Hei.
Olen ollut kuumeessa ja flunssa sen kuin jatkuu. En oikein tiedä uskaltaako lenkillekää vielä, kun niistää pitää joka toinen sekuntti vieläkin ja olo on aika karmea yhä. Kuumettakin on ollut, ei taida tosin enää olla (ehkä lämpöä).Kysymys kuuluukin, miten te toimitte sairaana? Ootteko vaan syömättä vähemmän ku ei voi liikkua? Mä olen syönyt lähinnä hedelmiä, vähäkalorista mehukeittoa (johon olen välillä lisännyt maitorahkaa tai raejuustoa) sekä juonut vettä, light-limsaa ja tietty sokerittomia kurkkupastilleja on tullut vedettyä buranaa. Ja tohon listaan vielä kirsikkatomaatit, niitäki olen popsinut hieman. Mua vain pelottaa, että lihon ku en liiku..??Vaikka jännä kyllä, että farkut on esim. tuntuneet isommilta ja löysemmiltä mitä yleensä (olen luennoilla kuitenki käynyt). Mutta nii, milloin alatte liikku flunssa jälkeen? Ja mitä syötte flunssaisena? Antakaa jotai vinkkejä, ku haluisin syödä vain jotai kevyttä, ei onneksi nälkäkää pahemmin ole, mutta jotai kai ois hyvä syödä enivei. Kiitos!
flunssa ja urheilemattomuus
1
253
Vastaukset
- Suklaapurjo
Vaikka laihiksella olisikin, pitää sairaana syödä ravitsevaa ruokaa ja pysyä levossa, sillä flunssa voi turhaan pitkittyä, jos puolikuntoisena yrittää liikkua tai ei syö kunnolla. Kehosi tarvitsee kunnon ravintoa parantuakseen, joten syö monipuolisesti. Teet vain hallaa kitkuttamalla vähillä kaloreilla, sillä todennäköisesti siten vain pitkität flunssaasi ja sitä myötä myös aika, jolloin et voi liikkua kunnolla, pitenee.
Etenkin kunnon flunssan iskiessä kannattaa todellakin levätä niin paljon kuin mahdollista. Joskus pieni flunssanalku on itselläni mennyt jopa pois kevyellä liikunnalla, mutta jos sairaus on todella päällä, ei kannata liikkua ja rasittaa kehoa, joka jo muutenkin yrittää taistella pöpöä vastaan. Pahimmillaan flunssaisena liikkumisesta voi kehittyä jopa sydänlihaksen tulehdus, joten ei kannata leikkiä terveydellään.
Kevyt happihyppy rauhallisesti kävellen voi lenssuista mieltä ja nenää piristää, jos olo sen kestää, mutta kaikki raskaampi on paras jättää siihen asti, kunnes flunssa on todellakin mennyt ohi, eli nenä ei vuoda, paikkoja särje eikä lämpöä ole. Hapenottokykyään ja lihaskuntoaan on ihan turha koetella sairaana, mitään hyötyä siitä ei todellakaan ole.
Älä pelkää lihomista sairauden aikana, sillä keho tarvitsee lisäenergiaa parantumiseen. Et varmasti liho, vaikket liiku ja syöt muutaman päivän ajan ilman kalorivajeita. Sairausajan ruokasi ovat suorastaan olemattomia, joten nyt lämmintä ruokaa myös peliin! Kuuma keitto jos mikä on loistavaa flunssanajan ruokaa. Jos popsit Buranaa noin vähällä ravinnolla olevaan mahaan, on suuri riski, että vatsasi ärtyy ja saat flunssan päälle vielä kipeän mahankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3472047Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101723Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581508Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55890
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828