Ryhtymässä seksisuhteeseen?

Säpi

Kertoisin ensiksi vähän tästä miehestä ja minusta. Tapasin hänet noin kolme kuukautta sitten. Tapailimme ja oli tosi hauskaa alussa.

Vähän ajan päästä hän sitten sanoi että ei ollut varma siitä mitä halusi että ei tavallaa ollut valmis sitoutumaan, päätimme kuitenkin että etenisimme hitaasti ja katsoisimme mitä tästä tulisi. No eihän siitä mitään hyvää tullut, ite aloin epäilemään hänen tunteita niin pahasti, otin hirveitä paineita ja stressasin kauheasti. Monta kertaa halusin tehä siitä lopun mutta hän aina ylipuhui yrittämään vielä. Koko tilanne ahdisti ja ite vaan nalkutin joka asiasta.
Riitoja syntyi koko ajan, mutta kuitenkin aina sovittiin. Lopulta en kuitenkaan enää jaksanut koko tilanneta, vaikka olisin oikeasti halunut jatkaa. En vaan halunnut särkeä sydäntäni.

Emme puhuneet viikkoon kunnes kuitenkin sitten kerroin hänelle mun tunteista. Halusin vielä yrittää. Nyt ollaan kyllä puheläleissä ja ihan kaverieita.

Muutama päivä sitten juttelimme netissä ja ehdotin hänelle seksisuhdetta, yllätyin tosiaan kun hän sanoi olevansa mielellään mukana. Kun meillä kuitenkin ollut niin aika vaikea "suhde" takana.
Seksisuhteen olen jo halunut jonkun aikaa, ja se oli ekana kyllä mielessä kun hänet tapasin.

Nojoo tää on kyllä tosi hankala tilanne,ja todellakin haluaisin seksisuhteen hänen kanssa en vaan oikein tiedä miten tässä käy....Oisin tosi kiitollinen jos olisi omia kokemuksia ja mielipiteitä=)

24

3896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työstettävä pääsi n 43

Sanoisin kokemuksesta, että se on ihan helvetin vaikeaa - se seksisuhde.

Sun pitää tehdä aika roimasti päässäsi töitä - jos sen aiot kestää. Etenkin tuota taustaa vasten, sun todella pitää työstää monta juttua. Eli kun stressaat toisen välittämisestä tai sen puutteesta (rakkautta, välittämistä EI ole oikeutta vaatia seksisuhteessa... toki sen session/tapaamisen aikana ollaan kivoja toisille, sanotaan kullaksi, kerrotaan miten ihanaa on ja sellaista.... mut noi väliajat..."rakkauspuhe" tai sen vaatiminen EI kuulu seksisuhteeseen).

Sitoutuminen EI kuulu seksisuhteeseen. Sun on työstettävä pääsi, että miehellä (ja sulla sama oikeus) on sitten oikeus flirttailla muille; oikeus netissä pitää muita - jopa oikeus naida muita. Ja jos väität, että ei ole, niin sitten teillä on muuta kuin se seksisuhde - uskollisuus kuuuluu jo toisentyyppiseen suhteeseen. Joten katso, että kestät! Mä itse en halua omista syistäni pitää muita (mulla on seksisuhde), tulee paha olo itselle, mutta ... mutta on kestettävä se, että miehellä on vaikka se profiili täällä, käy seksichatissa luultavimmin, on avoin muille ... "sille oikealle" jos se vastaan tulee.

Minulle itselle tuo avoimuuden käytännössä eläminen on ollut aika iso työstettävä asia - se on vaikea kestää.

Samaten se, että mitään kauheaa elämänsuunnittelua EI tehdä seksisuhteessa. Siis että ensikesänä sitä ja tätä, ensivuonna sitä ja tätä, pääsiäisenä sitä ja tätä... ja toki voit kysyä tai ehdottaa (et vaikka lähdetäänkö pääsiäsinä Lappiin hiihtämään pariksi päivää, Viroon laivalla tai kesämökille pariksi yöksi....) mutta ET voi vaatia, ET voi olettaa - sinulla ei ole oikeutta olettaa, että toisen pitäisi haluta tulla. Ja KUN ei tule/halua tulla, niin sinulla EI ole oikeutta olla yhtään vihainen, pettynyt, kiukkuinen, masentunut.... tuo olettaminen ei kuulu seksisuhteeseen (seurustelusuhteessa, parisuhteessahan saa olettaa, että toisella on aikaa viettää kanssani viikonloppuna x, kesälomalla jne. ).

Kestätkö tuon irrallisuuden?

• Säpi

Siis kyllä mä ymmärrän mihi oon ryhtymäs, ja mitä en voi vaatia. Ja en voi tietää millaista tää tulee olemaan ennen ku on kokeiltu, mut jos se jatkuu siitä yhestä kerrasta nii varmasti se tulee olemaan tosi vaikeeta mulle, koska mulla just on tunteita mukana pelisssä. Pitää vaa psyykata tota päätä et tässä on vaa kyse seksistä, ja sitä mä nimenomaa haluan. Mulla vaa sattuu olemaa vähän enemmän tunteita tätä miestä kohtaa koska "meillä" joskus on ollut jotai enemmän enkä vielä oikein ole päässyt yli...mut uskon että pystyn tähän.

• työstettävä päätä
        Säpi kirjoitti:

Siis kyllä mä ymmärrän mihi oon ryhtymäs, ja mitä en voi vaatia. Ja en voi tietää millaista tää tulee olemaan ennen ku on kokeiltu, mut jos se jatkuu siitä yhestä kerrasta nii varmasti se tulee olemaan tosi vaikeeta mulle, koska mulla just on tunteita mukana pelisssä. Pitää vaa psyykata tota päätä et tässä on vaa kyse seksistä, ja sitä mä nimenomaa haluan. Mulla vaa sattuu olemaa vähän enemmän tunteita tätä miestä kohtaa koska "meillä" joskus on ollut jotai enemmän enkä vielä oikein ole päässyt yli...mut uskon että pystyn tähän.

• Säpi
        työstettävä päätä kirjoitti:

Niipä...saanko kysyä et kauanko oot ollu seksisuhteessa?...

• pää työstettävä
        Säpi kirjoitti:

Niipä...saanko kysyä et kauanko oot ollu seksisuhteessa?...

Mulla oli 2.5 vuotta sellainen julmetun ihana mies ... netistä. Sillä oli ollut todella kamala avioero (itse pistänyt ihan ranttaliksi.... pettänyt ja muuta...) ja se ex-vaimo aikalailla oli kuvioissa vielä mukana (vihaaa). Eli se ei halunnut muuta kuin seksiä. No - mulle se oli kuitenkin ihan pirun vaikeaa, vaikka sitä kuinka itselleen selitti ja perusteli. Toi loppui sitten, tai lopetin sen noin vuosi sitten - kun se rupesi mun osalta olemaan niin päin, että oli enemmän pahaa oloa ja itkua kuin sitä upeaa seksiä silloin tälläin. Noin kokonaisuutena siis miinuksen puolella. Ja mä olin se joka vonkasi. Ja sillä miehellä rupesi aina olemaan "kiire".

Nyt .... olen sitten yrittänyt uutta etsiskellä tässä vuoden verran - netistä. Mutta ei ole onnistanut. Miehet on niin kummallisia. Ukkomiehiä saisi, mutta niitä en huoli (ensinnäkin seksi on AINA 10 minuutin pikapano, kun vaimo oottaa Prisman parkkipaikalla jo...... joo). Ja en kuitenkaan loppuviimeksi kestä sitäkään, että sitä vaimoparkaa petetään. Olen tällaistakin kokeillut ja ei sovi mulle, eli pari kuukautta tapailin yhtä ukkomiestä. Iskureissa itseään kauppasi ja kauppaa yhä.

Ja sitten kaukaa saisi miehiä - mutta niiden kanssa ei onnistu se, että tavattaisiin esim. kerran viikossa, ja jos se ukko ei käy kuin (tai minä) kerra puolessa vuodessa ja muuuten on netti/puhelinsuhde, niin sekin on se ja sama. Ei sitä mitä mä haluan. Tai mikä on minusta kivaa.

Toisille sitten ei taas millään käy se, että aion pitää noi karvat (Mun nahka ei kestä posliiniutta. Piste.) ja kondomi (hormonaalinen ei sovi mulle terveydellisistä syistä; ja tautipolitiikankin kannalta kondomi on hyvä - toi mun toi yllä oleva suostui kondomiin).

On siis ihan pirun vaikea, täysin mahdoton, löytää vakipano!

Mä en sitä seurustelukumppania tahdo löytää, ja kun aina sanotaan, että rimaa pitää alentaa, niin olen siis alentanut siten, että päätin, että vakipano sopii. Kunhan mies on ok, eli sinkku, ei alkoholisti, suht koht samanikäinen, suht koht läheltä että voidaan oikeasti tapailla muutaman kerran kuukaudessa minimi, ja mies haluaa myös "pidemmän" suhteen eli ei mitään yhden-kahden illan panoa.... mä olen hitaasti syttyvää lajia.

Mutta toi on täysin mahdottoman vaikeaa.

Olen n. 45 vee, joten tän ikäisellä ämmällä nyt ei ole väliä mitä tekee. :)

Mut raaka maailma tää on. Pirun vaikeaa.

Mä en siis saa jostain yhdenyönseksistä, pikapanoista, humalapanoista (mies juovuksissa - baarit yms. - itse en juo) YHTÄÄN MITÄÄN. Eli dildo hakkaaa tuollaisen seksin mennen tullen 10-0, eli noihin en suostu.

• jon4co

moi! ihme kyllä miten helv.. tiesit juuri miten siinä käy. ja käy? hey olen ollut nyt about yli vuoden en tiedä missä (kelaa) suhteessa,. hänellä avovaimo yms.lapsos. ja minulla avomies. siinä kävi vain niinj (ethän ole psyk.) niin ett . mulla myös avomies. nyt pitäisi
        jumalau.. pistää pois. en voi tehdä sitä.en ole ikinä ennen kirjottanut tänne enkä aio mul on niin prk vaikeeta.en ole myös vas.(kertoo.) häh. päh.no joo. löytyykö mulle kaveria täältä. ok no mitähän hain . eli en siis ole ainut joka on tässä tilanteessa. v..n hyvä titää!

• aviomies

Se, että mies ole valmis sitoutumaan tarkoittaa, että hän haluaa seksiä, ei muuta. Mies haluaa harrastaa seksiä sinun ja myös muiden naisten kanssa. Tästä vapaudesta hän ei kovin mielellään luovu. Se vaatisi, että vastaan tulee kumppani joka tekee vaikutuksen.

Seksin harrastaminen on meille miehille vähän kuin syömistä. Eikä sillä ole niin väliä, että millaiselta lautaselta sitä tarjotaan, jos on nälkä. Ehkä se on nykyisin naisillekin sama juttu, että seksiä voi harrastaa kenen kanssa vaan?

• Säpi

Ite en ainakaa voisi olla seksisuhteessa ihan kenen tahansa kanssa, kyl sen täytyy olla joku johon tuntee jonkunlaista vetoo ja sen kanssa on kyl pakko tulla juttuu...en sit miehist tiiä.

• Voi ei näitä!
        Säpi kirjoitti:

Ite en ainakaa voisi olla seksisuhteessa ihan kenen tahansa kanssa, kyl sen täytyy olla joku johon tuntee jonkunlaista vetoo ja sen kanssa on kyl pakko tulla juttuu...en sit miehist tiiä.

sä et pysty ilman tunteita!Haloo!Ei se mies sua kuitenkaan muussa mielessä halua vaikka kuinka sille antasit!!!Älä riko ittees enempää keskity elämään kyllä sieltä se oikea löytyy kun annat mahdollisuuden.

• jon4co

moi! olen täysin samaa mieltä kanssasi.mietin melkein. olet oikeassa. mutta turhaaha minun on tänne kirj. kun on tämä viesti mennyt. ja no jopas tukli juttua.olen täällä vain kun ei ole muuta muka tekemistä.en silti tark että en i god it ? olen niin väärin ymmätty.. prk.

• Harri Höylä...

jos pitää elää yleisen normin mukaan..miehen halu tulee yleisistä aswenteista ja on luonteen heikkoutta jos pitää ylläpitää tuollaista mielikuvaa eikä voi elää miten juuri itseään huvittaa.

Stereotyyppien ruokkimista, mies ei uskalla olla oma itsensä halu tulee yleisistä odotuksista että miehen täytyisi olla pukki.Menkää itseenne mitä oikein haluatte ja mikä teita oikeasti kiinnostaa ja haluttaa.

Sitäpaitsi naista ei sitten saisi syyllistää jos nainen sattuukin ja haluaa olla seksuaalinen olento.

Joten nyt riittää naukuminen ottakaa se herneenkokoinen älynystyrä käyttöön.

• yksi nainen

Siis miehet haluaa just vain seksiä! Miten epäilit etteikö suostuisi. Ei taida olla paljoa kokemusta sulla tai tietoa.

• Säpi

No just sen takia ku mulle on tullu sellanen kuva miehistä että ne ei jaksa naisia jotka on vaikeita, tekee asiosista suurempia kun mitä ne ovat, ja muutenkin vaikeuttaa koko tilannetta...ja ellanen just olen ollut tän miehen kanssa, koska olin niin epävarma...en pystynyt olemaan oma itseni, koska pelkäsin niin paljon et menetän hänet.

• aviomies
        Säpi kirjoitti:

No just sen takia ku mulle on tullu sellanen kuva miehistä että ne ei jaksa naisia jotka on vaikeita, tekee asiosista suurempia kun mitä ne ovat, ja muutenkin vaikeuttaa koko tilannetta...ja ellanen just olen ollut tän miehen kanssa, koska olin niin epävarma...en pystynyt olemaan oma itseni, koska pelkäsin niin paljon et menetän hänet.

Asia taitaa kuitenkin olla niin, että kun täällä puhutaan vaikeista naisista, niin kyse on usein siitä, että liitoissa on vuosikausia kestäneitä ongelmia. Sellaisia jotka ilmenevät kun on pidempään eletty yhteistä arkea ja ensihuuma on mennyt ohi.

Et sinä voi ostaa tämän miehen kiintymystä olemalla hänelle mieliksi. Tottakai mies suostuu, jos joku vain tarjoaa hänelle ilmaista seksiä. Hän on varmaan hyvin kiitollinenkin siitä, mutta se ei riitä.

Ajattele asiaa niin, että sinulla olisi suhde mieheen josta ajattelisit, ettei tästä mitään tule, koska mies ei vain kiinnosta. Mitä luulet, voisiko tämä mies herättää sinun kiinnostuksen sillä, että hän sallii sinulle toisia miehiä ja sanoisi, että saat tehdä mitä vaan?

• työstettävä päätä

• huoh.

Älä hullu ryhdy tohon kun sulla selkeesti on niitä tunteita.

Sä vaan selittelet itelles että haluat vaan seksiä, jotta saisit edes vähän sitä mitä OIKEESTI haluat.

Se mies ei tuu suhun rakastumaan vaikka kuinka jatkaisit tota juttua. Päästä irti ja mee eteenpäin.

Tai muuten sä oot muutaman kuukauden päästä täällä kertomassa miten sydän on särkynyt ja kaikki meni pieleen.

Kato totuutta silmiin äläkä kuseta itteäs.

• ja tee poikkeus naisten keskuudessa. Ajattele järjelläsi eläkä tunteillasi, tiedän se vaatii kovia ponnisteluita, mutta kun se lamppu syttyys pääässäs tajuat ettei tosta seuraa mitään hyvää.

Siis etkai oikeestit kuvitellut, että se mies kieltäysyisi seksisuhteesta? Jokainen mies olisi innoissaan jos 18v tyttö tulisi ehdottamaan seksisuhdetta. Senkun pääsis vaan panemaan eikä tarviis mistään muusta välittää ja samalla voisi panna sitä toista ja kolmatta ja kymmenettä naista siin samalla kun etsii sitä "oikeaa".

Sä et halua seksisuhdetta tän miehen kanssa, sä haluat parisuhteen tän miehen kanssa kun taas se mies vain haluaa panna sua. Kannattaa oikeasti koittaa käyttää sitä järkeä kerrankin. Tuut vaan satuttamaan itses todella pahasti. Jos tilanne olisi se, että et olisi ikinä tuntenut mitään tätä miestä kohtaan ja eläisit vain kovassa puutteessa ja tarvitsisit jonkun seksisuhteeseen niin tilanne olisi toinen. Nyt sä pidät yllä toivetta siitä että tää mies kiintyisi suhun jollain tavalla ja sitten jos ei kiinnytkään niin särjet vain sydämmes.

Teillä naisilla käy todella usein näissä seksisuhteissa se, että olette ihastuneita mieheen, mutta kun mies ei haluakkaan parisuhdetta niin otetaankin seksisuhde siinä toivossa, että mies kiintyisi kun avaatte sille jalkanne. News flash, se mies vain panee teitä ja harvemmin tulee mitään muuta haluamaan. Se mies saa sulta jo sitä mitä se on aina halunnut ilman, että hänen tarvii antaa mitään joten miksi hän haluaisi mitään parisuhdetta enää?

• Kokenut ja surullinen

Mulla kävi juuri noin. Halusin muka vain seksisuhteen ja kuinkas kävikään. Koko ajan oli tunteet mulla mukana ja nyt olen yksin ja kokoan sydäntäni kun yllätys,yllätys mies halusikin vain sitä seksiä eikä parisuhdetta(niinkuin minä salaa toivoin).

• työstettävä päätä
        Kokenut ja surullinen kirjoitti:

Mulla kävi juuri noin. Halusin muka vain seksisuhteen ja kuinkas kävikään. Koko ajan oli tunteet mulla mukana ja nyt olen yksin ja kokoan sydäntäni kun yllätys,yllätys mies halusikin vain sitä seksiä eikä parisuhdetta(niinkuin minä salaa toivoin).

Joo, näin siinä tahtoo käydä, jommalle kummalle.

Eli: pirun vaikea laji. Sitä ei usko ennenkuin sen kokeilee.

Toi neuvo oli hyvä tuossa yllä: päästä se mies irti, ja anna sen mennä. Se EI tule sinuun rakastumaan! Ei edes ihastumaan. Ja mä väitän (myös) että sä et oikeasti tuota kohtaa oikein tajua. Elättelet jossain sydämen sopukassa toivoa.... eli turpiin tulee.

• tulee..
        työstettävä päätä kirjoitti:

Joo, näin siinä tahtoo käydä, jommalle kummalle.

Eli: pirun vaikea laji. Sitä ei usko ennenkuin sen kokeilee.

Toi neuvo oli hyvä tuossa yllä: päästä se mies irti, ja anna sen mennä. Se EI tule sinuun rakastumaan! Ei edes ihastumaan. Ja mä väitän (myös) että sä et oikeasti tuota kohtaa oikein tajua. Elättelet jossain sydämen sopukassa toivoa.... eli turpiin tulee.

kyllä, mutta niinkuin sanoit
        "Eli: pirun vaikea laji. Sitä ei usko ennenkuin sen kokeilee."

niinpä. ei taida aloittaja uskoa, ennenkuin on kokeillut. Ehkä sen pitää niin mennäkin.

• Säpi

hei juu avasin kyl silmät ton viestin jälkee... tajuun kyl nyt mitä olin tekemässä, eikä siitä ois tullu mitään muuta kun sydänsuruja mulle. En tienny et näsistä nettikeskusteluista voisi olla näin paljon apua. Mut hyvä et tulin järkiin

• julia

seksisuhteeseen, varsinkaan jos sulla on jo valmiiksi tunteita.. tunteita kun tulee muutenkin.. Minä jatkoin exäni kanssa, seurustelimme 8kk ja sitten hän jätti minut kun ei tiennyt mitä haluaa, mutta halusi tavata silti minua... niin..luulin kestäväni sen , luulin, että hän huomaa mitä ihanaa menetti...tai menettäisi.. Oikeasti petin itteeni...joka keran kun lähdin hänen luotaan, joka kerran minussa meni jotain rikki.. Ja niitä sirpaleita on nyt kerätty niin paljon, (enää emme tapaa)...niin paljon, että sielu on niin kova kuin pikaliimalla liimattu voi olla...enää en halua oikeesti lähelleni ketään, en tiedä haluanko koskaan...se mies käytti minuu hyväksi ja minä itse hyväksyin sen ja se sattui vaikka luulin kestäväni sen....ei voi kestää kun itellä oli tunteet mukana ja toiveet, että jos kuitenkin oikeasti...aloin vihaamaan , vihan voimalla pysyin kasassa, en murtunut kun sain vihata, inhota..en tiedä loppujen lopuksi, itteenikö vai miestä...

• Säpi

Joo kiitti teille viesteistänne, tosiaa sai mut ajattelemaan, ja että en oikeasti halua sitä. Auttoi kyllä kuulla noista kokemuksistanne, eikä hirveen mukavalt kuulostanu:S Pelastitte mut sydänsuruilta:D ja nyt musta tuntuu et on helpompi kans päässä yli tästä miehestä ku nyt ymmärrän miten kaikki vaan oli kiinni seksistä, eikä musta.

• julia
        Säpi kirjoitti:

Joo kiitti teille viesteistänne, tosiaa sai mut ajattelemaan, ja että en oikeasti halua sitä. Auttoi kyllä kuulla noista kokemuksistanne, eikä hirveen mukavalt kuulostanu:S Pelastitte mut sydänsuruilta:D ja nyt musta tuntuu et on helpompi kans päässä yli tästä miehestä ku nyt ymmärrän miten kaikki vaan oli kiinni seksistä, eikä musta.

seksistäpä kaikki on kiinni..ainakin miehellä, jonka aivot on palleissa...sellasta miestä on turha surra..niin mie surin yli puol vuotta..nyt oon suruni surrut, silti, joskus, ajattelen häntä...mutta en enää missään tapauksessa halua häntä, en halua ees nähdä.. tosin, olen tapauksen myötä muuttunut, en tiedä uskallanko koskaan päästää ketään oikeasti lähelleni...en jaksa enkä halua enää sirpaleita keräillä..ihan pelkkää seksiä tästä lähin vaan... ilman tunteita.. se vaan ei ole mulle luonteenomaista...miten tästä elämästä siis selviää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      51
      5575
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2601
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1940
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1732
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1693
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1438
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1135
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      925
    Aihe