nainen ei saisi olla

hyväkuntoinen

kävin kuntosalilla ja punnertelin siellä penkiltä lähes omaa painoani. Sain kummia katseita.
Mietin siinä, että ihannenaiset ei saa olla vahvoja.
Ihannenaiselle ei kuulu fyysinen hyväkuntoisuus ihan jo senkin vuoksi, että ei saisi useimmiten olla lihaksia. Kova kunto esim juoksussa on hyväksyttävää, mutta ei vaikka kova lihaskunto, jolla punnertelisi painoja. Ja ei ole naisellista harrastaa jotakin "miesmäisiä" lajeja. Mietin kaikkien tuntemieni miesten naisihanteita, ja aika selkeesti kukaan ei varmasti katselisi fyysisesti kovakuntoista naista.

Laihuus ja pienikokoisuus ei ole sama asia kuin fyysinen kunto.
Kehon täydellinen rasvattomuus rintoja lukuunottamatta ja lihaksettomuus on se, minkä moni mies mieltää hyväkuntoisuudeksi.

11

1680

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori nainen

Minäkin olen huomannut ja niin se kyllä onkin, valitettavasti.

Itse olen hyvässä kunnossa ja laiha. Harrastan balettia, pilatesta ja jooga joille kiitos siitä että olen paljon vahvempi mitä kokoni antaa ymmärtää mutta vaikka en voi henkilökohtaisesti allekirjoittaa ap: kirjoitusta niin tiedän todellakin mistä hän puhuu. Miehet eivät ymmärrä minkä työn naiset joutuvat näkemään saadakseen edes vähän lihaksia pilkahtamaan, heille kasvaa hauis kaljatölkin pitämisestä. Toisaalta luulen että tavalliset miehet hieman arastavat ja pelkäävätkin voimakkaita naisia. En tarkoita niitä naisia jotka oikeasti näyttävät meihiltä vaan ihan nättejä, kuitenkin habaa omaavia tytsyjä. Monet kääntävät katseensa jo siinä vaiheessa pois kun punnerruksia kertyy yli 10. Olisihan se tietysti noloa varmaan jätkälle jos tyttöystävä voittaisi kädenväännössä. Yleensä lihaksikkaat tytöt näyttävätkin seurustelevan itseään vielä lihaksikkaampien köriläiden kanssa. Itse ymmärrän meihiä siinä suhteessa että jos naisella tosiaan menee yli ja menkat korvataan aineilla niin siinä ei ole enää mitään tervettä mutta oman painon nosto...mielestäni vain hyvä että on naisia joilta löytyy lihasta.

• Syy miksi jotkut miehet karttavat voimakkaita naisia on se, että silloin he itse kokevat olevansa todella heikkoja ja se on aika iso isku miehisyydelle jos et pysty olemaan se vahvempi osapuoli ja et myöskään ole kykenevä puolustamaan naistas. :)

Mutta kyllä siinä menee raja jos oikeasti rupee verisuonet näkymään naiselle kun hän nostelee puntteja, ei se enää ole hyvän näköistä. Mutta tollanen 10 punnerrusta ja vähän yli niin ei haittaa vielä ainakaan itseäni. :)
        Toisaalta punnerruksia voi saada paljon ilman, että on mikään suurempi lihaskimppu. Itse saan jonkun ~50 minuutissa ja silti en näytä miltää sikaniskalta. :D
        Mutta kyllä tosiaan jos nainen alkaa isommilla painoilla nostelemaan niin kyllä siinä aika hiirulaiseks alkaa itsensä tuntemaan eikä sellainen fiilis ole se kaikista mukavin naisen seurassa. ;)

• oikea laitalinkki

Jos naisella alkaa lihakset liikaa näkymään, niin hän alkaa näyttämään maskuliiniselta ja se ei kiinnosta seksuaalisesti. On niin kuin jotain äijää katselis, varsinkin niillä naisilla jotka kehonrakennusta harrastavat. Ei niin sanotusti tunnu sitä värähdystä jalkovälissä liian lihaksikkaan naisen näkemisestä mitä "normaalin" naisen näkemisestä. Eipä siinä silloin ole edes mitään syytäkään kiinnostua sen sortin naisesta, ainakaan muuten kuin kaverimielessä (jos sitäkään).

On ylipäätäänkin naurettavaa teidän naisten yrittää selitellä asioita miesten pelkäämisellä (??) tai kateudella, kuka hvetti haluaisi naista joka näyttää siltä, että ajelee partansa keskivertomiestä useammin?

• punttimimmi joskus minäkin

Olen aktiivisesti käynyt salilla useita vuosia, nyt tosin taukoa itsestä riippumattomista syistä, ja todennut saman asian. En ole antanut asian häiritä itseäni millään tavalla, jokaisella on oikeus harrastaa ihan ja just sitä mikä hyvältä itsestä tuntuu hyviä tapoja ja lakia rikkomatta. Tykkää siitä joku tai ei. En ymmärrä miksi aina pitää tehdä sitä mitä muutkin, jos itse haluaa tehdä mikä itsestä hyvältä tuntuu. Jos koko elämä menee miettiessä mitä muut mahtavat sinusta ja tekemisistäsi ajatella.. aika ahdistavaa.. oli sitten mies tai nainen kyseessä. Kannattaa mennä keskustelemaan muiden harrastajien kanssa, esim. Pakkotoisto on hyvä, siellä on miehiä, jotka oikeasti arvostavat punttaavia naisia.

• Hercule$

Oletpa sinä aikamoinen soturiprinsessa kuin Xena.

• nainen...

saa olla hyväkuntoinen/vahva...ikinä kukaan ei ole minulle tullut kuntosalilla sanomaan ettenkö saisi olla hyväkuntoinen/vahva, eikä ikinä ole mieleeni juolahtanut että joku mies edes niin ajattelisi...itse olen harrastanut monipuolisesti eri liikuntalajeja ja salilla olen käynyt n.10 vuotta...tosin en treenaa kovin isoilla painoilla, mutta "leukoja vetelen" treenin päätteeksi muutamat sarjat...kommentit miehiltä ovat olleet lähinnä positiivisia...muutama on rehellisesti sanonut, ettei itse pysty samaan...saattahan olla etten ole monellekaan miehelle se "ihannenainen" sillä olenhan jo liki viisikymppinen...enkä omasta mielestäni edes laiha/hoikka vaan normaalipainoinen..."sain kummia katseita" saatta olla ihan vaan ap:n oman mielikuvituksen tuotetta!

• majuri kankkunen

Mulle on ihan sama mitä naiset harrastaa.
      Parempi olla hyväkuntoinen kuin heikkokuntoinen lihava typy. :S#&&"%)"#T"=&)#

• Itseasissa suomalaiset naiset

ovat melko ylipainoisia. Eikös se tämäkin ole valitettavan totta?

• lajina bodyfitness

Jopas olet aiheellisen ketjun aloittanut.

Olen usein miettinyt ja kaveripoikani kommentoineet lihaksiani.. Jopa sanoneet suoraan, että vähentää harjoittelua, naisen kuuluisi olla "naisellinen".

Olen nyt jauhanut paikoillani samoilla painoilla jonkin aikaa, voimaharjoittelua lähinnä, mutta automaattisesti nuo lihakset kasvavat kun taas lisään painoja sarjoihin. Kiusaus on ollut suuri, ja varsin turhauttavaa jumahtaa 4 vuoden salitreenin jälkeen tiettyihin painomääriin.

Ketjusi antoi rohkeutta olla välittämättä miesten mielipiteistä, voimakkuudesta ja lihaksista. Arvostan treenaavia ihmisiä ja rakastan salilla käyntiä, niin miksi en saisi kehittää voimiani taas seuraavalle tasolle, miksi miellyttää miehiä, kun tiedän kuinka ylpeä saan taas itsestäni olla seuraavassa vaiheessa.. Jos poikaystäväni jättää minut liian isojen hauisten takia, niin jättäköön, liikunta ja treeni on se, mitä rakastan.

Olenpas ollut typerä

• K240

tällaiset muskelinaiset yleensä löydä itselleen sopivan muskelimasan jostakin? Harvemmin muskelimaija on normi-nikon kanssa. Harrastus yhdistää. Sitä paitsi jos asia vaivaa kovastikin, sehän on loppujen lopuksi vain turvotusta joka laskee pikkuhiljaa kun lopettaa vääntämisen.

• hyvässä kunnossa

minäkin saan kyllä kummia katseita joskus salilla, lihaksia kun jonkin verran omaan (mm. penkistä nousee kevyesti yli oman painon), mutta en tiedä törmäänkö sitten ihan erilaisiin miehiin kuin sinä, koska kukaan ei ole asiasta valittanut. enemmänkin olen saanut kehuja, että wau mitkä lihakset. nämä miehet eivät muuten ole olleet mitään armottomia lihaskimppuja, mutta urheilullisia kylläkin. kaikki poikaystäväni ovat suhtautuneet vain positiivisesti ulkonäkööni vaikka itse olen välillä stressannut, että näytänkö liian miesmäiseltä.

ehkä olet törmännyt vain vääränlaisiin miehiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5930
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3319
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2541
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2125
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2075
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe