Ammatin vaihto

edessä

On todella hankalaa alkaa aikuisiällä vaihtamaan ammattia. Olen lähdössä hoitoalalta pois. Enkä tiedä mille rupeaisin.
Pistäkääpä tähän ammattinne hyviä ja huonoja puolia. En vielä tiedä mitä haluan.

Täällä on niin paljon kirjoittelua, vaikka nyt menee asian vierestä vastatkaa mulle nyt jokunen kuitenkin.

Olen naisimmeinen.

3

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen lämpimästi tätä Eniron hyväpalkkaista palstapäivystäjän virkaa. Homman ainoa huono puoli on se, että välillä joku joutomies epäilee työttömäksi. Toisaalta olisi mukavaa olla myös astronautti tai aivokirurgi, mutta luulen, ettei rahkeeni riitä moisiin hommiin. Eikä niissä olisi yhtä tulehtunut ilmapiirikään. ;-)

Noh, leikki leikkinä. Eikö sinun kannattaisi miettiä, mitä juuri sinä haluaisit tehdä? Sitten, miten moiseen ammattiin voisi päästä? Mitä pitäisi opiskella? Miten koulutukseen voisi päästä? Missä koulu olisi ja mistä päin Suomea niitä töitä olisi mahdollista saada? Millainen palkka riittäisi? Ulko-vai sisätyö? Ruumiillinen vai ajatustyö?

Esimerkiksi, ettei vastaus kysymykseesi auta sinua juurikaan. Yksikönpäällikön homman hyviä puolia on siisti sisätyö virka-aikaan, valta ja vastuu tasa-painossa, kohtuullinen palkka, kohtuullisen varma lama-aikaankin, mielenkiintoinen työ ja mukavat työkaverit.

Mene työkkärin ammatinvalintapsykologin juttusille. Ne tekee testejä, joiden perusteella suositellaan luonteellesi ja tilanteeseesi sopivia ammatteja.

• uk-ko

http://www.mol.fi/avo/

Tuo on työkkärin "ammatinvalintaohjelma". Se on ihan mielenkiintoinen. Mulle se kertoi, että olen väärällä alalla ja kertoi myös sen, mitä mun pitäisi tehdä elämälläni. Tiesin kyllä ne asiat ennestään, mutta oli ajatuksia herättävää, että tuo ohjelma tiesi samat asiat...

En varsinaisia ammattejani tässä ala esitellä. Mutta mun päähomma on tällä hetkellä opettajuus. Opetan omia ammattejani 2. asteella.

Hyvä puoli on tietysti melko turvallinen pesti: ihan heti ei potkita pihalle, kun taantuman kulmaa pukkaa näköpiiriin.
      Leipä on vähän kaponen, mutta mulla on pitkät lomat. On kiva kesällä olla oikeasti 2,5 kk lomalla.

Hyvä puoli on mun mielestä se, että saa olla nuorten kanssa tekemisissä ja jakaa kertynyttä taitoa eteenpäin. Mulle se tuottaa tyydytystä.
      Työ on hyvin vapaata: teen lähinnä mitä itse hyväksi näen, kunhan informoin asianmukaisia tahoja tekemisistäni.

Kun et kerro mistä ammatista vaihdat ja miksi, en osaa sanoa mitään kovin järkevää. Mutta opettajana voi hyödyntää olemassaolevaa ammattitaitoa uudella tavalla.

• hoitoalalle?

Autohuoltoala, riippuen työpaikasta

Huonot:
      - näpit rasvassa
      - työt määritellään urakan mukaan
      - pienempi liksa mitä huoltoaseman kassalla

hyvät
      tapaa mielenkiintoisia ihmisiä (huoltoasemalla)

Talomaalari:

- 90 % töistä pohjatöitä, siis kittaamista ja hiomista
      - pölyistä hommaa
      - yleensä urakkapohjaiset sopimukset

aloituspalkka yli 10 €/h

Kiinteistönhoitaja:

- siivous hommia riittää (paikasta riippuen)

saa asunnon helposti, jotkut antaa vuokran alennusta
      yksityisiltä parempi palkka mitä kunnallisessa
      tapaa paljon ihmisiä

Golfkentän hoitaja
      Tässä ammatissa etuna, mikäli on opiskellut puutarhuriksi tai golfkentän hoitajaksi, jolloin mahdollisuus nousta kenttämestariksi.

- töitä säällä kuin säällä
      - töitä jokaiselle viikonpäivälle

tapaa joskus ihmisiä
      pikkujouluissa paljon ilmaista viinaa
      pääsee helposti pelaamaan golfia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe