Pitää heittää sellainen kysymys, johon tietää itse vastauksen googlaamatta.
Myös vastaus pitää antaa googlaamatta.
Aloitan:
Aihealue: Politiikka
Kysymys: Ketkä kaksi "taistelevaa tohtoria" kamppailivat Kepussa Kekkosen seuraajan paikasta 80-luvun alussa?
Heittäkää kysymyksiä
34
789
Vastaukset
Paavo Väyrynen, veikkaan.
- Aloittaja
Näinhän se oli.
Kysymys ei ole siitä onko tällä tiedolla teille välia (Runontaja), vaan tämä on tietokilpailu.
RE saa heittää seuraavan kyssärin, tai jos ei kuulu mitään 5 minuuttiin, niin kuka vaan. Aloittaja kirjoitti:
Näinhän se oli.
Kysymys ei ole siitä onko tällä tiedolla teille välia (Runontaja), vaan tämä on tietokilpailu.
RE saa heittää seuraavan kyssärin, tai jos ei kuulu mitään 5 minuuttiin, niin kuka vaan.
Taitaa olla Virolainen ja Karjalainen (vai oliko jo aiemmin).
tuolla tiedolla teen?
Toinen oli varmaan Paavi Väyrynen ja toinen Esko (lama)Aho?jatkosot kun on ollut palstallakin tapetilla, niin miten ja kumpi sen sodan osapuolista aloitti?
- aloitti :
hyökkäämällä Neuvostoliittoon, minkä seurauksena NL pommitti Suomen kaupunkeja, minkä seurauksena Suomi liittyi sotaan Saksan rinnalla.
aloitti : kirjoitti:
hyökkäämällä Neuvostoliittoon, minkä seurauksena NL pommitti Suomen kaupunkeja, minkä seurauksena Suomi liittyi sotaan Saksan rinnalla.
Neuvostoliitto aloitti ilmapommituksilla Helsinkiin.
aloitti : kirjoitti:
odotellaan.
- Testataan yleistieto
Suomi tavallaan aloitti miinoittamalla NL:n (Virolta kaappaamia) aluevesiä. Lisäksi Suomessa oli saksalaisia laivasto-osastoja, jotka olivat sodassa NL:n kanssa heti Hitlerin sodanjulistuksen jälkeen. Teknisesti ottaen venäläiset aloittivat pommituksillaan näkyvät sotatoimet, jotka antoivat Suomelle syyn hyökkäyksen käynnistämiseen.
ja karjalainen.
- järkeä
näihin on enää vastata, kun oikea vastaus on ollut luntattavissa jo aikoja sitten, heti ensimmäisen vastaajan kommentista?
- maisteri :
järkeä kirjoitti:
näihin on enää vastata, kun oikea vastaus on ollut luntattavissa jo aikoja sitten, heti ensimmäisen vastaajan kommentista?
aikoinaan läpäisi tentit?
järkeä kirjoitti:
vastauksia
- läpi.
timanttia kirjoitti:
vastauksia
Minä ainakin avasin heti ensimmäisen vastauksen ja totesin, että turha enää vastata.
- olet :
timanttia kirjoitti:
lukenut valtio-oppia? En tietääkseni.
peruskurssin jos VTM olet.
- jatkosodalla :
Kaukaisin paikka/rintama, jossa suomalaiset SS-joukot operoivat toisessa maailmansodassa?
- kauempana :
relaxed_eyes kirjoitti:
Äänisen takana, olisko ne olleet jopa Uralilla saakka räjäyttelemässä rautateitä.
lisävihjeenä että olivat alisteisia saksalaiselle sodanjohdolle
- tarkemmin :
runontaja kirjoitti:
rannoilla?
Oliko kyse Waffen-SS joukoista?Groznyin liepeillä Tsetseniassa hyökkäys pysäytettiin.
- Testataan yleistieto
kauempana : kirjoitti:
lisävihjeenä että olivat alisteisia saksalaiselle sodanjohdolle
Terekillä. Steinerin pataljoona.
- ksymys
Kuinka paljon Remu syö jäätelöä kerralla ?
riittävästi.
Koska haetaan määrää ja Remun pötsi hieman venähtänyt, vastaan Remu ei syö jäätelöä.
- sdffghhj
No minä nyt vain kysyn, että minkälainen tyyppi tällaisella palstalla edes jaksaisi "googlailla", mistä aloituksessa mainitsit, jotta voi johonkin yksittäiseen kysymykseen vastata? Täytyy olla kohtuullisen aneeminen itsetunto minun mielestäni sellaisella, joka jaksaisi ja viitsisi tämänkaltaisella keskustelupalstalla kauheasti vastauksiaan "googlailla"( ällöttävä termi toi "googlailla" muuten).
No mitähän kysymyksees sanoisin vastaukseksi. Määritelmäs oli 'vähän' epätarkka. Sen perusteella ei voi päätellä, että mistä tilanteesta Kepussa 80-luvun alussa puhuit. En ole Keskusta-puolueen historian yhtään minkäänlainen erityinen tuntija, mutta Väyrynen ja Karjalainen ainakin tuli mieleen kysymyksesi aihetta ajatellen, miettien Kepun kasikyt-luvun presidenttiehdokaskuvioita. Suomi mm. on, btw, kirjoittanut aika paljon Kekkosesta!;)
Mulle ei kannata tulla sanomaan vääristä tulkinnoista, kun en kertomasi perusteella voi aloituksessa tarkoitetusta "tilanteesta" paljoa tietää.
Vastakysymys:
Aihealue:korrektius
Kysymys: Mitä on korrektius?- kysymys oli selvä
"oli 'vähän' epätarkka. Sen perusteella ei voi päätellä, että mistä tilanteesta Kepussa 80-luvun alussa puhuit. "
kysyttiin "ketkä kamppailivat Kekkosen seuraajan paikasta". Voiko sanoa tuon selvemmin. Jos luit lehtiä tuolloin, niin pitäisi taatusti tietää mistä kyse. Asia oli jatkuvasti esillä politiikka-sivuilla. kysymys oli selvä kirjoitti:
"oli 'vähän' epätarkka. Sen perusteella ei voi päätellä, että mistä tilanteesta Kepussa 80-luvun alussa puhuit. "
kysyttiin "ketkä kamppailivat Kekkosen seuraajan paikasta". Voiko sanoa tuon selvemmin. Jos luit lehtiä tuolloin, niin pitäisi taatusti tietää mistä kyse. Asia oli jatkuvasti esillä politiikka-sivuilla."Tavallinen palstakirjoittaja" on trolli.
- sdffghhj
kysymys oli selvä kirjoitti:
kysyttiin "ketkä kamppailivat Kekkosen seuraajan paikasta". Voiko sanoa tuon selvemmin. Jos luit lehtiä tuolloin, niin pitäisi taatusti tietää mistä kyse. Asia oli jatkuvasti esillä politiikka-sivuilla.Mitäs nimittelet? Kuinka monta sivistynyttä ihmistä olet elämässäs tavannut?
Et tajunnut sitä "next leveliä" kysymyksessäni, eli teen päätelmäni sinusta.
Ps. Pelkän vittuilun lisäksi olisi varmaan syytä myös vastata kirjoituksessa esitettyyn. - sdffghhj
buddy-love kirjoitti:
"Tavallinen palstakirjoittaja" on trolli.
Minä en kaipaa sinua vittuilemaan silloin, kun syytä vittuiluun sinulla ei ole.
Olet mielestäni melko epämääräisen ja aina kirjoitussisältöni (luultavimmin tahallisesti?) väärin ymmärtävän oloinen.
Voi svide kun sais kirjoitella keskustelupalstalla ilman sun kaltaisiasi! sdffghhj kirjoitti:
Minä en kaipaa sinua vittuilemaan silloin, kun syytä vittuiluun sinulla ei ole.
Olet mielestäni melko epämääräisen ja aina kirjoitussisältöni (luultavimmin tahallisesti?) väärin ymmärtävän oloinen.
Voi svide kun sais kirjoitella keskustelupalstalla ilman sun kaltaisiasi!Kun onnistut riitelemään kaikkien kanssa. Ovatko kaikki "tavalliset palstakirjoittajat" kaltaisiasi.
(kaikkien kanssa riitely on trollausta)- sdffghhj
buddy-love kirjoitti:
Kun onnistut riitelemään kaikkien kanssa. Ovatko kaikki "tavalliset palstakirjoittajat" kaltaisiasi.
(kaikkien kanssa riitely on trollausta)"Kun onnistut riitelemään kaikkien kanssa. Ovatko kaikki "tavalliset palstakirjoittajat" kaltaisiasi."
Minä en ymmärrä, että mistä tuo yksi tuossa minulle henkilökohtaisesti suuttui. Hänhän tuli heti nimittelemään mua urpoksi sellaisen vastaukseni perusteella, joka ei sisältänyt yhtäkään henkilökohtaisuutta, vaan ainoastaan kritiikkiä _asioita_ kohtaan. Suuttuiko henkilökohtaisesti kenties sitten siitä, että yleistasolla arvostelin sellaisten itsetuntoa, joiden olisi pakko keskustelupalstalla "googlettaa" joitakin tyyliin tietokilpailuvastauksia? Lapsikin tietää, ettei voi kovin vahva itsetunto välttämättä sellaisella ihmisellä olla, joka ei uskalla omakohtaisia veikkauksia puhtaisiin tietokilpailukysymyksiin jossakin viihdepalstalla esittää, ilman niiden etukäteistä tarkistelua.
Mulle yks kirjoittajan älyllisen ymmärryksen määrää aika selkeästi kuvaava juttu on mm. se, että miten keskeiseksi määrittää jonkun oman persoonansa keskustelupalstalla. Jollei ajatus tietokilpailukysymystenkään kohdalla kirjoittajalla ole muussa kuin kirjoittajapersoonissa, on sellainen minun mielestäni metsässä. Ja: jos tuo minun urpoksi nimittelijäni tästä ketjusta olisi toiminut sivistyneesti, olisi edes kertonut oikean vastauksen kysymykseensä, siinä tapauksessa että oli ketjun aloittaja(?) itse, ennen kuin säntäsi haukkumaan. Ei tainnu kovin laajamittaista kiinnostusta tyypillä sitten ketjun aloituksen asiaan kuitenkaan olla...
Ja mitä sinuun buddy-love sitten tulee: niin kyllä sen ovat jo jotkut joissakin keskusteluissa nähneet, että miten empatiakyvyttömästi sinä suhtaudut koko ajan minuun. Nimittelet mm. "trolliksi" koskaan perustelematta äärimmäisen loukkaavia väitteitäsi. Mulle tuleekin siitä lähinnä näkökulmaa, että pyrit tietoisesti hyötymään siitä asiasta, että minä en ole rekisteröitynyt kirjoittaja ja etten tunne/omaa mitään sitoumuksia tämän keskustelupalstan kirjoittajiin. Helppoahan sun sitä sitten on tällaisen kirjoittajan perässä laukata mustamaalaavien tms. loukkaavien väitteidesi kanssa, kun tiedät, että minulle on mahdotonta rekisteröityä nimimerkkiä omaamattomana kirjoittajana taistella tätä mielikuvaviidakkoa ja esim. kirjoittajien keskusteluissa minuun kohdistamia oletuksia vastaan..._Jos_ motiivisi ovat vain jossakin luuloissasi, eivätkä sen paskamaisempia(?), voin siinä tapauksessa elää asian kanssa, (vaikkei se musta kerrassaan millään tapaa mukavaa ole) ja sivuuttaa sinun epäjärkiperäisiä minuun kohdistamiasi kommenttejani huonoina vitseinä, mutta jos asia olisi jotenkin toisin, en edes jaksa kertoa.
Sinänsä en kyllä ymmärrä, että miksi sinä minua keskusteluissa asiapohjalta dissaat, kun olen huomannut sinulla kuitenkin olevan (joitakin keskustelupalstakommenttejasi katseltuasi) normaaliluontoistakin kykyä käsittää, että mitä kirjoittajat sinulle keskusteluissa sanovat.
Pidän säälittävänä sun muhun kohdistamaasi käytöstä, enkä ihan oikeasti jaksaisi olla kohde siinä, koska keskustelupalstalla keskusteleminen voisi mun ( ja muidenkin kannalta) olla paljon parempaa, ilman tuonlaista osakseni saamaani käytöstä, kuiin sinulta olen saanut. - sdffghhj
sdffghhj kirjoitti:
"Kun onnistut riitelemään kaikkien kanssa. Ovatko kaikki "tavalliset palstakirjoittajat" kaltaisiasi."
Minä en ymmärrä, että mistä tuo yksi tuossa minulle henkilökohtaisesti suuttui. Hänhän tuli heti nimittelemään mua urpoksi sellaisen vastaukseni perusteella, joka ei sisältänyt yhtäkään henkilökohtaisuutta, vaan ainoastaan kritiikkiä _asioita_ kohtaan. Suuttuiko henkilökohtaisesti kenties sitten siitä, että yleistasolla arvostelin sellaisten itsetuntoa, joiden olisi pakko keskustelupalstalla "googlettaa" joitakin tyyliin tietokilpailuvastauksia? Lapsikin tietää, ettei voi kovin vahva itsetunto välttämättä sellaisella ihmisellä olla, joka ei uskalla omakohtaisia veikkauksia puhtaisiin tietokilpailukysymyksiin jossakin viihdepalstalla esittää, ilman niiden etukäteistä tarkistelua.
Mulle yks kirjoittajan älyllisen ymmärryksen määrää aika selkeästi kuvaava juttu on mm. se, että miten keskeiseksi määrittää jonkun oman persoonansa keskustelupalstalla. Jollei ajatus tietokilpailukysymystenkään kohdalla kirjoittajalla ole muussa kuin kirjoittajapersoonissa, on sellainen minun mielestäni metsässä. Ja: jos tuo minun urpoksi nimittelijäni tästä ketjusta olisi toiminut sivistyneesti, olisi edes kertonut oikean vastauksen kysymykseensä, siinä tapauksessa että oli ketjun aloittaja(?) itse, ennen kuin säntäsi haukkumaan. Ei tainnu kovin laajamittaista kiinnostusta tyypillä sitten ketjun aloituksen asiaan kuitenkaan olla...
Ja mitä sinuun buddy-love sitten tulee: niin kyllä sen ovat jo jotkut joissakin keskusteluissa nähneet, että miten empatiakyvyttömästi sinä suhtaudut koko ajan minuun. Nimittelet mm. "trolliksi" koskaan perustelematta äärimmäisen loukkaavia väitteitäsi. Mulle tuleekin siitä lähinnä näkökulmaa, että pyrit tietoisesti hyötymään siitä asiasta, että minä en ole rekisteröitynyt kirjoittaja ja etten tunne/omaa mitään sitoumuksia tämän keskustelupalstan kirjoittajiin. Helppoahan sun sitä sitten on tällaisen kirjoittajan perässä laukata mustamaalaavien tms. loukkaavien väitteidesi kanssa, kun tiedät, että minulle on mahdotonta rekisteröityä nimimerkkiä omaamattomana kirjoittajana taistella tätä mielikuvaviidakkoa ja esim. kirjoittajien keskusteluissa minuun kohdistamia oletuksia vastaan..._Jos_ motiivisi ovat vain jossakin luuloissasi, eivätkä sen paskamaisempia(?), voin siinä tapauksessa elää asian kanssa, (vaikkei se musta kerrassaan millään tapaa mukavaa ole) ja sivuuttaa sinun epäjärkiperäisiä minuun kohdistamiasi kommenttejani huonoina vitseinä, mutta jos asia olisi jotenkin toisin, en edes jaksa kertoa.
Sinänsä en kyllä ymmärrä, että miksi sinä minua keskusteluissa asiapohjalta dissaat, kun olen huomannut sinulla kuitenkin olevan (joitakin keskustelupalstakommenttejasi katseltuasi) normaaliluontoistakin kykyä käsittää, että mitä kirjoittajat sinulle keskusteluissa sanovat.
Pidän säälittävänä sun muhun kohdistamaasi käytöstä, enkä ihan oikeasti jaksaisi olla kohde siinä, koska keskustelupalstalla keskusteleminen voisi mun ( ja muidenkin kannalta) olla paljon parempaa, ilman tuonlaista osakseni saamaani käytöstä, kuiin sinulta olen saanut.Kirjoitin edellä kirjoittajanimimerkki buddy-lovelle näin:
_Jos_ motiivisi ovat vain jossakin luuloissasi, eivätkä sen paskamaisempia(?), voin siinä tapauksessa elää asian kanssa, (vaikkei se musta kerrassaan millään tapaa mukavaa ole) ja sivuuttaa sinun epäjärkiperäisiä minuun kohdistamiasi kommenttejani huonoina vitseinä, mutta jos asia olisi jotenkin toisin, en edes jaksa kertoa.
Korjaan edeltävästä kirjoitusvirheen: Piti edellä sanomani, että jos motiivisi ovat vain jossakin luuloissasi, eivätkä sen paskamaisempia(?), voin siinä tapauksessa elää asian kanssa(vaikkei se musta kerrasaan millään tapaa mukavaa ole) ja sivuuttaa sinun epäjärkiperäisiä minuun kohdistamiasi kommenttejaSI huonoina vitseinä, mutta että jos se asia olisi jotenkin toisin, en siinä tapauksessa edes jaksa kertoa.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724274Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003720Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363409- 512980
- 402468
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182409Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222162- 231816
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141607Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331592