Mitä pitäisi tehdä? Hilata rimaa alaspäin, jättää pariutuminen tuonnemmaksi, stailata itsensä viehättävämmäksi, pitää itsestänsä parempaa huolta, kehittää viettelytaitoja ja kohottaa itsetuntoa pariutumisen edistämiseksi.
Haluanko kumppanin, joka haluaa tulla ensisekunneilla vietellyksi, kehutuksi yms. ylöspäinnostetuksi? Vast.: Enpä todellakaan. Haluan, että ko. hlö. arvostaisi itseään sen verran, ettei tämä ensitilassa tarvitsisi egon kohotusta. Haluan, että ko. hlö. osaisi olla tyytyväinen, että olen hänestä kiinnostunut ja koitan löytää hänestä pitämiäni/arvostamiani piirteitä. Hlö.:n tulisi antaa mahdollisuus paineettomalle tutustumiselle ennen väistämätöntä egon kohotusta.
Entä riman alaspäin hilaaminen? Varmasti minun on syytä tarkistaa halujani ja toiveitani. Kumminkin mitä tod. näk. etsin alitajuisesti jotain oman arvoni ylempää yksilöä, mikä ei tietoisesti kyllä ole tarkoitukseni. En tosin suostu ainakaan tässä ja nyt myöntämään moista, edes itselleni.
Tuska on valtava ja etsin helpotusta siihen herkuttelusta, alkoholista, kavereitteni seurasta, laiskottelusta, alakuloisuudessani kieriskelystä tai haaveilusta/kuvittelusta. Ko. vaihtoehdot tekevät olostani ja tilanteestani entistä huonomman ja vaikeamman. Olen aina inhonnut keinotekoista egon kohottamista urheilun ym. terveellisten elämäntapojen noudattamisella. Halveksun moista sydämeni pohjasta.
Missä syy tai kenen syy tilaneteeni sitten on? Huono tuuri, huonot geenit, ylimitoitetut halut ja toiveet, heikkouksieni myöntäminen ja hyväksyminen itselleni ja muille, puutteelliset sosiaaliset kykyni ja haluttomuus/kyvyttömyys/laiskuus kehittää niitä vaaditulle tasolle vai yrittämättömyys? Enpä todellakaan tiedä.
Masentaa. Tekee surulliseksi, avuttomaksi ja hyödyttömäksi. Haluan eroon inhimillisistä tarpeistani ja mikä ettei kaikista inhimillisistä heikkouksistani. Mikäli tämä tarkoittaa inhimillisyydestä luopumista, menköön sekin, koska se on alun perin suurin syypää tilanteeseeni.
Onneksi sentään on Henry Laasanen (Naisten seksuaalinen valta [Multikustannus 2008]) ja Timo Hännikäinen (Ilman [Savukeidas 2009]), jotka ovat mielestäni onnistuneesti kuvanneet ongelmani taustoja ja antaneet minulle äänen julkisessa keskustelussa. En siis ole yksin ja se ensitilassa helpottaa ja myöhemmin toivottavasti johtaisi asenteiden muuttumiseen itselleni soveltuvampaan suuntaan.
Yksinolon tuskaa – mitä tulisi tehdä?
3
481
Vastaukset
- olen huomannut
on nykyisin vaativia,ei ole helppoa miehillä.
Mihin on kadonnut sellainen kiltti ja toiset huomioiva nainen?- ex-kiltti
ne on kadonneet sinne loputtomien vaatimusten ja toisen huomioimisen taakan alle. Joko musertuneet tai oppineet olemaan vähemmän kilttejä ja huomioimaan (ainoastaan) itseään.
Kiltin kanssa eläminen voi kuullostaa toisaalta tosi hienolta hommalta, mutta toisaalta, toimiakseen paria vuotta pidempään ilman sen kiltin "hajoamista", se edellyttää sitä, että se_toinen on se, joka huolehtii niistä kiltin tarpeista. Ja kuten itse on tullut todettua, kun ajatuksen lukijoita on niin kovin harvassa, niin loppupeleissä helpommaksi on kuitenkin osoittautunut se, että kumpikin huolehtii ja pitää_kiinni ensisijaisesti niistä omista tarpeistaan.
Kilttiä kumppania kaipaavat on ihan vtun itsekkäitä ihmisiä. Siis jos puhutaan oikeesti sairauteen asti kilteistä ja sairauteen asti itsekkäistä. ex-kiltti kirjoitti:
ne on kadonneet sinne loputtomien vaatimusten ja toisen huomioimisen taakan alle. Joko musertuneet tai oppineet olemaan vähemmän kilttejä ja huomioimaan (ainoastaan) itseään.
Kiltin kanssa eläminen voi kuullostaa toisaalta tosi hienolta hommalta, mutta toisaalta, toimiakseen paria vuotta pidempään ilman sen kiltin "hajoamista", se edellyttää sitä, että se_toinen on se, joka huolehtii niistä kiltin tarpeista. Ja kuten itse on tullut todettua, kun ajatuksen lukijoita on niin kovin harvassa, niin loppupeleissä helpommaksi on kuitenkin osoittautunut se, että kumpikin huolehtii ja pitää_kiinni ensisijaisesti niistä omista tarpeistaan.
Kilttiä kumppania kaipaavat on ihan vtun itsekkäitä ihmisiä. Siis jos puhutaan oikeesti sairauteen asti kilteistä ja sairauteen asti itsekkäistä.Pidätkö seurustelusuhdetta eräänlaisena kilpailuna, että kummalla on enempi pokkaa kävellä kumppaninsa yli tai että kumpi vain nyt ehtii ensin tai että kumpi tekee sen hienovaraisemmin ja räikeämmin? Sain kuvan siitä, että ylikäveleminen ensinnäkin on mielestäsi ihan OK toimintaa ja toisekseen ihan tavoiteltavaa ja toivottavaakin. Suhde jossa kumppanit ovat kaiken aikaa varpasillaan ja rinta pulleana, ettei vain antaisi toiselle mahdollisuutta voittaa "kilpailua", kuulostaa minun korvaani totaalisen järjettömältä. Entä kumppanin kunnioitus?
Ymmärrän kyllä, että on olemassa ylikiltteyttä, mikä tarkoittaa kumppanin miellyttämistä yli omien tarpeiden. Mutta tarvitseeko omien tarpeiden väistämättä olla vastoin kumppanin tarpeita? Toivottavasti ei nyt kumminkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708