se, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Eli jääkö keskenjääneet suhteet vaivaamaan jos ne ovat päättyneet jonkun muun asian takia kuin rakkauden tai ihastumisen loppumisen takia.
Kuuluuko rakkauteen
15
423
Vastaukset
Jos juttu päättyy jostain toissijaisesta syystä vaikka oikeanlaiset tunteet olikin ja oikea ja reilu mahdollisuus olla toisen kanssa niin ainakin mun mielestä se on väärä päätös ja se jää kaihertamaan.
Mut noissa tilanteissa se ei olekaan musta itsestäni kiinni ellen sitten ole tajunnut jotain todella pahasti väärin ja siksi jätä hommaa kesken.
Sitä ei välttämättä löydä edestään jos tulee jotain muuta vastaan. Mutta etenkin ellei tule niin sitten se keskenjäänyt pyörii mielen sopukoissa ja miettii vaikka ikuisuuteen että miksi niin....- ap.kirj.
entäs jos monen vuoden haikailun jälkeen löytää jonkun johon ihastuu paljon ja jonka kanssa olisi valmis yrittämään jotain vakavampaakin. Ja juuri silloin (ja ehkä sen takia) tämä vanha ihastus esittää kiinnostuksensa uuteen yritykseen.
Miten silloin käy, jos a) jatkaa uuden ihastuksensa kanssa, jääkö vanha ihastus kaivertamaan mieleen? b) lemppaa uuden ihastuksensa, jääkö hän kaihertamaan mieleen. Varsinkin jos vanha ei ollutkaan sitä mitä oli mielessään kuvitellut.
Sekavaa. =) Mutta kiitos jos viitsit mietiskellä. ap.kirj. kirjoitti:
entäs jos monen vuoden haikailun jälkeen löytää jonkun johon ihastuu paljon ja jonka kanssa olisi valmis yrittämään jotain vakavampaakin. Ja juuri silloin (ja ehkä sen takia) tämä vanha ihastus esittää kiinnostuksensa uuteen yritykseen.
Miten silloin käy, jos a) jatkaa uuden ihastuksensa kanssa, jääkö vanha ihastus kaivertamaan mieleen? b) lemppaa uuden ihastuksensa, jääkö hän kaihertamaan mieleen. Varsinkin jos vanha ei ollutkaan sitä mitä oli mielessään kuvitellut.
Sekavaa. =) Mutta kiitos jos viitsit mietiskellä.Jos tekee päätöksen itseään oikeasti kuunnellen niin oikea päätös voi olla kumpi tahansa. Se riippuu mitä jäi kesken ja kenen kanssa ja miten tää vanha lähestyy ja mitä hän ehdottaa.
Mulla on ihmisiä takana joita muistelen ja jotka koen hyvänä mutta en ottais heitä takas vaikka mieli ehkä osittain tekis. En vaikka olisin ollut pitkään yksin, se että he lähti aikoinaan siinä tilanteessa eikä tulleet toisiin päätöksiin "ajoissa" kertoo mulle ihan tarpeeksi. Se että sellainen ihminen tulee takas tarkoittaa että hänellä olis ongelma johon mä olen ratkaisu, eikä suinkaan sitä että hän välttis kokee että mä olen se oikee tyyppi kuitenkin. Lähettäisi matkoihinsa (tosin hyvin hyvin kauniisti, hän on kuitenkin mieluisa ihminen) ja vehtaisin uuden kanssa.
Sit on sellaisia tapauksia joiden ei itseasiassa tarvis sanoa kuin sana tai kaksi ja mä tietäisin että nyt jää kaikki muut taakse. Kun tuntee toisen ja hänen luonteensa niin se että hän ottaa yhteyttä ja ilmaisee oikeastaan millä tahansa tavalla kertoo että hän on vakavissaan ja oikeasti sitä mieltä että se oli virhe lähtee eri suuntiin. Sen vaan tietää. Voisin kuvitella että se jatkuu just siitä pisteestä mihin loppuikin, ihan kuin se olisi tapahtunut tunti sitten se erilleen erkaneminen. Tällöin valitettavasti uudet kevyet jutut ja tutustumiset loppuis samantien. Mut siinä on se että noita ihmisiä on sit odottanut aikansa ja todennut että "ei sitten" ja jatkanut matkaa. Se mihin uusien kanssa panostaa on nimenomaan että nää uudet pääsis samanlaiseen asemaan. Silloin ei vanhan kannattaisi enää tulla yrittämään, silloin on jo jotain mikä on konkreettisempaa ja läsnä tässä hetkessä - se uusi joka toimii.
Eli riippuu monesta asiasta eikä mitään ehdotonta totuutta ole. Jos kaivelee niin sit ottaa vaan asioista selvää, sillä se hoituu.
- todellakaan.
ne ei lopu tosta noin vain, jos on tositunteista kyse. Sehän ei ole temppu eikä mikään lopettaa, kun ei ole tunteita.
Jos mut jätetään taakse, mua ei löydetä enää edestä.
Ja uskoisin, et suurin osa ihmisistä ajattelee just näin.
Häntäheikit pyörittää useaa kerralla ja kun yks ei lämepene on selitykset just näitä.. olen rakastanut sua aina-juttuja. Paskaakos niihin luottamista. - yks ihastus
kummittelee mielessä välillä. Hän tulee aina välillä milloin missäkin vastaan. Tai sit minä olen kuvitellut näkeväni hänet.
- ole...
kuvitellut.
- Hän on
ole... kirjoitti:
kuvitellut.
sellainen minua vähän nuorempi mies. Ainakin olettaisin niin. Ihan tarkkaa ikää en osaa sanoa. Mut ihanat siniset silmät hänellä on. Ja söpö hymy.
- persona-non-grata
ne loppuun, ennen uuden suhteen alkua.
- ap.kirj.
tunteet jäävät käsittelemättä, ne tulevat mieleen kun uudensuhteen alkuhuuma on haihtunut, tai kun näkee pitkästä aikaan vanhan ihastumisen kohteen.
- persona-non-grata
ap.kirj. kirjoitti:
tunteet jäävät käsittelemättä, ne tulevat mieleen kun uudensuhteen alkuhuuma on haihtunut, tai kun näkee pitkästä aikaan vanhan ihastumisen kohteen.
loppumista kykene käsittelemään tunnetasolla, on melko varma, että tekee samat virheet toistuvasti uudessakin suhteessa. Ei ole oikein, jotta uusi kumppani joutuu minkään "jätesangon" asemaan.
- Gagman
Joka kerta kun olen tullut Thaikkulasta takaisin Suomeen, niin yhtä monta kertaa olen palannut takaisin hymyjen maahan :)
- vänkyrä-nainen
Vastaukseni olikin kaikessa lyhykäisyydessään jo otsikossa.
- scale
ikinä ymmärtänyt kun joku sanoo, että se edellinen suhde on jotenkin ihmeellisesti käsiteltävä loppuun.
Kun se suhde loppuu, niin se loppuu, ei siinä ole mitään käsiteltävää. Siihen auttaa aika ja uusi suhde.- vänkyrä-nainen
asiat harvoin on noin selkeitä. Se mikä paperilla näyttää hyvältä, ei välttämättä käytännössä toimi ollenkaan.
- scale
vänkyrä-nainen kirjoitti:
asiat harvoin on noin selkeitä. Se mikä paperilla näyttää hyvältä, ei välttämättä käytännössä toimi ollenkaan.
saanut kenkää ja itse lopettanut muutamia suhteita, että kyllä mä tiedän, mistä puhun.
Se sellainen asioiden vatvominen kuukausikaupalla, ei ole muuta kuin sen itsesäälin maksimointia, eikä se sovi mulle.
Jos on saanut kenkää, tai tullut petetyksi, parasta lääkettä on mulle ollut uusi suhde, laastari tai ei.
Jos taas ite on ollut jättäjä, ei ole mitään ongelmaa aloittaa uutta suhdetta, koska sitä eroa on jo hautonut mielessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760