Alrekryyn ei kannata luottaa

Kokemusta on!!

Onko kellään mitään kokemusta semmosesta vuokratyöfirmasta, kun Alrekry? Toimipaikka sijaitsee Tikkurilassa.

Oon ollut puoli vuotta kyseisen firman kirjoilla ja tähän asti on mennyt ihan hyvin. Palkka on tullut ajallaan ja työpaikka, jossa olen tän kyseisen firman kautta vuokralla on ollut ihan mukava.

Tän viikon maanantaina mut irtisanottiin PUHELIMESSA. Tää rekryn tyyppi soitti mulle ja sanoi, että mut on irtisanottu. Hommat kuulemma loppuu multa, kun työt vähentyy niin radigaalisti, ettei tarvetta enää ole. Tää irtisanominen oli laiton, koska siitä ei ilmoitettu mulle mitään etukäteen enkä saanut kirjallista irtisanomisilmoitustakaan.

Mielellään oisivat mua pitäneet kirjoillaan eteenpäinkin. Epäilemättä. Niille maksetaan provikat siitä, että ne välittää jengiä duuniin jonnekin. Musta ne ei tuu saamaan tän sopimuksen loppumisen jälkeen enää euroakaan. Ja toivottavasti ei kenestäkään muustakaan. Sen verran ihmeellistä ton rekryn toiminta on.

Ensin mulle piti riittää hommia 15.2. asti, sitten se muuttui. Hommia riittäisikin vain 6.2. asti. Kun kerroin, et mulla on sunnuntaille merkitty listaan tyvuoro, niin sit viimeinen duunipäivä olikin 8.2. Hyvin siis tiesivät itekään, et mikä mun viimeinen duunipäivä on.

Menin liittoon ja kerroin siellä tilanteestani. Mulle sanottiin, että irtisanominen ei ole laillinen, koska se on tehty puhelimessa ilman ennakkovaroitusta enkä ole saanut minkäänlaista kirjallista irtisanomisilmoitusta. Kaiken lisäksi työsuhteeni on määräaikainen ja loppuu vasta kuun lopussa. Määräaikaista sopimusta ei saa sanoa irti ennen kun se loppuu. Tää rekryn tyyppi ei tuntunut olevan perillä tästäkään, koska kehtasi sanoa mulle puhelimessa, että saan vaan irtisanomisajan palkan ja loppusopimuksesta ei makseta mitään.

Yritin soittaa parina päivänä tänne Alrekryyn, tuloksetta. Kukaan ei vastannut puhelimeen. Tai ei siis halunnut vastata. Ei ainakaan se tyyppi, joka mun asioita on ennen hoitanut. Pientä luikertelun makua oli ilmassa. Oli niin lipevä ja yritti kiemurrella kaikin tavoin eroon tilanteesta. Kun sitten lopulta vastattiin, niin mulle sanottiin vielä eilen, että hommat todellakin loppuu ja että takaisin duuniin ei mua enää tarvita. Käskettiin pitämään pitämättömiä lomapäiviä.

Mulle yritettiin tarjota toista duunia, huonommilla ehdoilla. Tuntipalkka olis ollut kuulemma sama, mutta tunteja viikossa reilusti vähemmän. Systeemi olis ollut se, että soitetaan kun tarvitaan töihin. Mua uhkailtiin työvoimaviranomaisilla, että mulle annetaan karenssi, jos meen työkkäriin. Mä en ole työtön, koska mun sopimus on voimassa 24.2. asti. Ne ei tajunneet edes näin yksinkertaista asiaa! Voiko asiat enää vaikeemmaksi mennä??!!

Tänään tuli viesti, että hommat tässä paikassa jatkuvat sittenkin. Ne on kuulemma tehneet jotain muutoksia. Toisinsanoen ne on lopultakin älynneet sen, että ne joutuu maksamaan mulle palkkaa sopimuksen loppuun asti huolimatta siitä oonko mä jossain töissä vai oonko mä kotona.

En TODELLAKAAN suosittele tätä paikkaa kenellekään. Kohtelevat työntekijöitään ihan miten sattuu, eivätkä edes älyä pyytää anteeksi käytöstään. Tyyppi, joka teki mun kanssa työsopimuksen, ei taida olla enää töissä tässä kyseisessä luikerofirmassa. Joku lipevä heppu hoitaa siellä nyt tätä mun asiaa. Ja hyvin hoitaakin! Ensin irtisanoo puhelimessa LAITTOMASTI, sit koittaa puoliväkisin laittaa mut jonnekin muualle duuniin huonommilla ehdoilla ja sit hommia olevinaan taas riittääkin. Tosi uskottavaa. Ja tosi hyvää mainosta tälle firmalle itselleen.

Onneks tätä paskaa tarvii kestää enää kaks viikkoa. Sit mä pääsen tästä rekrystä eroon. Ja uusi duunikin on jo :)Eikä todellakaan kyseisen luikurifirman listoilta.

Alrekryn mielestä tää on kuulemma positivista, et duuni jatkuu. Mä en nää tässä mitään positiivista. Ketä kiinnostaa olla töissä paikassa, josta ollaan jo kerran irtisanottu laittomasti, mut sit otetaankin duuniin takas?? Työmotivaatio on tasan 0, mut ehkä tän kestää. Eihän tässä näitä päivii oo enää kun muutama jäljellä.

Pitää ahkerasti vaan kysellä, että "irtisanotaanko mut uudestaan, jos mä teen nyt näin?" Eipähän tuu taas ihan puskista, jos taas soitetaan ja irtisanotaan.

Kirjallinen irtisanomisilmoitus piti tulla mulle postissa tän viikon aikana. Ei oo näkynyt. Toinen tyyppi, joka vastas puhelimeen eilen, väitti et kukaan siitä lafkasta ei oo irtisanonut mua. Hyvin pelaa tuo keskinäinen kommunikointi :D Toinen ei ees tiiä, et mitä toinen on tehnyt.

Varoitan kaikkia menemästä tän rekryn palvelukseen. Asiat alkaa muuttua nopeesti aika vaikeiksi, kun pitää huolta omista oikeuksistaan ja ottaa yhteyttä liittoon.

3

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimuksiaan

      Jos olet tehnyt määräaiakaisen sopimuksen niin
      työnantajalla on palkanmaksuvelvollisuus sopimuksen voimassaolopäivään asti.
      Vaikka sopimuksessa lukisi tai kunnes tilaajayritys irtisaanoo sopimuksen niin vuokrayrityksellä on silti palkanmaksuvelvollisuus.

    • oksennus4

      Löysin pari vanhaa ketjua tästä ja voin sanoa ettei mikään ole muuttunut!!! Toinen ketju tässä http://keskustelu.suomi24.fi/node/6809104#comment-0

      Näiden kanssa ei saa mitään selväksi. Työsopparin mukaan noudatetaan TES mutta sitten ei noudatetakkaan???? Eivät suostu vastaamaan sähköpostilla ettei mistään jää kirjallista todistetta.

      Työn kuva olikin jotain ihan muuta kuin piti olla ja eivät kertoneet että siihen kuuluu matkustusta - pidempiä jaksoja muualla.... Ja paljon, paljon muuta!

      Olen ollut työsuojelupiiriin yhteydessä, en anna periksi tälläisten pissittäjien kanssa. Mutta ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA tehkö näiden kanssa sopparia.

    • kiertäkääkaukaa

      Alrekryssa tuntilaput katoaa.... Eivät tuedä juurikaan mitään työpaikoista minne jengiä haalivat, puhuvat ihan muuta kun tehtävät on. Työaikoja lupaavat ihan muuta kun todellisuus on, soppareita tehdään määräaikaisena ilman päättymispäiviä ja työaikoja eivät takaa. Vaikka puhuvat kyllä että kokoaikainen työ on niin sopparissa lukee aina "tarvittaessa kutsuttava" ja nopeesti käy ilmi ettei tosiaan ole kokoaikainen työ. Vastauksia turha pyydellä, mihinkään eivät vastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe