miten kiinteästi yhteydessä rahaan?
Väheneekö sosiaalisuutenne persaukisena vai lisääkö se sitä?
Mitä muuta?
Onko itsevarmuutenne
15
228
Vastaukset
- random_N
Monet ystävyyssuhteet alkaneet lapsena, opiskeluaikana tai rinkkareissuilla, mikään noista ei liity sinällään isoihin masseihin eli ei ole kalliiden kulissien vaatimusta ystävyydelle.
- M.k.
entä, jos sitä rahaa ei ole yhtään? Miten persaukisuus vaikuttaisi sosiaalisuutesi?
Olisitko kotona neljän seinän sisällä vai juoksisitko lähimpään leipäjonoon iloisesti kalkattaen vai mitä? - random_N
M.k. kirjoitti:
entä, jos sitä rahaa ei ole yhtään? Miten persaukisuus vaikuttaisi sosiaalisuutesi?
Olisitko kotona neljän seinän sisällä vai juoksisitko lähimpään leipäjonoon iloisesti kalkattaen vai mitä?Mulla on tavallaan persaukistyylistä menoa tilin saldosta riippumatta, kai juuri siksi että ystävyydet on alkaneet kersana tai lähes nollatuloisena: mennään esim kirjaston musiikkiosastolle ja kuunnellaan toistemme lapsuusmusiikkia, lenkkeillään, pilkitään, saunotaan porukalla, uidaan avannossa, patikoidaan ja paistetaan nuotiolla tikkupullaa.
Joskus kalliimpaakin toki, mutta ei mulla mene rahaa ystävyyteen eikä se rahattomuus mua haittaisi. - M.k.
random_N kirjoitti:
Mulla on tavallaan persaukistyylistä menoa tilin saldosta riippumatta, kai juuri siksi että ystävyydet on alkaneet kersana tai lähes nollatuloisena: mennään esim kirjaston musiikkiosastolle ja kuunnellaan toistemme lapsuusmusiikkia, lenkkeillään, pilkitään, saunotaan porukalla, uidaan avannossa, patikoidaan ja paistetaan nuotiolla tikkupullaa.
Joskus kalliimpaakin toki, mutta ei mulla mene rahaa ystävyyteen eikä se rahattomuus mua haittaisi.jääkaappi tyhjä ja ratkaiset asian menemällä kirjastoon kuuntelemaan musaa?
- random_N
M.k. kirjoitti:
jääkaappi tyhjä ja ratkaiset asian menemällä kirjastoon kuuntelemaan musaa?
Ei minulle sosiaaliset suhteet ole ratkaisuja rahaongelmiin eikä toisaalta pröystäilymaisemia.
Jos mulla ei ole rahaa menen töihin tai myyn jotain tavaraa.
Jos haluan tavata ystäviä kutsun niitä meille, menen itse kylään tai tehdään porukalla jotain.
Jos mulla on ruokaa ja kaverilla nälkä niin totta hitossa pyöräytän safkaa. Samoin ne varmaan laittaisi mulle pöperöt. Onhan sitä opiskeluaikanakin yhdistelty jonkun jauhot, jonkun kaurahiutaleet ja kuivahiiva ja väännetty vaikka teeleipiä. Ei nyt niinkään rahapulan takia kun siksi että se oli kivaa.
Mutta siis jos tarviin rahaa teen töitä tai myyn jotain. Kaverit sit eri funktiossa. - M.k.
random_N kirjoitti:
Ei minulle sosiaaliset suhteet ole ratkaisuja rahaongelmiin eikä toisaalta pröystäilymaisemia.
Jos mulla ei ole rahaa menen töihin tai myyn jotain tavaraa.
Jos haluan tavata ystäviä kutsun niitä meille, menen itse kylään tai tehdään porukalla jotain.
Jos mulla on ruokaa ja kaverilla nälkä niin totta hitossa pyöräytän safkaa. Samoin ne varmaan laittaisi mulle pöperöt. Onhan sitä opiskeluaikanakin yhdistelty jonkun jauhot, jonkun kaurahiutaleet ja kuivahiiva ja väännetty vaikka teeleipiä. Ei nyt niinkään rahapulan takia kun siksi että se oli kivaa.
Mutta siis jos tarviin rahaa teen töitä tai myyn jotain. Kaverit sit eri funktiossa.ja lähimpään taajamaan on matkaa 60 km. Jääkaappisi on tyhjä. Lähin naapurisi (juoppo mies) asuu 20 km:n päässä. Nettiyhteytesi on katkaistu maksamattomien laskujen takia. Prepaidistasi on puheaika loppu. Pakkasta on -35 astetta.
- random_N
M.k. kirjoitti:
ja lähimpään taajamaan on matkaa 60 km. Jääkaappisi on tyhjä. Lähin naapurisi (juoppo mies) asuu 20 km:n päässä. Nettiyhteytesi on katkaistu maksamattomien laskujen takia. Prepaidistasi on puheaika loppu. Pakkasta on -35 astetta.
Mä laitan irtaimistoa myyntiin huutonettiin jo ennen kuin liittymä on suljettu. Ihan jo siksikin ettäjos korvessa asun niin teen etätyötä ja siinä tarviin sitä liittymää. Mä oon etupainotteinen taloudensuunnoittelija, aina vähintään puolen vuoden menoihin rahaa mulla. Johtuu historiasta alalla, jossa asiakkailla oli monesti maksuvaikeuksia.
Mulla saa sipata autossa muutamalla tonnilla jotain, mennä sököksi silmälasit ja pesukone ja osua muutakin menoa ja vielä toimii homma. Se tuo mulle mielenrauhaa. Jos kämppä palaa ja iskee perään leukemia niin sit ollaan jo munkin mallilla heikoilla.
Mut sanotaan että skenaarioissa A-Z mulla vielä puskuri riittää. Ne Y->alkaa sit jo horjuttaa muakin. - M.k.
random_N kirjoitti:
Mä laitan irtaimistoa myyntiin huutonettiin jo ennen kuin liittymä on suljettu. Ihan jo siksikin ettäjos korvessa asun niin teen etätyötä ja siinä tarviin sitä liittymää. Mä oon etupainotteinen taloudensuunnoittelija, aina vähintään puolen vuoden menoihin rahaa mulla. Johtuu historiasta alalla, jossa asiakkailla oli monesti maksuvaikeuksia.
Mulla saa sipata autossa muutamalla tonnilla jotain, mennä sököksi silmälasit ja pesukone ja osua muutakin menoa ja vielä toimii homma. Se tuo mulle mielenrauhaa. Jos kämppä palaa ja iskee perään leukemia niin sit ollaan jo munkin mallilla heikoilla.
Mut sanotaan että skenaarioissa A-Z mulla vielä puskuri riittää. Ne Y->alkaa sit jo horjuttaa muakin.sinun eläytymiskykysi on?
- vänkyrä-nainen
Raha ja ystävyys ei oo mulla mitenkään sidoksissa toisiinsa. Mä oon varmaan aina ollut mun ystäväpiirini pienituloisin. Jos kotiin haluun jäädä, se johtuu erakkomaisesta luonteestani, ei rahattomuudesta.
- M.k.
vänkyrä-nainen kirjoitti:
Raha ja ystävyys ei oo mulla mitenkään sidoksissa toisiinsa. Mä oon varmaan aina ollut mun ystäväpiirini pienituloisin. Jos kotiin haluun jäädä, se johtuu erakkomaisesta luonteestani, ei rahattomuudesta.
yhtä itsevarma, olitpa pa kuleksimassa kaupungilla tai tietäen, että tililläsi on 100 000 ekee?
Leipäjonossa seisoskelu ei ujostuttaisi? - vänkyrä-nainen
M.k. kirjoitti:
yhtä itsevarma, olitpa pa kuleksimassa kaupungilla tai tietäen, että tililläsi on 100 000 ekee?
Leipäjonossa seisoskelu ei ujostuttaisi?olen itseasiassa ollutkin kerran leipäjonossa yhdestä tietystä syystä, jota en halua tässä mainita. Siellä oli todellakin ihan kaikenlaista väkeä, mm. naisia turkit päällä, nuoria(alle 30v.) äitejä vaunujen kanssa, juoppoja, fiksun oloisia vanhempia ja nuorempia ihmisiä. Itse sulauduin ainakin ihan hyvin joukkoon, eli ei tullut edes vaivaantunut olo, jota aluksi kuvittelin!
Itsevarmuuteni ei ole sidoksissa rahaan. On ollut perintöjen jäljiltä paljonkin rahaa aikoinaan tilillä, mutta se ei ole tuntunut miltään. Helpompi musta on kuitenkin olla vähissä rahoissa, koska mulle on epäluonnollista olla silloin kun on paljon rahaa. Jos mulla joskus tulee olemaan mies, niin kaikki mahdolliset suuret rahat saisi kyllä olla sen miehen takana, koska itse en osaa rahaa hallita.
- uk-ko
ei sen määrään, vaan sen laatuun.
Mulla on aina ollut tarpeeksi vähän rahaa, että paksuun lompakkoon perustuvaa itsetuntoa ei ole päässyt kasvamaan. Se itsetunto mikä mulla on, on kasvanut ohuen lompakon varassa.
Mutta kun olen käytännössä koko ikäni ollut freelancer ja tottunut ite keksimään, miten se kaponenkin leipä maailmasta irrotetaan, niin mulla on sellainen itsetunto, että tiedän selviäväni aina omillani: osaan hakea maailmalta sen rahan mitä tarviin. Se antaa sellaisen autonomisen perustunteen, jota on hyvin vaikea horjuttaa millään. Hallitsen itseni, muiden aatokset ei paljon paina. Mun ei tarvitse valittaa, koska itse tiedän missä olen ja miksi.- M.k.
rahan laadulla sitä, että työsi ja ansiotulosi perustuvat toisen ihmisen kunnioittamiseen - ei hyväksikäyttämiseen?
- uk-ko
M.k. kirjoitti:
rahan laadulla sitä, että työsi ja ansiotulosi perustuvat toisen ihmisen kunnioittamiseen - ei hyväksikäyttämiseen?
Tarkoitan sitä, että lähes kaikki raha mitä olen koskaan tienannut, on perustunut yksinomaan siihen, että ole jatkuvasti, aktiivisesti, hakenut sen maailmalta itse.
Mun ansioissa ei ole ollut viran tai työsopimuksen tuomaa jatkuvuutta, mulla ei ole ollut irtisanomiaikaa, työttömyysturvaa, eikä koskaan varmuutta siitä, että ensi viikollakin on tulossa rahaa.Olen aina jatkuvasti luonut työni uudestaan viikottain.
Jossain vaiheessa älysin sen, että olen ihan aidosti free-lance: vapaa peitsi, todellinen palkkasoturi. Se toi sellaisen "soturin" itsetunnon. Mut voi voittaa, mutta ei lannistaa.
Sillä ei ole mitään tekemistä kunnioittamisen TAI hyväksikäyttämisen kanssa. Mutta onhan tuo hyvin itsekeskeistä, omiin kykyihin peustuvaa itsetuntoa.
- luokkaiset :
puhuu jatkuvasti rahasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626017Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813496Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242661No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402165- 212159
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy84126781-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226- 261097