Luulisi palstan naisten jo laihduttavan!
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/49352-aitien-lihavuus-vaarantaa-syntyvien-lasten-terveyden
Lääkärit pelkäävät odottavien äitien lisääntyneen ylipainon vaarantavan myös vauvojen terveyden. Savon Sanomien mukaan joka neljännellä hyvinvointimaissa raskaaksi tulevalla naisella on ylipainoa. Tutkimustieto on peräisin Kuopion yliopistollisesta sairaalasta (Kys), jossa äitien lihavuuden on huomattu aiheuttavan jo useita riskisynnytyksiä joka viikko. Kysin äitiyspoliklinikka aikookin esittää, että yhä useampi odottava äiti pääsisi ravitsemusterapeutin luo.
Ylipainoisella on raskausaikana tavallista useammin verenpaine- ja verensokeriongelmia tai raskausmyrkytys. Myös keskenmenoja ja vaikeita synnytyksiä on enemmän. Ylipainoisen riski menettää lapsi kohtuun tai heti synnytyksen jälkeen on jo puolitoistakertainen ja lihavan yli kaksinkertainen normaalipainoiseen verrattuna.
Kysin synnytysklinikan ylilääkärin professori Seppo Heinosen mukaan ylipaino pitäisi hoitaa kuriin viimeistään ennen toista raskautta.
Äidin lihavuus vaarantaa lapsen
1
81
Vastaukset
- random_N
Palstalla olemme jo oppineet ettei suomalainen mies kiksi lihavaa suominaista vaan hakee thaikkupatjan. Mustaa aisaa on mm lutkittelijoiden mukaan sen sijaan tarjolla viljalti pullukallekin.
Mutta ovatko lihavien daamien synnyttämät pienokaiset maitokahvivauvoja? Eivät ole, pääosin.
Pyhä henki niitä siis siittää.
Mutta ihan asiaahan tuo on. Siis se painojuttu odottajilla.
Itse olen pitänyt painoni nyt raskauden aikana samana koko ajan. Ainakaan vielä ei ole ollut mitään ongelmia. Tosin en ole hyvä esimerkki, välttämättä. Minulla kun on normaalisti liian alhainen verenpaine ja omassa painoluokassani olen suht. "vähärasvainen". Nyt kyllä mietityttää että alkaako lihasta sulaa ja rasvaa kertyä vaikkei vaa'an tulos muutu: saliharjoittelussa on monta minun kulmakiviliikettä pannassa tai pikkupainoilla tehtävänä ja uinti ja sauvakävely ei siihen ehkä tepsi.
Mulla siihen painonhallintaan motivoi kyllä ihan ne faktatiedot, mm diabetesta ei huvita hommata ihan huvikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760