Tapailun ja seurustelun raja?

Maddja

Missä menee tapailun ja seurustelun raja?
Kun harrastat seksiä vaikka 3vkon tapailun jälkeen onko se merkki, että oletten seurustelusuhteessa?
Mikä on sinun rajasi?
Pitääkö asiasta keskustella vastakkaisen kanssa?

8

4816

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asterix999

Hyviin käytöstapoihin kylla kuuluu ilmoittaa toiselle että nyt seurustellaan mutta ei siitä tarvitse todellakaan sen enempää keskustella, varsinkaan jos päättäjä on nainen ja seksiä on harrastettu.

• on nainen

ja seksiä harrastettu...voipi tulla ohraleipä noilla ohjeilla.

• muuttuminen

tapailuasteeseen ja siitä etenkin seurusteluun vaatii perkeleelliset neuvottelut ja yhteisiä sopimuksia ym jos pari juuri ja juuri jotenkin tulee toimeen ja kumpikaan ei ole tosissaan mukana. Kun kaikki on selvää, niin mitään neuvotteluita ei käydä, eikä sovita mitään, vaan kummankin mielestä kaikki on selvääkin selvempää ilman mitään sopimuksia. Näin minun muutamat pitkäaikaiset suhteet ovat lähteneet käyntiin. Ne joissa on kaikki epäselvää ja pitää neuvotella ja sopia, ovat olleet epäselviä jatkossakin ja päättyneet lyhyeen.

Eli olet löytänyt sen oikean ja se oikea on löytänyt myös, kun et edes mieti tuollaisia mistä kyselet!!!

• Tahtoo tietää

- Tarkkaa rajaa ei taida olla, paitsi se, minkä ihmiset itse määrittelee kulloinkin.
      - Ei ole merkki seurustelusta.
      - Se, että asia sovitaan
      - Kyllä. Mä en muuten katso seurustelevani, jos asiaa ei ole yhdessä sovittu. Mä tapailen yleensä siihen saakka, ja pidän tilannetta auki olevana.

Miksei asiaa voisi sopia? Mä inhoan ihmissuhteissa sitä tiettyä "veikkaa ja lue ajatukset" -mallia. Mua ei kiinnosta, mä haluan vastauksia, ja jos ei tiedetä, niin sekin voidaan sopia. Tietää ainakin sen, ettei tiedetä missä mennään, sillon kattelaan. Kummankaan ei tarvitse odottaa turhaan, jos sen niin kokee, ahdistua liian nopeasta etenemisestä, valehdella, keksiä tekosyitä, ja turhaan epäillä. Sovitaanhan treffeille menostakin, miksei siitä, että onko tämä nyt seurustelua yksinoikeudella vai ei. Keskustelun aihehan se vaan on. Asioista sopimista, mitä nyt muutenkin pitäs suhteessa tehdä.

Mulle seksi ei kyllä ois yksinään merkki mistään. Tosin itse en kyllä harrasta seksiä enää nykyään, ellei suhde ole jo olemassa, eli tapailu muuttunut seurusteluksi, ja asioista puhuttu. Välttyy paljolta harmilta.

• tyylillään tietty

Itse tuossa ylempänä tarkoitin tilannetta jossa todellakaan ei ole mitään epäselvää! Silloin ei tarvitse sopia mitään, koska usko pois, ei ole mitään sovittavaa. Kumpikin tietää sen. Harmi jos et ole löytänyt sellaista vielä tähän mennessä, jonka kanssa todellakaan mikään ei ole epäselvää ja vaatisi jotakin sopimista kaikesta. Itse tosiaan tiedän että hyvät ja kestävät jutut alkavat noin ja niistä ei koskan ole tullut mitään, missä kumpikaan tai toinen ei tiedä mitään. Sydänsuruja vaan jos itse tietää ja toinen ei. Siispä vältän moisia sekavia tilanteita, joissa pitää sopia ja miettiä missä mennään. Usko minua että kun kohtaat sen oikean ja vastakappale on samaa mieltä niin kummallakaan ei tule edes mieleen ruveta kyselemään missä mennään :)

Lisäksi minun kanssa tuolla sinun tyylilläsi ei ole mahdollista edetä kovinkaan pitkälle. Itse en voi sietää tuota "pidetään ovet auki" juttua, kun tapaillaan jotakuta! Itse en koskaan missään tilanteessa pystyisi tapailemaan yhtä enempää kerrallaan ja en voi sietää sitä vastakappaleeltakaan. Koen sen loukkaavana ja niin, ettei toinen edes halua tutustua minuun, vaan etsii jo seuraavaa. Minun kanssani jos tyttö noin tekee, niin ovethan onkin jo valmiiksi auki ja voin antaa kenkää persiille ensimmäisen toisen kanssa tapailun jälkeen. Omapahan on häpeänsä, jos "haluaa pitää ovet auki"... ne kun on auki silloin kahteen suuntaan, eikä vain naisen päätettävissä olevalla tavalla!

Toivottavasti joskus sattuisit kokemaan sitä mistä puhun, niin tietäisit ja ymmärtäisit. Se on maailman onnellisinta, kun ei ole mitään epäselvää kummankaan puolelta.

• Mirjamiini

Luulisin, että se mikä on toiselle seurustelua voi olla toiselle vain tapailua, joten ei ole olemassa "rajaa", jonka jälkeen tapailu muuttuu seurusteluksi.

Minun rajani on, että ei seksiä ennen kuin seurustellaan. Seurustelemisen haluan kuulla myös sen toisen osapuolen suusta, koska on turha ryhtyä arvailemaan tai hakemaan merkkejä luonnosta. On niin paljon naisia ja miehiä, jotka ovat pettyneet olettamusten varaan jääneissä ihmissuhteissa.

Miksi ei asiasta voisi sopia? Ei tule ainakaan pettymyksiä, jotka usein johtuvat siitä, että toinen on tulkinnut suhteen seurusteluksi ja toinen katsoo olevansa vapaa tekemään ja menemään. Sovitaanhan kihloihin menemisestäkin (ja siihen liittyvistä ulkoisista asioista), samoin naimisiin menostakin.

Miksi sitten keskustella asiasta? Seurustelusuhteessa voidaan hyvin, ja toivottavassti keskustellaankin suhteen laadusta siinä kuin kaikista muistakin maailman asioista. Ei ole mukavaa, jos on aiheita, joista ei voi keskustella. Seurusteluun liittyy mielestäni myös uskollisuus, jatkuvuus ja tulevaisuus, joita en jättäisi arvailun, olettamusten tai uskomusten varaan.

Olen seurannut vierestä suhdetta, jossa nainen uskoi seurustelevansa, miehellä ei ollut käynyt asia edes mielessä. Heidän tapailuissaan oli kieltämättä seurustelun piirteitä, mutta toisaalta monia piirteitä, joita ei voi pitää seurusteluun kuuluvina. Ehkäpä naisella oli eri käsitys seurustelusta kuin minulla, mutta myös eri käsitys seurustelusta kuin miehellä, ja jälkimmäinen oli se ratkaiseva juttu.

• tuo valheellista

turvallisuuden tunnetta. Ne suhteet, joissa alun alkaen kaikki on niin selvää että miettimistä ja sopimista itsestäänselvyyksistä ei tarvita, ovat myös järestään luotettavampia ja niissä olevat ihmiset ovat uskollisempia, kuin epäselvissä suhteissa olevat mietiskelijät.

Jos sovitaan jonkun tilannearvion jälkeen että mahdetaankohan tässä nyt olla yhdessä ja tullaan sellaiseen tulokseen että juu ja sovitaan, niin sehän ei estä pettymistä toisen rampatessa vieraissa ja nauttivan jostakin epämääräisestä vakisuhteesta siinä sivussa, kunnes parempi löytyy. Kun kaikki on selvää alun alkaen ei parempaa enää luonnollisesti haeta tai muita edes tapailla. Siinä on se ero.

Itse olen sortunut tuohon epäselvän alun suhteeseen kertaalleen ja mietittiin sen hemmetisti että missä ollaan ja mitä halutaan ja ei oikein tiedetty toisen puolelta ja sovittiin oikein kunnolla että seurustellaan. Sillä sopimisella oli yhtä paljon virkaa naisen puolelta, kuin Suomen ja Neuvostoliiton välisellä hyökkäämättömyyssopimuksella, joka solmittiin 3 kk ennen Neuvostoliiton Suomeen hyökkäämistä 1939. Luulenpa etä pahemmin vielä petyt kun oikein sovit jonkun "enpä oikein tiedä"-tyypin kanssa seurustelevasi ja sitten tulet kusetetuksi. Kyllä kaikin puolin parasta on aina ollut löytää sellainen, että kaikki on luonnostaan selvää ja mitään mietittävää ei ole yhdessäolon tiimoilta.

• Miss Drinkwater

ei ole muuta yhteistä kuin sama alkukirjain (tai oikeastaan kaksi ensimmäistä kirjainta).

Itse kokisin tapailun muuttuneen seurusteluksi siinä vaiheessa, kun aletaan jo suunnitella myös tulevia menoja, esim. kesälomareissua tms. Tai tutustutetaan kavereihin ja ehkä jopa vanhempiin tai ainakin aletaan heille puhua tyttö-/poikaystävästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe