On todella hankalaa alkaa aikuisiällä vaihtamaan ammattia. Olen lähdössä hoitoalalta pois. Enkä tiedä mille rupeaisin.
Pistäkääpä tähän ammattinne hyviä ja huonoja puolia. En vielä tiedä mitä haluan.
Täällä on niin paljon kirjoittelua, vaikka nyt menee asian vierestä vastatkaa mulle nyt jokunen kuitenkin.
Olen naisimmeinen.
Ammatin vaihto
3
174
Vastaukset
Suosittelen lämpimästi tätä Eniron hyväpalkkaista palstapäivystäjän virkaa. Homman ainoa huono puoli on se, että välillä joku joutomies epäilee työttömäksi. Toisaalta olisi mukavaa olla myös astronautti tai aivokirurgi, mutta luulen, ettei rahkeeni riitä moisiin hommiin. Eikä niissä olisi yhtä tulehtunut ilmapiirikään. ;-)
Noh, leikki leikkinä. Eikö sinun kannattaisi miettiä, mitä juuri sinä haluaisit tehdä? Sitten, miten moiseen ammattiin voisi päästä? Mitä pitäisi opiskella? Miten koulutukseen voisi päästä? Missä koulu olisi ja mistä päin Suomea niitä töitä olisi mahdollista saada? Millainen palkka riittäisi? Ulko-vai sisätyö? Ruumiillinen vai ajatustyö?
Esimerkiksi, ettei vastaus kysymykseesi auta sinua juurikaan. Yksikönpäällikön homman hyviä puolia on siisti sisätyö virka-aikaan, valta ja vastuu tasa-painossa, kohtuullinen palkka, kohtuullisen varma lama-aikaankin, mielenkiintoinen työ ja mukavat työkaverit.
Mene työkkärin ammatinvalintapsykologin juttusille. Ne tekee testejä, joiden perusteella suositellaan luonteellesi ja tilanteeseesi sopivia ammatteja.- uk-ko
http://www.mol.fi/avo/
Tuo on työkkärin "ammatinvalintaohjelma". Se on ihan mielenkiintoinen. Mulle se kertoi, että olen väärällä alalla ja kertoi myös sen, mitä mun pitäisi tehdä elämälläni. Tiesin kyllä ne asiat ennestään, mutta oli ajatuksia herättävää, että tuo ohjelma tiesi samat asiat...
En varsinaisia ammattejani tässä ala esitellä. Mutta mun päähomma on tällä hetkellä opettajuus. Opetan omia ammattejani 2. asteella.
Hyvä puoli on tietysti melko turvallinen pesti: ihan heti ei potkita pihalle, kun taantuman kulmaa pukkaa näköpiiriin.
Leipä on vähän kaponen, mutta mulla on pitkät lomat. On kiva kesällä olla oikeasti 2,5 kk lomalla.
Hyvä puoli on mun mielestä se, että saa olla nuorten kanssa tekemisissä ja jakaa kertynyttä taitoa eteenpäin. Mulle se tuottaa tyydytystä.
Työ on hyvin vapaata: teen lähinnä mitä itse hyväksi näen, kunhan informoin asianmukaisia tahoja tekemisistäni.
Kun et kerro mistä ammatista vaihdat ja miksi, en osaa sanoa mitään kovin järkevää. Mutta opettajana voi hyödyntää olemassaolevaa ammattitaitoa uudella tavalla. hoitoalalle?
Autohuoltoala, riippuen työpaikasta
Huonot:
- näpit rasvassa
- työt määritellään urakan mukaan
- pienempi liksa mitä huoltoaseman kassalla
hyvät
tapaa mielenkiintoisia ihmisiä (huoltoasemalla)
Talomaalari:
- 90 % töistä pohjatöitä, siis kittaamista ja hiomista
- pölyistä hommaa
- yleensä urakkapohjaiset sopimukset
aloituspalkka yli 10 €/h
Kiinteistönhoitaja:
- siivous hommia riittää (paikasta riippuen)
saa asunnon helposti, jotkut antaa vuokran alennusta
yksityisiltä parempi palkka mitä kunnallisessa
tapaa paljon ihmisiä
Golfkentän hoitaja
Tässä ammatissa etuna, mikäli on opiskellut puutarhuriksi tai golfkentän hoitajaksi, jolloin mahdollisuus nousta kenttämestariksi.
- töitä säällä kuin säällä
- töitä jokaiselle viikonpäivälle
tapaa joskus ihmisiä
pikkujouluissa paljon ilmaista viinaa
pääsee helposti pelaamaan golfia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760