Moi. Ajattelin hankkia karaokelaitteet kotiin.
Minulla on jo:
Sonyn kotiteatterivahvistin 5 x 100w
Jamon etukajarit 2 x 120w
Jamon takakajarit 2 x 100w
Jamon keskiääni 1 x 100w
sekä äänilähteenä tietokone.
(Lisäki komerossa audio pron keskiääni ja takakajarit)
Kuinka tästä nyt sais jonkinmoiset karaokelaitteet tehtyä? Tarvitsen mikserin, mikit johtoja? Heitelkää vinkkejä. Kannattaisko tilata Thomannilta?
Karaoke laitteet kotiin.
4
948
Vastaukset
- on monia
Itse en enää tilaan Thomannilta koska Suomesta saa nykyään ihan samaan hintaan ja esim. takuukorjaukset sujuvat paljon helpommin kun tavara on ostettu Suomesta. Pitää vielä muistaa että vaikka tuote olisi Thomannilla hieman halvempi, niin hintaan pitää lisätä toimituskulut, jolloin tuotteen hinta menee samaan kuin Suomesta ostettaessa. Saattaa mennä jopa hieman ylitsekin.
Hyvä paikka ostoksille on esim. Discoland (Helsingin Kontulassa). Noilla on myös nettimyymälä osoitteessa www.discoland.fi
Mutta siis asiaan eli laitteisiin...
Mikseriksi hankkisin sellaisen jossa on sisäänrakennettu efektilaite mukana.
Miksereitä joita olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä kyseisessä kategoriassa ovat seuraavat (hinnat Discolandin hintoja).
Behringer Xenyx 1002FX (99€)
Behringer Xenyx 1202FX (118€)
Soundcraft EFX8 (reilu 300€)
Lisäksi hankkisin ns. nosto/laskulaitteen jolla saa muutettua tuota sävellajia.
Aivan loistava peli on Behringerin Virtualizer Pro DSP2024P (109€).
Mikrofoneissa onkin sitten vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. Yleensä jengi huutaa että Shuren SM58 (90-120€) on se ainoa oikea. No itse en Shurelle mitään kummoista painoarvoa anna.
Live käytössä ihan ok mutta ei mikään kummoinen. Studiokäytössä en suostu käyttämään koskaan.
Ja lisäksi tosiaan tarvitse niitä johtoja.
Eli johdot tietokoneelta tuolle nosto/laskulaitteelle ja siitä mikserille.
Mikseristä tuohon Sinun vahvistimeen ja sitten lisäsi mikrofonijohdot (tulevat mikrofonin mukana).
Jos esim. Discolandista tilaat nuo tuotteet, niin siellä asiantuntevat kaverit kyllä kertovat että mitä johtoja tarvitset.
JA HUOM! TÄMÄ EI OLLUT MIKÄÄN YRITYKSEN MAINOS!
Mainitsin tuon yrityksen koska ostan sieltä itse tavarat joita tarvitsen, palvelu on toiminut hyvin ja mitään valittamista ei takuuasioissakaan ole ollut.- maiju_82
Vastauksesta selvisi aika hyvin kaikki. Kiitoksia kovasti.
- joikuilua
Mikähän mikrofoni se on ko. henkilön mielestä sitten se ainoa oikea jota herra/rouva suostuu käyttämään. Ns. musiikkikorvan omaava henkilö kyllä kuulee mikä on hyvä ja mikä ei. Mullilaumalle on ihan sama mihin ne mölisee.Yks´tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, sanoo vanha sananlasku.
- on monia
joikuilua kirjoitti:
Mikähän mikrofoni se on ko. henkilön mielestä sitten se ainoa oikea jota herra/rouva suostuu käyttämään. Ns. musiikkikorvan omaava henkilö kyllä kuulee mikä on hyvä ja mikä ei. Mullilaumalle on ihan sama mihin ne mölisee.Yks´tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, sanoo vanha sananlasku.
Niin siis minullahan ei ole mitään tiettyä merkkiä tai mallia jonka nostaisin toisen edelle. Mainitsin aikaisemmassa kirjoituksessani että jotkut arvostavat tuon Shure SM58:n korkealle mutta henkilökohtaisesti en sille mitään suurta painoarvoa anna. Live jutuissa "ihan ok" mutta äänityksiin en suostu käyttämään. Erittäin positiivinen yllätys oli mm. Thomanilta tilattu t-Bone merkkinen mikki jonka hinta oli reilu 30 euroa. Parempaa mikkiä puhaltimien äänitykseen en ole uskaltanut edes toivoa. Aivan loistava, kun sitten taas samalta merkiltä on tullut vastaan myös täysin sutta ja sekundaa.
Eli kuten sanoit... toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja joku pehtaa molempien kanssa.
Mikrofonia kannattaa testata ennen ostopäätöstä. Liikkeissä siihen on kyllä mahdollisuus.
Jonkun äänelle sopii mikki 1 ja toisella taas mikki 2 jne.
Onnea valintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p565735Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752902Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella212137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401925Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611829- 191818
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v51548Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83117281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah69996