Odotan ensimmäistä lastani, joka ilmoitti tulostaan täysin yllättäen. Olimme eläneet mieheni kanssa onnellisina yhdessä siihen asti ja vaikka molemmille tieto lapsen tulosta oli aika hämmentävä ja mieltä sekoittava juttu, luulin molempien aikuisina ihmisinä pystyvän käsittelemään asiaa.
Jouduin sairaalahoitoon. Kotiin tullessani löysin kodistamme lukuisia merkkejä siitä, että miehelläni on poissaollessani ollut toinen nainen. Mies kiisti itkien kaiken. Todisteiden valossa joutui kuitenkin myöntämään asiat.
Elämämme muuttui täysin. En voi enää mitenkään luottaa. Enkä voi nauttia raskausajastakaan. Kaikki energiani kuluu siihen, että koetan keksiä, miten jatkamme elämäämme. Kumpikin haluamme olla toistemme kanssa ja elää yhdessä, mutta miten pettämisestä pääsee yli? Pelkään koko ajan, että sama toistuu joskus uudelleen.
Mistään seksinpuutteesta suhteessamme ei ole ollut kyse raskausaikanakaan. Mieheni ei ole osannut sanoa mitään selitystä pettämiselleen. Ei tekoa mikään oikeuta, mutta en vain voi ymmärtää.
Välillä haluaisin ottaa ja lähteä, elää omaa elämää, mutta koska pahin pelkoni on aina ollut se, että joutuisin elämään yksinhuoltajana, niin en pysty lähtemään.
Pääseekö tästä mitenkään yli ja pystyykö parisuhteen saamaan vielä onnelliseksi? Vai onko se vain parempi erota?
Raskaana ja petetty - Miten selvitä yli?
8
1388
Vastaukset
- uteluni, mutta
Miten pitkällä sinun raskautesi on nyt ?
- Onneton odottaja
Nyt on 15. vko menossa.
- sä selviät
sitä on miehet tehneet aina. vaimon raskaus tuntuu olevan kuin "lupa" käydä vieraissa. 25 v. sitten oli itselläni sama tilanne, tulin reisusta kotiin ja nainenhan siel oli ollut. vauvan syntymä ja perheenä touhuaminen saa ne pahat muistot taka-alalle. itse jotenkin jaksoin sillä, kun ajattelin, että kuules ukko, tää kostetaan vielä joskus; tuntui, ettei ole tavallaan alakynnessä ja niin petetty olo.
- JK.
Siis tajusit olevasi raskaana vasta liian myöhään vai, eikä mahdollisuutta tehdä aborttia enää ole? Se nyt on kumminkin varma, että petetty ei tule koskaan unohtamaan asiaa, eikä voi luottaa toiseen enää 100%, kun sellainen kusipäinen juttu on menty tekemään.
- kaiken kokenut
pääsee yli!!!
- ei jaksais....
Olen periaatteessa samassa tilanteessa kuin sinä. Olen myös raskaana, viikkoja on muutama enemmän. En ole saanut miestäni "kiinni" itseteosta, mutta tiedän että hän pettää. Lapsi tehtiin ihan tarkoituksella ja molemmat sitä halusivat. yhtäkkiä kaikki muuttuu. hän saa viettää vapaa-aikaansa baareissa minulta mitään mielipidettä kysymättä.Se on hänelle vain ilmoitusluontoinen asia. haluaisin yhteistä aikaa myös viikonloppuisin mutta ei. nytkin yksi minulle ei niin tuttu mies tuli minulta kysymää että minkalainen suhde teillä on kun miehesi lähti baarista toisen naisen kanssa. siinä nyt yrittää olla ja pitää itsensä koossa. olen ajatellut monet kerrat eroa. ajatukseksi on jäänyt. pitäis saada voimia jostain. ja ainakin minulle se on jotenkin häpeällistä. en epäilisi päivääkään etten selviäisi kahden lapsen kanssa, mutta silti tuntuu että veisin lapselta jotain eli isän. Uskon myös että jos miehellä on pokkaa pettää niin miksi ei tekisi sitä uudestaan. vielä jos saa anteeksi. Tälläkin hetkellä hän on ties missä ei vasta viesteihin tai puheluun.
En tiedä mitä sinun tai minun pitäisi tehdä. meillä on ollut niin paljon hyvää eikä kaikkea haluaisi menettää, mutta paljonko pitäisi sietää? - niin vaikea
paikka, kun tietää tulevansa isäksi, menee kaikki vapaus.
Ennenkuin saimme lapsen, olin pannut tiineeksi kaks naapurin rouvaa, toisen mies oli poliisi, aina yötöissä, toisen mies soitteli orkesterissa, eikä sekään päiväduunia ole.
Pakko oli muuttaa ulkomaille, kun kaikki lapset oli samannäköisiä. - ................
Onko mies pettänyt sinua ennen?
Jos ei niin minun mielestä kannattaa antaa anteeksi ja unohtaa koko juttu.. uskon, että luotto meni ja muutakin mukana, mutta vuosien mittaan se paranee kyllä. Se on nyt miehestä kiinni haluaako sen luottamuksen ansaita takaisin..
Jos meinaat suhdetta jatkaa, niin et inise et valita asiasta.. jos valitat, niin teet varman aloitteen suhteen loppumiselle itse.
Itse en eroaisi ekasta kerrasta.
Meillä kävi niin, että viimeisimmässä pitkässä suhteessani mies petti alkuaikoina.. jäi kahdesti kiinni. Vuosia kannoin kamalaa kaunaa ja pidin miestä ihan mulkkuna pääni sisällä.. sitten lopulta erehdyin itse pettämään ja voin sanoa, että se aukaisi silmäni.. elämä olis siitä eteenpäin jatkunut täydellisenä, koska tekoni takia annoin miehelle anteeksi ja en pitänyt häntä enään paskana.
Mies tosin jätti samantien..
Mutta pettämiseni myötä silmät aukesi ja tärkeysjärjestykset elämässä muuttui.
En siis kehota sinua pettämään, itselläni tämä auttoi ja harmi että en tehnyt jo aikaisemmin siinä suhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2983592Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell291996Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441626- 841471
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.871202- 1431159
- 811064
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.951002Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210834Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61767