Voisitko asua ulkomailla?

Kysymys tuli jo otsikossa, eli oletko asunut ulkomailla tai voisitko kuvitella tulevaisuudessa muuttavasi johonkin toiseen maahan? Vai onko oma maa niin mansikka, että koti-ikävä alkaisi vaivata pikapuoliin?

33

593

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rivien....

välissä solvaat makoilevia työttömiä?

• Kauniimpi sukupuolihan on innokas lukemaan rivien välistä piilomerkityksiä. Pitäisiköhän sinut pistää testosteronikuurille, että miehistyisit vähän? ;-)

• voisimme....
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kauniimpi sukupuolihan on innokas lukemaan rivien välistä piilomerkityksiä. Pitäisiköhän sinut pistää testosteronikuurille, että miehistyisit vähän? ;-)

hankkia sinulle sarkasmimittarin

• voisimme.... kirjoitti:

hankkia sinulle sarkasmimittarin

Odotan sitä innolla. ;-)

• voisit....
        Ratikkakuski kirjoitti:

Odotan sitä innolla. ;-)

lopettaa silmän iskemisen miehelle

• voisit.... kirjoitti:

lopettaa silmän iskemisen miehelle

Kuten jo sanoin, rivien välistä lukeminen on niin naisellista, että pääsi unohtumaan, etteivät munasi olekaan sarjoissa.

• persona-non-grata

Sydän on siellä, missä koti. Itse en ole mikään kotipaikka- tai kotimaasidonnainen ihminen.

• Kaipaisitko ystäviäsi ja sukulaisiasi, jos muuttaisit muualle?

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kaipaisitko ystäviäsi ja sukulaisiasi, jos muuttaisit muualle?

skype, etc. on keksitty ja sillä voi lievittää suurimpia koti-ikäviä. Vierailulle pääsee puolin ja toisin ... sitäkin varten kaikenlaisia vempeleitä:). Ja olisihan minulla kuitenkin mies mukana ... eikös se ole tärkeintä:)?

• persona-non-grata kirjoitti:

skype, etc. on keksitty ja sillä voi lievittää suurimpia koti-ikäviä. Vierailulle pääsee puolin ja toisin ... sitäkin varten kaikenlaisia vempeleitä:). Ja olisihan minulla kuitenkin mies mukana ... eikös se ole tärkeintä:)?

Muistan kun muutettiin Rouva Ratikan kanssa Lontoosta takaisin Suomeen. Alkuun hän oli kuin lomalla, mutta pikkuhiljaa alkoi koti-ikävä Japaniin vaivata. Parhaana vuotena hän kävi siellä kolme kertaa. Mutta kun kielitaito kohentui, löytyi uusi ystäväpiiri ja töitä, niin tilanne on kummasti helpottunut. Onneksi.

Että sikäli ei näytä pelkkä puolison läsnäolo riittävän. Enkä usko, että se minullekaan riittäisi sosiaalisena ja tekevänä ihmisenä.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Muistan kun muutettiin Rouva Ratikan kanssa Lontoosta takaisin Suomeen. Alkuun hän oli kuin lomalla, mutta pikkuhiljaa alkoi koti-ikävä Japaniin vaivata. Parhaana vuotena hän kävi siellä kolme kertaa. Mutta kun kielitaito kohentui, löytyi uusi ystäväpiiri ja töitä, niin tilanne on kummasti helpottunut. Onneksi.

Että sikäli ei näytä pelkkä puolison läsnäolo riittävän. Enkä usko, että se minullekaan riittäisi sosiaalisena ja tekevänä ihmisenä.

Tässähän puhuttiinkin nyt koti-ikävästä ja sen lievittämisestä. Aika ankeetahan se muuten olisi, jos ainoa sosiaalinen kontakti ulkomailla olisi ainoastaan oma mies:).

• persona-non-grata kirjoitti:

Tässähän puhuttiinkin nyt koti-ikävästä ja sen lievittämisestä. Aika ankeetahan se muuten olisi, jos ainoa sosiaalinen kontakti ulkomailla olisi ainoastaan oma mies:).

Siskoni asui aikoinaan seitsemän vuotta ulkomailla ja on kertonut murheellisia tarinoita eristyneistä ja alkoholisoituneista suomalaisista kotirouvista. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun rouva on ottanut ulkomaankomennuksen aikaan eron ja muuttanut takaisin Suomeen.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Siskoni asui aikoinaan seitsemän vuotta ulkomailla ja on kertonut murheellisia tarinoita eristyneistä ja alkoholisoituneista suomalaisista kotirouvista. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun rouva on ottanut ulkomaankomennuksen aikaan eron ja muuttanut takaisin Suomeen.

omasta aktiivisuudesta asian suhteen. Harvemmin kukaan tulee kotoakaan hakemaan ketään toisten joukkoon. Toisaalta pieni osa on niitä ns. perseellepotkittavia, jotka tarvitsevat sen alkusysäyksen joltain muulta ihmiseltä liikkeelle lähtöön:).

• teidät kyllä kuka
        persona-non-grata kirjoitti:

omasta aktiivisuudesta asian suhteen. Harvemmin kukaan tulee kotoakaan hakemaan ketään toisten joukkoon. Toisaalta pieni osa on niitä ns. perseellepotkittavia, jotka tarvitsevat sen alkusysäyksen joltain muulta ihmiseltä liikkeelle lähtöön:).

kun tässä väliinne itseni työnnän. Ei, en millään tavalla aio puuttua keskusteluunne. Jatkakaa ihmeessä. Ihan vain poikkesin palstalle kurkkaamaan, miten olet kotiutunut. Hyvinhän tuota pärjäilet. Tästä on hyvä aloittaa. Siihen voit jatkossa varautua, että menet normaalisti nukkumaan hyvissä ajoin. Siinä sitten pyörit sängyssäsi. Uni ei tule silmään, ei sitten millään. Pakko on käydä pikkutunneilla koneelta katsomassa, onko joku vielä jotain kirjoitellut:)

Hyvää työpäivää sulle. Itse lähden nyt tästä omiin töihini.

Voi hyvin:)

• ......

asetun mihinkään muualle pysyvästi, mutta sellainen on käynyt mielessä että muuttaisi lyhyen asumisen jälkeen yhdestä ulkomaasta toiseen. Koti-ikävän vaivaavuutta en voi tietää etukäteen.

• voisin..

ja olen asunutkin ja ollut töissä ulkomailla.

T: Low life.

• uk-ko

luulen mä. Olen semmonen laajennettu peräkammarinpoika.
      Voisin kuvitella asuvani samoilla leveysasteilla ulkomailla: Ruotsi, Norja, Venäjä, Kanada jne. Mulle ympäristö on tärkeä. Jos saan lunta, pimeitä talvia, valoisia kesiä ja muuta tuon tapaista, voisin viihtyä.
      En osaa kuvitella asuvani täysin vieraassa miljöössä. Italia? Indonesia? Ei. Ei. Ei.

Noin luulen. En tosin ole koskaan asunut muualla kuin Suomessa. Mutta ehkä se liittyy asiaan.

• ...

Voisin vallan mainiosti asua ulkomailla paikassa, jossa ilmasto suurinpiirtein kohdallaan (eli lämmin muttei tukahduttavan kuuma) ja toivon mukaan joskus asunkin. Ei minulla ole kauheasti mitään patrioottisia tunteita Suomea kohtaan, enkä voi edes sanoa rakastavani tätä maata. Ainoa mikä minulle oikeasti Suomessa merkitsee jotain on suomen kieli. Kotimaa ei ole minulle mansikka, enemmänkin puolukka (ja puolukoita inhoan!).

Hetkinen, oliko tämä kysymys suunnattu vain miehille, kun tämä kerran on Miehen logiikka-palsta? Joka tapauksessa olen nainen.

• Varmaan puolet ML:n keskustelijoista on naisia ja hyvä niin. Palsta olisi jo kuollut tylsyyteen, jos täällä olisi vain miehiä keskustelemassa miehen logiikasta.

• rapiskarpalo

vastaa että kyllä vain ja olen asunutkin muutamaan otteeseen omienkin lasten kanssa. Suomesta pois muutto siintää lähempänä kuin kukaan arvaakaan, eikä tarvii enää odotella kunhan tuo likkakin pärjää omillaan...Palaamme sitten ehkä vuosien saatossa sinne Pohjois-Karjalan maatilalleni asumaan tai siis minä muutan eläkepäiviä viimeistään viettämään ja sitten vain ratsastelen hevosella pitkin karjalan kunnaita ja joskus savonkin puolella :>>

• rapiskarpalo

unohdu pysyvästi ja myy tilaa pois tai muksut ottavat sen itselleen.

• rapiskarpalo kirjoitti:

unohdu pysyvästi ja myy tilaa pois tai muksut ottavat sen itselleen.

Luuletko, että lapsesi ovat maatilasta yhtä innoissaan kuin sinä? Äitini on syntynyt ja elänyt elämänsä ensimmäiset 20 vuotta maalla. Niinpä hänellä on maalaisen identiteetti ja ikuinen kaipuu kotiseudulleen.

Jostain syystä hän kuvittelee, että minulla ja siskollani olisi samanlainen. Mutta emmehän me kumpikaan ole ikinä eläneet kuin kaupungissa. Siis miksi ihmeessä?

• rapiskarpalo
        Ratikkakuski kirjoitti:

Luuletko, että lapsesi ovat maatilasta yhtä innoissaan kuin sinä? Äitini on syntynyt ja elänyt elämänsä ensimmäiset 20 vuotta maalla. Niinpä hänellä on maalaisen identiteetti ja ikuinen kaipuu kotiseudulleen.

Jostain syystä hän kuvittelee, että minulla ja siskollani olisi samanlainen. Mutta emmehän me kumpikaan ole ikinä eläneet kuin kaupungissa. Siis miksi ihmeessä?

olikin tuo myynti vaihtis, vielä toistaiseksi saan esim.itse siitä osan tuloista elämiseen metsän kautta/vuokraamalla peltoa ja tykätään lomailla siellä ihan porukalla. Itse en unelmaa omista hevosista ole vielä haudannut ja tyttökin niistä kiinnostunut, joten ei viitsi vielä tehdä ratkaisevaa siirtoa sen tilan suhteen.

Mä oon muuten elänyt koko lapsuuteni Kuununhaassa ja matkalaukku lapsena mutta siltikin haaveeni on maatilalla vielä toistaiseksi. Mun lapset ovat ratkaisevat vuodet elänyt siinä tilalla ja siksi pitävät paikasta ja haluavat sen pysyvän meillä edes loma paikkana, jokaisella pinetä suunnitelmaa siihen liittyen ja unohtamatta tätä kaksi vuotiasta. Toistaiseksi ovat yhtä innoissaan tilasta kuin minä :>>

• rapiskarpalo
        rapiskarpalo kirjoitti:

olikin tuo myynti vaihtis, vielä toistaiseksi saan esim.itse siitä osan tuloista elämiseen metsän kautta/vuokraamalla peltoa ja tykätään lomailla siellä ihan porukalla. Itse en unelmaa omista hevosista ole vielä haudannut ja tyttökin niistä kiinnostunut, joten ei viitsi vielä tehdä ratkaisevaa siirtoa sen tilan suhteen.

Mä oon muuten elänyt koko lapsuuteni Kuununhaassa ja matkalaukku lapsena mutta siltikin haaveeni on maatilalla vielä toistaiseksi. Mun lapset ovat ratkaisevat vuodet elänyt siinä tilalla ja siksi pitävät paikasta ja haluavat sen pysyvän meillä edes loma paikkana, jokaisella pinetä suunnitelmaa siihen liittyen ja unohtamatta tätä kaksi vuotiasta. Toistaiseksi ovat yhtä innoissaan tilasta kuin minä :>>

Kruununhaka ei kuununhaka, hitsi se on nää näppikset :>>

• StippaS

Ulkomailla täysin asuminen on itselleni yhtä utopistista kuin että muuttaisin kuuhun :D Sitä taasen pidän omalta kohdaltani enempi mahdollisena joskus ehkä aikaisintaan 20 vuoden päästä, jotta asuisin osan vuodesta ulkomailla. Koska kotimaatani en milloinkaan hylkää, juureni ovat ja pysyvät täällä niin kauan kuin henki pihisee :)

Tosin tässä elämäntilanteessa en ole siis lähdössä yhtään minnekään. Kenties koskaan :D *Venkslaa*

• eikä syntyisi kokemiksen perusteella sopeutumieongelmaa, kunhan kesälämpö ei nouse usein yli 25.
      Eikä talvilämpö usein alle -25.

• vänkyrä-nainen

voisin asua, mieluiten kuitenkin ns."puhtaassa" maassa, eli maassa, jossa en joudu mihinkään varotoimenpiteisiin, vaan pystyn elämään samoin, kuin Suomessakin, eli vaikka juoksemaan paljain jaloin ulkona ilman et tarvii pelätä mitään skorpioneja. Mä joutuisin tietty maata valitessa ottamaan huomioon senkin millaista siellä olisi asua lapsen kanssa. Ruotsi on mulla itsellä aina olut kärkipäässä ulkomaista.

Koti-ikävästä sen verran, et mun koti on siellä missä voin olla rakastamani ihmisen/ihmisten kanssa. Mitenkään erityisen Suomirakkaaksi en ole itseäni koskaan tuntenut.

• ole lähteä mihinkään, kun on kersoja ja kaikkee. Mut, ei se ulkomailla asuminen kuitenkaan ihan mahdoton ajatus olisi. Ehkä sitä vois harkita sitten kun noi tenavat vielä vähän tuosta kasvaa, 10 vuoden päästä.

• Anonymous random visitor

voin sanoa että ulkomailla asumisessa on puolensa. Ei tämä Suomi mikään onnela ole, kyllä täälläkin niitä kurjia puolia on pitkä, pimeä ja kylmä talvi nyt mainitakseni.
      Koti-ikävä voi kieltämättä yllättää mutta uskon että se on vain henkinen tila johon voi vaikuttaa mielikuvaharjoituksilla ja omalla asenteella.

Harkitsen par'aikaa työnhakua taas ulkomailta. Mitä etelämmäs sen parempi.

• Maneki neko

Tosin eläkepäivinä "pakkasta pakoon etelän lämpöön" ei ehkä kuulosta hullummalta parinkymmenen vuoden kuluttua.

• Olen aika kiintynyt Suomeen ja suomenkieleen, mutta en niinkään isänmaallisuuden vaan sijainnin/luonnon ja kielen kauneuden vuoksi. Ja täällä on tietenkin rakkaimmat lähisukulaiset ja haluan olla heitä lähellä. Vaikka en siedä kovin hyvin kylmää, sydän suorastaan iloitsee Suomen talvesta, joka on tuntunut olevan ilahduttavan runsasluminen tällä kertaa. Myöhemmin elämässä voisine suunnata Välimeren seudulle asumaan.

• -Harkinnassa-

Työn perässä olen asunut ulkomailla. Viihdyin vaikken Eurooppaa kauempana ollutkaan. Tulevaisuudessa vaihtoehdoksi muiden joukkoon on tullut ulkomaille muuttaminen. Työn perässä tai reissaamaan.

• ~Vanilla~

aion asua myös tulevaisuudessa. Mutta en kuitenkaan loppuelämäkseni voisi lähteä Suomesta, ainakin kakkoskoti pitäisi sitten olla täällä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe