http://www.terveysportti.fi/pls/ltk/ltk.avaa?p_artikkeli=ttl00108
tutkimus tuloksia
2
220
Vastaukset
- pisti silmään
että tuo on vuodelta 2004 koko kirjoitus! Tieto muuttuu pikku hiljaa.
Lainaus linkin tekstistä.
"Vuoden seurannassa ero painon muutoksessa ryhmien välillä ei ollut enää kuitenkaan tilastollisesti merkitsevä (Foster ym. 2003). Näiden tutkimusten tulosten tulkintaa vaikeuttaa suuren potilaskadon (40–50 %) lisäksi mm. ruokavalioiden noudattamisen huono(Ware 2003). Samahan ym. (2003) tutkimuksessa kontrolliryhmä laihtui puolen vuoden aikana vain pari kiloa, mikä viittaa siihen, että ryhmälle annettu ohjaus oli tehotonta".
Jos tutkimustuloksia kaivataan niin pitäisi olla jotain muita sanoja lausunnossa kuin: tehoton ryhmänohjaus, ruokavalion noudattamisen huono kontrollointi.
Vai että "tutkimustulos"?
Olen itse seurannut juuri tuota vhh ruokavalion kanssa kamppailevia. Olen lukenut heidän omasivuja tai nettikirjoituksia.
Moni repsahtelee mikä on ihan inhimillistä ja jotkut päivittäin toiset pitkin päivää. Jos ei syö sitä ruokaa mikä johonkin dieettiin ns kuuluu niin eihän silloin voi puhua siitä tietystä dieetistä. Henkilö kuitenkin pyrkii noudattamaan jotain tiettyä dieettiä.
Jos joku sanoo olevansa vaikkapa mehupaastolla 5vk. (mielestäni järjetön mutta) Kuitenkin hän sitten jokapäivä söisi vähän karkkia ja vähän pitsaa ja vähän riisiä ja vähän sitä ja tätä ja siideriä ja olutta yms.
Sen jälkeen tullaan ilmoittamaan, että ei se paasto mitään auttanut vaikka niin oli haluttu uskoa.
Eiköhän tuo esimerkki vaikuta lähes joka dieettiin heikentävästi. Dieettihän sekin on jos päättää vain vähentää syömistään eli päivittäistä kalorimäärää. Jos taas ei pysty sitä syömistään kontrolloimaan niin eihän se paino mihinkään putoa.
Jos joku sanoo lopettaneensa tupakanpolton mutta polttaa silti aamuisin tai silloin tällöin jokapäivä niin ei kai voi puhua tupakanpolton lopettamisesta.
Minä lopetin tupakanpolton aikanaan. Kaksi kertaa taisin repsahtaa ja sitten suutuin itselleni kunnolla.
Painosta taas.
Itse 26.1.2009 aloittanut vhh-ruualla painaen 67,5kg ja tänä aamuna oli 62,8kg.
Aamupala tänään oli 30%emmentalia, juustomakkara, kananmuna, tomaatti, kahvia.
Koska aamupala oli noinkin tuhti ja hiilarit luokkaa 3g niin voin päivällä syödä kunnon lihan 200-300g raakojen ja keitettyjen kasvisten kera, voisulan kanssa tietysti. Maha täyteen.
Illalla haluan hedelmän ja katotaan sitten mitä lisäksi mahaan mahtuu ja minkä verran rasvaa pitää vielä nauttia ja oliko proteiinia tarpeeksi.
Olen jättänyt repsahdukset minimiin, johtuen siitä, ettei makeanhimoa enää juuri ole. Eilenkin piti pähkäillä illalla, että vatkaanko vaan kermaa vaahdoksi ja vedän sen sitten tossa sohvalla. Ei vaan ollut nälkä. Pähkinät ja mantelit oli kaapista loppu.
Ummetusta ja jatkuvaa turvotusta ei enää ole esiintynyt toisin kuin riisin ja pastan kanssa. Onpa mukava olo.
Siinä sulle tutkimustulosta;)
Minä en usko noihin laihdutusvalmisteisiin. Kyllä ihmisen täytyy syödä kunnon ruokaa voidakseen hyvin.- itselläni
se oli eilen 1800 ja kyllä se pyörii päivittäin 1700 - 2300 välillä. Olen hiukan liikuntarajoitteinen sairaslomalainen, joten tuo määrä on hipoo ihan maksimia jos kerran kaloreita lasketaan.
Ilmeisesti Hakala ei ole perehtynyt ruokiin, joilla nuo kalorimäärät nousee helposti yli äyräiden.
Voita tai rasvaa vähän sinnetänne ruuan yhteydessä niin eipä ole vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760