Kun tämä palsta nyt on näyttänyt kyntensä, tartutaan muutamaan asiaan, jotka pistävät silmään.
- palstalla saa kirjoittaa mitä vaan, kunhan päädytään positiiviseen VHH-arvioon. Vaikka keskustelu alkaisi mossen taka-akselista.
-palstalta poistetaan kaikki, mikä saattaa kritisoida, jopa rakentavalla tavalla, VHH-ruokavaliota tai sen puolesta kirjoittavia
-eräiden henkilöiden toiminta lähentelee uskossaan hurmiohenkistä lahkomenttaliteettia "jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan"
-palstalla tapahtuva kirjoittelu on johtanut vainoharhaisuuteen ja sinisilmäisyyteen siinä että kaiken "ei-positiivisen" palautteen takana on merkillinen "palstahäirikkö"
-edellä mainittu ilmiö johtaa helposti siihen että uusienkin kirjoittajien tutustuminen palstalle, kääntää asenteet helposti VHH-vastaisiksi, vain sen vuoksi että pieninkin epäily asian toimivuudesta aikaansaa palautteen "sinäkin vuosia tänne kirjoitellut häirikkö"
-palstalla kirjoittavien henkilöiden uskomus omaan asiaansa on tietyissä tilanteissa niin vahva, että se ei enää voi mitenkään pitää paikkaansa
-ihmisten nimellä tapahtuva herjaaminen ei edesauta asian uskottavuuden eteenpäinviemistä, päinvastoin. Henkilöt voivat olla oikeassa tai väärässä, sillä ei ole merkitystä, menettelytapa ratkaisee ja herjaaja on aina häviäjä.
-näennäistieteellinen kirjoittelu ja siitä seuraava juupas eipäs toistaa itseään, seurauksena vain masentavan samankaltaisia viestiketjuja
Tämän kaiken seurauksena olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että palsta edustaa kaikkein karmeimmalla tavallaan negatiivisen VHH-tietoisuuden edistämistä.
Niin, tämäkin viesti tullaan poistamaan. Se käsittelee yhtä etäisesti VHH:ta kuin monet muutkin aloitukset, MUTTA se ei edusta positiivista käsitystä palstan toiminnasta.
Kirjoituksen tarkoitus on (siinä tuskin onnistuen) huomauttaa uskossaan vahvoja, huuhaan merkityksestä asian uskottavuuden vähentämisessä.
Tunteeko kukaan palstan vakiokirjoittajista asiaa omakseen vai kuvittelenko kaiken?
Huuhaan merkitys
17
690
Vastaukset
- koska on noin
Luettelemasi kohdat pitävät paikkansa.
Ominaista palstalle on vielä eräiden rekattujen VHH:laisten omatoiminen omien kommenttien poisto-palautus-temppu, jolla saadaan poistettua kaikki oman kommentin jälkeiset jutut. Näin he saavat "sensuroitua" heitä miellyttämätöntä aineistoa ollessaan kyvyttömiä perustelemaan omaa vastakkaista näkökantaansa.
Ja se että pelkällä VHH-kokemuksella perustellaan kaikki sellaisetkin asiat joita ei voi kokea (esim. monet opiskeltut asiat) ja sellaiset josta VHH:laisella ei oikeasti ole mitään kokemusta.
Mutta muista yksi tärkeä asia: tämä on huuhaa- ja hupipalsta ja tarkoitettu nimenomaan fanaattisille VHH-häiriköille. Muuten nämä häiriköt olisivat häiritsemässä muualla, ja on parempi että ainakin se VHH-huuhaa jota palstan VHH:laiset täällä esittävät pysyy täällä eikä ole haittaamassa niitä jotka haluaisivat saada ihan oikeaa tietoa VHH:sta. - on aina ollut
vilkas mielikuvitus, joten kyllä sä vaan kuvittelet kaiken. Jatkuvat kirjoituksesi kyllä pistävät silmään kun niitä tänne rustaat aamusta iltaan. Näköjään palstalla saa kirjoittaa mitä huuhaata vaan.
- YrjöJurri
Suomi24 on Suomen suurin avohoitola. Täällä voi tavalla tai toisella nitkahtaneet hörhöt päivystää 24 tuntia vuorokaudessa. Sivuille on varsin turhauttavaa kirjoittaa asiaa, koska jutut hukkuu, kinasteluun ja uusiin trollauksiin.
Yleensä asia/tieto löytyy alalta kun alalta juuri siihen erikoistuneilta sivuilta. Näissä on pääosin kirjautumispakko, joten kuka tahansa ei pääse kovin pitkään mellastamaan ennen huomautuksia tai bannausta. Mitä tulee itse VHH ruokavalioon, jokainen löytää netistä aiheeseen liittyvän erikoissivun: http://karppaus.info/Meillähän on tämä vakituinen hörhö, joka päivystää aamusta iltaan. Tänäänkin sunnuntaina aloitti jo ennen seitsemää ja lopettaa yöllä viimeisenä. Olen ollut palstalla jotain neljä vuotta ja aina tämä hörhö on ollut täällä ja kommentoi jokaista kirjoitusta ja tekee sitten vihjailevia vittuiluvistejä minusta jos en ole paikalla.
VHH:n etenemistä se ei kuitenkaan estä, on tämä sen verran hyvä ruokavalio.- toinen uusinta
kj.mattila kirjoitti:
Meillähän on tämä vakituinen hörhö, joka päivystää aamusta iltaan. Tänäänkin sunnuntaina aloitti jo ennen seitsemää ja lopettaa yöllä viimeisenä. Olen ollut palstalla jotain neljä vuotta ja aina tämä hörhö on ollut täällä ja kommentoi jokaista kirjoitusta ja tekee sitten vihjailevia vittuiluvistejä minusta jos en ole paikalla.
VHH:n etenemistä se ei kuitenkaan estä, on tämä sen verran hyvä ruokavalio.Kuinkahan monta kertaa olet itse haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehottanut menemään psykiatriseen hoitoon? Niin usein ettei jaksa edes laskea. Ja tämä kaikki vain siksi että haukuttu ei ollut samaa mieltä kanssasi, mahdollisesti jopa epäillyt VHH:n kaikkivoipaisuutta.
Lisäksi säännöllisesti haukut ainakin Pekka Puskan ja Fagerholmin ja nykyisin Christer Sunqvistkin kuulunee tähän joukkoon. Myös diabetesliitto, KTL, lääkärikunta ja koko terveydenhuolto, viljantuottajat, leipäteollisuus, lääkefirmat, tutkijat ja painonvartijat saavat osansa mollaamisestasi ja mitä kaikkia muita niitä vielä onkaan. Kaikenlaisia VHH:n vastaisia salaliittoteortioita ja kartelleja rakentelet näiden ympärille ja syytät niitä milloin mistäkin kansan sairastuttamisesta tai maksetuista tutkimuksista. Mutta milloinkaan sinulla ei kuitenkaan ole pienintäkään näyttöä mistään väitteistäsi.
Ja sitten kun joku sanoo sinulle ruman sanan niin voi sitä itkun pillitystä, kun sinua nyt nimitellään ja kohdellaan kaltoin. Nyyh nyyh.
Hommaahan kuule hame itsellesi, se varmasti pukee sinua. - minä kysyn
kj.mattila kirjoitti:
Meillähän on tämä vakituinen hörhö, joka päivystää aamusta iltaan. Tänäänkin sunnuntaina aloitti jo ennen seitsemää ja lopettaa yöllä viimeisenä. Olen ollut palstalla jotain neljä vuotta ja aina tämä hörhö on ollut täällä ja kommentoi jokaista kirjoitusta ja tekee sitten vihjailevia vittuiluvistejä minusta jos en ole paikalla.
VHH:n etenemistä se ei kuitenkaan estä, on tämä sen verran hyvä ruokavalio.Onko sinulla mitään todisteita että kysymyksessä on ollut koko ajan se sama yksi henkilö, kaikki nämä vuodet. Ja siitä että sellainen "hörhö" yleensä on olemassa.
Etkö pysty todistamaan? No, asia voitaneen laittaa vainoharhaisuutesi piikkiin.
Vai keksitkö koko jutun itse? Kenties valehtelet tuosta hörhöstä saadaksesi myötätuntoa osaksesi.
Olet jo kaksi kertaa poistanut tämän ketjun ja aloittanut sen uudestaan. Miksi? Eikö kukaan muu saa esittää mielipiteitään täällä? toinen uusinta kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa olet itse haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi ja kehottanut menemään psykiatriseen hoitoon? Niin usein ettei jaksa edes laskea. Ja tämä kaikki vain siksi että haukuttu ei ollut samaa mieltä kanssasi, mahdollisesti jopa epäillyt VHH:n kaikkivoipaisuutta.
Lisäksi säännöllisesti haukut ainakin Pekka Puskan ja Fagerholmin ja nykyisin Christer Sunqvistkin kuulunee tähän joukkoon. Myös diabetesliitto, KTL, lääkärikunta ja koko terveydenhuolto, viljantuottajat, leipäteollisuus, lääkefirmat, tutkijat ja painonvartijat saavat osansa mollaamisestasi ja mitä kaikkia muita niitä vielä onkaan. Kaikenlaisia VHH:n vastaisia salaliittoteortioita ja kartelleja rakentelet näiden ympärille ja syytät niitä milloin mistäkin kansan sairastuttamisesta tai maksetuista tutkimuksista. Mutta milloinkaan sinulla ei kuitenkaan ole pienintäkään näyttöä mistään väitteistäsi.
Ja sitten kun joku sanoo sinulle ruman sanan niin voi sitä itkun pillitystä, kun sinua nyt nimitellään ja kohdellaan kaltoin. Nyyh nyyh.
Hommaahan kuule hame itsellesi, se varmasti pukee sinua.väitettäsi, että olisin itse haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi niin monta kertaa ettet jaksa edes laskea. Voithan kokeilla laajaa hakua ja katsoa milloin olen käyttänyt sanoja idiootti tai vainoharhainen. Ainostaan silloin kun minua on näillä sanoilla solvattu.
minä kysyn kirjoitti:
Onko sinulla mitään todisteita että kysymyksessä on ollut koko ajan se sama yksi henkilö, kaikki nämä vuodet. Ja siitä että sellainen "hörhö" yleensä on olemassa.
Etkö pysty todistamaan? No, asia voitaneen laittaa vainoharhaisuutesi piikkiin.
Vai keksitkö koko jutun itse? Kenties valehtelet tuosta hörhöstä saadaksesi myötätuntoa osaksesi.
Olet jo kaksi kertaa poistanut tämän ketjun ja aloittanut sen uudestaan. Miksi? Eikö kukaan muu saa esittää mielipiteitään täällä?vaivaavan. Taisi se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
- toinen uusinta
kj.mattila kirjoitti:
väitettäsi, että olisin itse haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi niin monta kertaa ettet jaksa edes laskea. Voithan kokeilla laajaa hakua ja katsoa milloin olen käyttänyt sanoja idiootti tai vainoharhainen. Ainostaan silloin kun minua on näillä sanoilla solvattu.
Vaikea niitä on etsiä koska olet poistanut ne kuten olet tämänkin ketjun poistanut jo kahdesti.
Se että poistat viestisi ei tee sanomiasi sanomattomaksi. Kas kun palstalla käy ihmisiä jotka eivät ole VHH:lla eikä glukoosinpuute ole turmellut aivosoluja. Sanomasi kyllä muistetaan vaikka kuinka poistat tekstejäsi.
Mutta kerro nyt mistä tiedät että täällä on joku hörhö joka vainoaa nimenomaan sinua? Kerro mitä todisteita sinulla on asiasta. Jos sinulla ei ole niitä, silloin sinulla on pelkkää luuloa, ja silloin on aivan paikallaan sanoa sinua vainoharhaiseksi.
Ja se että sinua on kutsuttu idiootiksi, sellaista ei ole ikinä tapahtunut. Taidat muistaa ne tapaukset kun olet itse sanonut jotakuta muuta sellaiseksi. - mikset nyt kerro
kj.mattila kirjoitti:
vaivaavan. Taisi se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Puhut kerta toisensa jälkeen siitä miten joku vainoaa sinua mutta silti sinulla ei ole mitään todisteita siitä.
Kerro nyt uskotko "hörhöön" ihan oikeasti vai valehteletko hänestä saadaksesi sääliä? - vhh teettää
kj.mattila kirjoitti:
väitettäsi, että olisin itse haukkunut jonkun idiootiksi, vainoharhaiseksi niin monta kertaa ettet jaksa edes laskea. Voithan kokeilla laajaa hakua ja katsoa milloin olen käyttänyt sanoja idiootti tai vainoharhainen. Ainostaan silloin kun minua on näillä sanoilla solvattu.
Varmaan tuo on sitä vhh:ta; sillä näemmä poistuu epämieluisat viestitkin.:)
Miksi ihmeessä poistit se viestisi, missä kerroit kritisoivasi Pekka Puskaa, et haukkuvasi. Entä Sukula, Fogelholm ym. ravintoasintuntijat, jotka ajattelevat erilailla kuin sinä; miksi heitä mollaat aina tilaisuuden tullen?
Entä missäs luuraa viestisi siitä, miksi et "jaa tietoasi" karppien sivuilla. Oliko kova paikka, kun et voinut vastata siihen totudemukaisesti?
Ja totta on, että vain kopiomalla jatkuvasti nätiät viestejäsi voi todistaa jotian, sillä niin usein ne vaihtuvat. Mutta sekin varmaan kuuluu tuohon mainostamasi vhh:n monimuotoisuuteen ja vaihtelevuuteen.
Varmaan tajuat, että teet enemmän hallaa sille ruoakaliolle kuin kukaan muu. - mielipiteitäsi
kj.mattila kirjoitti:
VHH:n etenemistä se ei kuitenkaan estä, on tämä sen verran hyvä ruokavalio.huu-haana, tulinpa pitkästä aikaa tänne taas. Eikö sinun päähäsi mahdu, että näillä sivuilla käy muutama muukin, kuin sinä ja skäri?
- Ketjun aloittaja
kj.mattila kirjoitti:
VHH:n etenemistä se ei kuitenkaan estä, on tämä sen verran hyvä ruokavalio.Tämä viestiketju näyttää täydentävän täydellisesti kokoamani ajatukset.
Erityisesti vainoharhaisuutta kuvastaa loistavasti tämä:
"Meillähän on tämä vakituinen hörhö, joka päivystää aamusta iltaan. Tänäänkin sunnuntaina aloitti jo ennen seitsemää ja lopettaa yöllä viimeisenä."
Niin, se olin minä se vakiohäirikkö joka kirjoitti ennen seitsemää. VHH:ta harrastava henkilö joka on löytänyt palstan noin kaksi viikkoa sitten.
Mutta, kun näin tuollaista viittaa aina tarjotaan niin pitääkö haasteeseen tarttua. Tämähän näyttää olevan mielenkiintoista saada reaktioita aikaiseksi.
Eli häirikkömagneetti ja kuinka sellainen toimii. Ketjun aloittaja kirjoitti:
Tämä viestiketju näyttää täydentävän täydellisesti kokoamani ajatukset.
Erityisesti vainoharhaisuutta kuvastaa loistavasti tämä:
"Meillähän on tämä vakituinen hörhö, joka päivystää aamusta iltaan. Tänäänkin sunnuntaina aloitti jo ennen seitsemää ja lopettaa yöllä viimeisenä."
Niin, se olin minä se vakiohäirikkö joka kirjoitti ennen seitsemää. VHH:ta harrastava henkilö joka on löytänyt palstan noin kaksi viikkoa sitten.
Mutta, kun näin tuollaista viittaa aina tarjotaan niin pitääkö haasteeseen tarttua. Tämähän näyttää olevan mielenkiintoista saada reaktioita aikaiseksi.
Eli häirikkömagneetti ja kuinka sellainen toimii.sinulla on satunnaiselle kävijälle joka tulee palstalle hakemaan tietoa palstan aiheesta? Annoit kyllä niin sekavan kuvan etten oikein ymmärrä miten kerrot olevasi VHH.lla. Kyllä täältä poistetaan minunkin viestejä ja jatkuvasti itketään ylläpidolle että taas se Mattila tekee sitä ja tätä vaikka itse olen VHH:lla ja noudatan palstan aiheen mukaista ruokavaliota. Tuollainen riitelyn käynnistäminen, mitä aamulla teit, jos olet todellinen aloittaja ei edesauta VHH:ta mihinkään. Sekasortoa ja palstan häirintää. Jos olet VHH:lla niin voisit kertoa omasta VHH:stasi, mitä syöt ja millaisia tuloksia ja tuntemuksia olet kokenut VHH:lla. Siitä olisi paljon enemmän hyötyä kuin mollata VHH:laisia.
- Niin ei ymmärrä
kj.mattila kirjoitti:
sinulla on satunnaiselle kävijälle joka tulee palstalle hakemaan tietoa palstan aiheesta? Annoit kyllä niin sekavan kuvan etten oikein ymmärrä miten kerrot olevasi VHH.lla. Kyllä täältä poistetaan minunkin viestejä ja jatkuvasti itketään ylläpidolle että taas se Mattila tekee sitä ja tätä vaikka itse olen VHH:lla ja noudatan palstan aiheen mukaista ruokavaliota. Tuollainen riitelyn käynnistäminen, mitä aamulla teit, jos olet todellinen aloittaja ei edesauta VHH:ta mihinkään. Sekasortoa ja palstan häirintää. Jos olet VHH:lla niin voisit kertoa omasta VHH:stasi, mitä syöt ja millaisia tuloksia ja tuntemuksia olet kokenut VHH:lla. Siitä olisi paljon enemmän hyötyä kuin mollata VHH:laisia.
"Siitä olisi paljon enemmän hyötyä kuin mollata VHH:laisia."
Voisitko ystävällisesti kertoa missä kohtaa olen mollannut VHH:laisia?
Ja edustaako käsite VHH:lainen lahkoa, samaan asiaan uskovia vai minkälaista ihmisryhmää tarkoitat?
"Tuollainen riitelyn käynnistäminen, mitä aamulla teit"
Oliko kyseessä sittenkään riitelyn aloittaminen. Se, että aihe koskettaa niin monia... eikö se aikaansaa minkäänlaista pysähtymistä herra Mattilassa ja hänen metodeissaan.
Asiathan tässä ei sodi vaan tavat toimia.
Jos et ymmärrä mitä kirjoitin, lue uudelleen vaikkapa kahteen kertaan. Pysähdy miettimään mitä siinä kirjoitettiin ja jos pystyt katsomaan tätä palstaa jostakin paljon kauempaa, samalla sulkemaan pois korostuneen itsetunnon ja tappisilmäisyyden niin.... huomaatko mistä siinä oli kysymys.
- p_skapalstasta
Varjeltuvat asialliset VHH-palstat 4-vuotiaan VHH-lapsen älyttömyyksiltä kun hän saa tässä leikkikehässä vapaasti riehua. Kauan eläköön Suomi24:n VHH-palsta.
- aamukävijä
Vantaan valemaisteri on taas pistänyt ketjua uusiksi. On siinä meillä tutkija kerrassaan. Kritiikki ei kelpaa, ainoastaan oma ja vajavainen käsitys asioista.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750