Kehenkään nyt viittaamatta esitän kysymyksen, että eikö niiden opiskelijoiden, jotka eivät koskaan tule auskultoimaan olisi parempi tunnustaa realiteetit ja mennä vaikka ammattikouluun ennemmin kuin jatkaisivat ikuista/turhaa opiskeluaan.
Kirjoittaja on valtiotieteiden maisteri (2008)
Niin :)
Ikuinen
42
702
Vastaukset
- NIINIINIINIINII
Ei maisteri pistä kaikkialle "niin"-sanaa. ;)
- random_N
puhu auskultoinnista, jolla minun ymmärtääkseni viitataan erillisinä opintoina suoritettaviin opettajan pedagogisiin opintoihin. Tämä on ollut yleinen käytäntö ja nimitys joskus muinoin. Nykyään auskultoinnin sijaan suoritetaan opettajan pedagogiset opinnot kandi- ja maisteriopintojen osana.
Ainakaan FM- ja KTM-opinnoissani ei auskultointia osana ollut. - EI VARMASTI!
niin tee muuta kuin keskustelupalstoilla...
Niin :) Ekonomin tunnistaa varmaan minä-sanojen viljelystä, mutta millä tunnistaa insinöörin? Entäs sairaanhoitajan?
Jollekin tärkeää on päämäärä ja tittelit - toinen voipi nauttia vain matkasta. Parempi - siis parempi yhteiskunnan, henkilön itsensä vai kenen kannalta? Miten se paremmuus määritellään ja kuka sen tekee?
- TUOTA!,
yksilön etua tässä lähinnä ajattelin...
Niin :) TUOTA!, kirjoitti:
yksilön etua tässä lähinnä ajattelin...
Niin :)ikuopiskelijana niin tollanen muutos voi suistaa sen raiteeltaan. Esim. amiksen jälkeen se joutuis kortistoon ja sit alkaa ryyppyputki jne. Tai se menee raksalinjalle ja astuu naulaan. Haava tulehtuu ja jalka joudutaan amputoimaan. Tyyppi jää kipulääkkeisiin koukkuun ja ...
- ILMEISESTI!,
ttuplai kirjoitti:
ikuopiskelijana niin tollanen muutos voi suistaa sen raiteeltaan. Esim. amiksen jälkeen se joutuis kortistoon ja sit alkaa ryyppyputki jne. Tai se menee raksalinjalle ja astuu naulaan. Haava tulehtuu ja jalka joudutaan amputoimaan. Tyyppi jää kipulääkkeisiin koukkuun ja ...
viiteryhmään.
Niin? :)
- KoppavaHoro
korkeakoulututkinnon suorittavista? Mitä kaikkien ei-opettajiksi opiskelevien pitäisi itselleen tunnustaa? Että heistä ei tule opettajia? Kyllä sitä on kuule uramahdollisuuksia muillekin kuin vain opettajille, ihan tiedoksesi.
- NIIN!,
että tuolta kantilta olet asiaa pohdiskellut...
Niinpä niin :) - KoppavaHoro
NIIN!, kirjoitti:
että tuolta kantilta olet asiaa pohdiskellut...
Niinpä niin :)SINÄ, mitä auskultoinnilla tarkoitetaan?
NIIN? - VARMASTI!,
KoppavaHoro kirjoitti:
SINÄ, mitä auskultoinnilla tarkoitetaan?
NIIN?enemmän kuin sinä.
Niin :) - KoppavaHoro
VARMASTI!, kirjoitti:
enemmän kuin sinä.
Niin :)niin rohkenen epäillä. Tai sitten sun ulosantisi ontuu ja pahasti.
- random_N
Kiitos avaajalle epäsuorasta sivistyspanoksesta: aloin pohtia auskultointi-sanan merkitystä ja kas, sehän tarkoittaa opettajien ohella juristien koulutuksen osaa, ei kylläkään pakollista.
- NIIN!,
parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Nih :) - random_N
NIIN!, kirjoitti:
parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Nih :)Sinulla taisi joku sukulainen auskultoida jokunen vuosi sitten ja erehdyit luulemaan että a. olisi osa kaikkea akateemista koulutusta?
Vai miten aiot luovia kuiville aloituksen mokasta? - VIITSI!,
random_N kirjoitti:
Sinulla taisi joku sukulainen auskultoida jokunen vuosi sitten ja erehdyit luulemaan että a. olisi osa kaikkea akateemista koulutusta?
Vai miten aiot luovia kuiville aloituksen mokasta?auskultointi on synonyymi valmistumiselle.
Niin :) - random_N
VIITSI!, kirjoitti:
auskultointi on synonyymi valmistumiselle.
Niin :)Eikä ole koskaan ollut.
- KoppavaHoro
VIITSI!, kirjoitti:
Niin :)itse mahtoi auskultoida?
Ja miksi v***ssa?!? - VOISIT!,
random_N kirjoitti:
Eikä ole koskaan ollut.
olla ihan hiljaa ja lopettaa tuon "tiedoillasi" pätemisen-vai mitä.
Niin... - KoppavaHoro
VOISIT!, kirjoitti:
Niin...toiselle VTM-ystävistäni ja kysyin, että missä VTM:t yleensä auskultoivat niin ei ollut kuullutkaan moisesta. Täysin turhaan opiskelleita siis?
- ASIOISTA!,
KoppavaHoro kirjoitti:
itse mahtoi auskultoida?
Ja miksi v***ssa?!?selvää jos pystyt. En missään nimessä olisi tehnyt aloitusta, jos olisin tiennyt kuinka paljon täällä on kaltaisiasi dropout osaston edustajia.
Niin :) - random_N
VOISIT!, kirjoitti:
Niin...Muista vaan jatkossa että kannattaa kirjoittaa asioista joista tietää.
- KoppavaHoro
ASIOISTA!, kirjoitti:
selvää jos pystyt. En missään nimessä olisi tehnyt aloitusta, jos olisin tiennyt kuinka paljon täällä on kaltaisiasi dropout osaston edustajia.
Niin :)niin toinen tuntemani VTM ei ollut kuullutkaan auskultoinnista.
Ja itsekin Valtsikassa sivuainetta teen enkä ole koskaan kuullut aiheesta.
Joten olen yrittänyt ottaa selvää, siksi myös kysyin sinulta. Voisitko siis ystävällisesti vastata? - KYLLÄ!,
random_N kirjoitti:
Muista vaan jatkossa että kannattaa kirjoittaa asioista joista tietää.
tietää aiheesta aika paljon enemmän kuin sinä itse tai tämä toinen dropout...
Nih! :) - KoppavaHoro
KYLLÄ!, kirjoitti:
tietää aiheesta aika paljon enemmän kuin sinä itse tai tämä toinen dropout...
Nih! :)joka tapauksessa pidät sen erittäin hyvin salassa. Voisi jopa sanoa, että johdat harhaan.
- äkkiä korjaamaan wikiin!!!
VIITSI!, kirjoitti:
Niin :)Auskultointi (lat. auscultare 'kuunnella tarkasti') on perinteinen koulutus- ja harjoittelujakso, jolla pätevöidytään opettajaksi tai tuomariksi. Harjoittelijaa nimitetään auskultantiksi.
(Tämä artikkeli kertoo opettajaksi pätevöitymiseen sekä lakimiehen tuomioistuinharjoitteluun liittyvästä asiasta. Auskultaatio on myös lääketieteen kliininen tutkimusmenetelmä)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auskultointi - PAREMPI!;
KoppavaHoro kirjoitti:
niin toinen tuntemani VTM ei ollut kuullutkaan auskultoinnista.
Ja itsekin Valtsikassa sivuainetta teen enkä ole koskaan kuullut aiheesta.
Joten olen yrittänyt ottaa selvää, siksi myös kysyin sinulta. Voisitko siis ystävällisesti vastata?että menisit ystävinesi takasin ammattikoulun kampaajalinjalle jatkamaan keskeytyneitä opintoja...
Ihan varmasti olisi :) - *muahhhh*
random_N kirjoitti:
Muista vaan jatkossa että kannattaa kirjoittaa asioista joista tietää.
kuten ympärileikkauksista.
- KoppavaHoro
PAREMPI!; kirjoitti:
että menisit ystävinesi takasin ammattikoulun kampaajalinjalle jatkamaan keskeytyneitä opintoja...
Ihan varmasti olisi :)sellaisesta koulusta kuin Helsingin Yliopisto. No, kumminkin mä opiskelen siellä (voit googlata, se on suhteellisen iso laitos), kuten olen tehnyt keskeytyksettä jo 10 vuotta. Näin reumaatikkona mä olen palveluksena yhteiskunnalle päättänyt pysyä poissa noista kädentaitoa vaativista jutuista. Ja siihen mä en kyllä sun hyväksyntääsi tai hyväksymättömyytäsi tarvitse.
Ihan hyvä yritys kyllä viedä huomio pois omasta mokastasi, mutta ei toiminut. - TÄSSÄ!;
KoppavaHoro kirjoitti:
sellaisesta koulusta kuin Helsingin Yliopisto. No, kumminkin mä opiskelen siellä (voit googlata, se on suhteellisen iso laitos), kuten olen tehnyt keskeytyksettä jo 10 vuotta. Näin reumaatikkona mä olen palveluksena yhteiskunnalle päättänyt pysyä poissa noista kädentaitoa vaativista jutuista. Ja siihen mä en kyllä sun hyväksyntääsi tai hyväksymättömyytäsi tarvitse.
Ihan hyvä yritys kyllä viedä huomio pois omasta mokastasi, mutta ei toiminut.nyt on ongelma? Se, että olet ikuinen opiskelija vai se, että et ymmärrä yksinkertaistakaan ajatelmaa?
Joka tapauksessa et ikinä valmistu yhdestäkään opinahjosta-et kykene siihen.
Toisin kuin eräät...
TÄSSÄ!; kirjoitti:
nyt on ongelma? Se, että olet ikuinen opiskelija vai se, että et ymmärrä yksinkertaistakaan ajatelmaa?
Joka tapauksessa et ikinä valmistu yhdestäkään opinahjosta-et kykene siihen.
Toisin kuin eräät...
Niin :)se sun napaasi kaivaa?
Ja joo, voin vakuuttaa, etten koskaan AUSKULTOI. :D - VARMASTI!,
KoppavaHoro kirjoitti:
se sun napaasi kaivaa?
Ja joo, voin vakuuttaa, etten koskaan AUSKULTOI. :Dkoska et siihen kykene. Jatka vain päämäärätöntä opiskelua kihtisin käsin ja hyvä tulee...
VARMASTI!, kirjoitti:
koska et siihen kykene. Jatka vain päämäärätöntä opiskelua kihtisin käsin ja hyvä tulee...
Niin :)sinä sitten sillä mielikuvalla.
mitä järkee on kihnuttaa ja muka opiskella ku ei kerran ole mitään motivaatiota valmistua.
kuitenkin kuolla. Sen valmiimmaksi ei meistä kukaan tule - paitti kuoleman jälkeiseen elämään uskovat. Tärkeämpää lienee kuinka sen elämänsä elää ja miten sen kokee - valmistujaisilla tai ilman. Eli sun on järkevää valmistua jos se on sinulle tärkeää - jonkun toisen ei.
ttuplai kirjoitti:
kuitenkin kuolla. Sen valmiimmaksi ei meistä kukaan tule - paitti kuoleman jälkeiseen elämään uskovat. Tärkeämpää lienee kuinka sen elämänsä elää ja miten sen kokee - valmistujaisilla tai ilman. Eli sun on järkevää valmistua jos se on sinulle tärkeää - jonkun toisen ei.
keskeneräisyys oikeuttaa vetkuttelun. Ja stressi, mahahaavat, masennukset, bönärit sun muut syntyy, arvaas mistä? Keskeneräsistä jutuista.
Vittumainen oravanpyörä, josta ei edes haluta hypätä pois. Mut ei se toki multa ole pois jos jotakuta huvittaa kuseskella omille kintuilleen.- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
keskeneräisyys oikeuttaa vetkuttelun. Ja stressi, mahahaavat, masennukset, bönärit sun muut syntyy, arvaas mistä? Keskeneräsistä jutuista.
Vittumainen oravanpyörä, josta ei edes haluta hypätä pois. Mut ei se toki multa ole pois jos jotakuta huvittaa kuseskella omille kintuilleen.ai nyt sitä sitten vetkutellaan? Kun en vetkutellut niin heräsin sydäntarkkaamosta ja lääkäri vannotti, että jätän joko opiskelun, työt tai urheilun.
Olen kyllä jo ymmärtänyt, että parempi olisi ollut kuolla pois, mutta ehkä se jossain vaiheessa hoitunee. Ehkä se toteutuu, jos tarpeeksi moni rukoilee tarpeeksi ahkerasti! KoppavaHoro kirjoitti:
ai nyt sitä sitten vetkutellaan? Kun en vetkutellut niin heräsin sydäntarkkaamosta ja lääkäri vannotti, että jätän joko opiskelun, työt tai urheilun.
Olen kyllä jo ymmärtänyt, että parempi olisi ollut kuolla pois, mutta ehkä se jossain vaiheessa hoitunee. Ehkä se toteutuu, jos tarpeeksi moni rukoilee tarpeeksi ahkerasti!ei tarvi erikseen kiittää...
Mut, oletko nyt sitten tehnyt niinkuin lääkäri kehotti, vai otatko stressiä vieläkin kaikista asioista? Sellanen kuva tuli, että ottaisit...- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
ei tarvi erikseen kiittää...
Mut, oletko nyt sitten tehnyt niinkuin lääkäri kehotti, vai otatko stressiä vieläkin kaikista asioista? Sellanen kuva tuli, että ottaisit...mutta mä olen tehnyt just niinkuin lääkäri neuvoi. Ja elämäni on laadultaan paljon parempi nyt. Sääli vaan, ettei se teidän tarpeitanne tyydytä. Olen todella pahoillani, että aiheutan teille niin paljon aiheetonta kärsimystä elämällä kuten elän.
KoppavaHoro kirjoitti:
mutta mä olen tehnyt just niinkuin lääkäri neuvoi. Ja elämäni on laadultaan paljon parempi nyt. Sääli vaan, ettei se teidän tarpeitanne tyydytä. Olen todella pahoillani, että aiheutan teille niin paljon aiheetonta kärsimystä elämällä kuten elän.
mun kommentti oli ihan yleisesti tähän asiaan liittyvä. Ei sulle tai sua kohtaan kohdistettu.
Olen pahoillani, mut en tiedä mitä palstalla on nyt tapahtunut ja kuinka paljon sua on tääl ruoskittu täs ennemmin, mut minä sanoin vain mielipiteeni vain asiasta, en kenestäkään ihmisenä, tai kohdistettuna ketään vastaan henkilökohtaisesti. Mielipiteestäni en ole pahoillani.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644231- 674181
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1072900Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552782Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211989Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151669- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091343- 1801271