Yleisesti ottaen kannattaako tauko parisuhteessa? ei sen takia että pääsisi "kokeilemaan muita" vaan ns.löytääkseen itsensä...
Olen ollut mieheni kanssa n.6,5 vuotta. ja tuohon aikaan kuuluu niin paljon hyvää mutta myös paljon huonoakin. rakkautta ja riitaa. eroja ja yhdessä oloa... toisin sanoen olemme säätäneet edes takas aika paljon. Rakastan häntä aivan mielettömästi ja haluan hänen kanssaan tulevaisuuden. Hänen kanssaan minulla on erittäin hyvä olla...
Mutta välillä minulla on sellainen tunne että olen itse sekaisin siitä mitä minä haluan nyt tällä hetkellä ja teen siten mitä muut haluaa... kuljen vähän niinkuin mukana ja tämä ei koske vaan miestäni. Kaipaisin aikaa itselleni ja ajatuksilleni mutta niin etten menetä kaikkea mitä rakastan. En voi mielestäni sanoa miehelleni että "hei, ei nyt nähdä eikä soitella viikkoon kun mun pitää vähän miettiä". Olen ajatellut että ymmärtäisiköhän hän jos sanoisin että ollaan erossa vaikka kuukausi tai kaksi ei siksi että haluaisin muita miehiä vaan että olen vain hieman ns.sekaisin en kuitenkaan hänen takiaan... tällävälin en tietysti voisi olettaa hänen odottavan kiltisti kotona minun soittoani vaan että hän voisi tehdä mitä haluaa ja niistä ei sitten puhuttaisi... voisiko näin toimia? hajottaako se tämän suhteen? kuinka suuri pelko minulla on että mieheni voisikin tajuta tänä aika ettei haluakkaan minua? tai että hän ihastuu johonkin toiseen?
En haluaisi menettää häntä, mutta en tiedä onko minusta nyt tähän suhteeseen vaikka rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan loppu elämäni...
Kannattaako tauko?
14
2100
Vastaukset
- ei ole
Entä jos lähdet kk:Si pois ja miehesi tekee mitä tahtoo.. eikö palattuasi yhtään vaivaa että mitä hän on tehnyt.. kuukaudessa nyt kerkeää tekemään vaikka mitä..aloittamaan vaikka seksisuhteen!!
kokemuksestani sanon että tauot eivät kannata ne ovat vain eron lykkäämistä!- ....
...että pitäisi sivuuttaa oma tarve selvitellä ajatuksia, koska pitäisi hallita ja vahtia, että ukko on kiltisti? Ei hyvää päivää.
Kerkeää kai sitä kuka vaan tehä mitä vaan kuukaudessa, mutta että tekeekö? Jos tekee, niin kaipa se kertoo siitä, että millaisen ihmisen kanssa sitä on ollutkaan suhteessa... jos ei se halua kumppanilleen tai suhteensa parasta, eikä ole valmis joustamaan sen vertaa? Sittenhän voi tehdä niitä ratkaisuja.
Ymmärsin, että aloittaja kokee tarpeeksi suhteen jatkumiselle saada omaa aikaa. Pitää pystyä määrittelemään omat rajat, ettei nyt ihan jää aina toisten jalkoihin.
Tommonen vahtiminen ja läheisriippuvaisuus se jos mikä tuhoaa parisuhteen. Luottamusta pitäisi löytyä.
- mielestä
taukoja ei tarvita, jos oikeasti halutaan olla yhdessä! välillä tulee vaikeita aikoja, sehän on ihan selvää. niistä pitää vain yrittää selvitä yhdessä. voit etsiä itseäsi miehesi kanssa, ei siihen tarvita esim. rattoisia baari-iltoja tyttökavereiden kanssa. näitäkin toki voi "harrastaa" myös miehen ollessa kotosalla tai omien kavereidensa kanssa. minusta lähteminen on väärin tai tauon pitäminen. teidän pitää miettiä yhdessä pariskuntana mitä haluatte suhteelta, ei niin, että lähdetään pakoon ja pähkäillään yksin. se on lopun alkua.
- sanoa
mutta eräs tuttuni piti miehensä kanssa taukoa ja suhde parani.Nainen ei enää nähnyt muuta vaihtoehtoa ja muutti pois vähäksi aikaa,sitten muutti takaisin kotiin ja sen jälkeen mennyt paljon paremmin,saivat kunnolla puhuttua asioista.olivat
olleet yhdessä jo pitkään,lapset on aikuiset jne. - takana 8v
ja just tässä olen itse pohtinut samaa jo useamman kuukauden. Tuntuu, että meillä kumpikaan ei arvosta toista, minä olen ainut joka tekee kotityöt, minun pitäisi luopua mieheni takia toisen lapsen haaveilemisesta sekä naimisiin menosta. Tuntuu, että meillä vain mies päättää kaiken loppujen lopuksi..minun mielipiteilläni ei ole väliä. Minun pitäisi myös sietää mieheni kavereita, jotka tekivät minulle todella törkeän tempun ja työn vuoksi mieheni on heidän kanssaan enemmän tekemisissä kuin minun yms.
Kun kysyn mieheni mielipidettä suhteeseemme, "kaikki on hyvin" ja hän haluaa olla kanssani. Olen usein puhunut näistä asioista, mutta muutosta ei ole pahemmin tullut. Nyt sitten eilen otin puheeksi tuon erossa asumisen ja sen, että olisi hyvä olla erossa toisistamme jonkin aikaa. Mies tuntui olevan samaa mieltä, mutta en usko nähtäväksi jää, mitä tässä nyt sitten tulen tekemään. Raha ja lapsi vaikeuttavat vain tuota hommaa ja, kun ei oikein ole minne menisi edes viikoksi eroon toisesta :( Toivoisin tauon palauttavan molemmille mieleen, että miksi me ollaan yhdessä, mitä tunteita se herättää vai onko oikeasti helpompi erota jne. - .......
Minua ainakaan ei kiinnosta tuollainen on-off tyyppinen "seurustelu", vaan kyllä hyvä nainen on sellainen että haluaa olla yhdessä eikä pidä mitään kuukauden miettimistaukoja välillä.
Viimeksi kesällä (ex-) naisystävä ajatteli pitää taukoa vastalauseista huolimatta. Joten heti seuraavana aamuna lähdin aamukaljalle ja nappasin välittömästi uuden naisen tilalle. Tuosta tauon pitäjästä näin pääsi helposti eroon. - alkuperäiseen...
En siis halua takoa pitää sen takia että haluaisin päästä kavereiden kanssa ravintoloihin ryyppää ja rällästää ja kattelee muita miehiä... tuntuu vain että haluaisin enemmän aikaa itselleni ja niille asioille mitä minä haluan tehdä. en halua herätä 50 vuotiaana ja tajuta vasta sitten että koko elämäni meni siinä vaan muita seuratessa...
voi olla että tämä on merkkejä lähestyvästä 30-kympin kriisistä :) ..on tässäkään yksilöllisessä asiassa vaikea sanoa. On varmasti yhtä monta tarinaa onnistumisesta kuin epäonnistumisestakin.
Tää kuitenkin jäi vähän kaipaamaan selitystä:
"En voi mielestäni sanoa miehelleni että "hei, ei nyt nähdä eikä soitella viikkoon kun mun pitää vähän miettiä"."
Eli siis mikset voi? Eikö toi nyt kuitenkin oo vielä ihan ok vaihtoehto sen rinnalla, ettei homma kertakaikkiaan vaan toimi? Mä käsitin, että vaihtoehdot on kertakaikkiaan nyt aika vähissä. Jotain on tehtävä. Eikö tosta ois hyvä aloittaa?
Mun mielestäni ehdottomasti parasta työtä, mitä parisuhteen eteen voi tehdä, on työstää omaa itsetuntemustaan!!
Mä kanssa aikasemmin ajattelin, että mä en mitään on-off touhua tule ikinä sietämään.
Noh, kuinkas sitten kävikään: tietysti päädyin juuri tuollaiseen suhteeseen - ja vielä omasta pyynnöstäni taukoilimme.
Varmasti parin viikon sovittu taukokin tekee terää, mutta mä itse koin aivan_valtavat ahaa-elämykset vasta, kun meillä ihan oikeasti oli totaalisesti poikki kuukausia. Kun kertakaikkiaan olit vaan itekses.
Noh, vielä mä en uskalla sanoa, että "tuleeko" meistä vielä jotain enemmän, kun tällä hetkellä tilanne on vielä vähän epävarma.. Tai ehkä mua vaan pelottaa niin, etten kykene myöntämään mitään suuntaan, enkä toiseen.. :/että by the way, mulla ikää myös tuo 30, että kait tän voi lukea kriisinkin piikkiin.. ;D
- ..................
Plussa-pallero kirjoitti:
että by the way, mulla ikää myös tuo 30, että kait tän voi lukea kriisinkin piikkiin.. ;D
ihana viesti...
En mielestäni voi ehdottaa viikon taukoa koska se olisi itsekästä silloin odottaa että mies vain odottelee siinä sitten viikon kun minä vähän mietin... ja en tiedä mitä viikossa vielä ehtii minun päässäni tapahtua. :)
Pelkään että jos jatkamme ilman taukoa rupeen oireilemaan enemmän nyt tai myöhemmin... ja sitten tahtomattani ajan miehen pois.
Haluisin jos se vaan onnistuisi toivomani mukaan niin pitää kuukauden kahden tauon.. saada nimen omaan ahaa elämyksen monestakin asiasta ja aloittaa sitten mieheni kanssa puuhtaalta pöydältä ja jättää menneet on-off sähläilyt taakse ja olla sitten tosissaan...
noh tuleva näyttää...
Kiitos ihanasta vastauksesta! :)
tsemppiä teille! .................. kirjoitti:
ihana viesti...
En mielestäni voi ehdottaa viikon taukoa koska se olisi itsekästä silloin odottaa että mies vain odottelee siinä sitten viikon kun minä vähän mietin... ja en tiedä mitä viikossa vielä ehtii minun päässäni tapahtua. :)
Pelkään että jos jatkamme ilman taukoa rupeen oireilemaan enemmän nyt tai myöhemmin... ja sitten tahtomattani ajan miehen pois.
Haluisin jos se vaan onnistuisi toivomani mukaan niin pitää kuukauden kahden tauon.. saada nimen omaan ahaa elämyksen monestakin asiasta ja aloittaa sitten mieheni kanssa puuhtaalta pöydältä ja jättää menneet on-off sähläilyt taakse ja olla sitten tosissaan...
noh tuleva näyttää...
Kiitos ihanasta vastauksesta! :)
tsemppiä teille!..tottahan sä voit_ehdottaa sitä, mutta ei sun miehen tartte tietenkään välttis suostua siihen. Mutta jos et kysy, et tiedä.
Toisaalta, jos koet sen välttämättömäksi suhteellenne, eikä mies siltikään siihen suostu, kertoohan sekin sitten jo jotain..
Kovasti tsemppiä ja peukutuksia teillekin!!
- mutta se toinen osapuoli..
eli se kelle sanotaan, et haluais pitää taukoa.. Noh en mä oikeastaan tiedä onko se edes mitään taukoa, mitä se haluaa pitää. Silti sovitaan koska nähdään seuraavan kerran jne. Ihmissuhteet on peliä. Niitä voi pelata hyvin tai joskus vähän huonommin... Sori, jos aiheutin turhautumista, mutta sitä on itellä nyt vaan hiukan, vaikka välillä ihan järkeviäkin ajatuksia..
- nyk onnellinen
Kuuleppas,
Olin jonkin aikaa sitten samassa tilanteessa. Pitkä parisuhde takana, olimme jopa pitäneet jonkinlaisen tauon jos toisenkin siellä välissä, mutta päätimme koittaa viellä yhdessä.Koska ei se suhde parane vaihtamalla.
Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun sinulla, mutta puhuttani ystävieni kanssa, ja mietittyäni nyt kuukausia, tajusin epäröiväni.
Mieheni(ex siis nykyään) ei epäröinyt hetkeäkään. Olisi tuonut kuun ja tähdet taivaalta minulle jos olisin pyytänyt.
Sitten eräs viisaampi ystävä kysyi minulta, oletko epäröinyt aiemmissa suhteissasi aikoinaan? Vastasin että en, erään tietyn miehen kohdalla itse olin ollut valmis tekemään mitä tahansa hänen vuokseen enkä epäröinyt hetkeäkään,mutta hän jätti minut vuosia sitten.
Eli jos siis rakastaisin miestäni samalla tavalla kun hän minua, en epäröisi, kuten ei hänkään.
Tajusin siis vihdoinkin päästää irti, ja voin sanoa että kivi putosi harteiltani.
Kukaan ei voi sanoa että miten teidän suhteen kanssa kävisi, mutta kuulostaa niin samalta kuin omani ennen eroamista.
Nyt voin sanoa että olen onnellinen ja toivon löytäväni tulevaisuudessa sen miehen jonka kanssa en epäröi, eikä hän epäröi myöskään suhteeni.- .....................
Ei se silti tarkoita, etteivätkö jotkut toiset voisi olla onnellisia pienen tauon jälkeen. Älä yritä viedä toisten onnea, omilla neuvoillasi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760