1000 kcal dieetti

emiiilia

ajattelin kysyä että onko teillä muilla hyviä kokemuksia tästä 1000 kcal:n " dieetistä " ? itse olen noudattanut sitä jo jonkin aikaa.

14

5022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pari kiloa pois

hei! en ole käyttänyt kyseistä dieettiä, mutta haluaisin mielelläni tietoa siitä. Miten jaksat päivät tuhannella kalorilla? iskeekö makeanhimo, kun saa niin vähän kaloreita. Kauan olet noudattanut ja minkälaisia tuloksia olet saanut? kuinka pitkä olet? ja miksi valitsit juuri tämän dieetin? kyllähän sitä laihtuu, jos normaalista energiantarpeesta vähentää noin 400-500 Kcal.. eli niinä päivinä, kun liikkuu enemmän, saa syödä hieman enemmän.. Terv. Kiinnostunut

• coq

Moi! Oon myös laihduttaja ja kuntoakin yritän kohentaa kesään mennessä! Ois kiva viihtyä taas biitseillä bikineissä! Tsekkaa blogini kesaksikuntoon2009.blogspot.com ja kommentoi! ei ole kokemuksia.

• suffelipuu-

Hei!

Olen laihduttanut ko. menetelmällä 9kg 3 kuukaudessa. Kalorimäärään tottuu nopeasti.

• jep jep.

Mistä ihmiset ovat keksineet tuon 1000 kaloria päivässä dieetin???

Jos haluaa laihduttaa epäterveellisesti niin eikös nopeampi ja parempi dieetti olisi sellainen 0 kaloria päivässä???

Jep jep.

• 1600 kcal/pv

:) Olisi!!

Oikeesti, kun tämän palstan juttuja lukee, en ihmettele enään yhtään miksi joka kolmas suomalainen on ylipainoinen. Eka lopetetaan syöminen kokonaan ja kun kitukuuri loppuu vedetään rasvaa, bissee ja siideriä taas naamaan oikein kaksin käsin.

Mutta kuin ei ole tietoa eikä halua, niin silloin turvaannutaan "1000 kaloria päivässä" kuureihin.

• ikävätotuus
        1600 kcal/pv kirjoitti:

Oikeesti, kun tämän palstan juttuja lukee, en ihmettele enään yhtään miksi joka kolmas suomalainen on ylipainoinen. Eka lopetetaan syöminen kokonaan ja kun kitukuuri loppuu vedetään rasvaa, bissee ja siideriä taas naamaan oikein kaksin käsin.

Mutta kuin ei ole tietoa eikä halua, niin silloin turvaannutaan "1000 kaloria päivässä" kuureihin.

Tuntuu, että olen kohta turhaan saarnannut naamani siniseksi tästä asiasta - mutta jos saisi pelastettua edes yhden, niin ihan hyvä.

Alle 1000 kalorin dieetit sun muut nälkäkuurit voi olla viimeinen pelastus sairaalloisen lihavalle sohvaperunalle, jolla on sokeri- ja verenpainetauti, metabolinen oireyhtymä sekä pari sydänkohtausta vyön alla. Lievästi ylipainoiselle ne eivät sen sijaan sovi ollenkaan.

Syynä on, että elimistö aika pian reagoi hidastamalla energia-aineenvaihduntaa, eikä alun nopean laihtumisen jälkeen vaaka enää liikukaan mihinkään. Lisäksi keho ennemmin käyttää lihaskudosta kuin rasvakudosta polttoaineena. Jos kuuria jatkaa riittävän kauan, saa pian huomata ettei alle 1000 kalorillakaan enää laihdu - ja siinä vaiheessa myös puutostilat alkavat olla väistämätön tosiasia.

Tässä pari artikkelia aiheesta - valitan, mutta en ole löytänyt vastaavia suomeksi.

http://www.figureathlete.com/free_online_article/diet_and_nutrition/the_two_sides_of_metabolism&cr=

http://www.figureathlete.com/free_online_article/training/metabolic_damage_part_i&cr=

Artikkeleiden kohderyhmänä on ns. figure-kilpailijat (jenkeissä suosittu "pehmeämpi" kehonrakennuksen muoto fitness-mallin mittoja tavoitteleville naisille), mutta (pysyvien?) aineenvaihduntahäiriöiden riski koskee kaikkia jotka pyrkivät laihduttamaan liian suurella kalorivajeella. Lopputulema on, että nykytietämyksen valossa liian pitkään jatkunut 1000 kalorin dieetti voi olla varmin tapa joutua taistelemaan lihavuuden kanssa lopun elämäänsä.

• sitten ovat ok
        ikävätotuus kirjoitti:

Tuntuu, että olen kohta turhaan saarnannut naamani siniseksi tästä asiasta - mutta jos saisi pelastettua edes yhden, niin ihan hyvä.

Alle 1000 kalorin dieetit sun muut nälkäkuurit voi olla viimeinen pelastus sairaalloisen lihavalle sohvaperunalle, jolla on sokeri- ja verenpainetauti, metabolinen oireyhtymä sekä pari sydänkohtausta vyön alla. Lievästi ylipainoiselle ne eivät sen sijaan sovi ollenkaan.

Syynä on, että elimistö aika pian reagoi hidastamalla energia-aineenvaihduntaa, eikä alun nopean laihtumisen jälkeen vaaka enää liikukaan mihinkään. Lisäksi keho ennemmin käyttää lihaskudosta kuin rasvakudosta polttoaineena. Jos kuuria jatkaa riittävän kauan, saa pian huomata ettei alle 1000 kalorillakaan enää laihdu - ja siinä vaiheessa myös puutostilat alkavat olla väistämätön tosiasia.

Tässä pari artikkelia aiheesta - valitan, mutta en ole löytänyt vastaavia suomeksi.

http://www.figureathlete.com/free_online_article/diet_and_nutrition/the_two_sides_of_metabolism&cr=

http://www.figureathlete.com/free_online_article/training/metabolic_damage_part_i&cr=

Artikkeleiden kohderyhmänä on ns. figure-kilpailijat (jenkeissä suosittu "pehmeämpi" kehonrakennuksen muoto fitness-mallin mittoja tavoitteleville naisille), mutta (pysyvien?) aineenvaihduntahäiriöiden riski koskee kaikkia jotka pyrkivät laihduttamaan liian suurella kalorivajeella. Lopputulema on, että nykytietämyksen valossa liian pitkään jatkunut 1000 kalorin dieetti voi olla varmin tapa joutua taistelemaan lihavuuden kanssa lopun elämäänsä.

jopa lääkäreiden silmissä? Ei nekään siinä sairastu. Ja ei niissä ole mitään muuta eroa kuin että niiden välillä ruokavalio on erilainen...

Muistelempa että myös Vuoden Pudottaja - kisassa syödään 1000-1400kcal määriä, korjatkaa jos olen väärässä!

• ikävätotuus
        sitten ovat ok kirjoitti:

jopa lääkäreiden silmissä? Ei nekään siinä sairastu. Ja ei niissä ole mitään muuta eroa kuin että niiden välillä ruokavalio on erilainen...

Muistelempa että myös Vuoden Pudottaja - kisassa syödään 1000-1400kcal määriä, korjatkaa jos olen väärässä!

Käsitykseni mukaan lääkärit eivät suosittele Nutriletteja tai vastaavia ENE-dieetteja kuin vakavasti lihaville. Mitään kovan luokan tutkimustietoa tästä asiasta ei tietääkseni vielä ole, mutta vaikuttaa siltä, että nimenomaan hyvin korkean rasvaprosentin omaavat (eli sairaalloisen lihavat) sietävät niukkakalorisia dieettejä paremmin kuin lähempänä normaaipainoa olevat.

Biggest Loser - Suurin pudottaja -ohjelmiin osallistuvat ovat nimenomaan aika vaikeasti lihavia. Toisekseen vaikuttaa siltä, että ainakin Amerikassa kisaan osallistuneet eivät ole onnistuneet pitämään kilojaan poissa pitkällä tähtäimellä.

Saattaa myös olla, että on perinnöllisistä tms tekijöistä kiinni, miten yksilö reagoi ENE-kuuriin. Ongelma on, ettei tästä asiasta vielä tiedetä läheskään tarpeeksi - mutta on myös tosiasia että ns fitness-alan ammattilaiset yhä useammin saavat asiakkaikseen ihmisiä jotka ovat jo pidemmän ajan syöneet ihan liian niukasti, liikkuvat erittäin runsaasti eivätkä siltikään tunnu pääsevän kehon ylimääräisistä rasvoista eroon. Joidenkin kohdalla ongelma on poistunut nimenomaan lisäämällä ravinnon määrää ja vähentämällä liikuntaa kunnes aineenvaihdunta on normalisoitunut, mutta on hyvin mahdollista että ongelma voi jäädä pysyväksi ellei siihen ymmärretä puuttua ajoissa.

Oma vaatimaton mielipiteeni on, ettei kenenkään kannata nopean laihtumisen toivossa ottaa riskiä, kun kerran on täysin mahdollista laihtua myös konservatiivisemmalla energiavajauksella (max 500 kaloria päivässä).

• tässä:

Peruskulutukseni on 2000kcal/pv. Kun siitä vähentää 700-1000kcal/pv = miinus 1 kilo viikossa. Syön noin 1000-1200 kaloria päivässä ja kalorit koostuvat salaateista, ruisleivästä, jugustira, proteiinipitoisista ruoista kuten raejuustosta ja kalkkunasta etc. Eli siis terveellisestä ruoasta. Jos illalla on vielä nälkä, voin hyvillä mielin syödä vielä vaikka 200 kalorin edestä jotain terveellistä, perus kotiruokaa. Tällä tavoin olen pudottanut nyt 10 kiloa. Nyt kun olen tavoitepainossani olen nostanut kalorimäärän 1600kcal/pv. Tällä määrällä en liho enkä laihdu. Näin on ainakin ollut nyt 2 kuukauden ajan. Miksi oletatte että heti kun lopetetaan se tonnin syöminen, alkaisimme vetämään "bisseä" sipsejä jne? Tällä tavoin olen onnistunut ja uskon myös että kilot eivät palaa kun vain syö terveellisesti. Mielestäni tuo " tuhannen kalorin "dieetti" " on oiva tapa laihduttaa - jos vain osaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti sen tonnin edestä.

• emiiilia
        tässä: kirjoitti:

Peruskulutukseni on 2000kcal/pv. Kun siitä vähentää 700-1000kcal/pv = miinus 1 kilo viikossa. Syön noin 1000-1200 kaloria päivässä ja kalorit koostuvat salaateista, ruisleivästä, jugustira, proteiinipitoisista ruoista kuten raejuustosta ja kalkkunasta etc. Eli siis terveellisestä ruoasta. Jos illalla on vielä nälkä, voin hyvillä mielin syödä vielä vaikka 200 kalorin edestä jotain terveellistä, perus kotiruokaa. Tällä tavoin olen pudottanut nyt 10 kiloa. Nyt kun olen tavoitepainossani olen nostanut kalorimäärän 1600kcal/pv. Tällä määrällä en liho enkä laihdu. Näin on ainakin ollut nyt 2 kuukauden ajan. Miksi oletatte että heti kun lopetetaan se tonnin syöminen, alkaisimme vetämään "bisseä" sipsejä jne? Tällä tavoin olen onnistunut ja uskon myös että kilot eivät palaa kun vain syö terveellisesti. Mielestäni tuo " tuhannen kalorin "dieetti" " on oiva tapa laihduttaa - jos vain osaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti sen tonnin edestä.

Kiitos kaikille vastauksistanne ja kommenteistanne ! mutta itse ihmettelen sitä miksi joidenkin pitää tulla tänne niin sanotusti pätemään ja sanomaan mikä ei toimi ja mikä toimii. Joillekkin se 1000 kcal toimii niinkuin minulle on tähän mennessä toiminut. En elä millään vesi linjalla neljää viikkoa ja ihmettelen sitten sen jälkeen kun palaisin vanhoihin tapoihini että mistä ne kilot tulevat. sitä paitsi olen aina syönyt terveellisesti enkä käytä alkoholia. Älkää ihmiset yleistäkö asioita kuten " kaikki suomalaiset " !

• Tyttönen.
        emiiilia kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksistanne ja kommenteistanne ! mutta itse ihmettelen sitä miksi joidenkin pitää tulla tänne niin sanotusti pätemään ja sanomaan mikä ei toimi ja mikä toimii. Joillekkin se 1000 kcal toimii niinkuin minulle on tähän mennessä toiminut. En elä millään vesi linjalla neljää viikkoa ja ihmettelen sitten sen jälkeen kun palaisin vanhoihin tapoihini että mistä ne kilot tulevat. sitä paitsi olen aina syönyt terveellisesti enkä käytä alkoholia. Älkää ihmiset yleistäkö asioita kuten " kaikki suomalaiset " !

Oon itse niin pienikokoinen, että mun peruskulutus on 1530kcal. Siitä kun vähennät sen 500kcal, niin eikös tuu 1030kcal?
        Ihan terveellinen laihdutustahti. Miettikää monelta kantilta, ennen kuin tulette paasaamaan. Lisäksi normaalipainon sisällä laihduttaminen vaatii aika radikaaleja toimenpiteitä hetkellisesti, koska ne vikat kilot on tosi lujassa. Eri asia jos laihdutettavaa on 10kg, silloin riittää kyllä kun vähentää vain sen 500kcal peruskulutuksesta.

• he.......
        1600 kcal/pv kirjoitti:

jos mä vetäisin 1600 kcal päivässä niin lihoisin :) ei sillä että nyt 1000 kalorin dieettiä kenellekkään suosittelisin, mutta pitää oikeesti ottaa huomioon, että ihmisiä on eri painosia ja eri pituisia.

• Baola
        Tyttönen. kirjoitti:

Oon itse niin pienikokoinen, että mun peruskulutus on 1530kcal. Siitä kun vähennät sen 500kcal, niin eikös tuu 1030kcal?
        Ihan terveellinen laihdutustahti. Miettikää monelta kantilta, ennen kuin tulette paasaamaan. Lisäksi normaalipainon sisällä laihduttaminen vaatii aika radikaaleja toimenpiteitä hetkellisesti, koska ne vikat kilot on tosi lujassa. Eri asia jos laihdutettavaa on 10kg, silloin riittää kyllä kun vähentää vain sen 500kcal peruskulutuksesta.

http://ilta-rusko.vuodatus.net/

Täältä löytyy ohje 1200 kca dieettii,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59