Vastatkaapa, miksi

ekivaari

Raamattu ei koskaan vertaa Jeesusta Isän Jumalan kaltaiseksi vaan ainoastaan Mooseksen ja muiden profeettojen ja veljien kaltaiseksi?

5. Mooseksen kirja 18
18 "PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

Ap.t. 3:22
"Sillä Mooses on sanonut: 'PROFEETAN, minun KALTAISENI, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."

Ap.t. 7:37
"Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'PROFEETAN, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'."

66

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus ollut

sinun mielestä aina Mooseksen kaltainen profeetta?

• sinun mielestä aina Mooseksen kaltainen profeetta?"

Hyvä kysymys ja ansaitsee hyvän vastauksen, että Jumala kutsuu molempia palvelijoikseen:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 52
        13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."

Mooses ja Jeesus saivat Jumalalta erilaiset tehtävät, sillä

Johannes 1:17
        "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

Mooseksen kautta annettin se, mikä on meitä vastaan

5. Moos 30:19
        19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Jeesus toi meille sen mikä on meidän puolestamme
        2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Kolossalaiskirje 2
        14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

• Hän on aina
        ekivaari kirjoitti:

sinun mielestä aina Mooseksen kaltainen profeetta?"

Hyvä kysymys ja ansaitsee hyvän vastauksen, että Jumala kutsuu molempia palvelijoikseen:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 52
        13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."

Mooses ja Jeesus saivat Jumalalta erilaiset tehtävät, sillä

Johannes 1:17
        "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

Mooseksen kautta annettin se, mikä on meitä vastaan

5. Moos 30:19
        19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Jeesus toi meille sen mikä on meidän puolestamme
        2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Kolossalaiskirje 2
        14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

ollut Mooseksen kaltainen profeetta ja palvelija. Kyllä tai ei?

• Hän on aina kirjoitti:

ollut Mooseksen kaltainen profeetta ja palvelija. Kyllä tai ei?

mitä hyötyä Sinulle tai minulle siitä olisi, jos vaikka löytäisinkin siihen oikean vastauksen!?

1. Kor. 8:1
        >>" Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa."

• sitten esitä
        ekivaari kirjoitti:

mitä hyötyä Sinulle tai minulle siitä olisi, jos vaikka löytäisinkin siihen oikean vastauksen!?

1. Kor. 8:1
        >>" Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa."

noita sanankohtia ainoana totuutena.

• ML213
        sitten esitä kirjoitti:

noita sanankohtia ainoana totuutena.

Alä sitten esitä noita sanankohtia ainoana totuutena.
        ---------

No, ymmärtänet, miten KAIKKI sanann Sanan kohdat, jotka Raamatussa ovat, niin on TOTUUTTA.

Toinen asia on , ymmärrämmekö me ilmoitetu asiat oikein laaja- alaisesti.   

• persoonasta
        ML213 kirjoitti:

Alä sitten esitä noita sanankohtia ainoana totuutena.
        ---------

No, ymmärtänet, miten KAIKKI sanann Sanan kohdat, jotka Raamatussa ovat, niin on TOTUUTTA.

Toinen asia on , ymmärrämmekö me ilmoitetu asiat oikein laaja- alaisesti.   

on muitakin ulottuvuuksia kuin tuo ekivaarin ihmisyys.

• persoonasta kirjoitti:

jumalallinen luonne, armo, laupeus ja rauha!

• ML213
        persoonasta kirjoitti:

Kun Jeesuksessa on KAIKKI JUmalan antama jumaluus ja kaikki tiedon ja viisauden sanat jne..., niin Jeesuksen sisäisen tuntemisen kautta, me mahdollistumme tuntemaan Jumala.

Jos ihminen ei tunne Jeesuksen sisäistä olemusta. Mielikuvat, ajatukset, käyttäytyminen, armahtavaisuus ja yleensä luonteen piirteet ja niiden käyttäminen/ilmentymnen eri tilantesissa jne..., niin ihminen ei tunne Jumalaa , eikä Jumalan tahtoa.

Sillä tiedolla ei ole merkitystä käytettiinkö Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa pyöreitä nauloja vai kulmikkaita ja oliko ne 4 vai 5 tuumaisia vai jopa isompia ja kuinka monta.Tai miten kookas Jeesus oli fyysisesti.Tämän tyyppiset ulkoiset tiedot eivät ilmennä Jumalaa, eikä Jumalan tahtoa.

• ja kun lisätään
        ekivaari kirjoitti:

jumalallinen luonne, armo, laupeus ja rauha!

että Hänessä ja Isässä on iankaikkisen elämän lähde jonka Hän antaa ihmiselle joten Hän on Jumala kun tuo lähde on vain Jumalassa. Vai löytyykö sanasta että Isä on antanut iankaikkisen elämän Jeesukselle?

• Ihmisen viisaus

Sinun raamattusi on ilmeisesti uusi painos, koska vanhemmasta löytyy mm.

Mat.28:18 (Jeesus puhuu) ...minulle on annettu kaikki valta maan päällä, ja taivaissa.

Joh.3:35 Isä rakastaa poikaa, ja on antanut kaikki hänen käteensä.

Joh.5:22 Sillä isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion pojalle.

Joh.10:30 Minä ja isä olemme yhtä.

Joh.14:10-14 Etkö usko, että minä olen isässä, ja että isä on minussa?

Ja sitten varsinaiseen kysymykseen: Varmaan siksi, että sinä olet oman mortonin demonisi vanki, ja siksi kyvytön näkemään raamatun lapsellisia virheitä.

• ML213

Mutta, eihän nuo tuomasi Raamatun ilmoitukset liity aloittajan kysymysksen.

Mitä Raamatun khtia toit esille, niin nämähän antavat/avartavat lukijan ymmärrystä,- jos uskoo, että Jumala todella antoi Pojalleen vallan ja kaikki hänen käteensä jne..

Esim. "Jeesuksessa Kristuksessa on KAIKKI viisauden ja toedon sanat"; ja se on jo paljon. Mutta silti Jeesus Kristus ei ole sama kuin Jumala.Opettihan Jeesus selkeästi itse itsestään, miten on Jumalan POika.

Asian viereen. Ymmärrätkö syvällisesti, mitä tarkoittaa tämä ilmoitus, joka todistaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan POjaksi.

"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jakisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ"

Uskotko tuon.

• Ihmisen viisaus
        ML213 kirjoitti:

Mutta, eihän nuo tuomasi Raamatun ilmoitukset liity aloittajan kysymysksen.

Mitä Raamatun khtia toit esille, niin nämähän antavat/avartavat lukijan ymmärrystä,- jos uskoo, että Jumala todella antoi Pojalleen vallan ja kaikki hänen käteensä jne..

Esim. "Jeesuksessa Kristuksessa on KAIKKI viisauden ja toedon sanat"; ja se on jo paljon. Mutta silti Jeesus Kristus ei ole sama kuin Jumala.Opettihan Jeesus selkeästi itse itsestään, miten on Jumalan POika.

Asian viereen. Ymmärrätkö syvällisesti, mitä tarkoittaa tämä ilmoitus, joka todistaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan POjaksi.

"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jakisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ"

Uskotko tuon.

Minulla on toisaalta vaikeuksia ymmärtää kirjoitustasi, kirjoitusvirheiden takia, sekä kuinka perustelet lukevasi tämän: "Isä ja minä olemme yhtä" tarkoittavan: Jumala on kristuksen pää?
        Yhtä fiksua kuin kirjoittaa Jumala on kristuksen munuaiset. (siis ilman minkäänlaista selvennystä.)

• ML213
        Ihmisen viisaus kirjoitti:

Minulla on toisaalta vaikeuksia ymmärtää kirjoitustasi, kirjoitusvirheiden takia, sekä kuinka perustelet lukevasi tämän: "Isä ja minä olemme yhtä" tarkoittavan: Jumala on kristuksen pää?
        Yhtä fiksua kuin kirjoittaa Jumala on kristuksen munuaiset. (siis ilman minkäänlaista selvennystä.)

Ymmärsin sinun tuntevan Raamatun ilmoitukset tarkoin, koska otat kantaa Kristuksen ja JUmalan väliseen suhteeseen.

"Yhtä fiksua kuin kirjoittaa Jumala on kristuksen munuaiset. (siis ilman minkäänlaista selvennystä.) "

Niin, eikö seurakunnissa kautta Suomen opeteta näitä keskeisimpiä ilmoituksia esim. ..Kristus on mihen pää ja mies on vaimon pää ja Jumala on Kristuksen pää".Ja mitä se tarkoittaa.

Vai onko todella kolminaisuusoppiin uskominen vienyt pohjan jo tältäkin opetukselta.

*

"kuinka perustelet lukevasi tämän: "Isä ja minä olemme yhtä" tarkoittavan: Jumala on kristuksen pää? "
        ---------

"Isä ja minä olemme yhtä" .Todella Jumala ja Jeesus Kristus on yhtä kaikessa mikä liittyy Jumalan aivoituksiin.Siis Jeesus tekee kaikessa Isänsä tahtoa/tahdon.On siis kaikessa kuuliainen.
        Mutta, on kaksi eri tilaa. JUmala ja JUmalan Poika.Siis JUmala on suurempi kuin Jeesus Kristus ja siitä tämä "JUmala on Kristuksen pää".Taas JUmala on antanut kaioken vallan ja herruuden Pojalleen.

Aivan sama tilanne. "Kristus on miehen pää". Siis miehen tulisi/tulee olla KAIKESSA kuuliainen ja alamainen Kristukselle, mutta nämä kaksi on silti eri tahoja.Samoin "Mies on vaimon pää", niin sama suhde ja asetelma.

• noinkin paljon, niin voinen sanoa että minulla on molemmat, sekä 1933/1938 ja 1992 versiot ja lisäksi englannin kielisiä vertailen netistä!

Jeesuksen jumaluutta perustellaan Joh.10:30 jakeella eikä huomata, että sama asia koskee myös meitä, kun vaan omistamme ja uskomme kaikki, mitä Jeesus opetti Joh.17:11,21-23 jakeissa, että mekin olemme yhtä JUMALASSA SAMALLA TAVALLA kuin Jeesuskin! Vertaile!

• Ihmisen viisaus
        ML213 kirjoitti:

Ymmärsin sinun tuntevan Raamatun ilmoitukset tarkoin, koska otat kantaa Kristuksen ja JUmalan väliseen suhteeseen.

"Yhtä fiksua kuin kirjoittaa Jumala on kristuksen munuaiset. (siis ilman minkäänlaista selvennystä.) "

Niin, eikö seurakunnissa kautta Suomen opeteta näitä keskeisimpiä ilmoituksia esim. ..Kristus on mihen pää ja mies on vaimon pää ja Jumala on Kristuksen pää".Ja mitä se tarkoittaa.

Vai onko todella kolminaisuusoppiin uskominen vienyt pohjan jo tältäkin opetukselta.

*

"kuinka perustelet lukevasi tämän: "Isä ja minä olemme yhtä" tarkoittavan: Jumala on kristuksen pää? "
        ---------

"Isä ja minä olemme yhtä" .Todella Jumala ja Jeesus Kristus on yhtä kaikessa mikä liittyy Jumalan aivoituksiin.Siis Jeesus tekee kaikessa Isänsä tahtoa/tahdon.On siis kaikessa kuuliainen.
        Mutta, on kaksi eri tilaa. JUmala ja JUmalan Poika.Siis JUmala on suurempi kuin Jeesus Kristus ja siitä tämä "JUmala on Kristuksen pää".Taas JUmala on antanut kaioken vallan ja herruuden Pojalleen.

Aivan sama tilanne. "Kristus on miehen pää". Siis miehen tulisi/tulee olla KAIKESSA kuuliainen ja alamainen Kristukselle, mutta nämä kaksi on silti eri tahoja.Samoin "Mies on vaimon pää", niin sama suhde ja asetelma.

Ei suomen seurakunnissa todellakaan opeteta "Kristus on miehen pää ja mies on vaimon pää, ja Jumala on kristuksen pää" vaikka niin luuletkin.

Aivan sama jos minä väittäisin "muslimiseurakunnissa opetetaan että: Naisen täytyy pukeutua säkkiin, ja mikäli joku sattuu raiskaamaan naisen, täytyy syntien poistamiseksi kivittää nainen hengiltä"

Mutta en luonnollisesti kirjoittele sellaista, koska minulla ei ole tapana kirjoitella "minusta tuntuu juttuja"

Myös koko kirjoituksestasi puuttuu järkevä ydin. Tuollaiset "kristus on miehen pää" kirjoitukset ovat ihan omaa keksintöäsi, jonka on tarkoitus jollain tavoin loukata kristinuskoa, ilmeisesti olet toista uskontokuntaa edustava fundamentalisti, joka ei välitä ns. hyvistä tavoista, joten luonnollisesti et myöskään ansaitse kohteliasta käytöstä itseäsikään kohtaan.

Eli tässäpä sinulle omaa puuroa pureksittavaksi.

Yksi ja ainoa Jumala-oppi on vanhanaikaista, ja siihen uskovat vain kouluttamattomat savunaamat. Onneksi se on rajoittunut vain laiskojen kehitysmaalaisten uskoksi, ja katoaa aikojen saatossa maan päältä. Ja onneksi pakolaiset tajuaa uskonsa naurettavuuden, ja oppivat lopulta "maassa maan tavalla" ja hylkäävät moisen roskan.

• Ihmisen viisaus
        ekivaari kirjoitti:

noinkin paljon, niin voinen sanoa että minulla on molemmat, sekä 1933/1938 ja 1992 versiot ja lisäksi englannin kielisiä vertailen netistä!

Jeesuksen jumaluutta perustellaan Joh.10:30 jakeella eikä huomata, että sama asia koskee myös meitä, kun vaan omistamme ja uskomme kaikki, mitä Jeesus opetti Joh.17:11,21-23 jakeissa, että mekin olemme yhtä JUMALASSA SAMALLA TAVALLA kuin Jeesuskin! Vertaile!

Eli siis mikäli mekin olemme yhtä Jumalassa samalla tavalla kun Jeesuskin?

Hmmm. opetuksesi mukaan siis minun kannattaa lukea raamatusta "Jumala on antanut kaiken tuomiovallan MINULLE, niin taivaassa, kuin maan päälläkin!"

Tulikin heti paljon merkittävämpi olo. Olehan nätisti "ekivaari" tai tuomitsen sinut helvettiin.

(-;

• ML213
        Ihmisen viisaus kirjoitti:

Ei suomen seurakunnissa todellakaan opeteta "Kristus on miehen pää ja mies on vaimon pää, ja Jumala on kristuksen pää" vaikka niin luuletkin.

Aivan sama jos minä väittäisin "muslimiseurakunnissa opetetaan että: Naisen täytyy pukeutua säkkiin, ja mikäli joku sattuu raiskaamaan naisen, täytyy syntien poistamiseksi kivittää nainen hengiltä"

Mutta en luonnollisesti kirjoittele sellaista, koska minulla ei ole tapana kirjoitella "minusta tuntuu juttuja"

Myös koko kirjoituksestasi puuttuu järkevä ydin. Tuollaiset "kristus on miehen pää" kirjoitukset ovat ihan omaa keksintöäsi, jonka on tarkoitus jollain tavoin loukata kristinuskoa, ilmeisesti olet toista uskontokuntaa edustava fundamentalisti, joka ei välitä ns. hyvistä tavoista, joten luonnollisesti et myöskään ansaitse kohteliasta käytöstä itseäsikään kohtaan.

Eli tässäpä sinulle omaa puuroa pureksittavaksi.

Yksi ja ainoa Jumala-oppi on vanhanaikaista, ja siihen uskovat vain kouluttamattomat savunaamat. Onneksi se on rajoittunut vain laiskojen kehitysmaalaisten uskoksi, ja katoaa aikojen saatossa maan päältä. Ja onneksi pakolaiset tajuaa uskonsa naurettavuuden, ja oppivat lopulta "maassa maan tavalla" ja hylkäävät moisen roskan.

. Tuollaiset "kristus on miehen pää" kirjoitukset ovat ihan omaa keksintöäsi, jonka on tarkoitus jollain tavoin loukata kristinuskoa,
        ----

Niin, olin ehkä liian innokas vastatessani ensimmäistä kertaa sinulle.Kuvittelin, että tunnet Raamatun ilmoituksia paremmin ja ymmärrät ne.Toisaalta olisi ollut mielenkiintoista pohtia, miten tuo "Jumala on Krisuksen pää" liittyy aiheeseen.

No,tämä on tiedon asia/tiedottaminen.Raamatussa tietenkin on ilmoitettu;

"Mutta, minä tahdon, että te tiedättä sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää".

Siis on kirjoitettu 1 Kor 11:3 jakeessa.

Taas pallo on sinulla eli uskotko tuon mitä on kirjoitettu Raamatussa.KAIKKI ilmoituksethan on uskonasioita.

Minä uskon!

• Ihmisen viisaus
        ML213 kirjoitti:

. Tuollaiset "kristus on miehen pää" kirjoitukset ovat ihan omaa keksintöäsi, jonka on tarkoitus jollain tavoin loukata kristinuskoa,
        ----

Niin, olin ehkä liian innokas vastatessani ensimmäistä kertaa sinulle.Kuvittelin, että tunnet Raamatun ilmoituksia paremmin ja ymmärrät ne.Toisaalta olisi ollut mielenkiintoista pohtia, miten tuo "Jumala on Krisuksen pää" liittyy aiheeseen.

No,tämä on tiedon asia/tiedottaminen.Raamatussa tietenkin on ilmoitettu;

"Mutta, minä tahdon, että te tiedättä sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää".

Siis on kirjoitettu 1 Kor 11:3 jakeessa.

Taas pallo on sinulla eli uskotko tuon mitä on kirjoitettu Raamatussa.KAIKKI ilmoituksethan on uskonasioita.

Minä uskon!

Heh. Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun joku vetää minua tilille raamatun kirjoituksista? (-;

Ensimmäiseksi täytyy ihan pyytää anteeksi, en todellakaan tiennyt raamatussa olevan moista soopaa (vaikka suurin osa siitä onkin kieli poskessa kirjoitettua hölynpölyä) mutta hyvinhän se tuokin sopii hatun käyttöohjeiden sekaan. (-;

Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen, en todellakaan usko moista soopaa.

Ja sitten tarkentava kysymys, mitä sinä siitä uskot? Nyt on jo selviö, että et ole fundamentalisti, vaan trollin reppana, mutta ei siinä mitään kokeillaanpa sinun verbaalisuuttasi.

Eli antaas tulla: Kirjoitit "uskotko tuon mitä on kirjoitettu raamatussa. KAIKKI ilmoituksethan on uskonasioita. Minä uskon"

No niin annas tulla, mitä sinä uskot, senkö että kaikki ilmoitukset on uskonasioita, vai kenties sen, että krisus (

• vikaa

tässä Sanankohdassa on?

Ps.89:7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?
      8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
      9. HERRA, JUMALA SEBAOT kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun USKOLLISUUTESI YMPÄRÖITSEE SINUA.

• ML213

Miksi Raamattu ei koskaan vertaa Jeesusta Isän Jumalan kaltaiseksi vaan ainoastaan Mooseksen ja muiden profeettojen ja veljien kaltaiseksi?
      ------

Todella en tiedä miksi noin on.Ymmärtäisin, miten Jumala tahtoi Poikansa olevan ihmisen kaltainen olemukseltaan.Esim. Ei mikään avaruusolento tai ihmeelllinen olio tms, vaan ihminen, joka syö ja käy vessassa ja nukkuu ja valvoo ja ajattelee ja puhuu jne...

Siis ihmisen on helpompi uskoa ja samaistua ja siten tehdä Jumalan tahto.

• frihet

Kerro miksi paneudut "kolminaisuuteen"?

Kuten tiedät ei ole pelastusta muussa nimessä kuin Jeesus ja Hän on meidän ainut toivo iankaikkisuuteen.

Eikö olisi helpompi jättää jo tuo kolminaisuus opin kina, vaikka saatanan omille.

• näet sen

kiistana, kyse on siksi tärkeä koska se on suuri askel harhaan, ottaa ihmisoppi raamatun kertomaa oikeammaksi.

• frihet
        näet sen kirjoitti:

kiistana, kyse on siksi tärkeä koska se on suuri askel harhaan, ottaa ihmisoppi raamatun kertomaa oikeammaksi.

Tuntiessa Jeesuksen Kristuksen omakohtaisena Pelastajana, sinulla on myös yhteys Isään.

Henki sydämmessä todistaa itse, että olemme Jumalan lapsia, eikä vuodesta toiseen tarvitse samaa jauhaa.

• todistaa, että sinä puhut siitä Jeesuskesta joka on Ihmisen Poika. Ja Hän oli IHMINEN, niikuin Mooseskin! Ja profeettana vieläkin suurempi kuin Mooses!
      * Hän ei katsonut saaliikseen olla JUMLAN KALTAINEN, vaan otti orjan muodon. Onko jotain vakeuksia, kun et ymmärrä mitä Raamatussa sanotaan Ihmisen Pojasta. JUmalan ominaisuudessa Hän istuu Isän kanssa valtaitstuimellaaan.

• hirvas

oli vain näkymättömän Jumalan kuva, kuten meissäkin. Hän on Jumalan lapsi kuten nekin, joille on annettu Jumalan Henki.

14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Niin, ja Raamattu todistaa Isällä ja Pojalla olevan aivan erilliset valtaistuimet taivaassa. Mohikaani istuttaa heidät puolipakolla samaan nojatuoliin, vastoin Raamatun ja Jeesuksen omaa sanaa.

Milloin Mohikaani lopetat tahallisen sanan vääristelyn? Se olisi sinun pelastumisesi kannalta aivan ensiarvoisen tärkeä asia.
        Onko helluntailaisten tarkoitus todella vetää vaan omaa linjaansa näissä raamatullisissa asioissa?

• Fil 2:6

Tarkkaanottaen tuossa viittaamassasi Fil 2:6 kohdassa ei alkutekstissä lue ”hän ei katsonut saaliikseen OLLA Jumalan kaltainen” vaan ”hän ei katsonut Jumalan kaltaisuutta tavoiteltavaksi asiaksi”, kuten mm. eräät muun kieliset käännöksetkin kääntävät: ”who, although He existed in the form of God, did not regard equality with God a thing to be grasped”.

http://scripturetext.com/philippians/2-6.htm

• Fil 2:6 kirjoitti:

Tarkkaanottaen tuossa viittaamassasi Fil 2:6 kohdassa ei alkutekstissä lue ”hän ei katsonut saaliikseen OLLA Jumalan kaltainen” vaan ”hän ei katsonut Jumalan kaltaisuutta tavoiteltavaksi asiaksi”, kuten mm. eräät muun kieliset käännöksetkin kääntävät: ”who, although He existed in the form of God, did not regard equality with God a thing to be grasped”.

http://scripturetext.com/philippians/2-6.htm

ollut katastrofi Jumalan hierarkiassa, jos Jeesus olisi pyytämättä noussut Kaikkivaltiaan valtaistuimelle. Hän ei pyytämättä noussut edes Ylipapin valtaistuimelle:

Heprealaiskirje 5
        4 "Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: »Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin»";

Kristus toimii Jumalan edessä ylimmäisenä pappina, välimiehenä ja Jumalan adjutanttina eikä Jumalana

Sekä Jeesuksella että Mooseksella on yhteistä sekin, että Isä käski heitä molempia toimimaan jumalana veljilleen:

2. Moos. 4:16
        "Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana."

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"

• tuo kaltainen

sana on sinun viisasten kivi mutta Häne nimensä on Jumala ja sitä käsketään kunnioittamaan! Vaikeeksi menee jos tuon pitää ajatella toiseksi. Esim. Mooseksen kaltaiseksi prfeetaksi.

Jes. 9:5
      5. ja hänen NIMENSÄ on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      Jes. 24:15."Sentähden kunnioittakaa Herraa valon mailla, ja meren saarilla Herran, Israelin Jumalan, NIMEÄ."

• merim.raimo

JUMALA, eikös se niin mene? kuitenkin just luterilaisessa TV stä tulevassa Jumalanpalveluksessa sanottiin "Mimulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä" näin sanoi Jeesus opetuslapsilleen ja sitä ennen he kumartaen rukoilivat häntä,(mutta Ekivaari epäili) Mark.28:17-18.

• sanoi paholaiselle

että Jumalaa kumarretaan ja palvellaan (Matt.4:10). Mutta Ekivaari ei epäile että Jeesus syyllistyi lain rikkomiseen jos Hän ei ole Jumala?

• to..

on antanut Jumalalle "kaiken vallan taivaassa ja maan päällä".On joku jumalaakin korkeampi,mutta kuka?

• to..
        sanoi paholaiselle kirjoitti:

että Jumalaa kumarretaan ja palvellaan (Matt.4:10). Mutta Ekivaari ei epäile että Jeesus syyllistyi lain rikkomiseen jos Hän ei ole Jumala?

saattaa Jumalan kiusaukseen ja vielä houkuttelemalla jollain maallisella loistolla ja vallalla? Mitä Jumalalta yleensä puuttuu mitä joku muu voi hänelle antaa?

• hirvas

todella näin:

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Kysymys kuuluukin, kuka Hän oli, jolla oli vielä enemmän valtaa, ja jolla oli oikeus antaa valtaa Pojalleen?

Mutta Jeesus itse todisti mistä Hänen valtansa oli lähtöisin:

Matt. 11:27
        Kaikki on MINUN ISÄNI ANTANUT minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Jeesus toimi siis kaikessa ja aina Isältä meidän Jumalaltamme saamallaan vallalla, joka otetaan sitten pois, kun Hän on suorittanut kaiken Hänelle Isänsä antamat tehtävät.

Kolminaisuussopin kannattajat jauhavat omiaan vastoin Jeesuksen todistusta. Siinä paljastuu myös sellainen totuus, etteivät he todellisuudesa ole mitään uskovaisia lainkaan vaan lahkon kuuliaisia kannattajia.

• merim.raimo
        to.. kirjoitti:

on antanut Jumalalle "kaiken vallan taivaassa ja maan päällä".On joku jumalaakin korkeampi,mutta kuka?

eikä ketään muu, näinollen Jumala on aina ollut, Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut. Eikä Jeesus valehtele kun hän sanoo, että "Minulle on kaikki valta annettu taivaassa, sekä maan päällä"

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

todella näin:

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Kysymys kuuluukin, kuka Hän oli, jolla oli vielä enemmän valtaa, ja jolla oli oikeus antaa valtaa Pojalleen?

Mutta Jeesus itse todisti mistä Hänen valtansa oli lähtöisin:

Matt. 11:27
        Kaikki on MINUN ISÄNI ANTANUT minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Jeesus toimi siis kaikessa ja aina Isältä meidän Jumalaltamme saamallaan vallalla, joka otetaan sitten pois, kun Hän on suorittanut kaiken Hänelle Isänsä antamat tehtävät.

Kolminaisuussopin kannattajat jauhavat omiaan vastoin Jeesuksen todistusta. Siinä paljastuu myös sellainen totuus, etteivät he todellisuudesa ole mitään uskovaisia lainkaan vaan lahkon kuuliaisia kannattajia.

maanpäällä,sen takia että ihmisen oli sovitettava syntivelkansa Jumalan edessä.

• paholainen valehteli
        to.. kirjoitti:

saattaa Jumalan kiusaukseen ja vielä houkuttelemalla jollain maallisella loistolla ja vallalla? Mitä Jumalalta yleensä puuttuu mitä joku muu voi hänelle antaa?

kun Jeesus sanoi minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

maanpäällä,sen takia että ihmisen oli sovitettava syntivelkansa Jumalan edessä.

lihallisena ihmisenä taivaassa vielä silloinkin, kun Isä ottaa Hänetä vallan pois? Hänet alistetaan Isän vallan alle?

• to..
        merim.raimo kirjoitti:

eikä ketään muu, näinollen Jumala on aina ollut, Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut. Eikä Jeesus valehtele kun hän sanoo, että "Minulle on kaikki valta annettu taivaassa, sekä maan päällä"

jollekin kaiken vallan siloin se joka antaa on ollut suurempi kuin se jolle annetaan, eli Jeesus ei ole kaikkivaltias Jumala vaan tämän kaikkivaltiaan valtuuttama. Valtuutuskin on ad hoc mikäli Paavalia on uskominen.Se mitä johdat valtuutuksesta "näinollen Jumala on aina ollut, Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut" ei ole siitä johdettavissa.

• puhui myös
        to.. kirjoitti:

ihmisyydestä lähtöisin kun Hän oli Jumala ja ihminen samanaikaisesti.

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

lihallisena ihmisenä taivaassa vielä silloinkin, kun Isä ottaa Hänetä vallan pois? Hänet alistetaan Isän vallan alle?

olet eksyksissä, ;( kaikki nuo sinulle tärkeät kysymykset selviää, jos annat elämäsi Jeesukselle,synnyt uudesti ylhäältä ja sinusta tulee taivasten valtakunnan perillinen ja kansalainen ja Jeesus antaa jo täällä ajassa sinulle rauhansa, ei hän anna ,niinkuin mailma antaa. ;)

• noin mene
        to.. kirjoitti:

jollekin kaiken vallan siloin se joka antaa on ollut suurempi kuin se jolle annetaan, eli Jeesus ei ole kaikkivaltias Jumala vaan tämän kaikkivaltiaan valtuuttama. Valtuutuskin on ad hoc mikäli Paavalia on uskominen.Se mitä johdat valtuutuksesta "näinollen Jumala on aina ollut, Jeesus on aina ollut ja Pyhä Henki on aina ollut" ei ole siitä johdettavissa.

kyllä tasavertaisessa asemassa olevat voivat keskenään sopia erilaisia asoita kuten Jeesus alistui ihmisyytensä alennustilaan.

• merim.raimo kirjoitti:

Isällä on kaikki valta myös Poikansa yli, mutta Pojalla ei ole valtaa Isänsä yli

1. Kor. 15:27
        Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa."

1. Kor. 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

Nämä jakeet eivät ole kolminaisuusopin suosiossa.

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

olet eksyksissä, ;( kaikki nuo sinulle tärkeät kysymykset selviää, jos annat elämäsi Jeesukselle,synnyt uudesti ylhäältä ja sinusta tulee taivasten valtakunnan perillinen ja kansalainen ja Jeesus antaa jo täällä ajassa sinulle rauhansa, ei hän anna ,niinkuin mailma antaa. ;)

Raamatun sana todistaa, että niin tulee tapahtumaan.

1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Siinä se on sanottu. Muttei sitä ole tietenkään pakko uskoa, jos uskoo vaikka kolminaisuusoppia ennemmin kuin Raamattua.

• merim.raimo kirjoitti:

kuva, ei itse Jumala:

2. Kor. 4:4
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA."

Kol. 1:15
        "ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Hepr. 1:3
        "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

Raamattu kieltää minkään kuvan asettamista Jumalaksi, sillä sellainen on Jumalan tahdon vastainen asetus.

• merim.raimo kirjoitti:

isellesi parannusta kun ei sinulle Jeesuksen ja apostolien selkeä opetus kelpaa!

• hirvas kirjoitti:

Raamatun sana todistaa, että niin tulee tapahtumaan.

1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Siinä se on sanottu. Muttei sitä ole tietenkään pakko uskoa, jos uskoo vaikka kolminaisuusoppia ennemmin kuin Raamattua.

tapahtumaan. Siitä on mustaa valkoisella sekä Vanhalla että uudella puolella:

Ps. 110:1
        "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi»".

Matt. 22:44
        'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

1. Kor. 15:25
        "Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle»".

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

tapahtumaan. Siitä on mustaa valkoisella sekä Vanhalla että uudella puolella:

Ps. 110:1
        "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi»".

Matt. 22:44
        'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

1. Kor. 15:25
        "Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle»".

vihollisista kukistetaan kuolema.1Kor.15:26. KUNei päähän mahdu, että Jeesus eli ihmisenä maanpäällä. ;( Immanuel = Jumala meidän kanssamme.

• ja täällä
        ekivaari kirjoitti:

Isällä on kaikki valta myös Poikansa yli, mutta Pojalla ei ole valtaa Isänsä yli

1. Kor. 15:27
        Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa."

1. Kor. 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

Nämä jakeet eivät ole kolminaisuusopin suosiossa.

on esitetty monia jakeita jotka eivät ole kolminaisuusopin kieltäjien suosiossa!

• to..
        noin mene kirjoitti:

kyllä tasavertaisessa asemassa olevat voivat keskenään sopia erilaisia asoita kuten Jeesus alistui ihmisyytensä alennustilaan.

jumalaa mutta kumpikin heistä ei voi olla alunalkaen kaikkivaltias koska toinen on antanut kaikkivaltiuden toiselle jolla sitä ei siis sitä ennen ollut, antajalla oli.

• to..
        puhui myös kirjoitti:

ihmisyydestä lähtöisin kun Hän oli Jumala ja ihminen samanaikaisesti.

yhtäaikaa kahta sellaista jotka sulkevat toisensa pois. Jumala ja ihminen, kuollut ja elävä jne

• merim.raimo kirjoitti:

vihollisista kukistetaan kuolema.1Kor.15:26. KUNei päähän mahdu, että Jeesus eli ihmisenä maanpäällä. ;( Immanuel = Jumala meidän kanssamme.

kumpaako kuolemaa Paavali tuolla tarkoitti;

sielun lihasta pois kuolemaa, vaiko tätä lihan mielen kuolemaa?:

Room. 8:6
        "Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha";

Lihan mielihän on syömistä, juomista, naimista, hekumaa jne., ja on vihollisuus Jumalaa vastaan.

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

kumpaako kuolemaa Paavali tuolla tarkoitti;

sielun lihasta pois kuolemaa, vaiko tätä lihan mielen kuolemaa?:

Room. 8:6
        "Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha";

Lihan mielihän on syömistä, juomista, naimista, hekumaa jne., ja on vihollisuus Jumalaa vastaan.

Jeesus sai voiton omalla kuolemallaan "viikatemiehestä" ;)

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

koska se todistaa Raamatun sana. Sehän on Jeesuksen viimeisiä tehtäviä ennekuin Hänetkin alistetaan Isä Jumalan alaisuuteen.

Ja mikäli puhutaan Immanuelista, niin se Jesajan ennustus ei liity millään tavalla Jeesukseen.

• noita valheveljiä.

He kääntävät kirjoituksia ja tekeytyvät opettajiksi. Vt JHWH (mainittu yli 6600 kertaa) osoittautuu yli 6000 kertaa Ut:ssä Jeesukseksi. Ut:ssä sekä Isästä että Jeesuksesta kerrotaan Herrana. Vt:ssa hyvin usein JHWH on Ut:n Jeesus. Siinä ajateltavaa.

• tulee selvästi

Hänen Jumaluutensa?!

• hirvas
        tulee selvästi kirjoitti:

Hänen Jumaluutensa?!

itse kuka Hän oli. Hän ilmoitti olevansa Jumala Poika, joten älkääs valheveljet väännelkö totuuden sanoja.

Ja jumalauus on meissäkin, joissa asuu Jumalan Henki, joten sepä siitä.

• sanasta kuka
        hirvas kirjoitti:

itse kuka Hän oli. Hän ilmoitti olevansa Jumala Poika, joten älkääs valheveljet väännelkö totuuden sanoja.

Ja jumalauus on meissäkin, joissa asuu Jumalan Henki, joten sepä siitä.

Jumalan Poika on!

Ps.89:7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan POIKAIN joukossa on niinkuin HERRA?
        8. Hän on JUMALA, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
        9. HERRA, JUMALA SEBAOT kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.

• sanasta kuka kirjoitti:

Jumalan Poika on!

Ps.89:7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan POIKAIN joukossa on niinkuin HERRA?
        8. Hän on JUMALA, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
        9. HERRA, JUMALA SEBAOT kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.

täynnä Jumalan täyteyttä ja tahtoi meidänkin samasta täyteydestä täyttyvän, [Joh.17:21-23]. Samoin apostolit;

Ef.3:19
        "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."

Meissäkin asuu näemmä Jumalan kaikki täyteys, mutta kolminaisuusoppi yrittää sen totuuden kaikin tavoin karsia pois!

Jeesus oli täydellisesti yhtä Isän kanssa niin kuin viinipuu on yhtä Juurensa kanssa. Jumala tahtoo meidän tietävän, että myös me olemme yhtä Isän ja Pojan kanssa samalla tavalla kuin oksat ovat yhtä viinipuun rungon kanssa, [Joh.15:1-5].

Kolminaisuusopilla on oksista karsittu viinipuu eli Jeesus. Siihen kuuluu VAIN juuri, runko ja niissä kulkeva mahla, joka ei pääse oksiin, koska ne ovat kolminaisuusopin irti sahaamat!

• Vertaa useinkin, sinä et vaan halua/kykene näkemään.
      Johanneksen evankeljumissa Jeesus sanoo että "Isä ja minä olemme yhtä", lisäksi "Joka on nähänyt minut on nähnyt Isän". Selvää tekstiä näkeville.

Lisäksi Sana "Herra" on rinnastettavissa sanaan "Jumala".

Tuomaan tunnustus(Joh.20:28) "Minun Herrani ja minun Jumalani", jota Jeesus ei käynyt korjamaan.

Ajattelisin että sinun "kompastuskivi" on Jeesuksen ihmisyyspuoli, koskapa nämäkin laittamasi Raamatun vertaukset viittaavat siihen puoleen.

• ML213

Tuli vain mieleeni nämä ajatukset lukiessani viestiäsi.Siksi sivulllisen vastaus.

*

Jeesus sanoo että "Isä ja minä olemme yhtä"

-----
        Mutta, ymmärrätkö miten mielikuva tästä asiasta muuttuisi, jos Jeesus olisi sanonut; "Isä ja minä olemme yksi." Tai miten minä ja vaimoni olemme asioista yhtä/mieltä tai pyrimme kasvamaan syvemmälle tähän tilaan.

*

lisäksi "Joka on nähänyt minut on nähnyt Isän".
        -----

Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan ja jumaluuden jne.. ja se on totta miten Jeesuksen Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta ihminmen mahdollistuu tuntemaan Jumalan mieltä ja tahtoa.Siis Jeesus Kristus tietää ja tiedostaa kaiken Isänsä tahdosta ja on kuuliainen Isälleen.

Mutta, ymmärtänet taas tämän tärkeän ilmoituksen, joka liittyy siihen, miten Jumala on eräässä mielessä korkeampi kuin Jeesus Kristus.

• kenellekään muulle kuin kolminaisuusoppia herranaan pitäville.

Jos Jeesusta voi sanoa esittämäsi kohdan perusteella Jumalaksi, niin silloin on Jumalia tuhottoman useita, koska Jeesus käski meidän uskoa, että olemme ISÄN JA POJAN KANSSA YHTÄ samalla tavalla kuin hän on yhtä Isän kanssa:

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat YHTÄ, NIIN KUIN ME OLEMME YHTÄ -
        23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Kyllä Raamattu puhuu muistakin Jumalista kuin Isästä, mutta ne ovat niitä "niin sanottuja" jumalia:

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Jumalasta syntymisemme muodostaa meissä jumalakuvan, jonka perusteella Jumala itse kutsuu kaikkia hänen sanansa saaneita jumaliksi:

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"

Kolminaisuusopin vaatimuksesta kirjoitusten kääntäjät ovat alkaneet käyttää Raamatussa myös Jumalan kuvaksi tehdystä ihmisestä kapitaalilla alkavaa Jumala-sanaa!

• ML213 kirjoitti:

Tuli vain mieleeni nämä ajatukset lukiessani viestiäsi.Siksi sivulllisen vastaus.

*

-----
        Mutta, ymmärrätkö miten mielikuva tästä asiasta muuttuisi, jos Jeesus olisi sanonut; "Isä ja minä olemme yksi." Tai miten minä ja vaimoni olemme asioista yhtä/mieltä tai pyrimme kasvamaan syvemmälle tähän tilaan.

*

-----

Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan ja jumaluuden jne.. ja se on totta miten Jeesuksen Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta ihminmen mahdollistuu tuntemaan Jumalan mieltä ja tahtoa.Siis Jeesus Kristus tietää ja tiedostaa kaiken Isänsä tahdosta ja on kuuliainen Isälleen.

Mutta, ymmärtänet taas tämän tärkeän ilmoituksen, joka liittyy siihen, miten Jumala on eräässä mielessä korkeampi kuin Jeesus Kristus.

että pää keikkuu yleensä kaikkia muita kehomme osia ylempänä ja pää on se, josta käskyt ja ohjeet lähtevät!

Joh. 10:29
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Joh. 13:16
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua SUUREMPI."

Kolminaisuusoppi hylkää Jeesuksen Kristuksen oman opetuksen ja uskoo enemmän toissijaisia viitekohtia, jotka voi ymmärtää hyvin usealla tavalla.

• ML213 kirjoitti:

*

-----

*

-----

Joissakin Raamatun kohdissa sanotaan että eräässä mielessä Jumala on suurempi Jeesusta. Ei ne silti minun mielestä poista pohjaa kolminaisuudelta.
        Itse uskon kolminaisuus oppiin, koska löydän sen Raamatun sivuilta. Uskon, kun en muutakaa voi.

• juhani1965 kirjoitti:

Joissakin Raamatun kohdissa sanotaan että eräässä mielessä Jumala on suurempi Jeesusta. Ei ne silti minun mielestä poista pohjaa kolminaisuudelta.
        Itse uskon kolminaisuus oppiin, koska löydän sen Raamatun sivuilta. Uskon, kun en muutakaa voi.

uskoa Jeesuksen ja apostolien opetuksia, koska olet kolminaisuusopin orjuudessa syntynyt, etkä vapaana syntynyt Jeesuksen orja, niin kuin me vapaina syntyneet:

1.Kor. 7:22
        "Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja."

Nuo sanat: "Herran vapaa", kertovat sen että et voi olla samaan aikaan jonkun toisen isännän orja sekä Kristuksen orja. Ja koska vielä olet kolminaisuusopin orja, olet Kristukselle vapaa itse päättämään, kummanko orja haluat olla!

Joh. 8:35
        "Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3888
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      95
      3271
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      117
      2554
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1734
    5. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      142
      1628
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1560
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      90
      1483
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      103
      1421
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1113
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      59
      1111
    Aihe