Hei! Eli olen reilusti ylipainoinen 164/82-84kg. Tavoitteena olisi pudottaa ainakin 10kg, tiedän kyllä ne perinteiset keinot liiku enemmän syö vähemmän. Mutta kun mulla on sellainen ongelma, että aloittaessani laihduttamaan menee se siihen etten sit uskalla? syödä mitään, saatan olla päivän syömättä, että voin syödä illalla. Minulla on myös vatsaongelmia joihin syön päivittäin lääkkeitä, ja minun täytyisi syödä säännöllisesti koska muuten saan hirveät vatsakivut. Esim.nälän tunne aiheuttaa kovia kipuja. Nykyään syön kohtuullisen terveellisesti, kävelystä en oikein innostu mutta poljen päivittäin kuntopyörällä 5-10 km. Olisiko mitään vinkkejä kuinka onnistuisin laihduttamaan?
neuvoja kaivataan
4
262
Vastaukset
- paljon....
kerralla,vaan syö sen verran, että nälkä jää vielä syömisen jälkeen. näin tehden, sun mahalaukku myös pienenee ja jonkun ajan päästä huomaat, ettei tarvitse syödä senkään verran kuin aikaisemmin. syö mielummin useita kertoja päivässä, kuin yhdellä kertaa paljon.
vältteletkö rasvaa? Sinun kannattaisi tutstua vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Se on terveellinen ja ravinteikas tapa pudottaa painoa. Jätä pois lautaseltasi peruna, pasta, riisi ja makarooni sekä kädestäsi turhat leivät. Lisää kasviksia tilalle. Jos syöt sokerisia hedelmiä niin suosi kotimaisia marjoja. Yritä saada itsellesi säännöllinen rytmi syömiseen. Kunnon aamiainen, jolla pääset puolenpäivän yli. Sitten monipuolinen lounas niin ei tarvitse kuin illalla seuraavan kerran syödä. Näin minä olen laihduttanut 18 kiloa ja ne pysyvät poissa kun ei syö turhaa hiilihydraattihöttöä jok elimistölle on sokeria.
- ex-xl
Nälästä kärsiminen ei kuulu järkevään laihduttamiseen ollenkaan, eikä sitäpaitsi kukaan kestä sellaista olotilaa pitkän päälle. Seurauksena on ennen pitkää hillitön herkkuhimo ja ahmimiskohtaukset. Eikä syynä ole syömishäiriö vaan elimistön normaali reaktio ravinnonpuutteeseen.
Syö siis kunnon aamiainen (proteiinia, hitaita hiilihydraatteja, hedelmiä/vihanneksia). Päivällä reilu lounas (proteiinia, vihanneksia) sekä illallinen samalla periaatteella. Lisäksi pari välipalaa (vaikkapa rahkaa/maustamatonta jugurttia/raejuustoa sekä hedelmä tai vihanneksia).
Säännöllinen ateriarytmi on pakko oppia. Jos on koko päivän syömättä, on iltasyöpöttely väistämätön tosiasia - ja seuraavana aamuna koko ruljanssi alkaa uudelleen: illalla tuli syötyä liikaa, aamupala ei maistu ja lisäksi yritetään kompensoida edellisen illan syöpöttelysessiota olemalla syömättä. Ei toimi, ja moni on onnistunut lihottamaan itsensä tällä tsydeemillä.
Pyöräily on hyvä tapa polttaa rasvaa ja parantaa kuntoa. Voit pikkuhiljaa pidentää matkoja ja/tai lisätä vauhtia - ja mielellään välillä polkea pidemmän ajan rauhallisella vauhdilla, ja joinakin päivinä taas tehdä nopeita ja sykettä nostavia pyrähdyksiä.
VHH-asiaan en ota kantaa, joillekin se sopii ja joillekin taas ei. Sokeria ja muita nopeita/huonoja hiilihydraatteja (valkoinen vehnä, riisi ja pasta) ei kukaan ylipainoinen ihminen kuitenkaan ruokavaliossaan tarvitse. Toisaalta jos liikkuu runsaasti (aerobinen/kestävyysliikunta) ei hiilareiden karsiminen kokonaan välttämättä toimi. Liikunta ei silloin tahdo onnistua ja kunto ei parane. Viime kädessä kalorien/energian saanti ja kulutus ratkaisee laihtuuko vai ei.- vinkeistä
kaikille! Itseasiassa tuo ensimmäinen vastaus oli oikeestaan niin itsestäänselvä, että alkoi huvittaa miksen itse tajunnut. Syön päivässä ehkä neljä leipäviipaletta. Varmaankin mun aampupala on liian pieni, syön valion vähäkalorista mehukeittoa ja n. dl muroja (ehkä vähemmänkin) ja kahvia. Heräämisestä n. kahden tunnin kuluttua syön leivän tai hedelmän. Sit meneekin iltapäivään jolloin juon kahvia, syön leivän tai jugurtin tai joinakin päivinä en mitään. Lämpimän iltaruuan teen n.klo16-17 tavallista kotiruokaa (yleensä riisiä, pastaa lihaa tai kanaa). Illalla syön pari leipää, hedelmän, jugurtin JA JOS KAAPIS SIPSEJÄ VIIKONLOPULTA niin niitä, mut silloin en yleensä syö leipää. Siinäpä taitaa olla mun suurin kompastuskivi, olen ollut aina iltasyöppö myös silloin kun olin 20kg hoikempi. Ja kun illalla esim. luen kirjaa pitäs olla jotain syömistä, suolaista mieluummin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740