Exä ei anna tavaroitani

tahtoo omansa

Erosimme exäni kanssa minun aloitteestani avoliitosta jokin aika sitten. Nyt exä ei suostu antamaan hänen luokseen (siis edelliseen kotiini) jääneitä omia henkilökohtaisia tavaroitani minulle takaisin. Siis pieniä ja sinänsä melko arvottomia juttuja, jotka kuitenkin ovat täysin kiistatta vain ja ainoastaan minun! Miten toimin, jotta saan omat tavarani? Turha kait tollasta oikeudestakaan on lähteä vaatimaan...

7

1498

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on poliisi

Olen- ikävä kyllä- joutuntut tätä joskus käyttämään.
      Jos järkipuhe ja suostuttelu eivät auta, niin eipä siinä sitten ole paljon vaihtoehtoja.
      Marssit kmarille ja selität asian, he ensin
      sieltä soittaa ja kysyy antaako ne suosiolla vai meettekö yhdessä hakemaan.
      Yleensä pelkkä puhelu kuulema auttaa.
      Mun tapauksessa mentiin 2 poliisin kanssa, ja he katsoivat että saan omani pois ja että tilanne
      menee rauhallisesti muutenkin.
      Ikävää, mutta en halunnut jättää vaatteita, keittiötavaroita ja muuta minulle kuuluvaa exälle.

• näin minulle...

Minulle ei ainakaan Ylöjärven poliisi antanut muuta apua että kuin että jos on hätä soita 112. Palasin ulkomailta ja avomieheni oli tuonut uuden "naisensa" sillä aika asumaan kotiini. En uskaltanut mennä yksin, mut tosiaan apua ei tullut.

• on Polliisi
        näin minulle... kirjoitti:

Minulle ei ainakaan Ylöjärven poliisi antanut muuta apua että kuin että jos on hätä soita 112. Palasin ulkomailta ja avomieheni oli tuonut uuden "naisensa" sillä aika asumaan kotiini. En uskaltanut mennä yksin, mut tosiaan apua ei tullut.

No huh huh...onpas äijällä kanttia.
        Ihmeellistä jos eivät auta. Mun ei tarvinnut muuta tehä kun kävellä kyttikselle, sieltä
        ne sanoi että lähdetään vaan hakemaan.
        Hyvin oli turvallista olla kahden poliisin kanssa, äijä vaan istui keittiön pöydän ääressä ja nikotteli.
        Toinen poliisesta jopa osoitteli keittiössä
        tavaroita ja kyseli onko tämä ja tämä kenen.

• ja antaa

> Turha kait tollasta oikeudestakaan on lähteä
      > vaatimaan...

Päinvastoin. Omansa kannattaa aina hakea pois, ja voitetun oikeudenkäynnin jälkeen on hyvä vähän vittuilla takaisin, että exä muistaa vastedes paikkansa.

• oikea laitalinkki

Jos kerran on kyse rahalliselta arvolta melko mitättömistä tavaroista, niin eipä se oikeuteen asti mene vaikka haluaisikin. Helpompaa olisi jos ne tavarat nimen omaan olisivat arvokkaita, silloin poliisikin kiinnostuisi.

• nettisivuille
        oikea laitalinkki kirjoitti:

Jos kerran on kyse rahalliselta arvolta melko mitättömistä tavaroista, niin eipä se oikeuteen asti mene vaikka haluaisikin. Helpompaa olisi jos ne tavarat nimen omaan olisivat arvokkaita, silloin poliisikin kiinnostuisi.

laiton syksyllä kyselyn... mulla kun on tavaroita narsku-exän mökillä saaressa eikä suostu niitä tuomaan...
        Vastasivat että asia kuuluisi varsinaisesti ulosotto-toimelle mutta voisin silti kääntyä paikallisen poliisin puoleen; voivat harkintansa mukaan antaa "virka-apua".
        Homma on vielä vaiheessa kun narskun konnuuksia puidaan oikeudessa...

• jos ottaisit

vaikka jonkun sukulaisen tai pari mukaan ja menisitte yhdessä hakemaan tavaroitasi?

Ei ehkä kehtaa rähistä muiden nähden. Toimii usein, mutta riippuu tietysti täysin millainen ihminen on kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19827
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6820
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6486
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6235
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6099
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      104
      5987
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5405
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      46
      5136
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4460
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4070
    Aihe