Monet kysyy nyt että kannattiko lakkailla kun ajoitte firmat lamaan ja irtisanomisiin. Minä kyllä olen sitä mieltä että silti kannatti. Itse olen ollut 15v paperitehtaassa ja siirryn pian eläkeputkeen. En olisi saanut muihin duunareihin verrattuna huippupalkkaa jos ei olisi lakkoiltu. ILMAN LAKKOILUA PAPERIALALLA OLISI NS NORMAALI PALKAT ALLE 2000 EUR PER KK.
Kannttaa vedetää aina palkkaa ylös koska niin rikastuu. Ja nyt ne irtisanotutkin saa parasta mahdollista ansio-sidonnaista.
Ja ne joitka jää paperitehtaisiin töihin, niillä palkka vaan kasvaa kun kilpailu vähenee.
ELI KYLLÄ KANNATTI! RAHAA ON!
Kyllä kannatti
3
565
Vastaukset
- itsekkyyden
huippua "siirryn pian eläkeputkeen". Helppo lakkoilla kun valittavana ei ole työllisyys tai työttömyys kuten nuoremmilla asuntovelallisilla perheellisiä on. Vähän niinkuin nämä sinkku cutyvihreät. Haluavat kieltää yksityisautoilun kun eivät itse tarvitse autoa....
- kirjoittajasta
"Monet kysyy nyt että kannattiko lakkailla kun ajoitte firmat lamaan ja irtisanomisiin. Minä kyllä olen sitä mieltä että silti kannatti. "
Oletko tosiaan niin tyhmä, että kuvittelet paperimiesten lakon tai työsulkujen olevan syynä siihen, että duunit loppuu Suomesta?
Sitäpaitsi rikastuminen ei ole sitä, että saa velattoman kämpän ja pari autoa pihalle....vaatii aika paljon enemmän taskun pohjalle jotta voi kutsua itseään rikkaaksi ja rikkauksia ei duunari suomessa ikinä saavuta oli ala mikä tahansa... - ei mustavalkoista
Se että paperialalla aikoinaan lakkoiltiin ja palkkoja hinattiin ylös johtui vain siitä että ala tuotti paljon rahaa ja oli tärkeä Suomelle. Siinä voi suhteellisen helposti lakkoilla. Ja kyllähän työnantajapuoli on ollut kovana jos lakkoja kerran on seurannut, ei ole antanut heti periksi - siitähän se kertoo.
En tiedä onko palkkojen nousu vaikuttanut siihen että nyt ala vedetään alas Suomessa ja tuontanto siirretään muualle. Kyllähän esim. Kiinassa paperimiehet tekevät murto-osalla duunia siitä mitä Euroopassa. Ehkä ala olisi siirtynyt jokatapauksessa vaikka palkat olisivat olleet pienemmät.
Nykyään paperialalle ei kannata kouluttautua ellei ole varma paikka tiedossa.
Mitä tulee asenteeseesi, et taida olla kovin kypsynyt tuohon ikään mennessä kun pitää pikkupoikamaisesti kehuskella. Onneksi olkoon rahoista, säälin vain typeryyttäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646225Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813896Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851- 232400
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851332- 341291
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266