äkkipikainen, ärsyttävä kaveri.

välit kokonaan poikki?

Eli joo, täällä kirjoittelee tällainen teinityttönen. Asiani koskee erästä kaveriani.. No, hän on melko angsipallero, ja veti kilon herneitä nenään kun kuuli että tänään olin kavereiden seurassa koko illana ja olin unohtanut kysyä häntä mukaan - mutta eikö se ole oma vikansa, kun ei vaikkapa soittanut ja kysynyt että missä me mennään, kun oli muutenkin niin iso porukka mukana että ei siinä ehdi muistalla paljon niitä keitä ei ole mukana.
No, irc-galleriassa yksityisillä vaihdettiin muutama sana ja kaverini on sitten tosiaan minulle vihainen, vaikken tajua edes miksi hän minuun yhtäkkiä vittuuntui. Poisti minun kuvistani kaikki hänelle ommaukset ja omistaan kaikki minulle ommaukset, poisti kaverikuvan ja käski mua poistamaan mulla olevan kaverikuvan meistä, ja muutenkin on iha vittuuntunu ja puhuu ihanku mä tässä olisin jotain pahaa tehnyt vaikka oon koko ajan yrittäny sopia tätä "riitaa".

Mitä mun pitäs tehä? Sanoo päin naamaan et se on vittumainen kakara ja vetää välit poikki, niinku se näköjään haluaa tehdä, tosin se olisi melko vaikeaa kun liikumme koulussa ym. samassa kaveriporukassa aina ja näin. Vaiko pitäisikö vaan yrittää rauhottaa se ja madella häntä koipien välissä oikein kunnolla anelemaan siltä anteeksiantoa, mikä on täysin luonteeni vastaista??

Apua, kiitän!! :)

2

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-teini

Ei tuollainen kaveri oo mistään kotoisin. Oikeeseen ystävyyteen ei kuulu tuollainen mustasukkaisuus, ei sulla oo mitään velvollisuutta kutsua kaverias mukaan joka paikkaan!!! Ei sun tarvii myöskään katkaista välejä, ellet halua. Mut älä ainakaan matele tai pyydä anteeksi! Hänen kuuluu pyytää anteeksi, kun ahdistaa tuollaisilla mustasukkaisilla vaatimuksilla. Sanot kaverilles, että sun käsitykseesi ystävyydestä ei kuulu tuollainen mustasukkaisuus ja omistushalu. Sanot myös, että haluat olla sen kaveri, mut vain sillä ehdolla että saat olla vapaasti muidenkin kanssa. Kaveruuden pitää olla vapaaehtoista eikä mikään velvollisuus ja taakka.

• täti 432

Moi!
      Yritä suoraa puhetta. Kysy ja sano, sillai ihan jämäkästi mutta ystävällisesti. Että mikä nyt on ja mitä pitäisi tehdä. Älä käy suotta anelemaan, kyse on todennäköisesti kuitenkin kaverisi tosiaan omista ongelmista, siis hän on epävarma ja varmaan hänellä on jotain vaikeuksia itsensä kanssa, ei ihminen muuten noin käyttäydy.

Yritä selittää, ettei kaikkea aina huomaa, eihän tuo nyt mikään ihan kauhea rikos ollut, jo et syrji jatkuvalla syötöllä :) Hän on vaan epävarma! Mä luulen, että hän pelkää hylätyksi tulemista, ja siksi reagoi noin rajusti. Luulee, että sä tahallasi jätit pyytämättä, ettet halunnut häntä sinne. Niin, ja sano hänelle, että et tahallasi tehnyt niin, että hän varmasti tietää, ettet loukannut tahallaan ja ettei ole mitään syytä mustasukkaisuuteen/epävarmuuuteen/suuttumukseen, mitä se nyt sitten onkaan.

No, anna aikaa, sekin auttaa. Ja sano se, sano ihan suoraan, että sä nyt odotat että hän rauhottuu, ettei sunkaan tarvii mitä vaan kestää. Koska onhan tuo asia nyt ihan sovittavissa oleva...Eikä sun tarvitse välejä laittaa poikki, annat sitten asian vaan olla, ethän sä ole tehnyt mitään väärää? Siis, ei sun tarvitse joko väkisin pyrkiä sopimaan tai sitten vittuilla hänelle, anna hänen olla omissa oloissaan ja rauhoittua.

Ihmiset on joskus hankalia, etenkin kun heillä itsellään on hankalaa. Joten yritä kestää, ja selvittää asiat, mutta älä käy matelemaan, anteeksi voi pyytää jos on tehnyt jotain vääärin tai ollut tökerö, mutta matelu on toinen juttu. Mikään ystävyys ei ole sitten enää sen arvoista.

Toivottavasti asianne selviää, tsemppiä sinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe