omaan elämään so. miten itse toimit, toisten uskonelämä kannattanee jättää vähemmälle valvonnalle??
- truthtruth
"Harvat kristityt tietänevät vieläkään, mikä ero on tehtävä "Jeesus" ja "Kristus" nimien välillä; ne jotka tietävät, ovat joko teosofeja tai rosenkreutsiläisiä. Ja kuitenkin voi sanoa, että näiden kahden nimen oikeasta ymmärtämisestä riippuu, tiedämmekö mitään kristinnskosta vai emmekö.
Evankeliumit itse tekevät tämän eron. Enkeli, joka ilmestyy Marialle, sanoo: "ja nimeksi pojalle, jonka synnytät, olet antava Jeesus, sillä hänestä tulee kansansa pelastaja." Jeesus merkitsee näet "vapauttaja, pelastaja". Vasta myöhemmin evankeliumissa mainitaan Jeesuksesta, että häntä mainittiin Kristukseksi eli Messiaaksi. Kristus ei siis ollut hänen nimensä, vaan syystä tai toisesta hänelle suotu kunnianimitys.
Tämä on samalla kielitieteellinen tosiseikka, sillä "Jeesus" yksin on substantiivi, joka varsinaisesti kelpaa henkilönimeksi. "Kristus" sitä vastoin on verbaalimuoto, adjektiivi, laatusana, joka ei sinänsä yksin ole sopiva henkilölle nimeksi. "Kristus" on samassa asemassa kuin esim. "suuri"; voimme puhua Aleksanteri suuresta, Pietari suuresta jne., mutta ei yksin "suuresta". Kristus (khristos) on kreikankielinen käännös hebrealaisesta sanasta mashiah (messias) ja merkitsee — samoinkuin messias — "voideltu". Juutalaiset kuninkaat voideltiin öljyllä korkeaan arvoonsa, ja juutalaisten messiaskäsite oli sentähden "kuningas, jonka Jehova itse oli voidellut." Kun nyt Jeesusta nimitettiin messiaaksi eli Kristukseksi oli tämä selvä viittaus siihen, että uskottiin hänen olevan se juutalaisten kuningas, jonka Jumala itse oli kuninkaaksi asettanut. Ja monen juutalaisen katkera pettymys oli siinä, ettei Jeesuksen valtakunta ollutkaan "tästä maailmasta".
Tärkeämpi tätä kielitieteellistä on kuitenkin oleellinen ero Jeesuksen ja Kristuksen välillä, sillä jos emme sitä tunne, emme tunne kristinuskon olemusta. Oleellinen ero on näet henkinen tosiseikka, joka selviää kristitylle vasta kokemuksen kautta. Siitä voidaan kyllä puhua, mutta sanat jäävät sanoiksi, kunnes saavat henkeä ja elämää kunkin yksilön omassa kokemuksessa.
Jeesus sai nimen Kristus vasta kasteensa jälkeen. Minkätähden? Mitä merkillistä tapahtui kasteessa?
Sen evankeliumi meille tarkasti selittää, kuvatessaan Jeesuksen oman kokemuksen kasteen ohella ja kertoessaan, kuinka Johannes Kastaja selvänäköisesti oli todistajana siitä osallinen. Korkein henkimaailma avautui Jeesuksen sisäiselle näkemykselle ja (Isän Jumalan) ääni taivaista kuului: "sinä olet minun rakas poikani, jonka tänään olen synnyttänyt."
Kasteessa siis syntyi jotakin. Jeesusko? Ei suinkaan, koska Jeesus jo kolmekymmentä vuotta aikaisemmin oli syntynyt. Vaan mikä se syntyi? Niinkuin evankeliumi kertoo: Jumalan poika.
Jumalan poika siis syntyi, mutta missä ja millä tavalla? Henkisellä tavalla, fyysisille silmille näkymättömästi Jeesuksen omassa sielussa.
Tämä on kristinuskon kulmakivi: Jumalan poika, joka syntyi Jeesuksen, ihmisen, sielussa. Siitä se sai alkunsa, voimansa ja sisällyksensä. Vähän kristinuskoa vielä tunnetaan. Luullaan, että Jeesus Natsarealainen on historiassa ainoa, jota Jumala on pojakseen nimittänyt; otaksutaan kristinuskon olevan siinä, että Jeesusta palvotaan Jumalan poikana ja Jumalana, maailman ja ihmiskunnan vapahtajana. Ja kuitenkin asia on päinvastoin.
Kristinusko on uskoa ja luottamusta siihen, että Jeesus oli "esikoinen", edelläkävijä, että hän ikäänkuin näytti tien ja itse oli tie, toisin sanoen, että se, mitä Jeesus sai kokea, voi ja täytyy jokaisen todellisen kristityn kokea. Ei ole vielä "kristitty" eikä varsinaisesti Jeesuksen seuraaja se, jota ei Isä Jumala ole pojakseen kutsunut. Vasta se totuuden etsijä, joka on kasteen sisäisen kokemuksen läpikäynyt, vasta hän on sanan varsinaisessa merkityksessä kristitty.
Kirkko on tehnyt kasteesta ulkonaisen toimituksen, jolla kyllä on maaginen, mutta ei henkinen merkitys. Mutta ainoastaan henkinen kaste on pätevä. Ja henkinen kaste on siinä, että ihmisessä syntyy uusi ihminen, jonka Jumala tunnustaa pojakseen.
Kasteen jälkeen Jeesus oli Kristus eli "voideltu". Henkisen kasteensa jälkeen on niinikään jokainen totuudenetsijä, nimittäköön hän itsensä sitten kristityksi, rosenkreutsiläiseksi, teosofiksi tai mystikoksi, Kristus eli voideltu, vaikka hän asiallisessa vaatimattomuudessaan ei sitä nimitystä itselleen ota. Uusi ihminen eli Jumalan poika on näet hänessä paljon heikompi niin sanoaksemme, paljon avuttomampi kuin Jeesuksessa. Jeesus oli Mestari-sielu ja totuuden etsijä voi olla vihkimyksen tien alkupäässä. Ero on karmassa suuri. Mutta henkinen elämä on laadultaan sama.
Oi te vähäuskoiset, jotka epäilette ja epäröitte, nouskaa, rohkaiskaa mielenne, etsikää Jumalan valtakuntaa ja antakaa isän kutsua teidät pojikseen!
{Toimittajalta — Ruusu-Risti, helmikuu 1921}"sillä Kristus on yhtä kuin "voideltu". Ja lisäksi jokainen, joka on päässyt osalliseksi tästä voitelusta, on samassa Kristuksessa, eli voitelussa.
Ap. t. 10:38
"te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa".
2. Kor. 1:21
"Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala",
Hepr. 1:9
"Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Paavali nimesi Herraksemme juuri tämän "pyhyyden hengen puolelta" syntyneen Jumalan pojan, eikä Daavidin siemenestä syntynyttä poikaa. (Room.1:3).
Iankaikkinen elämäkin on enemmän laadullinen kuin paikallinen olemukseltaan ja perustuu Jumalan ja hänen poikansa tuntemiseen ja Jumalan rakkauden tietämiseen, [Joh.17:3].- ML213
Pitkästä aikaa sain lukea hyvää ja syvällistä opetusta aiheesta, joka NIVOUTUU muiden ilmoitusten kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi.
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, ettei Raamatun ilmlituksia tarvitse murtaa tai muutella mieleisekseen tuodessaan laajan asian/opin esille.
otetaan valokuva, niin oletko sinä kuvassa itse vai sinun peiliheijasteesi? Voiko se valokuvasi sanoa tai tehdä jotakin?
Joh. 5:30
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
1. Kor. 15:49
"Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen KUVA."
2. Kor. 4:4
"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA".
Kol. 1:15
"ja hän on näkymättömän JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa".
Hepr. 1:3
"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
Oletko lukenut tai kuullut, että Jumala on kieltänyt minkään kuvan asettamista Jumalaksi?
5. Moos. 5:8
"Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla".- Edellä esitetty
leike ruusuristiläisten (= luciferaalinen, okkultistinen liike, jota arvostetaan vapaamuurariudessa yhtenä saatananpalvojista) teksteistä näyttää viehättävän ekivaaria, mikä on ihan ymmärrettävää hänen ajattelussaan.
ML213:n vähän hapuilevat käsitykset näyttävät nyt myös kiteytyvän ekivaarin mukaisiksi.
>>> Pitkästä aikaa sain lukea hyvää ja syvällistä opetusta aiheesta, joka NIVOUTUU muiden ilmoitusten kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi. - ML213
Edellä esitetty kirjoitti:
leike ruusuristiläisten (= luciferaalinen, okkultistinen liike, jota arvostetaan vapaamuurariudessa yhtenä saatananpalvojista) teksteistä näyttää viehättävän ekivaaria, mikä on ihan ymmärrettävää hänen ajattelussaan.
ML213:n vähän hapuilevat käsitykset näyttävät nyt myös kiteytyvän ekivaarin mukaisiksi.
>>> Pitkästä aikaa sain lukea hyvää ja syvällistä opetusta aiheesta, joka NIVOUTUU muiden ilmoitusten kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi.ML213:n vähän hapuilevat käsitykset näyttävät nyt myös kiteytyvän ekivaarin mukaisiksi.
-----------
Ettei kaikki menisi Ekivaarin ja Hirvaksen syyksi, niin huomautan, miten nämä näkemyksetm joita olen tuonut ilmi opvat olleet jo ymmärryksessäni yli 20-vuotta.Esim. Koskaan en ole mieltänyt Jeesusta Junmalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jonka kautta ihmisellä on tie Jumalanm luokse.Opettaahan Jeesus selkeästi miten on JUmalan Poika ja alamainen Jumalaan nähden.
"....Jeesus on miehen pää ja mies on vaimon pää ja Jumala on Jeesuksen pää".
Tietenkin nämä "herrat" ovat lajentaneet ymmärrystäni. - olet vakaasti jossakin
ML213 kirjoitti:
-----------
Ettei kaikki menisi Ekivaarin ja Hirvaksen syyksi, niin huomautan, miten nämä näkemyksetm joita olen tuonut ilmi opvat olleet jo ymmärryksessäni yli 20-vuotta.Esim. Koskaan en ole mieltänyt Jeesusta Junmalaksi, vaan Jumalan Pojaksi, jonka kautta ihmisellä on tie Jumalanm luokse.Opettaahan Jeesus selkeästi miten on JUmalan Poika ja alamainen Jumalaan nähden.
"....Jeesus on miehen pää ja mies on vaimon pää ja Jumala on Jeesuksen pää".
Tietenkin nämä "herrat" ovat lajentaneet ymmärrystäni.Raamatun ulkopuolella menossa, jos noin kauan on jatkunut.
Ihmisellä on vapaa tahto ja voi luopua uskostakin, jos ei välitä valvoa itseään. Hyvin näytät nielevän ruusuristiläistä okkultismiä sekä jehovalaisuuden ja nyt on vielä ekivaarismi laajentanut ymmärrystäsi, siinä on sinun tiesi.
Meneehän se vähäsen jonkun muunkin syyksi tai ansioksi, vaan itse sen valinnan viime kädessä teet ja sen tekeminen todetaan, kun Elämän Kirjat joskus avataan. - ML213
olet vakaasti jossakin kirjoitti:
Raamatun ulkopuolella menossa, jos noin kauan on jatkunut.
Ihmisellä on vapaa tahto ja voi luopua uskostakin, jos ei välitä valvoa itseään. Hyvin näytät nielevän ruusuristiläistä okkultismiä sekä jehovalaisuuden ja nyt on vielä ekivaarismi laajentanut ymmärrystäsi, siinä on sinun tiesi.
Meneehän se vähäsen jonkun muunkin syyksi tai ansioksi, vaan itse sen valinnan viime kädessä teet ja sen tekeminen todetaan, kun Elämän Kirjat joskus avataan.Näytäppä ja kerroppa yksi Raamatun jae ja sen sisältö, johon en usko.
Eikö UT keskisin sanoma ole juuri Jeesus Jumalan Poika, joka pelastaa ihmisen Jumalan lapseksi.Ymmärrätkö?
Sama Raamatun Jeesus Kristus opetti, miten meidän tulee tukoilla Jumalaa, joka on taivaissa.Valehteleeko mielestäsi Jeesus, vai mikä kivi siellä kengässä painaa. olet vakaasti jossakin kirjoitti:
Meneehän se vähäsen jonkun muunkin syyksi tai ansioksi, vaan itse sen valinnan viime kädessä teet ja sen tekeminen todetaan, kun Elämän Kirjat joskus avataan.kolminaisuusopin herraksesi Jumalan sanan asemesta. Uskot kirkkoisien sepustuksia enemmän kuin Jeesuksen ja apostolien opetuksia.
Katsos kun ne Elämänkirjat avataan Sinunkin kohdaltasi!- ML213
olet vakaasti jossakin kirjoitti:
Meneehän se vähäsen jonkun muunkin syyksi tai ansioksi, vaan itse sen valinnan viime kädessä teet ja sen tekeminen todetaan, kun Elämän Kirjat joskus avataan.Mutta, ymmärrätkö, miten et edes halua pohtia asioita salatuimpaan saakka.
Esim.Miksi Jeesus valehtelisi, jos olisi Jumala.Ymmärrätkö, mitenet halua tarttua tämän/kään asian pohtimiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.703831Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883199Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1032473Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151679Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m711445- 971333
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä501286- 551083
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561050Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11031