Mies petti ja erohan siitä yllättäen tuli. Muutin muutama kuukausi sitten yhteisestä kodistamme lasten kanssa pois. En ottanut mitään muuta huonekalua kuin lastenhuoneista kalusteita. Olemme kotiutuneet nykyiseen kotiimme hyvin ja arki on alkanut rullaamaan mukavasti. Joskus mietin mitä tämä "toinen nainen" ajattelee oleskellessaan exän luona. Minun valitsemat tapetit, verhot, huonekalut, kaikki. Lapsia joskus hakiessani olen huomannut ettei juuri mikään ole muuttunut sisustuksessa. Eikö hänellä käy koskaan mielessä ajatus mitä kaikkea on tällä sohvalla/nojatuolilla tapahtunut. Luulisin että itseäni ahdistaisi kovasti tavallaan tulla tilalle, niin ettei miehellä mikään muu muutu kuin nainen. Ja miten ex itse pystyy olemaan kodissaan ilman että kaikki muistuttaa siitä mitä me siellä joskus tehtiin.
Se toinen nainen
25
3165
Vastaukset
- Satuako
Ittellä on sama kokemus. Mies vielä pyysi lähtiessä että laittaisin paikat kuntoon kun minulla on niin hyvä maku... No sentäs ihan siihen en suostunut vaan ex-anoppi paikkaili muutamia aukkoja mitä jäi kun lasten kanssa pois muutettiin. Vielä 3 vuoden jälkeenkään mitään ei ole muuttuunut exän luona vaikka asuvatkin naisensa kanssa, siis sen saman jonka kanssa petti, toistensa luona vuorottain.
Kait se ainakin siinä alkuhuumassa on ihan yhdentekevää mitä ympärillä on. Häälahjaksi saatu aviovuodekin kelpasi uudelle tulokkaalle! Itte en osais olla mutta en kyllä osais toisen aviomiestäkään ittelleni ikinä huolia...- ...
vannomatta paras!
- wilma60
Minä jäin eron myötä asumaan entiseen kotiin ja pikkuhiljaa aloin tehdä siitä minun ja lasten näköistä. Ensimmäisenä sai lähteä aviovuode ja samalla muutin nukkumaan toiseen huoneeseen. Uutta miestä ei talossa ole joten en tiedä mitä ex ajattelee kun täältä lapsia hakee. Itse en koskaan ajattele mitä sohvalle ym. on tapahtunut silloin kun asuimme vielä ex:n kanssa yhdessä. Tämä on nyt minun ja lasten koti ja ajatukset on tässä hetkessä sekä tulevassa, ei menneessä.
- ihmetellyt
No minulla nuorikko laittoi kyllä exän jäljiltä kämpän aika tavalla uusiksi. Kodin ilme on raikas ja moderni. Nuorekas. En sitä niin paljon ihmetellyt, onhan ihmisillä erilaisia makuja jo ikäeronkin takia.
Sitä kyllä ihmettelin, että kaikki ruokailuvälineetkin ostettiin uudet ja lusikkalaatikon paikkakin piti vaihtaa. Kyllä naisten pitää aina oma pesänsä rakentaa. - se nainen
Ei hän tuollaisia ajattele. Nainen joka vie toisen miehen ei tunteile. Tämä on nähty, kun tuo toinen nainen tuli pyytämättä poismuuttoani auttamaan.
- jaksamista
kaikki kotona,jos noin tehny???
Törkeitä on ja vielä pitäs nähdä esm.jos lapsenlapsia,synttäreillä tai muissa perhejuhlissa.
Mutta,joskus se vielä kolahtaa omaan nilkkaan,näinhän sitä sanotaan. - kokemukseni
jaksamista kirjoitti:
kaikki kotona,jos noin tehny???
Törkeitä on ja vielä pitäs nähdä esm.jos lapsenlapsia,synttäreillä tai muissa perhejuhlissa.
Mutta,joskus se vielä kolahtaa omaan nilkkaan,näinhän sitä sanotaan.Uskomatonta, mutta totta on kokemukseni. Sitä toisen naisen tunteettomuutta ihmettelen minäkin. Välillä kantamisen lomassa jopa kulki perässäni ja kyseli esim., että onko nuo stereot sinun vai miehen jne.
- harhaa vaan
voi myös olla ns.uhri,mies valehtelee ja nainen uskoo.
Lopulta pettäjä valehtelee vaimolle,toiselle naiselle ja itselle! - Eräs nainen
pitäisi miettiä, mitä te olette tehneet siinä?
Jokaisella on menneisyytensä ja se vain pitää hyväksyä. - vähän...
aiheen vierestä... Tulin nimittäin kuvioon mukaan, kun mies oli asunut vanhassa kodissa noin kuukauden yksikseen ; tiesin kyllä heidän olemassaolostaan aiemmin, mutta en tuntenut. Heillä oli harkinta-aikaa jäljellä vielä parisen kuukautta - joten karkeasti ajatellen: kai minäkin sitten olin jonkinlainen toinen nainen..? Joka tapauksessa en ole tullut ajatelleeksi sitä, kuka huonekalut ja verhot ym on hankkinut ja/tai paikoilleen laittanut. Miesystäväni koti on hänen kotinsa nyt. Ehkä sitten, jos ja kun sinne muutan, myös sisustus muuttuu. Aikansa kutakin, onhan minullakin aikuisena ihmisenä oma koti ja siellä omat jutut.
- joka paikkailee
mieheni itse aiheutettuja haavoja. Ei ole sinullakaan kaksinen asema.
Jokaisella on oma koti, jonka haluaa laittaa itselleen. Miehet ovat hieman heikompia (yleensä) sisustushommissa, siksi kait he mielellään ottavat sen vanhan asunnon sisutuksineen päivineen.
Minä en halunnut yhtään huonekalua mukaani muistuttamaan yhteisestä kodistamme, mutta muut tavarat piti jakaa tasan. Vaan kuinka kävi. Sain pari vanhaa kattilaa ja talon huonoimmat veitset. Pyyheliinan ja pari lakanaa. Sentään muutama itse aikoinani ostamia astioita sain vähän. Ahneus iski mieheen enkä minä jaksanut ruveta kinaamaan kun oli se toinen nainekin kuvioissa. Ajattelin että olkoot. Sinne jäi kaikki ihanat lamput, matot ja keittiötarvikkeet. Kyllä se jossain vastaan tulee ja mies huomaa mitä tuli tehtyä.
- ajatuksesi
täysin. Tuosta uudesta naikkosesta saa vain hyväksikäyttäjän kuvan kun kehtaa tuolla tavalla toisten nurkkiin muuttaa. Mutta ei välttämättä tiedä edes totuutta. Mies on voinut syöttää pajunköyttä siitä miten olette jo vuosia sitten eronneet ja hän on sisustellut itsekseen jne.
- saman aloituksen
tänne säännöllisesti.
En taida uskoa, että olet ihan onnellinen.
Päästä irti jo ja jatka elämääsi. Oikeasti. - pienet murheet
...ahdistaisi. Miksi mietit tuollaisia? Jos asia sinua askarruttaa, niin ainoa keino saada vastauksia on kysyä siltä naiselta itseltään.
Et voi tietää (eikä sinulle kai kuulukaan) mitä suunnitelmia exmiehelläsi ja naisella on tulevaisuuden varalle. Ehkä suhde on vain tilapäinen. Ehkä nainen odottelee piakkoin saavansa perintönä arvohuonekaluja, jotka ottaa käyttöön. Ehkä he säästävät muuttaakseen muualle, eivätkä siksi hanki mitään uutta asuntoon. Ehkä sitä naista ei rassaa asiat, jotka sinua rassaa. Ei hän olisi ainoa.
Minun uusi mieheni muutti mun aikoinaan mun luokse asuntoon, jossa myös ex-mieheni oli asunut. Häntä ei vaivannut "meidän" entiset tavarat tai huonekalut. Eikä ne sitäpaitsi olleet enää meidän, vaan jääneet osituksessa minulle. Rahaa ei hirveesti viitstinyt pelkän periaatteen takia huonekaluihin laittaa. Käydessäsi itse jossain kylässä mietitikö mitä sillä sohvalla on tehty? Varmasti kukin tekee kodissaan mitä lystää, mutta jos huonekalut jollain intiimeillä tekemisillä saatetaan käyttökelvottomiksi, kannattaa katsoa peiliin.
Niin että vaikak ne olisi teidän entisiä kalusteita ne on nyt miehen, ja sitä myötä "heidän".
Ole onnellinen, tilanteesi on hyvä huomioiden miten pienet ja merkityksettömät asiat miletäsi painavat. - minun exäni
uusi ainakin osaa arvostaa töitteni jälkiä :).
Hän nimittäin asuu talossa jonka olen suunnitellut puutarhoineen ja vierailee exäni vanhempien sekä sedän luona, joitten rakennuksien peruskorjaukset ja muutokset suunnittelin sekä käy joskus myös exän veljelle suunnittelemassani huvilassa. - nojatuoli on
varmaan uuskäytössä osoittautuneet yhtä toimiviksi/kestäviksi kuin aiemmin. mitäs niitä siis pois heittämään.
- nainenoon
tule edes mieleeni ajatella miehen exää hänen kodissaan.
Mies oli kyllä eronnut jo ennen mun tapaamista, mutta koti on kuitenkin exän jäljiltä. Me on kuitenkin niihin huonekaluihin tehty jo omat jälkemme ja tekomme. Huonekalut ja sisustus ei niihin jää elämään exän henki.
Mä myös olen eronnut ja jäin yhteiseen kotiimme, eikä mieleen ole edes tullut että mun pitäisi jotakin muuttaa, en mä näe mun exää täällä, mun huonekaluissa. Hassua edes ajatella että exää edes eron jälkeen ajattelisi - en ....
halunnut samaan taloon missä ex nainen oli asunut mieheni kanssa.
Talo laitettiin myyntiin ja hommasimme oman yhteisen kodin, ja aloitimme puhtaalta pöydältä.
En halunnut mitään vanhaa edellisestä suhteesta.- teko...
Tuo oli järkevä teko.
- siitä vanhasta
suhteesta sinulle kuitenkin kelpasi. eli hyvin sisäänajettu mies.
- porukkaa ovat
kun eivät ryhdy toimivaa sisustusta muuttamaan.
Mitä sinä turhia miettimään mitä ne ex ja sen uusi mahtavat ajatella vielä sisutuksestakin. Ajatelkoot ihan tasan tarkkaan mitä lystää. Huolehdi sinä vaan oman kotisi (sen nykyisen siis, ei sen entisen) sisustuksesta ja omista ajatuksistasi oman sisustuksesi suhteen.- laihialaanen
Mää pitääsin sun vanhoja aluushousujaki, jos olisit ne jättäny!
- rouvalta jäi
laihialaanen kirjoitti:
Mää pitääsin sun vanhoja aluushousujaki, jos olisit ne jättäny!
maxipakkaus tampaxeja vessan kaappiin. Hyvää tavaraa ei pidä hukata, ei ne tampaxit olleet mitään pahaa tehneet.
- Aviossa.Nainen
Olen samaa mieltä. Mitä ajattelevat kuinka kehtaavat rikkoa toisen perhe onnen sekä viedä toisen aviomiehen. Maailmassa ei ole enää kunnioitusta eikä vastuuntuntoa.
- huolta
kannat, mitä on entisen ja sen nykyisen kodissa? Oletko kateellinen, katkera vai mitä? Olisit tyytyväinen, että sinun makusi kelpaa muillekin. Yleensähän uuden löytymisen jälkeen tehdään täysremontti: vanha pois silmistä. Ex-miehesi on saamaton lallus ja uusi tyytyy mihin vaan, jopa toisen jämiin...siinä se syy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069