Olen reilusti ylipainoinen nainen. Tunnen oloni erityisen kiusaantuneeksi, kun ihmiset alkavat puhua seurassani painosta tai ruokailutottumuksista. Minulle tulee olo kuin minun olisi tunnustettava ääneen, että olen lihava, että voitaisiin sitten yhdessä retostella asialla. Lisäksi tuntuu kuin muut ihmiset haluaisivat minun kehuvan heidän laihuuttaan. Paino on minulle arka paikka, joten en haluaisi puhua siitä kenenkään kanssa. Tiedän olevani lihava, ja mielestäni se on lähinnä oma ongelmani – ei muiden.
Varmastikaan suurin osa keskustelukumppaneistani ei ole tarkoittanut mitenkään loukata tai saada oloani vaivaantuneeksi, mutta sen he ovat valitettavasti tehneet. Yleensä minulla on tapana olla joko hiljaa tai kommentoida painoasiaa lyhyesti yleisellä tasolla ja sitten vaihtaa puheenaihetta. En halua nöyrtyä siihen, että minun tulisi joka tilanteessa voivotella lihavuuttani.
Kiusallista puhua lihavuudestani
6
562
Vastaukset
- vaihtoehtoja
ruokailutottumukset uusiksi, syöt vähän peruskulutustasi vähemmän,,
http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus - Suklaapurjo
Otat ehkä muiden ihmisten painopuheet väärällä tavalla, sillä uskonpa, että jos muut mieltäisivät sinut todella lihavaksi, he eivät kehtaisi aikanasi puhua asiasta, koska pelkäisivät, että loukkaannut.
Olen täysin varma, ettei kukaan ole todellakaan ajatellut, että voisit loukkaantua. Asiahan nyt vain on niin, että meillä naisilla etenkin on tapana vatvoa ulkonäköämme, oltiin sitten liian laihoja, lihavia, nuoria tai vanhoja. - tunteen
Mutta minusta sinä vastaat toisessa kappaleessa omaan pohdintaasi. paino on varsinkin naisten keskuudessa ykkös puheenaiheita. ja ympärillä oljat varmasti puhuvatkin siitä yleisellä tasolla.
meille ylipainoisille aihe vaan on niin arka ja henkilökohtainen, että luulemme muiden puhuvan meistä. Itse olen jo keski-ikäinen, aina enemmmän ja vähemmän ylipainoinen. Olen jo päässyt jo vähän ohi tuosta itsetunto kysymyksestä.
Enää en ala vakuuttelemaan toiselle, ettei tällä ole ylipainoa, kun valittelee kahta ylimääräistä kiloa. En ota mitään kantaa. Ja jos joku yhteisessä ruokapöydässä alkaa puhua laihduttamisesta ja sen helpoudesta, niin varmasti haen lisää... - jos vaivaa...
mulle rupesivat puhelemaan että oletpas lihonut,
ja tottahan se oli.
Pudotin ylipainon pois,yli 20kg,
nyt vaan kehutaan, ihan kuin olisin toinen ihminen,,, - Vanha Jojo
Älä ota sitä henkilökohtaisesti, ei sitä varmasti ole niin tarkoitettu. Laihduttaminen nyt vain sattuu olemaan naisten keskuudessa yksi suosituimmista puheenaiheista, ja itse tein joskus sellaisen havainnon, että eniten siitä puhuivat ja sitä harrastivat ne, joilla olisi siihen vähiten ollut tarvetta.
Se, että hoikemmat ihmiset eivät huomaa, että heidän laihdutuspuheensa saattaisi loukata seurassa olevaa oikeasti ylipainoista, johtuu siitä, että monet ihmiset ovat järkyttävän itsekeskeisiä. Sinun ei tarvitse lähteä näihin puheisiin mukaan, vaan voit aivan hyvin vaihtaa puheenaihetta. Itse kilosi kannat, ja se, onko asia sinulle ongelma vai ei, on ihan sinun oma asiasi, ei sitä tarvitse koko maailmalle ruveta tilittämään.
Muuten, jos joku suoraan kysyy paino-ongelmista, voi vastata niin kuin Riitta Uosukainen yhdessä lehtihaastattalussa: "Vielä olen mahtunut samoista ovista kuin muutkin." Huumori on hyvä ase pilkkaajia vastaan, mutta valitettavan harvalla ylipainoisella on Uosukaisen itsetunto. - Primrose
Ymmärrän näkökulmasi todella hyvin. Jokseenkin raivostuttavaa kuunnella muiden ihmisten (yleensä sellaisten joilla ei ole laihdutuksen tarvetta) keskusteluja "pömppömahoista" tai "paksuista reisistä". Mutta itse olen kuitenkin sellainen, että kuuntelen kyllä, mitä muut puhuu (jos vaikka itse saisi vinkkejä :), mutta se on KÄSITTÄMÄTTÖMÄN, YLITSEPÄÄSEMÄTTÖMÄN ärsyttävää, että jos minä, joka olen oikeasti ylipainoinen, puutun siihen keskusteluun, niin johan sitä alkaa ihmiset sanoa että "Et sinä ole edes lihava!" tai "höpö höpö", ja sitten jatkavat siitä mihin jäivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924